Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 56  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jan 2012 21:39 

Hardtraxxer

Kepro schreef:
Citaat:
Nee maar 4x per week is goed, maar zorg wel voor een split schema. Probeer elke spier niet vaker dan 2x per week te trainen (INCLUSIEF JE BUIK!) :) Train een bepaalde spier ook niet als je daar nog spierpijn in hebt.

Ik gaf antwoord op z'n eerste vraag :$ Maar je kan iedere dag trainen met de juiste voeding.

Voor de rest ga ik nergens op in -.-[/quote]
Naja, je lichaam kan niet volledig herstellen iedere dag met alleen voeding hier zul je ook supplementen bij nodig hebben en helemaal als je 2x per dag traint, is niet noodzakelijk maar als je maximale spier groei eruit wilt halen wel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jan 2012 21:55 

Hardtraxxer

Mijn schema is:
Dag 1: borst + triceps
Dag 2: rug + biceps
Dag 3: benen + schouders
En elke dag buik, maar ik zie net dat dat niet goed is..

Supplementen heb ik niet, kan ik niet betalen van me krantenwijkje hahah
Voedingsschema heb ik niet, eet wel gewoon gezond, fruit, kip, rijst enzo
Ben nu 4 maanden bezig en pas een maandje echt serieus, dat gezonde eten doe ik ook pas sinds 1 januari :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jan 2012 21:56 

Hardtraxxer

Morgenavond weer aan de gang, hopelijk wordt het wat! :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jan 2012 22:08 

Hardtraxx Veteran

mark-feyenoord schreef:
Mijn schema is:
Dag 1: borst + triceps
Dag 2: rug + biceps
Dag 3: benen + schouders
En elke dag buik, maar ik zie net dat dat niet goed is..

Supplementen heb ik niet, kan ik niet betalen van me krantenwijkje hahah
Voedingsschema heb ik niet, eet wel gewoon gezond, fruit, kip, rijst enzo
Ben nu 4 maanden bezig en pas een maandje echt serieus, dat gezonde eten doe ik ook pas sinds 1 januari :P

Voor het geval dat mensen vragen hebben hierover:
Je buikspieren (de Rectus Abdominalis, oftewel die spieren die een sixpack vormen waar je waarschijnlijk in dit geval vanuit gaat) zijn ook gewoon spieren, zoals elke andere spieren. Elke dag trainen = overtraining, buiten een vetlaag is dat de grootste reden dat velen geen zichtbare sixpack hebben (maar het wel willen).
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jan 2012 22:29 

Hardtraxxer

in het 1e schema dat ik kreeg van een instructeur stond bij elke dag buikspieren, dus toen ik me eigen schema maakte ging ik ervan uit dat dat wel kon..
maar een sixpack is niet mijn doel hoor, vind het sporten gewoon heel leuk en de buik brand het lekkerst xd
en een sterke core staat gewoon aan de basis van bijna alles volgens mij, dus dat is ook erg belangrijk :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jan 2012 22:46 

Hardtraxx Veteran

Moving Madness schreef:
Kepro schreef:
Citaat:
Nee maar 4x per week is goed, maar zorg wel voor een split schema. Probeer elke spier niet vaker dan 2x per week te trainen (INCLUSIEF JE BUIK!) :) Train een bepaalde spier ook niet als je daar nog spierpijn in hebt.

Ik gaf antwoord op z'n eerste vraag :$ Maar je kan iedere dag trainen met de juiste voeding.

Voor de rest ga ik nergens op in -.-

Naja, je lichaam kan niet volledig herstellen iedere dag met alleen voeding hier zul je ook supplementen bij nodig hebben en helemaal als je 2x per dag traint, is niet noodzakelijk maar als je maximale spier groei eruit wilt halen wel.[/quote]

Je lichaam heeft 48+ uur nodig om volledig te herstellen. Supplementen heeft niemand nodig. Alles maar ook alles is uit voeding te halen. Het punt is dat menig mens te lui is om een goed en passend voedingsschema te maken en aan te houden. Supplementen zijn ook geen maaltijdvervangers of iets in die trant. Ik weet ook niet waar dat vandaan komt maar 90% denkt wel zo, als jij iets beter verdiept had weet je ook dat ik gelijk heb. Supplementen ga je pas gebruiken als je bepaalde stoffen tekort komt in je voedingsschema maar dit kan je ook gewoon weer compeseren met voedsel. Supplementen zijn de verkooptruc van sportzaken en gyms.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2012 00:04 

Hardtraxxer

Oké dan zat ik fout, heb dit ook maar van een maat van mij die ex-bodybuilder is. Heb me nooit echt zo erg erin verdiept ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2012 00:36 

Hardtraxxer

Ik train meestal 2/3x in de week, en doe ook nog thuis wat maar rust is inderdaad erg belangrijk en denk zelf dat 5 of 6x trainen in de week gewoon overdreven is en je buik elke dag trainen is ook geen aanrader :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2012 21:07 

Hardtraxx Elite

Kepro schreef:
Je lichaam heeft 48+ uur nodig om volledig te herstellen. Supplementen heeft niemand nodig. Alles maar ook alles is uit voeding te halen. Het punt is dat menig mens te lui is om een goed en passend voedingsschema te maken en aan te houden. Supplementen zijn ook geen maaltijdvervangers of iets in die trant. Ik weet ook niet waar dat vandaan komt maar 90% denkt wel zo, als jij iets beter verdiept had weet je ook dat ik gelijk heb. Supplementen ga je pas gebruiken als je bepaalde stoffen tekort komt in je voedingsschema maar dit kan je ook gewoon weer compeseren met voedsel. Supplementen zijn de verkooptruc van sportzaken en gyms.

idd supplementen zijn gewoon extra's. goede voeding is de basis.

@mark feyenoord: inderdaad 1x buik is genoeg. je buikspieren zijn ook spieren die niet gek veel in omvang zullen groeien dus het is nogal nutteloos om ze heel vaak te trainen. sowieso zul je ze automatisch al een beetje trainen tijdens de rest van je work out.
verder ziet je trainingsprogramma er goed uit. je zou evt een 4e dag in kunnen plannen voor cardio en/of abs/traps (en evt kuiten als je die niet tijdens je beentraining doet)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2012 21:30 

Hardtraxxer

Wat zijn abs en traps? :$
En had ergens gelezen dat high intensity interval training heel goed is, is dat dan weer anders als cardio?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2012 21:36 

Hardtraxx Elite

abs=buik
traps=http://en.wikipedia.org/wiki/Trapezius_muscle
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2012 16:54 

Hardtraxx Veteran

mark-feyenoord schreef:
Wat zijn abs en traps? :$
En had ergens gelezen dat high intensity interval training heel goed is, is dat dan weer anders als cardio?

HIIT doe ik sinds een weekje of 5 aan.. Ik merk wel degelijk verschil!
Om het even kort uit te leggen:

Bij HIIT (High Intensity Interval Training) werk je met korte tijdsintervallen waarin je heel hard gaat, gevolgd door een iets kortere periode rustig aan om te herstellen. HIIT kan gedaan worden met vanalles. Persoonlijk vind ik lopen het lekkerste, maar je kan ook dingen doen zoals: Touwtje springen; Boksen; Zwemmen; Fietsen; etc. De bedoeling is dat je hiermee in kortere tijd meer energie verbruikt (meer calorieën verbrandt). Daarnaast beweren sommigen dat je metabolisme erdoor wordt verhoogt gedurende een bepaalde periode, omdat je lichaam meer tijd nodig heeft om te herstellen.
Er zijn ook mensen die zeggen dat je met deze vorm van cardio training meer spierweefsel behoudt, al weet ik dit niet zeker en heb ik niet echt een idee hoe dat zit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2012 20:39 

Hardtraxx Veteran

Is roeien eigenlijk ook goed voor iets anders behalve vetverbranden? Of is het daar ook niet goed voor? Wij hebben hier namelijk 2 roeiapparaten staan, maar heb ze eigenlijk nog nooit gebruikt. Was wel benieuwd :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2012 20:45 

Hardtraxx Elite

Jolle schreef:
Is roeien eigenlijk ook goed voor iets anders behalve vetverbranden? Of is het daar ook niet goed voor? Wij hebben hier namelijk 2 roeiapparaten staan, maar heb ze eigenlijk nog nooit gebruikt. Was wel benieuwd :P

nee is gewoon uithoudingsvermogen. zul je niet snel breder van worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2012 20:46 

Hardtraxx Veteran

Jolle schreef:

Met roeien verbrand je zeker vet, in principe met elke vorm van activiteit wel (de een iets meer dan de ander ofcourse). Daarnaast, door de trek beweging die je maakt train je ook een beetje je rugspieren. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2012 20:47 

Hardtraxx Elite

Ben nu 4 weken beetje aan 't kloten met isolation apparaten. Wil eerst wat kracht ontwikkelen en dan met die compound oefeningen gaan beginnen. Eventueel ook met whey enzo.

Maar waaaaaaaaar te beginnen, het is zo groot allemaal. Ik ga ongeveer 3/4 x per week.

Maandag, Dinsdag Donderdag en Zaterdag
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2012 20:48 

Hardtraxx Elite

compound oefeningen zijn net de ideale oefeningen om kracht mee te ontwikkelen... isolatie oefeningen niet echt.
ga dus maar snel aan het deadliften, benchen en squaten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2012 15:46 

Hardtraxx Addict

Oke, nieuwe maand. Dus ga het fitnessen maar weer eens oppakken.
De kerstperiode/vakantie niet veel gedaan vanwege werk en studeren voor tentamens.
Nu kunnen we er weer volle bak tegenaan :D !
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2012 16:13 

Hardtraxx Elite

RobertV schreef:
compound oefeningen zijn net de ideale oefeningen om kracht mee te ontwikkelen... isolatie oefeningen niet echt.

Maar hoe kan ik daar een beetje mee beginnen? Ik heb niet echt vrienden in deze sportschool, die zitten in een andere dus om opeens een barbell te pakken en te gaan kutten is ook zo iets..
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2012 16:22 

Hardtraxx Veteran

jRn schreef:
RobertV schreef:

Maar hoe kan ik daar een beetje mee beginnen? Ik heb niet echt vrienden in deze sportschool, die zitten in een andere dus om opeens een barbell te pakken en te gaan kutten is ook zo iets..

Ten eerste gaat het fout bij 'te gaan kutten', neem het sporten serieus anders zul je weinig tot geen resultaat boeken.
Ten tweede, daar heb je een instructeur voor (neem ik aan).
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2012 16:23 

Hardtraxx Elite

jRn schreef:
RobertV schreef:

filmpjes kijken op youtube voor de uitvoering. of een instructeur vragen die er verstand van heeft (als die er is in je sportschool)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2012 16:43 

Hardtraxxer

Gisteren weer geweest.
Ben nu een maandje aan het bankdrukken, zit op de 65kg nu, doe het in setjes van:
15x stang
8x 40kg
6x 50kg
6x 55kg
6x 60kg
Zo vaak mogelijk 65kg, gister haalde ik 6x.

Is dit goed of kan ik beter minder herhalingen doen met meer gewicht?
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2012 16:44 

Hardtraxx Elite

is prima. alleen 15x stang kun je er beter alvast wat gewicht aan hangen. anders is het geen opwarmen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2012 16:58 

Hardtraxx Veteran

Project 141 schreef:
Weet iemand een oefening om je knie beetje te rekken zeg maar? Krijg vaak als eerste last van mijn knie(en) als ik me redelijk inspan bij sport (zoals dus net bij squashen).

Ik ben geen held op het gebied van fysiotherapie, maar last van je knie kan komen doordat je spieren eromheen ongelijk verdeeld zijn qua sterkte of simpelweg te zwak zijn.. Maar voor echt professioneel advies zou ik gewoon contact opnemen met je fysiotherapeut ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2012 17:10 

Hardtraxx Veteran

Project 141 schreef:
STAN- schreef:
Project 141 schreef:
Weet iemand een oefening om je knie beetje te rekken zeg maar? Krijg vaak als eerste last van mijn knie(en) als ik me redelijk inspan bij sport (zoals dus net bij squashen).

Ik ben geen held op het gebied van fysiotherapie, maar last van je knie kan komen doordat je spieren eromheen ongelijk verdeeld zijn qua sterkte of simpelweg te zwak zijn.. Maar voor echt professioneel advies zou ik gewoon contact opnemen met je fysiotherapeut ;)

Ja snap ik, maar heb er niet heel snel last van, maar bijv na squashen wel bijna altijd, na voetbal niet. Vroeg me af of als ik mijn knie vantevoren extra zou rekken of dat het al zou verhelpen.

Rekken heeft alleen nut bij spieren, je knie is een gewricht :) Dus nee. :thumbup:
Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 56  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic