Anonymous schreef:
makrooy schreef:
Je zal het vast wel eerder hebben gehoord, afvallen is puur hoeveel calorieen je inneemt. Neem je minder calorieen in dan je behoefte, zul je afvallen. Als je niet afvalt, eet je nu gewoon teveel calorieen. Maakt geen zak uit wat voor dieet je hebt. Je zou bij wijze van elke dag macdonalds kunnen eten en nog kunnen afvallen.
Enige tip die ik kan geven is je calorieen tellen. Echt alles wat naar binnen gaat tellen.
Goeie tip. Ik hoor vanuit de keto hoeken dat je kan eten wat je wilt, omdat je in ketose de vetten en eiwitten toch wel verbrandt. Zal waarschijnlijk iets genuanceerder zijn

Met echt veel eten op 1 dag kom ik max 2500kcal, dat ligt nu waarschijnlijk rond de 2000, dus dat zou genoeg moeten zijn om af te vallen:)
Zo bereken je dat niet echt.
Je moet je BMI (daadwerkelijk en niet op een gare app die een gok maakt) laten opmeten en aan de hand daarvan kan je een goede inschatting maken op hoeveel kcal je moet zitten om een bepaald gewicht per week kwijt te raken. Het hangt best van een aantal factoren af namelijk. Doe je te weinig dan zie je geen progressie en raak je motivatie kwijt, doe je te veel dan is dat slecht voor je gezondheid en ga je je zwak voelen.
En dan nog kan je spul eten met veel vet en weinig kcal bijvoorbeeld of nog te weinig water drinken, spul eten waarvan je niet vol raakt waardoor je honger blijft hebben en meer eet en je kcal alsnog hoog blijven e.d.
Het is wel een totaalplaatje, waarbij het ook belangrijk is wel een cheatday er in te houden waar je gewoon je normale aantal kcal eet, en gerechten maakt met weinig kcal die je wel heel lekker vindt, gewoon voor doorzettingsvermogen.
Ik was gezet (niet enorm dik) en ben lang (1,92) en als ik een beetje met tempo wou afvallen hikte ik meer tegen de 1700 aan. Dat was het maximale wat ik kon doen zonder dat het ongezond werd voor mijn specifieke BMI en bouw. Dat inclusief met sporten en het ging voor mij echt heel rap (107 kg naar 86kg nu), waar ik nu op een punt zit dat ik alleen maar onderhoud doe.