Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48 ... 53  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 sep 2014 19:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Phase 2 schreef:
Fuzzylogic schreef:
Wat is er nou eigenlijk beter aan een splitschema dan fullbody? Doe nu 3x per week fullbody maar heb weleens gehoord dat splitschema voor snellere progressie zorgt.
En hoe stel ik nou een goed voedingsschema samen?


Voedingsschema: download myfitnesspal app voor op je telefoon. Aantal kcal voor uitgangspunt moet je berekenen volgens bepaalde formule (je kunt aantal kcal van myfitnesspal wel gebruiken als start punt). Ekv (eiwitten, koolhydraten en vetten) verhouding is afhankelijk van je doel. Ik zou beginnen met 2 a 2,5 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht, vetten op 1 gram per kg lichaamsgewicht. Het aantal koolhydraten afstellen aan de hand van je doel. Wil je aankomen zorg je dat je 250.500 kcal boven onderhoud zit. Wil je afvallen ga je 250-500 kcal onder onderhoud zitten. Het aantal kcal pas je dus aan met je koolhydraat inname.

Dit gebruik je als startpunt naar mate je bezig bent meet je of het werkt of niet. Kom je niet aan of val je niet af verhoog/verlaag je het aantal koolhydraten.

Toffe app, thanks :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2014 23:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Is het slecht om veel aan te komen voor mijn vetpercentage o.i.d. ? Ben nu in een maand ruim 4 kilo aangekomen, vetpercentage op het moment ergens rond de 15%. Zo doorgaan met m'n voedingsschema of iets rustiger aan doen? Kan natuurlijk ook zo zijn dat ik nu in het begin veel aankom maar dat dat nu geleidelijk aan wat rustiger gaat, dat weet ik niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2014 23:15 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Fuzzylogic schreef:
Is het slecht om veel aan te komen voor mijn vetpercentage o.i.d. ? Ben nu in een maand ruim 4 kilo aangekomen, vetpercentage op het moment ergens rond de 15%. Zo doorgaan met m'n voedingsschema of iets rustiger aan doen? Kan natuurlijk ook zo zijn dat ik nu in het begin veel aankom maar dat dat nu geleidelijk aan wat rustiger gaat, dat weet ik niet.

Als je exact dezelfde routine aanhoudt (voedingsschema en training) dan zal je gewichtstoename in steeds mindere mate toenemen en op een gegeven moment stagneren. Dit komt omdat je kcal behoefte voor een groot deel afhankelijk is van je lichaamsgewicht.
Om je vraag te beantwoorden of het slecht is: 1 kg per week aankomen is flink wat maar niet onverantwoord. Je moet bij jezelf ten rade gaan of je ook spier aankomt of 50/50 met vet en wat nou precies je doel is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2014 23:16 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Is maar wat je zelf wil toch. Als je maximaal wil gainen dan maximaal door blijven vreten. Als je jezelf onaanvaardbaar dik vind worden, dan gas terug nemen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 okt 2014 23:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik ben wel tevreden zo eigenlijk, vetpercentage is wel iets gestegen maar ben zichtbaar meer spiermassa aangekomen. Gewoon zo doorgaan dan dus :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2014 06:46 
 
Donateur

Zijn er nog records gesneuveld de laatste tijd?
Ik ben een poosje terug gezakt maar op dit moment:
1x 100 bench
3x 170 squat (1x lichte hulp)
1x 190 deadlift

Ik ben nu dus een tijdje bezig met herstel aan mijn schouders, die waren al een hele tijd vercrackt maar nooit echt aandacht aan besteed, vandaar dat m'n bench zo ver achterloopt met de rest.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2014 10:53 
 
Hardtraxx Veteran

frankhardenberg schreef:
Zijn er nog records gesneuveld de laatste tijd?
Ik ben een poosje terug gezakt maar op dit moment:
1x 100 bench
3x 170 squat (1x lichte hulp)
1x 190 deadlift

Ik ben nu dus een tijdje bezig met herstel aan mijn schouders, die waren al een hele tijd vercrackt maar nooit echt aandacht aan besteed, vandaar dat m'n bench zo ver achterloopt met de rest.


Heb je dat het bij beide schouders aan de voorkant pijn doet als je bencht? Ik heb dat en het limiteert mijn borts oefeningem erg iemand tips? De fysio wist ook niet veel
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2014 14:26 
 
Donateur

Spobbertiet schreef:
frankhardenberg schreef:
Zijn er nog records gesneuveld de laatste tijd?
Ik ben een poosje terug gezakt maar op dit moment:
1x 100 bench
3x 170 squat (1x lichte hulp)
1x 190 deadlift

Ik ben nu dus een tijdje bezig met herstel aan mijn schouders, die waren al een hele tijd vercrackt maar nooit echt aandacht aan besteed, vandaar dat m'n bench zo ver achterloopt met de rest.


Heb je dat het bij beide schouders aan de voorkant pijn doet als je bencht? Ik heb dat en het limiteert mijn borts oefeningem erg iemand tips? De fysio wist ook niet veel


Ja klopt dat heb ik ook, het voelt ook een beetje krakkemikkig daar bij de schouders als ik bench etc.
Heel belangrijk om te stretchen vooraf, Rotator Cuffs en even wat setjes met licht gewicht doen van te voren helpt al een beetje.

Video's van 'Strenghtcamp' op youtube zijn ook wel handig, staan een paar video's van online over schouderproblemen, ik zal even kijken of ik er wat kan vinden.

Edit: een hele lijst vol met filmpjes hierover, wel in t engels!
https://www.youtube.com/results?search_ ... liot+hulse
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2014 14:57 
 
Hardtraxx Veteran

Jo bedankt gozer! Ik ben half Engels dus dat komt wel goed :D Hoe komt het bij jou denk je? Ik denk dat ik in me eerste periode van echt fitnessen teveel heb geprobeerd, dus steeds zwaarder te proberen te benchen...

Het belemmert daarentegen mijn rugby niet dus alleen echt kut bij het fitnessen of bij bijvoorbeeld zware boodschappen tassen dragen voor een lange tijd...
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2014 03:25 
 
Donateur

Tja, het kan heel veel verschillende dingen zijn.
Met name stijfheid bij de rug en schouderbladen kan ook een probleem zijn.
Misschien is een keer wat eurie's uitgeven aan een rugkraker.
Ook belangrijk om je vitamines binnen te krijgen m.b.t. 'stroeve' schouders etc.
Omega3 is bijv belangrijk voor soepele gewrichten.
En zo heb je nog wel meer dingen.
Het helpt ook goed om veel 'Rows' te doen voor de rug, dan gaan de schouders wat meer naar achter staan.
Heb zelf wel het gevoel dat ik veel flyes moet doen omdat het heel stijf tussen me borstkas invoelt.
Maar wat het bij mij is? Geen idee!
Vanavond ging het bankdrukken wel lekker en eergister ging schouders ook prima dus zo lang ik geen echte blessures heb hoop ik dat het zo blijft en dat ik er ooit nog ga achter komen wat handig/goed is ertegen.
Zijn iig genoeg methodes om de 'pijn' te verzachten!
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2014 12:00 
 
Donateur
Avatar gebruiker

frankhardenberg schreef:
Omega3 is bijv belangrijk voor soepele gewrichten.En zo heb je nog wel meer dingen.


Voor stroeve gewrichten zal ik eerder glucosamine aanbevelen dan omega3.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 dec 2014 15:01 
 
Donateur

Kevin-Raw schreef:
frankhardenberg schreef:
Omega3 is bijv belangrijk voor soepele gewrichten.En zo heb je nog wel meer dingen.


Voor stroeve gewrichten zal ik eerder glucosamine aanbevelen dan omega3.

Omega3 is meer de 'smeerolie' voor je gewrichten, Glucosamine zorgt vooral voor minder pijn in de gewrichten.
Althans dat is wat ik heb meegekregen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2015 13:28 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Wel intressant voor de sporten onder ons.
http://forum.dutchbodybuilding.com/f22/ ... nl-379318/
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2015 14:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Kevin-Raw schreef:
Wel intressant voor de sporten onder ons.
http://forum.dutchbodybuilding.com/f22/ ... nl-379318/



Gaat lekker daar, na het debacle van de Whey Perfection bestelde ik daar al geen huismerk meer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2015 14:28 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Kepro schreef:
Kevin-Raw schreef:
Wel intressant voor de sporten onder ons.
http://forum.dutchbodybuilding.com/f22/ ... nl-379318/



Gaat lekker daar, na het debacle van de Whey Perfection bestelde ik daar al geen huismerk meer.


Ik ook niet, toen beweerde B&F wel dat de overige producten wel aan de eisen/voorwaarden voldeden. Nu blijkt dat dus ook niet het geval te zijn. Ze zullen veel klanten gaan verliezen alleen al door het verlies van vertrouwen.
Op DBB gaat het in ieder geval los. B&F heeft (in hun eigen topic op de DBB site) nog geen reactie gegeven op het onderzoek. Heel nieuwsgierig hoe zij op dit gaan reageren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2015 14:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Kevin-Raw schreef:
Kepro schreef:
Kevin-Raw schreef:
Wel intressant voor de sporten onder ons.
http://forum.dutchbodybuilding.com/f22/ ... nl-379318/



Gaat lekker daar, na het debacle van de Whey Perfection bestelde ik daar al geen huismerk meer.


Ik ook niet, toen beweerde B&F wel dat de overige producten wel aan de eisen/voorwaarden voldeden. Nu blijkt dat dus ook niet het geval te zijn. Ze zullen veel klanten gaan verliezen alleen al door het verlies van vertrouwen.
Op DBB gaat het in ieder geval los. B&F heeft (in hun eigen topic op de DBB site) nog geen reactie gegeven op het onderzoek. Heel nieuwsgierig hoe zij op dit gaan reageren.


GuyDroog (FB) staat ook een mooie post, die pagina heeft ook veel sport invloed. Ik hoef nu helemaal niets meer van B & F huismerk, zelfs al is het een ander merk bestel ik er niet meer.

Gelukkig gebruik ik heel weinig supplementen (half schepje whey sochtends en magnifient na de training en een pwo voor de training) maar ik gebruik de huismerken al zeker 3 jaar!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2015 14:47 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Best triest dit, nu ga ik me afvragen waar nog meer mee gerotzooid is. Ik heb zelf ook allemaal huismerken van B&F dus ik ga toch maar eens verder zoeken dan deze site. (Iemand advies? :))

Citaat:
Bodyenfitshop delete momenteel reacties op hun fb met link naar dit topic als mensen vragen om uitleg..
:lol: :lol: :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2015 14:58 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Werkt Thyron bij B&F?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2015 16:34 
 
Hardtraxx Elite

Is dit een goed voedingsschema om te bulken?

Sochtends een eiwitshake
half 10 een boterham tonijn
12 uur 3 boterhammen tonijn
half 3 appel of meusli reep
savonds gewoon wat de pot schaft

en sport ik die avond doe ik na het sporten nog een eiwitshake, sport ik niet eet ik niks meer of een cracker als ik het echt niet meer houd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2015 16:39 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hard4Us schreef:
Is dit een goed voedingsschema om te bulken?

Sochtends een eiwitshake
half 10 een boterham tonijn
12 uur 3 boterhammen tonijn
half 3 appel of meusli reep
savonds gewoon wat de pot schaft

en sport ik die avond doe ik na het sporten nog een eiwitshake, sport ik niet eet ik niks meer of een cracker als ik het echt niet meer houd.


Ik zou zelf Sochtends meer koolhydraten eten. bijvoorbeeld bak met oats met fruit erdoor
Na het sporten zou ik ook veel meer eten als je aan het bulken bent, eiwitshake in de avond kan je bijvoorbeeld vervangen door 500g magere kwark.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2015 16:53 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Heb je B&F shakes? Dan zou ik ze wat vaker per dag nemen.

Hoeveel weeg je? Wat is je lengte? Ik probeer zelf tegen de 2500kcal op een dag binnen te krijgen. Daar kom jij bij lange na niet aan zo. En ik ben megaklein en dun dus zal 't alleen maar meer moeten zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2015 16:59 
 
Hardtraxx Elite

Shakes van Be Fit, weet zo het merk even niet maar moet vrijdag nieuwe halen, advies? Ben pas net begonnen namelijk. Sport al wel een hele tijd.

Naja waarschijnlijk komt het omdat ik eerst 12kg ben afgevallen (omdat ik gewoon echt te dik en zwaar was) en ben nu een beetje bang doordat ik zoveel kcal pak ik weer aankom.

Ik weeg op het moment 77kg en ben 1,76. Ik woog dus bijna 90. Bovendien blijf ik gewoon alcohol drinken.

Beetje onduidelijk verhaal volgens mij maar hopelijk heb je wat advies.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2015 17:01 
 
Hardtraxx Elite

Hunto schreef:
Hard4Us schreef:
Is dit een goed voedingsschema om te bulken?

Sochtends een eiwitshake
half 10 een boterham tonijn
12 uur 3 boterhammen tonijn
half 3 appel of meusli reep
savonds gewoon wat de pot schaft

en sport ik die avond doe ik na het sporten nog een eiwitshake, sport ik niet eet ik niks meer of een cracker als ik het echt niet meer houd.


Ik zou zelf Sochtends meer koolhydraten eten. bijvoorbeeld bak met oats met fruit erdoor
Na het sporten zou ik ook veel meer eten als je aan het bulken bent, eiwitshake in de avond kan je bijvoorbeeld vervangen door 500g magere kwark.


Ja op het moment eet ik ook 500g kwark na het sporten, maar dacht dat er in eiwitshakes meer zit. Dus gewoon kwark blijven eten?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2015 17:11 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Allereerst, hoeveel sportte je toen je op je max. qua gewicht zat? En hoeveel sport je nu? Dus je hoeft je niet druk te maken over snel té dik worden lijkt mij. Hieronder een vlugge schatting van je benodigde calorieën om op gewicht te blijven, is wellicht niet helemaal accuraat maar geeft je een idee.

2601

Als je dat dus dagelijks eet blijf je precies op gewicht (mits goede verdeling koolhydraten, eiwitten en vetten). Ga je eronder zitten verlies je gewicht (en spiermassa) en kun je al helemaal niet spreken over bulken. Bij bulken sowieso minimaal 200kcal erboven gaan zitten.

Kwark = langzame eiwitten. De hele nacht dus eiwitafgifte. Whey = snel, bijvoorbeeld voor na een training.

Kwark dus voor het slapen. Whey ´s ochtends / na een training.

Reken eens uit op hoeveel kcal je met bovenstaand schema komt? Ik gok ver eronder.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2015 17:29 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik persoonlijk zou verder nog voor mass gainer shakes gaan. Evt zelf maken door gewoon een zak fijne oats te kopen en daar whey aan toevoegen. Zo krijg je flink wat carbs binnen (en calorieën afhankelijk van welke variant je neemt) wat wel nodig is om echt te bulken. Lijkt me wel de moeite waard om je hier eens in te verdiepen.
Vorige  1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48 ... 53  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic