Active topics in Off-Topic

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 14 minutes ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 3 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 2 hours ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 9 hours ago
Hardtraxxer
941 posts member since 2011
last seen Dec 2014
RobertV wrote:Nou het zal niet veel uitmaken hoor.. bankdrukken is ook gewoon onzettend slecht voor je schouders..
Hoezo
Hardtraxx Veteran
5464 posts member since 2009
last seen 4 days ago
RobertV wrote:Nou het zal niet veel uitmaken hoor.. bankdrukken is ook gewoon onzettend slecht voor je schouders..
Hoe kom je daar nou weer op haha. Met bankdrukken pak je automatisch al je schouders mee. Techniek is zo belangrijk. Daarnaast heb je nog zoveel verschillende soorten grepen. Vertel mij maar wat er slecht aan is?
Hardtraxx Veteran
5048 posts member since 2011
last seen Nov 2018
Precies, ik druk zelf ook elke keer als ik ga sporten.. Zit nou na 2 maanden op een totaal van 70kg.
Nog nooit last gehad van mijn schouders, ook niemand die ik ken ooit daarover gehoord.

Hoevaak traint iedereen per week? En train je ook elke keer verschillende spiergroepen?
Aan het typen...
11374 posts member since 2008
last seen Oct 2024
Als je 2 maand gesport hebt kun je inderdaad concluderen dat het niet slecht voor je schouders is. xd
Hardtraxx Veteran
5048 posts member since 2011
last seen Nov 2018
Lyst wrote:Als je 2 maand gesport hebt kun je inderdaad concluderen dat het niet slecht voor je schouders is. xd
STAN- wrote:Precies, ik druk zelf ook elke keer als ik ga sporten.. Zit nou na 2 maanden op een totaal van 70kg.
Nog nooit last gehad van mijn schouders, ook niemand die ik ken ooit daarover gehoord.
Hardtraxx Addict
1521 posts member since 2011
last seen Sep 2013
STAN- wrote:Precies, ik druk zelf ook elke keer als ik ga sporten.. Zit nou na 2 maanden op een totaal van 70kg.

Hoevaak traint iedereen per week? En train je ook elke keer verschillende spiergroepen?
Bij bankdrukken geen last van schouders?!! Zijn heel veel mensen die daar klachten over hebben, waaronder ik.

Vaak zijn het mensen die vroeger een trauma aan hun schouder hebben gehad zoals dat zo mooi heet. Bij mij waren dat herhaaldelijke subluxaties van de schouder, en daar blijf je gewoon je hele leven last van houden dan ;)
Hardtraxx Addict
1571 posts member since 2011
last seen Aug 2012
Squirrie wrote:

Bij bankdrukken geen last van schouders?!! Zijn heel veel mensen die daar klachten over hebben, waaronder ik.

Vaak zijn het mensen die vroeger een trauma aan hun schouder hebben gehad zoals dat zo mooi heet. Bij mij waren dat herhaaldelijke subluxaties van de schouder, en daar blijf je gewoon je hele leven last van houden dan ;)
Ik doe dan wel niet aan bankdrukken, maar als ik al die schouderapparaten heb gehad voel ik hem de volgende dag ook wel..
Schouderkapsels gescheurd met hoogspringen vorig jaar.. En te snel weer gaan sporten..
Hardtraxx Addict
1521 posts member since 2011
last seen Sep 2013
Jaa ik heb ze niet gescheurd dan, alleen opgerekt en verneukt :P

Na paar onderzoeken werden ze niets wijzer en werd er gezegd dat ik het er maar mee moest doen ! Maar een operatie schijnt ook niet altijd heel fijn te zijn, dus gewoon lekker blijven klagen dat het nooit ophoudt :D
Hardtraxx Veteran
last seen 4 days ago
Veel mensen hebben de techniek niet onder de knie van bankdrukken. Google maar eens hoe correct een Full chest bench press doet. Als je schouders traint geld precies hetzelfde. Wat jullie uitkramen is 90 procent onzin.
Hardtraxx Addict
last seen Aug 2012
Squirrie wrote:Jaa ik heb ze niet gescheurd dan, alleen opgerekt en verneukt :P

Na paar onderzoeken werden ze niets wijzer en werd er gezegd dat ik het er maar mee moest doen ! Maar een operatie schijnt ook niet altijd heel fijn te zijn, dus gewoon lekker blijven klagen dat het nooit ophoudt :D
Inderdaad,
Net als bij m'n knieen en linker enkel :x
Donateur
6513 posts member since 2010
last seen Oct 2023
Kepro wrote:Als je borst wilt trainen is bankdrukken bij lange na niet de beste oefening ;) niets gaat boven losse gewichten (dumbells).
Klopt, dit vooral omdat je nog meer kracht/delen in je spieren gebruikt omdat je ook nog de dumbells in evenwicht moet houden. Tuurlijk moet je dat met bankdrukken ook, maar dumbells moet je meer evenwicht houden.
Hardtraxx Veteran
16580 posts member since 2009
last seen Oct 2024
Kevin-Raw wrote:
Kepro wrote:Als je borst wilt trainen is bankdrukken bij lange na niet de beste oefening ;) niets gaat boven losse gewichten (dumbells).
Klopt, dit vooral omdat je nog meer kracht/delen in je spieren gebruikt omdat je ook nog de dumbells in evenwicht moet houden. Tuurlijk moet je dat met bankdrukken ook, maar dumbells moet je meer evenwicht houden.
idd dat is ook echt de fijnste oefening om te doen, bankdrukken doe ik puur voor mn armen eigenlijk.
Hardtraxx Veteran
last seen 4 days ago
Voor je armen? :huh:
Hardtraxx Addict
1815 posts member since 2010
last seen May 2014
Whaha bankdrukken voor je armen.. Neem aan dat je triceps bedoelt dan.. Bankdrukken kan inderdaad een goede schouderverneuker zijn, maar dat kunnen een heleboel oefeningen zijn..
R
Hardtraxx Veteran
4240 posts member since 2010
last seen May 2025
Kepro wrote:Voor je armen? :huh:
:lol:

OT:

Net lekker potje krachttraining gehad.. deadliften als een malle ^^
Hardtraxxer
941 posts member since 2011
last seen Dec 2014
Ramirez wrote: Net lekker potje krachttraining gehad.. deadliften als een malle ^^
Deadliften is tog met zon stang in je nek en dan door je knieën en opstaan?
Hardtraxx Veteran
last seen 4 days ago
hardaddict wrote:
Ramirez wrote: Net lekker potje krachttraining gehad.. deadliften als een malle ^^
Nee dat is squaten.
R
Hardtraxx Veteran
4240 posts member since 2010
last seen May 2025
hardaddict wrote:
Dit dus:

Image

Vandaag schouders en kuiten getrained ging weer als een malle ^^
F
Donateur
3488 posts member since 2009
last seen Jul 2026
Kepro wrote:Nogmaals bankdrukken zegt niets :yawn:
nee weet ik maar ik ben wel nieuwsgierig naar hoeveel iedereen hier kan drukken aangezien bijna iedereen zo nu en dan wel is bankdrukt.
losse dumbells vind ik helemaal de bom persoonlijk, elke keer weer 2 kg extra proberen!
ik zit nu bijna bij de 30 kg als me dat lukt dan zit ik bij het rechter onderste rijtje (van 30 - 50 kg dumbells)

en dat is vet :cool:

nu maar slapen anders word het morgen weer een drama in de sportschool!
F
Donateur
3488 posts member since 2009
last seen Jul 2026

oja, dit is ook leuk, die lui drukken gewoon 495 kg met bankdrukken wtf!
alleen ging t wel fout :P
Hardtraxx Addict
last seen Aug 2012
frankhardenberg wrote:
Kan niet gezond zijn..
Hardtraxx Elite
2107 posts member since 2010
last seen Feb 2018
Iris93 wrote:
frankhardenberg wrote:
Kan niet gezond zijn..
geen enkele topsporter is gezond bezig dus wat maakt het uit..
Hardtraxx Veteran
16580 posts member since 2009
last seen Oct 2024
Ramirez wrote:
hardaddict wrote:
Dit dus:

Image

Vandaag schouders en kuiten getrained ging weer als een malle ^^
Das echt fijne oefening, morgen avond weer anderhalf uur fitnessen, zeker die oefening meenemen :)
Hardtraxx Veteran
last seen 4 days ago
frankhardenberg wrote:
Kepro wrote:Nogmaals bankdrukken zegt niets :yawn:
nee weet ik maar ik ben wel nieuwsgierig naar hoeveel iedereen hier kan drukken aangezien bijna iedereen zo nu en dan wel is bankdrukt.
losse dumbells vind ik helemaal de bom persoonlijk, elke keer weer 2 kg extra proberen!
ik zit nu bijna bij de 30 kg als me dat lukt dan zit ik bij het rechter onderste rijtje (van 30 - 50 kg dumbells)

en dat is vet :cool:

nu maar slapen anders word het morgen weer een drama in de sportschool!
50 kg dumbells :worship: er zijn maar weinig sportscholen die dat nog bieden. Er zit maar 1 sportschool in omgeving Amersfoort die tot 60 kg dumbells gaan. Jammer genoeg woon ik daar fietsend min 35 minuten vanaf :/ . 90% Gaat hier tot 26 of 32.
Donateur
6513 posts member since 2010
last seen Oct 2023
Wij hebben tot 40kg liggen :) Meer heb ik ook nog niet nodig.