Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 56  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2012 14:51 

Donateur

Kettingzaag schreef:
Heb echt schijt aan de cijfers. Sterk ben ik wel maar gaat me tegenwoordig eigenlijk alleen maar om de spiegel.

Toch krijg je een voldaan gevoel als je jezelf elke keer een beetje kan verbeteren ten opzichte van de vorige keer. Het is niet het meest belangrijke, maar het motiveert wel. Maar verder doe ik het eigenlijk ook vooral om me er fitter bij te voelen en het overtollige vet kwijt te raken (al ben verder niet dik).

Ik ga tegenwoordig al een paar weken 3/4 keer per week en ik doe altijd van alles wat. Denk dat ik over een week of 2 als ik het nog steeds zo fanatiek vol houd ook maar moet gaan splitten en moet nadenken over een serieus schema. Nu doe ik altijd maar wat haha :P Maar dr zit wel goed vooruitgang in :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2012 15:06 

Hardtraxx Veteran

dawasiknie schreef:
Kettingzaag schreef:
Heb echt schijt aan de cijfers. Sterk ben ik wel maar gaat me tegenwoordig eigenlijk alleen maar om de spiegel.

Toch krijg je een voldaan gevoel als je jezelf elke keer een beetje kan verbeteren ten opzichte van de vorige keer. Het is niet het meest belangrijke, maar het motiveert wel. Maar verder doe ik het eigenlijk ook vooral om me er fitter bij te voelen en het overtollige vet kwijt te raken (al ben verder niet dik).

Ik ga tegenwoordig al een paar weken 3/4 keer per week en ik doe altijd van alles wat. Denk dat ik over een week of 2 als ik het nog steeds zo fanatiek vol houd ook maar moet gaan splitten en moet nadenken over een serieus schema. Nu doe ik altijd maar wat haha :P Maar dr zit wel goed vooruitgang in :)

Dit. Schema's bijhouden en elke keer als ik wat meer doe opschrijven.. Ik maak er zelfs een grafiek van, zit het even tegen dan kijk ik en als ik dan die vooruitgangen zie die ik boek.. Nou dat geeft me toch wel flink wat motivatie! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2012 17:22 

Hardtraxx Veteran

Gewoon zoals mij... 2x in de week naar de fitness. Gewoon doen waar ik op dat moment zin in heb met de gewichten waar ik zin in heb :D Paar kilometers doen op de loopband ook nog ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2012 17:41 

Hardtraxxer

Vanmiddag weer geweest, ga nu 2 -3 keer per week.
Nu ook begonnen met weightgainers of makkelijk wat meer binnen te krijgen.
Meer eten probeer ik ook, maar is wel lastig :P

Zie dat er hier een paar serieuze mensen tussen zitten!
Nog tips kwam makkelijke calorieen? Eet sws al kwark, bananen en kip met rijst.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2012 18:05 

Hardtraxx Addict

Celis schreef:

Boterhammen met kipfilet zijn ook niet verkeerd om dr bij te doen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2012 18:29 

Hardtraxx Veteran

vandaag ook weer lekker wezen fitnessen, vandag alleen mn schouders, rug en armen gedaan volgende keer weer borts en buik en benen en armen :)
kvind het zelf fijner om het te verdelen dan elke keer me hele lichaam te doen want dan kan ik me minder goed focussen op en bepaalde spier groep :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2012 18:43 

Hardtraxx Veteran

Celis schreef:

Sowieso stevig ontbijten, volkoren brood boven wit brood. Als beleg iets van kipfilet voor de eiwitjes, pindakaas doet het ook heel goed maar dan voor de vetten. Bekertje melk erbij (bij voorkeur magere melk). Middageten ook, en pak als tussendoortjes gewoon een banaan ofzo voor de carbs. Wat ook een goede is, is zo'n blikje tonijn oid.. Vis is sowieso goed vanwege de eitwitjes en de vetten die nodig zijn voor bijvoorbeeld je hersenen om goed te kunnen functioneren..
Voor meer informatie over voeding neem ik zelf altijd een kijkje hier:
http://www.cutandjacked.com/articles/5
Waar je rechts kunt kiezen uit Gain Muscle, Lose Fat, Supplementation, etc.

Intervention schreef:
vandaag ook weer lekker wezen fitnessen, vandag alleen mn schouders, rug en armen gedaan volgende keer weer borts en buik en benen en armen :)

Borst, buik, benen én armen? Ik denk dat je dat beter kunt splitsen.. Benen op een aparte dag bijvoorbeeld, denk aan je energie anders kunnen bepaalde spiergroepen (die je als laatste doet) lijden onder een energiegebrek waardoor je niet heel hard kan gaan. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2012 19:27 

Donateur

Het is zo jammer dat ik al die vis te ranzig voor woorden vind, super gezond en goed voor het sporten. Gelukkig ben ik dan weer dol op kip en rijst/pasta.

's Ochtends neem ik altijd Brinta, soms in warme melk en soms in Optimel Vanille Yoghurt. Is ook gewoon super lekker en krijg het 's ochtends makkelijker weg dan brood. 's Middags brood met pindakaas of kipfilet, soms ook kaas. Volkoren vind ik niet altijd even lekker dus neem ook vaak genoeg tarwe, zitten hoe dan ook genoeg vezels in. Verder heb ik zo'n eiwit-pot, ga het vooral proberen om voor de training te nuttigen (is blijkbaar beter dan na de training) maar meestal train ik 's avonds en dan heb ik er al een stevige maaltijd in zitten die meestal rijk van eiwitten is. Dan ga ik niet nog een keer extra zo'n eiwit-shake wegtikken.

Ik kan het alleen bijna elke dag niet laten om toch iets ongezonds te eten. Koekje hier snoepje daar. Vroeger kon ik hele zakken chips leegeten, die tijd is een beetje voorbij maar daarvoor eet ik vaak wel andere dingen 's avonds zoals oven-zoutjes of nootjes. Zit minder ongezond vet in maar zijn alsnog calorieën. Kan me wat dat betreft echt niet inhouden, ik krijg teveel honger. Maar misschien is dat een gevolg van dat ik overdag te weinig eet. Ik ga het eens goed bekijken...

Mja, resultaat is dat ik sinds ik mijn eetgewoontes heb aangepast 4 a 5 kilo ben afgevallen. Ik ben ongeveer 188 groot, woog 85 en nu 80. Sinds begin dit jaar ben ik intensiever bezig met sporten en ik merk dat de vetlagen langzaam wegkrimpen. Ik hoef niet super gespierd te worden ofzo, maar gewoon lekker strak en iets dikkere armen (die zijn nog te dun en krachteloos) en dan ben ik tevreden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2012 20:13 

Hardtraxx Veteran

80 voor iemand van 1,88 is zeker niet slecht. Ik ben 83kg en maar 1,75 groot.. Maar hier ben ik aan aan het werken :)

Wat betreft het snoepen, ik heb precies hetzelfde probleem.. Weet het steeds vaker op te vangen met iets gezonds zoals een appel of een banaan oid.. Een goeie tip misschien voor je (werkt bij mij):
Neem één of twee momenten in de week waarop je cheat, ik doe dit op donderdagavond (IK MAG DALIJK WEER :yay: ) en natuurlijk op zaterdagavond. Zo maak ik het een soort van beloning voor mezelf, en maakt het voor mij iets minder erg.. Ik zorg er wel voor dat ik dan die dagen erna even wat extra cardio doe :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2012 23:20 

http://www.bodybuilding.com/exercises/
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2012 23:37 

Donateur

Ja ik vind 80 ook een prima gewicht nu. Wat nu nog vet is kan ik straks lekker omzetten in spieren :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2012 00:00 

Hardtraxxer

Ben nu ook een paar maanden bezig en merk toch al aardig wat :D
was eerst 82kg, maar dat was ook een hoop vet, ben nu 85kg en er is al behoorlijk veel vet weg, ben al aardig strak.
Ben ook rond de 1.89 cm lang
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2012 13:57 

Hardtraxxer

dawasiknie schreef:
Het is zo jammer dat ik al die vis te ranzig voor woorden vind, super gezond en goed voor het sporten. Gelukkig ben ik dan weer dol op kip en rijst/pasta.

's Ochtends neem ik altijd Brinta, soms in warme melk en soms in Optimel Vanille Yoghurt. Is ook gewoon super lekker en krijg het 's ochtends makkelijker weg dan brood. 's Middags brood met pindakaas of kipfilet, soms ook kaas. Volkoren vind ik niet altijd even lekker dus neem ook vaak genoeg tarwe, zitten hoe dan ook genoeg vezels in. Verder heb ik zo'n eiwit-pot, ga het vooral proberen om voor de training te nuttigen (is blijkbaar beter dan na de training) maar meestal train ik 's avonds en dan heb ik er al een stevige maaltijd in zitten die meestal rijk van eiwitten is. Dan ga ik niet nog een keer extra zo'n eiwit-shake wegtikken.

Ik kan het alleen bijna elke dag niet laten om toch iets ongezonds te eten. Koekje hier snoepje daar. Vroeger kon ik hele zakken chips leegeten, die tijd is een beetje voorbij maar daarvoor eet ik vaak wel andere dingen 's avonds zoals oven-zoutjes of nootjes. Zit minder ongezond vet in maar zijn alsnog calorieën. Kan me wat dat betreft echt niet inhouden, ik krijg teveel honger. Maar misschien is dat een gevolg van dat ik overdag te weinig eet. Ik ga het eens goed bekijken...

Mja, resultaat is dat ik sinds ik mijn eetgewoontes heb aangepast 4 a 5 kilo ben afgevallen. Ik ben ongeveer 188 groot, woog 85 en nu 80. Sinds begin dit jaar ben ik intensiever bezig met sporten en ik merk dat de vetlagen langzaam wegkrimpen. Ik hoef niet super gespierd te worden ofzo, maar gewoon lekker strak en iets dikkere armen (die zijn nog te dun en krachteloos) en dan ben ik tevreden.

Ik eet zelf alleen maar broodjes kip en kalkoenfilet naar me werk. veel eiwit en weinig vet :thumbup:
s'avonds heb ik het niet altijd voor het kiezen wat ik eet maar probeer wel zoveel mogelijk pasta's en rijst te eten! :)
fitness nu 10 maanden
ben nu 1.80 en 75kg ben qua gewicht hetzelfde gebleven terwijl ik best veel eet!
maar is ook niet mijn bedoeling om heel groot te worden.
ben wel stuk gegroeid: borst, schouders armen etc
droog gespierd vind ik het mooiste dus daar ga ik ook voor :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2012 14:21 

Hardtraxx Veteran

Brood is het eten van de duivel. Zit teveel zout in.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2012 14:59 

Hardtraxx Veteran

dawasiknie schreef:
Ja ik vind 80 ook een prima gewicht nu. Wat nu nog vet is kan ik straks lekker omzetten in spieren :)

Impossible. Er is geen enkele manier om spier om te zetten in vet..
Dat is hetzelfde als van appels peren willen maken, dat lukt niet. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2012 15:02 

Hardtraxx Veteran

STAN- schreef:
dawasiknie schreef:

Impossible. Er is geen enkele manier om spier om te zetten in vet..
Dat is hetzelfde als van appels peren willen maken, dat lukt niet. ;)

Je zin staat verkeerd om maar volgens mij klopt je redenering ook niet. Waarom gaan sommigen dan in de bulk... (zoals ik op dit moment)
A: Om een zwaarder gewicht te krijgen
B: Om sterker te worden. Vet kan wel degelijk worden omgezet in spiermassa.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2012 15:34 

Hardtraxx Veteran

Waarom? Omdat het bekend is dat je minder snel groeit als je op een calorie zuinig dieet zit. Hoe meer caloriën, hoe meer spiermassa je kan kweken. Maar daarnaast komt er hoogstwaarschijnlijk ook iets vet bij (of je moet een perfect dieet hebben).
Wat wel zo is, maar dat zal wel bekend zijn lijkt me, is dat je met meer spieren sneller verbrandt (vandaar dat vaak ook bulken wordt aanbevolen vóór het cutten ipv erna).
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2012 15:49 

Hardtraxx Veteran

Oftewel mijn punt klopt. Om alles perfect te laten verlopen moet je uitrekenen wat je lichaams behoefte is zonder beweging en met beweging. Deze twee uitslagen reken je bij elkaar op en dan heb je lichaams behoefte per dag. Zo kan je pas uitrekenen wat je nodig hebt. Ga je er dus onder zitten dan groei je dus niets tot nauwelijks, ga je er precies opzitten dan groei je lichtelijk en daar boven spreekt voor zich.

Dat mannen 2500 calorieën nodig hebben is ook maar uit de duim gezogen en daarnaast zijn ze daarvan uitgegaan wat je lichaam nodig hebt zonder beweging. Dus reken daar zeker nog 1500 calorieën bij op.

90% denkt dat ze iets van voedingsschema of eten af weet terwijl dat vaak ten onrechte is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2012 15:55 

Hardtraxx Veteran

Oké, er zit een kern van waarheid in. Maar bij vet naar spieren omzetten denk ik aan vetweefsel omzetten naar spierweefsel.. En het is niet zo dat het vet zich veranderd in spierweefsel (wat vet omzetten naar spier eigenlijk betekent) :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2012 16:47 

Donateur

Kepro schreef:

Wat maakt dat uit dan? Behalve voor je bloeddruk...
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2012 17:01 

Hardtraxx Veteran

dawasiknie schreef:
Kepro schreef:

Wat maakt dat uit dan? Behalve voor je bloeddruk...

Houd o.a. vocht vast.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2012 17:22 

Hardtraxx Veteran

Kepro schreef:

bruin brood is echt wel goed, en je moet gewoon veel eiwitten en eten naar het sporten want dat is goed voor het herstel van je spieren :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2012 17:25 

Hardtraxx Veteran

Intervention schreef:
Kepro schreef:

bruin brood is echt wel goed, en je moet gewoon veel eiwitten en eten naar het sporten want dat is goed voor het herstel van je spieren :)

Hoe bruiner der beter ja maar brood is vooral met body building nog steeds heel slecht voor je. Teveel eiwitten is ook niet goed.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2012 17:38 

Donateur

Ik denk als je het echt super serieus neemt zoals jij dat het zeker wel van toepassing is. Maar voor de gemiddelde sporter/fitnesser die gewoon gewicht wil verliezen, wat extra massa wil kweken en zich fitter en gezonder wil voelen hoort dat ook weer niet zoveel uit te maken. Ik wil wel nog een beetje eten wat ik lekker vind, heb geen zin om dag in dag uit op shakes, kwark en kip te leven...

Brood en met name bruin brood met goed beleg is gewoon gezond ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2012 18:02 

Hardtraxx Veteran

Kepro schreef:
Intervention schreef:
Kepro schreef:

Hoe bruiner der beter ja maar brood is vooral met body building nog steeds heel slecht voor je. Teveel eiwitten is ook niet goed.

Hoezo is brood eigenlijk slecht voor je? Hoe kun je dan zonder brood aan je dagelijks onderhoud komen? :P
edit: ik zie het antwoord al staan.
Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 56  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic