Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50 ... 53  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2015 11:52 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Dat wist ik niet eens! Ik hield netjes de bijsluiter aan van het potje. Ik kan dus gewoon 365 dagen per jaar creatine gebruiken?
Ik ga eens op onderzoek uit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2015 11:52 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Beginnen met een maand lang 4-5x per week gaan en dan kijken wat je lichaam doet. Wel zorgen dat je max -200 onder je kcal behoefte gaat eten vind ik. Anders verlies je veel te veel spier. Kun je dat er dalijk weer aanvreten.

Maar in ieder geval beginnen met sporten en je resultaten monitoren. Maak nu een foto (voor en achter) en over een maand weer. Vanuit daar kun je dingen aan gaan passen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2015 11:53 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Kevin-Raw schreef:
Dat wist ik niet eens! Ik hield netjes de bijsluiter aan van het potje. Ik kan dus gewoon 365 dagen per jaar creatine gebruiken?
Ik ga eens op onderzoek uit.

Dat kan, maar zoals hierboven gezegd het resultaat verschilt bij iedereen. 365 dagen = vrij veel geld, dus check ff wat het resultaat bij jou is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2015 11:53 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Kevin-Raw schreef:
Dat wist ik niet eens! Ik hield netjes de bijsluiter aan van het potje. Ik kan dus gewoon 365 dagen per jaar creatine gebruiken?
Ik ga eens op onderzoek uit.


Jup, elke dag 5g geen uitzonderingen. Niet meer niet minder haha heel simpel eigelijk :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2015 11:55 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
Kevin-Raw schreef:
Dat wist ik niet eens! Ik hield netjes de bijsluiter aan van het potje. Ik kan dus gewoon 365 dagen per jaar creatine gebruiken?
Ik ga eens op onderzoek uit.

Dat kan, maar zoals hierboven gezegd het resultaat verschilt bij iedereen. 365 dagen = vrij veel geld, dus check ff wat het resultaat bij jou is.


Hmm veel geld? Voor 500g creatine monohydraat betaal je ongeveer een tientje. Snelle rekensom leert ons dus dat het je 36,50 op jaarbasis kost
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2015 11:56 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Stny schreef:
Kevin-Raw schreef:
Dat wist ik niet eens! Ik hield netjes de bijsluiter aan van het potje. Ik kan dus gewoon 365 dagen per jaar creatine gebruiken?
Ik ga eens op onderzoek uit.


Jup, elke dag 5g geen uitzonderingen. Niet meer niet minder haha heel simpel eigelijk :)


Ja heb het al twee jaar niet gebruikt, en mij er nooit echt in verdiept. Ik werd dagelijks wakker met het gevoel van een kater, droge muil(ondanks de liters water drinken per dag)
Thanks voor de info, kijken wat ik er op DBB over kan vinden. Veel geld is het inderdaad niet. (of je moet max 10 eu per maand verdienen XD)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2015 12:22 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Kevin-Raw schreef:
Stny schreef:

Jup, elke dag 5g geen uitzonderingen. Niet meer niet minder haha heel simpel eigelijk :)


Ja heb het al twee jaar niet gebruikt, en mij er nooit echt in verdiept. Ik werd dagelijks wakker met het gevoel van een kater, droge muil(ondanks de liters water drinken per dag)
Thanks voor de info, kijken wat ik er op DBB over kan vinden. Veel geld is het inderdaad niet. (of je moet max 10 eu per maand verdienen XD)


Ja research doen kan nooit kwaad, het belangrijkste voor creatine om te werken is de inname. Hoe dom dit ook klinkt mensen vergeten heel vaak het in te nemen en missen zo 1 of 2 dagen in de cyclus wat de werking heel erg aantast. Om er nog verder op door te gaan zweren sommige studies er ook bij om het op hetzelfde tijdstip van de dag te nemen voor een nog betere werking (weet niet of je hier heel zwaar aan moet tillen maarja). Ik neem het bijvoorbeeld elke ochtend bij me ontbijt samen met me whey
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2015 12:31 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Stny schreef:
Kevin-Raw schreef:
Stny schreef:

Jup, elke dag 5g geen uitzonderingen. Niet meer niet minder haha heel simpel eigelijk :)


Ja heb het al twee jaar niet gebruikt, en mij er nooit echt in verdiept. Ik werd dagelijks wakker met het gevoel van een kater, droge muil(ondanks de liters water drinken per dag)
Thanks voor de info, kijken wat ik er op DBB over kan vinden. Veel geld is het inderdaad niet. (of je moet max 10 eu per maand verdienen XD)


Ja research doen kan nooit kwaad, het belangrijkste voor creatine om te werken is de inname. Hoe dom dit ook klinkt mensen vergeten heel vaak het in te nemen en missen zo 1 of 2 dagen in de cyclus wat de werking heel erg aantast. Om er nog verder op door te gaan zweren sommige studies er ook bij om het op hetzelfde tijdstip van de dag te nemen voor een nog betere werking (weet niet of je hier heel zwaar aan moet tillen maarja). Ik neem het bijvoorbeeld elke ochtend bij me ontbijt samen met me whey


Ja over die dagelijkse inname wist ik. Had zelf altijd creatine in pilvorm en nam ik standaard voor mijn training. Wellicht maar eens proberen, maar met mijn agenda in het voorruitzicht (feesten,drugs) zal het komende tijd er nog niet in zitten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2015 12:58 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Stny schreef:

Hmm veel geld? Voor 500g creatine monohydraat betaal je ongeveer een tientje. Snelle rekensom leert ons dus dat het je 36,50 op jaarbasis kost

Oh je hebt gelijk. Had in m'n hoofd dat het veel duurder zou zijn. En de nadelen aan het hele jaar aan de crea?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2015 16:23 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
Stny schreef:

Hmm veel geld? Voor 500g creatine monohydraat betaal je ongeveer een tientje. Snelle rekensom leert ons dus dat het je 36,50 op jaarbasis kost

Oh je hebt gelijk. Had in m'n hoofd dat het veel duurder zou zijn. En de nadelen aan het hele jaar aan de crea?

creatine heeft nagenoeg geen lichamelijke nadelen mits je genoeg drinkt en de 5g per dag aanhoud.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2015 16:44 
 
Hardtraxx Elite

effe voor de duidelijkheid, ik sport nu 4 maanden 3x per week, dus BEGINNEN met sporten lijkt me onzin.

En sorry voor de verwarring, ik wil niet bulken maar wat droger worden inderdaad. En dat kun je dus het beste doen met veel sport (wat ik dus al doe), onder mn kcal zitten, nou dat doe ik ook al ruim. Maar wat ik dus uit jullie tekst opmaak gaat het met wat extra eiwitten per dag beter/sneller.

Heb me de laatste paar dagen er al wat meer in verdiept dan voorheen en door jullie bijdrage is er ook het een en ander duidelijk geworden.

En over die creatine, ik ga het gewoon 1x per dag 5gram proberen, + een whey shake sochtends en na het sporten. Ben benieuwd. Ook zal ik mn alcoholniveau wat gaan dalen naar 1 avond per week. Dat lijkt me toch niet zo heel slecht. Dan duurt het allemaal wat langer maar dat heb ik er wel voor over.

Graag een reactie of ik het nu wel goed begrijp haha.

En Erikz, nee het is niet zo dat ik er niks voor wil doen, ben niet voor niks 12kg afgevallen, dat gaat ook niet zomaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2015 16:48 
 
Hardtraxx Elite

Graag zou ik ook wat op of aanmerkingen willen op mijn trainingsschema van nu.

Maandag: Borst en Biceps
Dinsdag: Triceps en Schouders
Woensdag: Buik en Biceps
En als ik 4 dagen ga is die 4e dag legday/rug
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2015 18:08 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hard4Us schreef:
Graag zou ik ook wat op of aanmerkingen willen op mijn trainingsschema van nu.

Maandag: Borst en Biceps
Dinsdag: Triceps en Schouders
Woensdag: Buik en Biceps
En als ik 4 dagen ga is die 4e dag legday/rug


No offense, maar dit is een slecht schema en dat heeft verschillende redenen die ik je wel wil uitleggen als je dat zelf wilt


Ik zou dit aanhouden als je 3 dagen gaat.

Maandag: Borst, Triceps, Schouders.
Dinsdag: Benen
Woensdag Rug, Biceps

3x per week is meestal een fullbody split, maar aangezien je 3 dagen achter elkaar gaat lijkt me dit niet verstandig.

Als je nog vragen hebt over deze split (en waarom die zo in mekaar zit) of andere sportschool gerelateerde dingen stel ze gerust!
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2015 18:17 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Hard4Us schreef:
Graag zou ik ook wat op of aanmerkingen willen op mijn trainingsschema van nu.

Maandag: Borst en Biceps
Dinsdag: Triceps en Schouders
Woensdag: Buik en Biceps
En als ik 4 dagen ga is die 4e dag legday/rug


Droger worden doe je door calorieën te verbranden door middel van cardio.

Daarnaast neem het advies van Stny aan mbt het schema,al zou ik overigens persoonlijk liever schouders bij rug doen maar dat is per persoon anders.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2015 18:24 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Kevin-Raw schreef:
Hard4Us schreef:
Graag zou ik ook wat op of aanmerkingen willen op mijn trainingsschema van nu.

Maandag: Borst en Biceps
Dinsdag: Triceps en Schouders
Woensdag: Buik en Biceps
En als ik 4 dagen ga is die 4e dag legday/rug


Droger worden doe je door calorieën te verbranden door middel van cardio.

Daarnaast neem het advies van Stny aan mbt het schema,al zou ik overigens persoonlijk liever schouders bij rug doen maar dat is per persoon anders.


Zou kunnen, waarom ik voor schouders bij de maandag kies is omdat je schouder hoort bij een push oefening. En alles wat je pushed pak je indirect op je triceps mee. Als 'beginner' wil je zoveel mogelijk je spieren rust geven en daarom elke spiergroep op 1 dag pakken.
Want je spieren groeien niet in de sportschool, maar juist als je d'r niet bent ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2015 18:30 
 
Hardtraxx Elite

Maar als ik mn borst train, train ik vrijwel ook altijd mijn triceps. Dan doe ik een half uur combineren, en daarna ieder een kwartier appart.

Same story met de schouders en biceps, want als je bijvoorbeeld gewichten naar beneden trekt train je ook beide.

En als ik dinsdag weer naar de sportschool ga voel ik de spierpijn alleen in mijn borst en triceps, dus dan kan ik ongehinderd de biceps en schouders pakken op dinsdag.

Graag zou ik wat meer uitleggen waarom jou schema dan...
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2015 18:31 
 
Hardtraxx Elite

Kevin-Raw schreef:
Hard4Us schreef:
Graag zou ik ook wat op of aanmerkingen willen op mijn trainingsschema van nu.

Maandag: Borst en Biceps
Dinsdag: Triceps en Schouders
Woensdag: Buik en Biceps
En als ik 4 dagen ga is die 4e dag legday/rug


Droger worden doe je door calorieën te verbranden door middel van cardio.

Daarnaast neem het advies van Stny aan mbt het schema,al zou ik overigens persoonlijk liever schouders bij rug doen maar dat is per persoon anders.


Hmm deze snap ik ook niet helemaal, want ik heb best wel een buikje nog, dus stel ik zou alleen maar cardio gaan doen om droger te worden zou ik ineens een sixpack krijgen haha. Ook staat overal dat als je langer dan een half uur cardio doet je spieren "verbranden". Ik doe wel altijd na afloop van mn krachttraining 20 minuten crossen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2015 18:35 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hard4Us schreef:
Maar als ik mn borst train, train ik vrijwel ook altijd mijn triceps. Dan doe ik een half uur combineren, en daarna ieder een kwartier appart.

Same story met de schouders en biceps, want als je bijvoorbeeld gewichten naar beneden trekt train je ook beide.

En als ik dinsdag weer naar de sportschool ga voel ik de spierpijn alleen in mijn borst en triceps, dus dan kan ik ongehinderd de biceps en schouders pakken op dinsdag.

Graag zou ik wat meer uitleggen waarom jou schema dan...


Ik zal het snel en makkelijk proberen uit te leggen

Jij hebt nu:
Maandag: Borst en Biceps indirect tricep, schouder
Dinsdag: Triceps en Schouders
Woensdag: Buik en Biceps
En als ik 4 dagen ga is die 4e dag legday/rug Deze twee bij mekaar is waarschijnlijk de gevaarlijkste combinatie denkende aan blessures, omdat ze allebei voor je CNS heel erg belastend zijn. Ook pak je hier weer indirect biceps

Wat je dus nu hebt is 2x push achter elkaar en dan 2x pull achter elkaar. Ik denk dat je als beginner zo meer 'kapot' (ja want spieren trainen is even makkelijk gezegd ze kapot maken) maakt, dan dat je lichaam het spierweefsel hersteld.

EDIT: oh en dan nog een filosofie, een sixpack wordt in de keuken gemaakt, niet door crunches
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2015 22:47 
 
Hardtraxxer

Hoe lang sporten jullie nu? En hoe oud zijn jullie? Het is wel leuk om jullie stats te weten en alles, maar nog leuker op welke leeftijd je dit hebt bereikt :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2015 23:23 
 
Hardtraxxer

TiMOTHYb schreef:
Stny schreef:

Hmm veel geld? Voor 500g creatine monohydraat betaal je ongeveer een tientje. Snelle rekensom leert ons dus dat het je 36,50 op jaarbasis kost

Oh je hebt gelijk. Had in m'n hoofd dat het veel duurder zou zijn. En de nadelen aan het hele jaar aan de crea?


Altijd nierpijn van crea. Werking is ook echt minimaal naar mijn idee, dus de moeite voor mij niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2015 10:01 
 
Hardtraxx Veteran

Hard4Us schreef:

Hmm deze snap ik ook niet helemaal, want ik heb best wel een buikje nog, dus stel ik zou alleen maar cardio gaan doen om droger te worden zou ik ineens een sixpack krijgen haha.


:lol: :lol: Sorry dit is een typische beginners foutje, antwoord: JA NATUURLIJK!! Iedereen heeft namelijk van nature een sixpack (sommige genetisch zelfs een 8-pack) anders zou je als een plumppudding in elkaar zakken xd.

Tuurlijk helpen crunches een beetje om ze te verstevigen maar je vet% zegt alles!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2015 10:10 
 
Donateur
Avatar gebruiker

ErikZ schreef:
Hard4Us schreef:

Hmm deze snap ik ook niet helemaal, want ik heb best wel een buikje nog, dus stel ik zou alleen maar cardio gaan doen om droger te worden zou ik ineens een sixpack krijgen haha.


:lol: :lol: Sorry dit is een typische beginners foutje, antwoord: JA NATUURLIJK!! Iedereen heeft namelijk van nature een sixpack (sommige genetisch zelfs een 8-pack) anders zou je als een plumppudding in elkaar zakken xd.

Tuurlijk helpen crunches een beetje om ze te verstevigen maar je vet% zegt alles!!


Dit,

Het is helaas niet mogelijk om plaatselijk vet te verbranden door bijvoorbeeld superveel buikspieroefeningen. Je algehele vet% moet omloog, en dit doe je echt door op je eten te letten en te cardioen/of high intensity te trainen.

KWAAIE-MAX schreef:
Hoe lang sporten jullie nu? En hoe oud zijn jullie? Het is wel leuk om jullie stats te weten en alles, maar nog leuker op welke leeftijd je dit hebt bereikt :D


Ik sport nu een jaar of 8, en ben 23 jaar. 8 jaar echt keihard sporten is het niet, ik heb altijd ups en downs. Vaak komt die down bij mij na de zomervakantie als ik mijn motivatie verlies. Vanaf januari start ik dan weer volle bak en let ik op mijn eten.
Vorig jaar zomer was met vet% dan ook 10, terwijl hij nu alweer rond de 15 zit. Van de zomer zal hij vast wel weer op 10% zitten ^^
Mijn gewicht schommelt dan ook jaarlijks tussen de 83 & 93 :lol:
Mijn top die ik heb bereikt was 3 jaar geleden (nauwelijk school, veel vrije tijd, GEEN VRIENDIN,weinig werk) toen woog ik 92 met een vetpercentage van 11%, en was ik qua kracht vele male sterker dan nu. Nu fulltime baan en vriendin, en moet sporten dus echt heel erg inplannen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2015 11:26 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

KWAAIE-MAX schreef:
TiMOTHYb schreef:
Stny schreef:

Hmm veel geld? Voor 500g creatine monohydraat betaal je ongeveer een tientje. Snelle rekensom leert ons dus dat het je 36,50 op jaarbasis kost

Oh je hebt gelijk. Had in m'n hoofd dat het veel duurder zou zijn. En de nadelen aan het hele jaar aan de crea?


Altijd nierpijn van crea. Werking is ook echt minimaal naar mijn idee, dus de moeite voor mij niet.


het is het supplement creatine (monohydraat) die voor jou misschien niet werkt en dit kan verschillende oorzaken hebben:
- Je haalt je creatine al uit je voedsel en je lichaam maakt het ook zelf aan (waardoor de extra creatine die jij neemt als supplement geen effect heeft)
- Je supplement was geen pure monohydraat
- Je nuttigt veel caffeïne, wat de creatine tegenwerkt: letop caffeïne is geen vervanger voor creatine
- Je hebt verkeerde verwachtingen gehad van de creatine, het is geen wondermiddel zoals het soms word aangeprezen

Nierpijn uitleg: je nam of te veel creatine (niet meer dan 5g per dag) en/of je dronk niet genoeg. Andere oorzaak kan zijn dat je geen pure monohydraat had
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2015 11:56 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Kevin-Raw schreef:
Droger worden doe je door calorieën te verbranden door middel van cardio.

Of een tekort creëren door minder kcal te eten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2015 15:17 
 
Hardtraxxer

Stny, ik dronk zat water en niet meer dan 5g per dag. Ik heb vaker gehoord dat mensen hier last van hebben hoor. Je nieren kunnen moeite met het verwerken hebben. Verschilt heel erg van persoon tot persoon. Ik heb me verder gewoon goed ingelezen en weet van na genoeg alles hoe het werkt en waarom het zo werkt. Creatine deed ook niet echt veel voor mij toen ik het probeerde dus die nierpijn is de moeite echt niet, zeker niet als het ook schade op kan leveren.
Vorige  1 ... 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50 ... 53  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic