Dat wist ik niet eens! Ik hield netjes de bijsluiter aan van het potje. Ik kan dus gewoon 365 dagen per jaar creatine gebruiken?
Ik ga eens op onderzoek uit.
Dat kan, maar zoals hierboven gezegd het resultaat verschilt bij iedereen. 365 dagen = vrij veel geld, dus check ff wat het resultaat bij jou is.Kevin-Raw wrote:Dat wist ik niet eens! Ik hield netjes de bijsluiter aan van het potje. Ik kan dus gewoon 365 dagen per jaar creatine gebruiken?
Jup, elke dag 5g geen uitzonderingen. Niet meer niet minder haha heel simpel eigelijkKevin-Raw wrote:Dat wist ik niet eens! Ik hield netjes de bijsluiter aan van het potje. Ik kan dus gewoon 365 dagen per jaar creatine gebruiken?
Hmm veel geld? Voor 500g creatine monohydraat betaal je ongeveer een tientje. Snelle rekensom leert ons dus dat het je 36,50 op jaarbasis kostTiMOTHYb wrote:Dat kan, maar zoals hierboven gezegd het resultaat verschilt bij iedereen. 365 dagen = vrij veel geld, dus check ff wat het resultaat bij jou is.Kevin-Raw wrote:Dat wist ik niet eens! Ik hield netjes de bijsluiter aan van het potje. Ik kan dus gewoon 365 dagen per jaar creatine gebruiken?
Ja heb het al twee jaar niet gebruikt, en mij er nooit echt in verdiept. Ik werd dagelijks wakker met het gevoel van een kater, droge muil(ondanks de liters water drinken per dag)Stny wrote:Jup, elke dag 5g geen uitzonderingen. Niet meer niet minder haha heel simpel eigelijkKevin-Raw wrote:Dat wist ik niet eens! Ik hield netjes de bijsluiter aan van het potje. Ik kan dus gewoon 365 dagen per jaar creatine gebruiken?
Ja research doen kan nooit kwaad, het belangrijkste voor creatine om te werken is de inname. Hoe dom dit ook klinkt mensen vergeten heel vaak het in te nemen en missen zo 1 of 2 dagen in de cyclus wat de werking heel erg aantast. Om er nog verder op door te gaan zweren sommige studies er ook bij om het op hetzelfde tijdstip van de dag te nemen voor een nog betere werking (weet niet of je hier heel zwaar aan moet tillen maarja). Ik neem het bijvoorbeeld elke ochtend bij me ontbijt samen met me wheyKevin-Raw wrote:Ja heb het al twee jaar niet gebruikt, en mij er nooit echt in verdiept. Ik werd dagelijks wakker met het gevoel van een kater, droge muil(ondanks de liters water drinken per dag)Stny wrote:
Jup, elke dag 5g geen uitzonderingen. Niet meer niet minder haha heel simpel eigelijk
Thanks voor de info, kijken wat ik er op DBB over kan vinden. Veel geld is het inderdaad niet. (of je moet max 10 eu per maand verdienen XD)
Ja over die dagelijkse inname wist ik. Had zelf altijd creatine in pilvorm en nam ik standaard voor mijn training. Wellicht maar eens proberen, maar met mijn agenda in het voorruitzicht (feesten,drugs) zal het komende tijd er nog niet in zitten.Stny wrote:Ja research doen kan nooit kwaad, het belangrijkste voor creatine om te werken is de inname. Hoe dom dit ook klinkt mensen vergeten heel vaak het in te nemen en missen zo 1 of 2 dagen in de cyclus wat de werking heel erg aantast. Om er nog verder op door te gaan zweren sommige studies er ook bij om het op hetzelfde tijdstip van de dag te nemen voor een nog betere werking (weet niet of je hier heel zwaar aan moet tillen maarja). Ik neem het bijvoorbeeld elke ochtend bij me ontbijt samen met me wheyKevin-Raw wrote:Ja heb het al twee jaar niet gebruikt, en mij er nooit echt in verdiept. Ik werd dagelijks wakker met het gevoel van een kater, droge muil(ondanks de liters water drinken per dag)Stny wrote:
Jup, elke dag 5g geen uitzonderingen. Niet meer niet minder haha heel simpel eigelijk
Thanks voor de info, kijken wat ik er op DBB over kan vinden. Veel geld is het inderdaad niet. (of je moet max 10 eu per maand verdienen XD)
Oh je hebt gelijk. Had in m'n hoofd dat het veel duurder zou zijn. En de nadelen aan het hele jaar aan de crea?Stny wrote:
Hmm veel geld? Voor 500g creatine monohydraat betaal je ongeveer een tientje. Snelle rekensom leert ons dus dat het je 36,50 op jaarbasis kost
creatine heeft nagenoeg geen lichamelijke nadelen mits je genoeg drinkt en de 5g per dag aanhoud.TiMOTHYb wrote:Oh je hebt gelijk. Had in m'n hoofd dat het veel duurder zou zijn. En de nadelen aan het hele jaar aan de crea?Stny wrote:
Hmm veel geld? Voor 500g creatine monohydraat betaal je ongeveer een tientje. Snelle rekensom leert ons dus dat het je 36,50 op jaarbasis kost
No offense, maar dit is een slecht schema en dat heeft verschillende redenen die ik je wel wil uitleggen als je dat zelf wiltHard4Us wrote:Graag zou ik ook wat op of aanmerkingen willen op mijn trainingsschema van nu.
Maandag: Borst en Biceps
Dinsdag: Triceps en Schouders
Woensdag: Buik en Biceps
En als ik 4 dagen ga is die 4e dag legday/rug
Droger worden doe je door calorieën te verbranden door middel van cardio.Hard4Us wrote:Graag zou ik ook wat op of aanmerkingen willen op mijn trainingsschema van nu.
Zou kunnen, waarom ik voor schouders bij de maandag kies is omdat je schouder hoort bij een push oefening. En alles wat je pushed pak je indirect op je triceps mee. Als 'beginner' wil je zoveel mogelijk je spieren rust geven en daarom elke spiergroep op 1 dag pakken.Kevin-Raw wrote:Droger worden doe je door calorieën te verbranden door middel van cardio.Hard4Us wrote:Graag zou ik ook wat op of aanmerkingen willen op mijn trainingsschema van nu.
Daarnaast neem het advies van Stny aan mbt het schema,al zou ik overigens persoonlijk liever schouders bij rug doen maar dat is per persoon anders.
Hmm deze snap ik ook niet helemaal, want ik heb best wel een buikje nog, dus stel ik zou alleen maar cardio gaan doen om droger te worden zou ik ineens een sixpack krijgen haha. Ook staat overal dat als je langer dan een half uur cardio doet je spieren "verbranden". Ik doe wel altijd na afloop van mn krachttraining 20 minuten crossen.Kevin-Raw wrote:Droger worden doe je door calorieën te verbranden door middel van cardio.Hard4Us wrote:Graag zou ik ook wat op of aanmerkingen willen op mijn trainingsschema van nu.
Daarnaast neem het advies van Stny aan mbt het schema,al zou ik overigens persoonlijk liever schouders bij rug doen maar dat is per persoon anders.
Ik zal het snel en makkelijk proberen uit te leggenHard4Us wrote:Maar als ik mn borst train, train ik vrijwel ook altijd mijn triceps. Dan doe ik een half uur combineren, en daarna ieder een kwartier appart.
Same story met de schouders en biceps, want als je bijvoorbeeld gewichten naar beneden trekt train je ook beide.
En als ik dinsdag weer naar de sportschool ga voel ik de spierpijn alleen in mijn borst en triceps, dus dan kan ik ongehinderd de biceps en schouders pakken op dinsdag.
Graag zou ik wat meer uitleggen waarom jou schema dan...
Altijd nierpijn van crea. Werking is ook echt minimaal naar mijn idee, dus de moeite voor mij niet.TiMOTHYb wrote:Oh je hebt gelijk. Had in m'n hoofd dat het veel duurder zou zijn. En de nadelen aan het hele jaar aan de crea?Stny wrote:
Hard4Us wrote:
Hmm deze snap ik ook niet helemaal, want ik heb best wel een buikje nog, dus stel ik zou alleen maar cardio gaan doen om droger te worden zou ik ineens een sixpack krijgen haha.
Dit,ErikZ wrote:Hard4Us wrote:
Hmm deze snap ik ook niet helemaal, want ik heb best wel een buikje nog, dus stel ik zou alleen maar cardio gaan doen om droger te worden zou ik ineens een sixpack krijgen haha.![]()
Sorry dit is een typische beginners foutje, antwoord: JA NATUURLIJK!! Iedereen heeft namelijk van nature een sixpack (sommige genetisch zelfs een 8-pack) anders zou je als een plumppudding in elkaar zakken
.
Tuurlijk helpen crunches een beetje om ze te verstevigen maar je vet% zegt alles!!
Ik sport nu een jaar of 8, en ben 23 jaar. 8 jaar echt keihard sporten is het niet, ik heb altijd ups en downs. Vaak komt die down bij mij na de zomervakantie als ik mijn motivatie verlies. Vanaf januari start ik dan weer volle bak en let ik op mijn eten.KWAAIE-MAX wrote:Hoe lang sporten jullie nu? En hoe oud zijn jullie? Het is wel leuk om jullie stats te weten en alles, maar nog leuker op welke leeftijd je dit hebt bereikt
het is het supplement creatine (monohydraat) die voor jou misschien niet werkt en dit kan verschillende oorzaken hebben:KWAAIE-MAX wrote:Altijd nierpijn van crea. Werking is ook echt minimaal naar mijn idee, dus de moeite voor mij niet.TiMOTHYb wrote:Oh je hebt gelijk. Had in m'n hoofd dat het veel duurder zou zijn. En de nadelen aan het hele jaar aan de crea?Stny wrote:
Of een tekort creëren door minder kcal te eten.Kevin-Raw wrote: Droger worden doe je door calorieën te verbranden door middel van cardio.