Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 52, 53, 54, 55, 56  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2025 10:13 

Hardtraxx Newbie

Broken Balance schreef:
Ik was gezet (niet enorm dik) en ben lang (1,92) en als ik een beetje met tempo wou afvallen hikte ik meer tegen de 1700 aan. Dat was het maximale wat ik kon doen zonder dat het ongezond werd voor mijn specifieke BMI en bouw. Dat inclusief met sporten en het ging voor mij echt heel rap (107 kg naar 86kg nu), waar ik nu op een punt zit dat ik alleen maar onderhoud doe.

In wat voor tijdsbestek praat je?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2025 10:31 

Kraak... Piep...

Fighter schreef:
Broken Balance schreef:
Ik was gezet (niet enorm dik) en ben lang (1,92) en als ik een beetje met tempo wou afvallen hikte ik meer tegen de 1700 aan. Dat was het maximale wat ik kon doen zonder dat het ongezond werd voor mijn specifieke BMI en bouw. Dat inclusief met sporten en het ging voor mij echt heel rap (107 kg naar 86kg nu), waar ik nu op een punt zit dat ik alleen maar onderhoud doe.

In wat voor tijdsbestek praat je?

Bruto, over lange tijd, ik begon in 2020 namelijk. En netto een jaar.

En het is niet omdat het niet werkte, maar omdat ik om uiteenlopende reden er telkens vroegtijdig mee kapte en terugviel (medisch, corona, motivatie, geen tijd). Maar als je praat over periodes waar ik er voor ging en pushte, dan praat je over een half jaar tot een jaar.

En ik ben verre van rigoreus er in en ik hou me er absoluut niet altijd aan. Maar sinds dit jaar door het consistente sporten en iig consistent door de week in een calorie deficit zitten met daarnaast goed en gezond eten en genoeg water drinken, dan kan het hard gaan, als je het goed aanpakt vanuit alle hoeken.

Calorie deficit werkt altijd, maar in hoeverre is altijd van zoveel persoonlijke factoren afhankelijk. Daarom moet je goed je eigen BMI opmeten en overleggen met een coach of dietist of bestaande statistieken wat voor jou zou werken als je bijvoorbeeld een doel hebt van 1kg in de week afvallen (wat ik had, en echt het maximum is) of gewoon 0,5kg.

Let wel, je hebt altijd even nodig voor je echt resultaten en progressie ziet (3 weken is de minimum een beetje), daar komt het hele eerst routine van maken ook vandaan. Met alleen sporten verdubbel je de duur t.o.v. alleen in een deficit zitten en liggende aan welke sport je doet kan het aantal kg's dat je afvalt ook trager gaan. In mijn geval ging het aantal kg's dat ik afviel ook minder hard omdat ik spiermassa er bij begon op te bouwen, dus niet een slecht ding oid.

Ik vond Steve van Kraftcoaching op Insta ook altijd wel handig, die geeft veel tips op basis van wetenschap e.d. en niet vanuit een of andere trend, wondermiddel of andere onzin. En die houdt een manier aan van dit waar ze er vanuit gaan dat je ook nog leuke dingen wilt doen/eten buiten een leven van alleen dieet en fitness.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2025 18:33 

Hardtraxxer

Broken Balance schreef:
Klopt, ik heb dat gedaan en ik ben nu dood

Als je ergens niet dood van gaat is het per definitie een goed idee. Lekker man. :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2025 20:34 

Hardtraxx Elite

@uptemposoldierboxtel in 2017, woog ik 117 (1.80) en ben toen in 1 jaar en nogwat naar 70 kg gegaan. niet gezond, wel effectief. Zat meeste dagen ook zo rond 1600-1800 denk. Zaten hier en daar wat cheatdays, maar ook 3-4 dagen lange fasts tussen soms :lol: soms moet iets gewoon even rigoreus gebeuren. Ik had of dit gedaan, of nooit begonnen aan afvallen, ben nogal zwart / wit met doelen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2025 23:16 

Hardtraxx Veteran

Ik ben zo blij dat ik kan vreten zonder aan te komen. 2000kcal of minder klinkt als pure hell.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2025 00:32 

Hardtraxx Elite

idd fuck honger daarom zit ik nu op 102 kg te chille. droog zijn never again. powerlifte > bodybuilde
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2025 10:06 

Kraak... Piep...

UptempoSoldaat0411 schreef:
Broken Balance schreef:
Klopt, ik heb dat gedaan en ik ben nu dood

Als je ergens niet dood van gaat is het per definitie een goed idee. Lekker man. :lol:

Gezien je het blijkbaar heel persoonlijk opvat, zal ik het nog verder nuanceren voor je. Dit is het maximum voor mij geweest op basis van mijn, door een professional, opgemeten BMI, zoals ik al zei. Dus dit was voormij alsnog binnen het gezonde, net.

Een typerend gevoel van zwakheid, misselijkheid e.d. krijg je als je onder je minimum kcal gaat zitten en te weinig voedingsstoffen eet, en dat had ik niet. Ik kreeg juist in sommige gevallen nog steeds te veel voedingsstoffen van een soort binnen.

Dit soort dingen zijn altijd extreem persoonlijk en niche, wat voor wie werkt, dus ik vind het knap dat je op basis van een algemene statistiek bepaalt voor een ander dat het ongezond is, zeker als je me niet persoonlijk kent.

makrooy schreef:
Ik ben zo blij dat ik kan vreten zonder aan te komen. 2000kcal of minder klinkt als pure hell.

Je kan oprecht met niet heel veel moeite je maaltijden echt hard laten krimpen in aantal kcal en toch verzadigd er van raken. En ze daarnaast ook (liggende aan wat je lekker vindt) gewoon lekker laten smaken. Dat maakte het voor mij in ieder geval niet heel moeilijk. Maar dan ben je wel gezegend met een snel metabolisme Arne, en kan je eierballen bij de vleet kanen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2025 10:34 

Hardtraxxer

Broken Balance schreef:
(..) je moet jezelf eigenlijk een maand gewoon forceren om 2 tot 4 keer in de week te gaan.

Nou here we are, ben nu 4 weken bezig :thumbsup:. Na carnaval besloten om toch maar met m'n vrienden mee te gaan om 7:30 zodat ik daarna lekker vroeg aan de slag was met afstuderen, want dat was ook wel een issue. Ga nu braaf elke week 3/4 keer. Ik had het echt nooit van mezelf verwacht, maar die regelmaat in mn leven met de wekker om 6:30 en iets voor 9 uur aan de bak bevalt me echt fantastisch :lol:.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2025 11:19 

Hardtraxx Veteran

Haha, heerlijk he.
Ben benieuwd wat voor kastoe geworden bent, vriend. Dit weekend shirt uit?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2025 11:43 

Hardtraxx Addict

shirt aan broek uit :love:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2025 11:48 

Hardtraxxer

Hahaha, ik ben nu nog steeds vooral bezig met opletten dat ik het goed doe ipv alleen maar zo zwaar mogelijk dus qua progress valt het allemaal reuze mee. Op zich was dat ook niet de voornaamste reden dat ik ga, al is het wel leuk om te zien dat de gewichten omhoog gaan natuurlijk.

Remi schreef:
Dit weekend shirt uit?
Dan mag de zondag weersvoorspelling nog wel ff bijtrekken voor zondag, anders moet ik heel de dag in de REBELLiON staan als ik m'n shirt uit wil doen >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2025 15:17 

Hardtraxx Veteran

Ben er echt over uit en heb een besluit genomen thuis te trainen ipv in de gym. Simpelweg omdat de plek waar ik sport
1. super druk is op momenten wanneer ik kan sporten
2. niemand hun shit opruimt
3. Ik langer sta te wachten ergens mee bezig te kunnen dan daadwerkelijk mijn reps te doen.

Word tijd dat ik toch maar ga kijken of ik een hoop thuis kan doen. Er is alleen één nadeel. Het aanschaffen van materiaal is echt geen geintje. Maar een halterbank/set met wat gewichten dan kom je al een heel eind.

Heeft iemand tips hoe je goedkoop(er) aan deze spullen kan komen zonder in te leveren op kwaliteit of veiligheid (uhum, decathlon materiaal is vaak net ondermaats) en vooral welke?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2025 15:30 

Hardtraxx Elite

^ wel een steeds erger wordend probleem idd. Ben uit de basic gevlucht naar een rustigere gym maar zelfs daar letterlijk om smiddags om 12:00 sta je in de rij voor apparaten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2025 15:41 

Hardtraxx Veteran

Lekker naar een lokale gym ipv grote keten gaan, Marhan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2025 15:48 

Hardtraxx Veteran

Alm1ghty schreef:

Onze Nura wordt overal herkend, daarom thuis sporten
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2025 16:00 

Hardtraxx Veteran

Alm1ghty schreef:

Voor mijn gevoel zat ik al bij een lokaal iets. Geen ding als basic of fit for free oid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2025 16:09 

Hardtraxx Elite

Ja zelfde ervaring, lokale gyms zitten ook vol tegenwoordig
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2025 20:53 

Hardtraxx Veteran

Dan heb ik de jackpot. ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2025 08:24 

Hardtraxx Addict

Ik hoor dit vaker, maar bij mijn gym toch echt altijd de ruimte om je eigen ding te kunnen doen waar je zin in hebt.
Zelf ook niet heel moeilijk als er wel een apparaat of bankje bezet is voor de oefening die ik wil doen.
Goeie tip om toch soort van die drukte op te vangen, is dat je beter kan focussen op welke spier/spierdeel je wilt trainen en aan de hand daarvan een oefening uitkiest. Wil je je lats trainen, kan je lat pulldown willen doen, maar als die bezet is, doe je toch lekker een dumbell row of een barbell row als alternatief.
Zelf wel voorstander van veel van dezelfde oefeningen terugkerend houden, maar dan herpak je dat de volgende keer gewoon. Hoe beter je bent in losse gewichten, des te makkelijker het is om alternatieven te pakken
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2025 08:48 

Hardtraxx Veteran

Ik probeer ook altijd flexibel te zijn in de oefeningen, dus idd vooral kijken naar de spiergroep die je wil pakken en dan kijken bij welke oefening er plek is. Of gewoon een bankje claimen en veel met dumbell aan de slag. Moet wel zeggen dat het ook bij onze lokale gym vaak heel druk is, maar als ik rechtstreeks uit werk ga is het vaak nog te doen. Na het avondeten vermijd ik echt altijd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2025 09:58 

Hardtraxx Veteran

Vaak zijn hier de apparatuur altijd bezet, niet door één maar vaak een groep mensen die gerust 20m/30m doen aan een sessie. Daarnaast ruimte dus niemand zijn gewichten op en liggen die her en der. Dat geldt ook voor de dumbells. Het ligt nooit op de rack waar ze horen.

Ook de benches zijn vaak ingebruik of worden meegenomen naar ander apparatuur omdat iemand dan weer een ingeving heeft gehad hoe het ook anders kan dan de bedoelde bewegingen op het apparaat.

Ben langer bezig met zoeken, opruimen en wachten dan dat ik kan sporten en dat is voor mij gewoon heel demotiverend. Ik ben echt niet vies van 1,5 tot 2u goed fitnessen maar wel als ik in die tijd maar 7 a 8 workouts kan doen ipv de 12 a 13 die ik normaliter wil voel ik mij gewoon niet voldaan.

Ondertussen had deze sportschool de prijs weer opgehoogd en werd het 50,- per maand aftikken. Dan ben je mij gewoon echt kwijt. Regel eerst maar dat mensen daar de fatsoen gaan krijgen alles op te ruimen en terug te zetten als ze klaar zijn en bredere openingstijden dan de 14x5 en zaterdag/zondag 7 uurtjes open zijn.

Dan leg ik liever die 600 euro in een jaar in voor thuisapparatuur waar ik inprincipe ook gewoon elke spiergroep kan pakken zonder al dit geneuzel. Want nu ga ik vaker niet dan wel en als ik ga dan kan ik gewoon niet zonder de nodige irritatie de uurtjes doorkomen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2025 10:28 

Hardtraxx Veteran

Mijn Basic Fit is 5 minuten lopen en die is 24/7 open. Ik sport daar samen met mijn vriendin voor volgens mij 35 of 40 euro. Als mijn vriendin mee gaat ben ik er rond 17:15 voor een uurtje of iets langer. Dat is nog net goed te doen qua drukte alhoewel het soms wel eens puzzelen is. Het is een vrij grote gym en op 5 minuten fietsen zit een Basic Fit van dezelfde grootte, dat scheelt wellicht.
Tips: maak je vooral niet druk over drukte. Doe gewoon lekker je ding, wees flexibel, skip gerust een set en voor mijn part doe je de dag erna een extra set of sta je wat langer op een cardio-apparaat. Dat maakt het (gym)leven echt een stuk leuker. En zo lang je geen professioneel bodybuiler o.i.d. bent, maakt dat écht niet zoveel uit.

Overigens zit ik er qua voeding en trainen lekker in, met een combinatie van krachttraining, in de ochtend cardio en een paar keer hardlopen in de week. Na een maand backpacken en niet trainen was het weer even nodig maar onderhand zit ik weer lekker in mijn velletje. Summer season is coming dus nog even knallen en dan staan we er weer goed op.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2025 10:35 

Hardtraxx Veteran

Ik doe de sportschool er nog half bij. Wil 2/3x per week hardlopen en nog tennissen. Ga zelf dan nog 2/3 keer per week naar de sportschool. Voor het werk is de Basic Fit altijd prima te doen. Lekker rond 07:00 in de ochtend, dan is het nog niet druk. Ik ga nooit meer na het werk naar de Basic-Fit, dan is het veel te druk. In het weekend vaak ook één dag en dat is meestal rond 09:30 waardoor het ook nog niet te druk is
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2025 11:34 

Hardtraxx Veteran

Nuracore schreef:
Ondertussen had deze sportschool de prijs weer opgehoogd en werd het 50,- per maand aftikken. Dan ben je mij gewoon echt kwijt. Regel eerst maar dat mensen daar de fatsoen gaan krijgen alles op te ruimen en terug te zetten als ze klaar zijn en bredere openingstijden dan de 14x5 en zaterdag/zondag 7 uurtjes open zijn.

Dit is wel veel geld voor die beperkte uren inderdaad. Ik betaal €43,40 per 4 weken voor 24/7 open. Is geen grote keten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2025 12:16 

Hardtraxx Veteran

Ik ga naar de Ron Haans (noordelijke keten) en ik kom altijd comfortabel toe aan mijn oefeningen. Ik ga meestal in het weekend (inclusief vrijdag) ochtends of doordeweeks avond laat (9u). Heb hele fijne ervaring met deze tijden. Vooral na 9u avond is het echt alle ruimte van de wereld. Maarja ik ben dan ook een avondmens, niet voor iedereen denk ik :P
Vorige  1 ... 52, 53, 54, 55, 56  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic