Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 50, 51, 52, 53, 54  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2022 23:11 

Hardtraxxer

Uiteraard, uit natuurlijke bronnen is het beste. Maar voor het geval dat ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2024 10:07 

Hardtraxx Elite

Maten, ik vraag me echt af hoe je je spierpijn zo veel mogelijk kan verminderen...
Vooral in mijn bovenbenen heb ik tering vaak spierpijn na een interval hardloop sessie of krachttraining.
Na mijn trainingen neem ik een magnesium shot van 300mg, dagelijks creatine en een eiwitshake, het mag verder nog niet echt baten.

Als iemand nog andere ideeën heeft hoor ik 't graag.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2024 10:15 

Hardtraxx Veteran

Dat zijn natuurlijk geen wondermiddeltjes waardoor je 'nooit meer' spierpijn hebt.
Je benen zijn in verhouding met je lijf gewoon grote spieren, haast de helft van het lichaam. Naast cardio- of krachttraining belast je je benen natuurlijk veel, zeker als je nog lichamelijk inspannend werk doet.
Ik train al tig jaar en heb ook altijd spierpijn na benen trainen, of in ieder geval een 'doof' of zwaar gevoel in mijn benen. Met name als ik een trap op loop. Als ik een langere duurloop doe (10+ kilometer) op redelijk tempo heb ik ook gewoon 2 dagen last van benen en rug. Dat is gewoon inherent aan inspanning.

Hoe train je je benen? Willekeurig wat oefeningen, split in quads / glutes etc? Één of twee keer per week?

Goed, gezond en gevarieerd eten, voldoende nachtrust, veel water drinken zijn gewoon basic dingen. Zaken als creatine en magnesium zijn niet de magische middeltjes tegen spierpijn. Eiwitten helpen voor herstel maar dat kan je ook uit voeding halen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2024 10:53 

Hardtraxx Elite

Remi schreef:
Dat zijn natuurlijk geen wondermiddeltjes waardoor je 'nooit meer' spierpijn hebt.
Je benen zijn in verhouding met je lijf gewoon grote spieren, haast de helft van het lichaam. Naast cardio- of krachttraining belast je je benen natuurlijk veel, zeker als je nog lichamelijk inspannend werk doet.
Ik train al tig jaar en heb ook altijd spierpijn na benen trainen, of in ieder geval een 'doof' of zwaar gevoel in mijn benen. Met name als ik een trap op loop. Als ik een langere duurloop doe (10+ kilometer) op redelijk tempo heb ik ook gewoon 2 dagen last van benen en rug. Dat is gewoon inherent aan inspanning.

Hoe train je je benen? Willekeurig wat oefeningen, split in quads / glutes etc? Één of twee keer per week?

Goed, gezond en gevarieerd eten, voldoende nachtrust, veel water drinken zijn gewoon basic dingen. Zaken als creatine en magnesium zijn niet de magische middeltjes tegen spierpijn. Eiwitten helpen voor herstel maar dat kan je ook uit voeding halen.

Ik doe 2 keer per week (benen) krachttraining en dan eigenlijk willekeurig wat oefeningen, zodat ik voor m'n gevoel alle spiertjes in de benen gehad heb. Bovenbenen, kuiten, hamstrings, heupen etc.
Daarnaast 3x per week interval training met de politieconditie app, 1x per week padel en 1 duurtraining op de crosstrainer (ook meer in de hoop m'n spieren minder te belasten)

Ik snap inderdaad dat het geen wondermiddeltjes zijn, misschien had ik er zelf iets te veel verwachtingen van.
Nachtrust is iets waar veel te verbeteren valt, echter kan ik daar momenteel zelf weinig aan veranderen op de korte termijn ivm slaapstoornis. Nu je het zegt kan dat inderdaad ook wel veel gaan schelen in de toekomst.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2024 10:55 

Hardtraxxer

Met hardlopen merk ik, als ik geen rekoefeningen doe na het trainen, dat ik wat stevige spierpijn heb.
Mijn advies is ook om genoeg vocht in te nemen.
Los daarvan zijn eiwitten van belang en een goede nachtrust het allerbelangrijkste.
Ik zou hier op letten als ik jou was.

Doe zelf aan fitness en hardlopen en merk dat als ik iets nonchalant met bovenstaand omga, dat ik er last van heb
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2024 10:56 

Hardtraxxer

En van belang, neem dezelfde inname op dagen dat je niet sport, zie het als 1 geheel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2024 11:01 

Hardtraxx Veteran

Als jij dus in feite elke dag je benen belast dan vind ik het ook niet raar dat je niet hersteld. Ik ben meer cardio gaan doen en daar heb ik één dag benen trainen voor opgeofferd. Rust = groei en rust = herstel. Ik zou daar meer op gaan letten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2024 11:49 

Hardtraxx Elite

Thanks voor de tips beide!
Dagje extra rust inplannen is niet verkeerd voor een beter herstel, dan maar ff het bovenlichaam een keer vaker trainen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2024 14:24 

Hardtraxx Veteran

Psstt: dat is alsnog geen 'echt herstel'. Een dagje niks doen mag ook best...
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2024 15:16 

Hardtraxxer

@Hard4Us onthoud ook dat de spierpijn die je voelt na iets nieuws in je programma geïmplementeerd te hebben erg lang kan aanblijven. Schrik hier dus niet van in het begin. Check dit even https://www.fit.nl/delayed-onset-muscle-soreness

@Remi actief in gymtopic en pepambassadeur strijder
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2024 15:26 

Hardtraxx Veteran

UptempoSoldaat0411 schreef:
@Hard4Us onthoud ook dat de spierpijn die je voelt na iets nieuws in je programma geïmplementeerd te hebben erg lang kan aanblijven. Schrik hier dus niet van in het begin. Check dit even https://www.fit.nl/delayed-onset-muscle-soreness

Echt van alle markten thuis deze man. Na Defqon ook nog eens trance-liefhebber, let op mijn woorden.

Vanavond weer lekker de ghetto gym (lees: omgebouwde loods) hitten neven!@
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2024 16:53 

Hardtraxx Veteran

Life is about balance jwt.

corneelwr schreef:
Echt van alle markten thuis deze man. Na Defqon ook nog eens trance-liefhebber, let op mijn woorden.

Ik kom voor Steenwolk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2024 18:29 

Hardtraxx Addict

Hoppa schijven door het dak maatjes we gaan voor goud
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2024 22:55 

Hardtraxxer

weer lkkr aan het gymmen sinds ~3 maanden nu begin weer fk sterk te worden ben wel nog steeds dik maarja bourgondisch leven he

iemand nog wat leuke tussendoortjes/simpele maaltijden voor overdag met veel prots?

ps: RIP Big Lenny
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2024 09:32 

Hardtraxx Veteran

iemand nog wat leuke tussendoortjes/simpele maaltijden voor overdag met veel prots?

Als in: op werk? Is het 'de grote lunch' of iets als 'paar crackers met kalkoenfilet, cottage cheese en wat kruiden etc. met wat groente'? Hit me up met meer info en ik geef je tips.

"Steroids made him gay?"
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2024 17:31 

Hardtraxxer

weer lkkr aan het gymmen sinds ~3 maanden nu begin weer fk sterk te worden ben wel nog steeds dik maarja bourgondisch leven he

Je kan wraps kopelen en deze vullen met kipfilet, avocado of elk ander soort groenten naar wens.
Wat ik dan lekker vind, is deze onder de tosti-ijzer te doen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2025 00:28 

Hardtraxx Addict

ewaja hoe gaat t met de pr's dan boys
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2025 09:28 

Hardtraxxer

M'n doel was om voor carnaval 40kg te incline DB pressen. Was best goed op weg toen weer alles verneukt door mn kk schouder (altijd gezeik mee) en toen tijdje niet kunnen sporten. Kerstbulk beetje uit de hand gelopen nu wat meer opletten weer
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2025 09:43 

Hardtraxx Veteran

^ over die schouder: ik ben al jaren gestopt met bankdrukken. Doe alleen nog losse dumbbells en af en toe apparaten, afhankelijk van de beweging. En standaard voor ik borst train met elastieken alles rekken / soepel maken. Daarmee is dat over gegaan en voelt het véél stabieler.
Van het zware, zware krachttrainen ben ik overigens afgestapt. Ik plak er geen stempel op maar ben lekker 'hybride' bezig, zoals dat tegenwoordig heet. Krachttraining, hardlopen (steady 15km op 4:45 minuut per kilometer, zoiets) vind ik wel tof. Lekker allround fit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2025 09:44 

Hardtraxx Veteran

En o ja: kleine cut gezet omdat ik volgende week op reis ga. Maar dat kwam min of meer vanzelf nadat ik rond november voor een halve marathon ging trainen. Frequentie van cardio omhoog, wat minder krachttraining en dan gaat dat vanzelf.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2025 14:29 

Hardtraxx Addict

aaii, goed bezig mannen :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2025 14:39 

Hardtraxxer

Goal is om 100kg te benchen.
Denk nog 6 weken nodig te hebben.
Zal laten weten als ik m heb.
BW is 85kg btw.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2025 14:49 

Hardtraxx Addict

billieb15 schreef:
Goal is om 100kg te benchen.
Denk nog 6 weken nodig te hebben.
Zal laten weten als ik m heb.
BW is 85kg btw.

Netjes! Eerste keer 100 gaat goed voelen ;) halen = delen idd :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2025 15:11 

Hardtraxxer

Zeker! Jij nog goals?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2025 15:28 

Hardtraxx Addict

1 rep 140 kunnen benchen, moet 3 platen halen zodat ik m'n schoonpa kan trollen omdat zijn max vroeger 130 was, ik heb nu ook 130 maar dan kan ik altijd roepe haha 140 daarna grote blij en daarna denk ff cutten want bulk is beetje uit de hand gelopen. en dan weer verder kijken. wil vooral kijken wat er nog mogelijk is qua kracht. ik ben ondertussen 30 maar sterker dan in mijn early 20s en wil eigenlijk kijken hoelang ik daarin nog verder kan blijven groeien. als ik 40 ben en dan nog echt 'breed' ben voor zover mogelijk zou ik dat wel een flex vinden op het schoolplein :lol: afgelopen maanden vaak ziek geweest en de hele maand december niet naar de gym geweest maar muscle memory is echt insane.
Vorige  1 ... 50, 51, 52, 53, 54  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic