Alvast bedankt voor je hulp. Ik sportte toen ik max op gewicht zat gemmideld 3 keer per week, ben toen vanaf september tot aan december 12kg afgevallen. En nu sport ik ook 3 keer per week.TiMOTHYb wrote:Allereerst, hoeveel sportte je toen je op je max. qua gewicht zat? En hoeveel sport je nu? Dus je hoeft je niet druk te maken over snel té dik worden lijkt mij. Hieronder een vlugge schatting van je benodigde calorieën om op gewicht te blijven, is wellicht niet helemaal accuraat maar geeft je een idee.
2601
Als je dat dus dagelijks eet blijf je precies op gewicht (mits goede verdeling koolhydraten, eiwitten en vetten). Ga je eronder zitten verlies je gewicht (en spiermassa) en kun je al helemaal niet spreken over bulken. Bij bulken sowieso minimaal 200kcal erboven gaan zitten.
Kwark = langzame eiwitten. De hele nacht dus eiwitafgifte. Whey = snel, bijvoorbeeld voor na een training.
Kwark dus voor het slapen. Whey ´s ochtends / na een training.
Reken eens uit op hoeveel kcal je met bovenstaand schema komt? Ik gok ver eronder.
Ik zal eens uitrekenen waar op ik nu ongeveer kom qua kcal met het schema wat ik nu gebruik.