Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 56  Volgende
Bericht Geplaatst op 20 jan 2012 21:52 

Hardtraxxer

Bruin volkoren brood eet ik altijd, zou niet weten wat ik anders overdag moet eten. :P
En drink ook veel water dus om nou te zeggen dat het slecht is..
En ik zie zeker resultaat en daar gaat het om! ;)
Mischien als je een prof wil worden of bent kan ik me er nog wel in vinden mja ik werk gewoon dus.
Anders ben ik meer me eten aan het sorteren dan dat ik aan het werk ben :P
Bericht Geplaatst op 21 jan 2012 13:02 

Hardtraxx Veteran

Kepro, iets voor jou? :) http://www.cutandjacked.com/The-Ultimat ... To-Bulking
Bericht Geplaatst op 21 jan 2012 19:36 

Hardtraxx Veteran

Kepro schreef:
Intervention schreef:
Kepro schreef:
Brood is het eten van de duivel. Zit teveel zout in.

bruin brood is echt wel goed, en je moet gewoon veel eiwitten en eten naar het sporten want dat is goed voor het herstel van je spieren :)

Hoe bruiner der beter ja maar brood is vooral met body building nog steeds heel slecht voor je. Teveel eiwitten is ook niet goed.

teveel eiwitten is ook niet goed, het beste is gewoon een eiwitshack nemen na het fitnessen want dat zorgt voor beter en sneller herstel van je spieren, ik doe het zelf nu ook en het helpt echt.
Bericht Geplaatst op 21 jan 2012 19:43 

Hardtraxx Veteran

Eiwitshake na het sporten fail. Tenzij je een whey isolaat neemt.
Bericht Geplaatst op 21 jan 2012 19:50 

Donateur

Kepro schreef:

verklaar je nader?
Bericht Geplaatst op 21 jan 2012 19:56 

Hardtraxx Veteran

frankhardenberg schreef:
Kepro schreef:

verklaar je nader?

Wei-eiwitten na de training missen de boot

Wij geloven er niet in, in de mirakuleuze werking van eiwitten pal na de training. Daarvoor hebben we beroepshalve te vaak slimme marketingjongens van sportvoedingsgiganten horen lekkerbekken over het “nog nauwelijks aangeboorde marktpotentieel” van de “post-workout-markt”. “Daar liggen de kansen.”

Stelletje geldwolven.

Vandaar dat we bovengemiddeld in onze noppen zijn met de studies uit de koker van Robert Wolfe. Wolfe laat zich niet imponeren door het klatergoud van de marketing. Hij doet gewoon netjes onderzoek en schrijft nog op wat hij vindt ook.

Binnenkort verschijnt in het sjieke American Journal of Physiology / Endocrinology and Metabolism een onderzoek van Wolfe's groep over de vraag of het uitmaakt of je pal voor de training een wei-shake inneemt of een uur daarna. Het antwoord op die vraag luidt ‘neen’. En als je iets weet over het gedrag van eiwitten en aminozuren in het lichaam, dan verbaast je dat niet.

Wolfe's onderzoekers deden experimenten met gezonde en jonge proefpersonen, die nog niet eerder met gewichten hadden getraind. De proefpersonen deden tien sets leg extensions, en namen of voor de training, of een uur daarna twintig gram wei. De onderzoekers keken vervolgens hoe de spieren reageerden.

De figuur hieronder vat samen wat de onderzoekers vonden. Het geeft de opname van het aminozuur fenylalanine door de spieren weer in de twee verschillende groepen. Dat is een merker voor de opname van alle aminozuren.

Op basis van de figuur zou je kunnen opmaken dat je voor de training eiwitten moet nemen, niet erna. Die conclusie trekken de onderzoekers echter niet. Het verschil wordt veroorzaakt door één individu. Haal je de onverlaat uit de sample, dan blijft er van het verschil niks over. De onderzoekers houden het er dus op dat het niet uitmaakt wanneer je wei neemt: voor of na de training, het is om het even.

Dat komt waarschijnlijk omdat wei-eiwitten na inname tijd nodig hebben om in het bloed te komen. Een volwassen portie wei, hebben Franse onderzoekers eens gemeten, heeft anderhalf uur nodig om de maag te verlaten. In rust, welteverstaan. Ben je lichamelijk actief, dan duurt het waarschijnlijk langer.

De auteurs van de studie waarover dit stukje gaat publiceerden een paar jaar geleden studies naar de effecten van losse aminozuren en training in hetzelfde tijdschrift. Losse aminozuren worden door het lichaam sneller opgenomen dan wei.

Met die losse aminozuren hebben de Amerikanen dezelfde experimenten gedaan als met wei: ze lieten twee groepen sporters trainen, en gaven ze of voor, of na de sessie aminozuren. Het figuurtje hiernaast vertelt je hoeveel van die aminozuren werden opgenomen door de spieren. Waar ‘pre’ en ‘post’ voor staan hoeven we je niet te vertellen, toch?

De meest interessante figuur in die studie staat hieronder. Hij vertelt je op welk moment de spieren de meeste aminozuren opzogen: tijdens de training en pal erna. De beste manier om je spieren te voorzien van aminozuren is ervoor te zorgen dat tijdens je training de concentraties aminozuren in je lichaam optimaal zijn. Hèt moment om je lichaam te voorzien van een flinke stoot eiwitten (eiwitten, niet aminozuren) is dus anderhalf uur voor de training.
Bericht Geplaatst op 21 jan 2012 20:08 

Hardtraxxer

Dus anderhalf uur voor de training een shake oid is het best?
Bericht Geplaatst op 21 jan 2012 20:10 

Hardtraxx Veteran

mark-feyenoord schreef:
Dus anderhalf uur voor de training een shake oid is het best?

Is ook afhankelijk wanneer je voor het laatst gegeten hebt etc.
Bericht Geplaatst op 21 jan 2012 22:12 

Donateur

Ik heb ook isolaat. Wat is het verschil met een andere whey-shake precies dan?
Zelf neem ik hem idd ook voor de training vanwege die onderzoeken ;)
Bericht Geplaatst op 21 jan 2012 22:27 

http://forum.dutchbodybuilding.com/f22/ ... nk-139749/
Bericht Geplaatst op 24 jan 2012 00:00 

Donateur

Vandaag begonnen met een split-schema. 4 daags. Vandaag buikspieren gedaan (ga ik 2 keer per week doen) en benen. M'n kuiten waren iig net van beton na afloop haha.

Morgen borst en triceps doen.
Bericht Geplaatst op 26 jan 2012 06:36 

Hardtraxx Elite

Ik doe nu zelf ook een split training programma

borst/triceps (ieders 4 apart oefeningen)
Schouders + farmers walk voor grip en core training.
dag rust
rug/biceps(ieders apart 4 oefeningen)
benen + farmers walk.

Bij elke dag probeer ik na dit nog een half uurtje loopband op moderate. Tussen lopen en hardlopen in zeg maar.
Bericht Geplaatst op 26 jan 2012 09:37 

Hardtraxxer

Goed bezig :)
Heb nu ook een ander schema van 2 dagen:

Dag 1: benen, bovenrug, buik en biceps.
Dag 2: borst, triceps, buik en schouders.

Eens kijken dat dit meer resultaat levert dan fullbody.
Bericht Geplaatst op 26 jan 2012 12:57 

Hardtraxxer

Iemand hier trouwens ervaring met Weightgainer's? Ben aan het overwegen om die te bestellen aangezien ik weer aan wil komen. Die feesten zijn echt niet goed voor m'n gewicht, 2 weken terug woog ik 85 kilo en na X-qlusive 80.9 :P Maar zit nu alweer op 83.5- zoiets.
Bericht Geplaatst op 26 jan 2012 12:58 

Hardtraxx Veteran

Celis schreef:

Waarom geen 4 dagen?

Mijn schema:

Maandag: Schouders + Biceps + Buik + Schuine Buik
Woensdag: Borst + Triceps
Vrijdag: Rug + Biceps + Buik + Schuine Buik
Zaterdag: Schouders + Triceps + Benen
Bericht Geplaatst op 26 jan 2012 13:07 

Hardtraxx Veteran

Moving Madness schreef:
Iemand hier trouwens ervaring met Weightgainer's? Ben aan het overwegen om die te bestellen aangezien ik weer aan wil komen. Die feesten zijn echt niet goed voor m'n gewicht, 2 weken terug woog ik 85 kilo en na X-qlusive 80.9 :P Maar zit nu alweer op 83.5- zoiets.

Misschien Creatine + Weightgainers proberen. Creatine zorgt voor meer pomp en tijdelijke gewichtstoename en de weight gainers moet je mee uitkijken want sommige zijn maaltijd vervangers ipv echte weight gainers.

En natuurlijk boven de norm gaan eten. Dus meer eten dan dat je verbrandt. Natuurlijk geen katabool voedsel maar meer zoals kip met rijst en pasta's.

Voor deze vraag zou ik je dan toch doorsturen naar het forum van DBB:

http://forum.dutchbodybuilding.com/
Bericht Geplaatst op 26 jan 2012 13:23 

Hardtraxx Veteran

Ik begin over 2 weken met een pasta dieet. Moet me alleen nog wat meer in verdiepen. Ik ben alleen m'n rijst dieeten gewend.
Bericht Geplaatst op 26 jan 2012 17:15 

Hardtraxxer

Ramirez schreef:
Celis schreef:

Waarom geen 4 dagen?

Simpel: geen tijd voor...
Ben momenteel erg druk met mijn studie en dat gaat helaas toch echt voor...
Misschien als ik er tijd voor heb! ;)
Bericht Geplaatst op 28 jan 2012 17:28 

Hardtraxxer

Hoevaak per week gaan jullie eigenlijk? :)
Ik probeer minimaal 4x, maar ga natuurlijk liever 5/6x en dan me rust pakken op zondag.
Is dat eigenlijk slecht voor je? Moet ik meer rust nemen?
Bericht Geplaatst op 28 jan 2012 17:53 

Hardtraxx Elite

mark-feyenoord schreef:
Ik probeer minimaal 4x, maar ga natuurlijk liever 5/6x en dan me rust pakken op zondag.

ligt eraan wat je per dag traint. maar te veel training is sowieso niet goed. rust is net zo belangrijk als training zelf. 5x is echt wel genoeg hoor :)
zet je schema hier anders even neer dan kan ik zien of je het fout of goed doet.
Bericht Geplaatst op 29 jan 2012 10:47 

Hardtraxxer

mark-feyenoord schreef:

Ik fitness 5 dagen per week en ook 2 keer per week MMA (Mixed martial arts)
Bericht Geplaatst op 29 jan 2012 18:55 

Hardtraxx Veteran

Moving Madness schreef:
mark-feyenoord schreef:

Dat is inderdaad een antwoord op z'n vraag .. :whistle:

Nee maar 4x per week is goed, maar zorg wel voor een split schema. Probeer elke spier niet vaker dan 2x per week te trainen (INCLUSIEF JE BUIK!) :) Train een bepaalde spier ook niet als je daar nog spierpijn in hebt.
Bericht Geplaatst op 29 jan 2012 19:02 

Donateur

Shit staat er nou morgen echt beentraining op het programma... oeiiiii >.<
Dat gaan we maar even verplaatsen naar een andere dag haha.
Bericht Geplaatst op 29 jan 2012 19:43 

Hardtraxxer

STAN- schreef:
Moving Madness schreef:
mark-feyenoord schreef:

Dat is inderdaad een antwoord op z'n vraag .. :whistle:

Nee maar 4x per week is goed, maar zorg wel voor een split schema. Probeer elke spier niet vaker dan 2x per week te trainen (INCLUSIEF JE BUIK!) :) Train een bepaalde spier ook niet als je daar nog spierpijn in hebt.

Ik gaf antwoord op z'n eerste vraag :$ Maar je kan iedere dag trainen met de juiste supplementen.
Bericht Geplaatst op 29 jan 2012 20:04 

Hardtraxx Veteran

Citaat:

Ik gaf antwoord op z'n eerste vraag :$ Maar je kan iedere dag trainen met de juiste voeding.[/quote]
Voor de rest ga ik nergens op in -.-
Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 56  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic