Once Upon viel mij wat tegen. Vond hem persoonlijk juist wat trager dan Hateful Eight. Laatstgenoemde werd in de opbouw nog wel vorm gegeven door scherpe dialogen, Once Upon leunt meer op Hollywood-dramatiek en romantisme. Vooral de Margot Robbie "verhaallijn" is daar een goed voorbeeld van, vond het too much, zelfs een beetje cringy.
Het typische Tarantino omkantel-moment was wel fantastisch, dat stukje duurde alleen slechts een half uur, maar wel een verdomd hilarisch half uur.
Toevallig was er een Charles Manson docu op NPO 3 net toen ik thuiskwam, die ik nog deels heb gezien. Kwam er toen pas achter hoe verdomd veel verwijzingen er in de film zitten. Had ik het van tevoren geweten, had ik de film wel wat meer gewaardeerd denk ik. Daarom een tip voor een ieder die hem nog gaat zien, zet eerst even een Manson docuutje op. SPOILER:
Spoiler
Vooral één scene met name, waarbij het personage van Brad Pitt een ranch bezoekt, die verwijst naar de ranch die Manson hield met al zijn volgelingen, duurde voor mij erg lang en de spanning die de film afriep kon ik toen totaal niet plaatsen. Vooral deze scene had ik denk ik een stuk beter gevonden met meer achtergrondkennis.