Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 339, 340, 341, 342, 343, 344, 345 ... 363  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2019 21:19 
 
Hardtraxx Elite

Paultheone schreef:
The Irishman, de tering he wat goed!


Geniaal gedaan :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2019 17:35 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Vond hem ook erg goed, maar had van mij wel iets minder langdradig gemogen. Het lijkt meer een miniserie dan een film :P En wat blijft De Niro toch een baas.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2019 13:08 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ook na lang wachten eindelijk The Irishman kunnen zien. Hij had idd wat langdradige stukken, maar oh wat zijn die dialogen tussen De Niro, Pesci, en Pacino toch ongekend goed, echt een genot om naar te kijken :worship: Dit soort films zie je tegenwoordig nauwelijks meer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 dec 2019 13:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik kom niet door Irishman heen... uur gezien en weet me amper te boeien helaas.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2019 11:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Gisteravond Knives Out gezien, ben sowieso fan van detective films etc, maar deze was wel heel erg sterk! Als je een beetje van detective films/series houd, dan is deze zeker een aanrader!
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2019 15:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2019 11:40 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Christopher Nolan is back :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2019 13:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Japper28 schreef:
Christopher Nolan is back :loving:


Heel dik! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2020 15:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jojo Rabbit is teeeering chill

Voor als je niet zo goed weet wat je moet verwachten, bij de openings scene was ik al klaar:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2020 17:36 
 
Hardtraxx Crew

Taika Waititi :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2020 21:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Paultheone schreef:
Jojo Rabbit is teeeering chill

Voor als je niet zo goed weet wat je moet verwachten, bij de openings scene was ik al klaar:


Grandioos! Alsof ik naar oude beelden van mijzelf kijk :cry:
Ik ga volgende week samen met Tim. Morgen naar de film '1917' :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2020 01:32 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Vond Jojo Rabbit wel oke. Duitse accenten waren echt dramatisch slecht hoor. Vooral die van Rebel Wilson (wat een kut rollen speelt ze toch altijd...) en Scarlett Johansson. Die dude wat Hitler speelde was wel hilarisch. Dat kind en die Joodse chick speelden wel echt goed! 3,5*

Vandaag (nou ja eigenlijk gisteren alweer) 1917 gezien. Man man man wat een geweldige film. Echt fantastisch camerawerk. Verhaal heeft niet veel om het lijf, maar toch is het spannend, voel je met de karakters mee en ook goede muziek. Ook een flinke lading kippenvel bij die zing scene in het bos. Gaf me wel Lord Of The Rings vibes haha. 4,5* trouwens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2020 10:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Solis schreef:
Die dude wat Hitler speelde was wel hilarisch.


Taika Waititi , hij is ook de schrijver/regisseur van de film. (En van een aantal andere geniale films die je gezien moet hebben (Hunt for the Wilderpeople, What We Do in the Shadows).

Moet deze nog zien trouwens. ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2020 11:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Holy Shit... 1917. Wat een film. De manier van filmen zorgt er echt voor dat je het gevoel hebt dat je zelf door die loopgraven loopt. Ik vind persoonlijk dat de eerste wereld oorlog sowieso heel erg een ondergeschoven kindje is, maar de gruwelijkheden van WO1 worden hier heel erg mooi naar boven gehaald.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2020 20:07 
 
Hardtraxx Veteran

Parasite, erg nice! Vooral die tempowisseling opeens in het midden van de film komt net wanneer je denkt dat je het wel gezien hebt, knap gedaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2020 11:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hekzitter schreef:
Holy Shit... 1917. Wat een film. De manier van filmen zorgt er echt voor dat je het gevoel hebt dat je zelf door die loopgraven loopt. Ik vind persoonlijk dat de eerste wereld oorlog sowieso heel erg een ondergeschoven kindje is, maar de gruwelijkheden van WO1 worden hier heel erg mooi naar boven gehaald.


1917, inderdaad echt ongekend. Hoe dit gefilmd is alsof het allemaal één onafgebroken shot is is echt heel bijzonder, in deze setting nog nooit gezien. Je zit gewoon de heletijd naar de horizon te kijken of er vijanden zitten. Elk geluidje schrik je je gewoon de pleuris haha. Voelde echt zo realistisch aan dat je soms gewoon vergat dat je naar een film zat te kijken.

Voor mij de beste oorlogsfilm die ik ooit gezien heb. Absolute aanrader om dit in de bioscoop te zien.

@Job dat stuk in die kapotgeschoten stad met die flares in de lucht, zo fucking vet gedaan hé :drool:

Gaat veel prijzen winnen vermoed ik.

Het enige kritiekpuntje dat ik kan hebben is dat er een drietal hele bekende acteurs in spelen, voor mij was dat echt niet nodig geweest, dat waren de enige momenten dat ik weer het gevoel had naar een film te kijken, ik bedoel, zie je ineenkeer Benedict Cumberbatch in zo'n loopgraaf bunker zitten, dat haalde me er wel ff een beetje uit. Maar klein detail.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2020 11:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Hekzitter schreef:
Holy Shit... 1917. Wat een film. De manier van filmen zorgt er echt voor dat je het gevoel hebt dat je zelf door die loopgraven loopt. Ik vind persoonlijk dat de eerste wereld oorlog sowieso heel erg een ondergeschoven kindje is, maar de gruwelijkheden van WO1 worden hier heel erg mooi naar boven gehaald.


1917, inderdaad echt ongekend. Hoe dit gefilmd is alsof het allemaal één onafgebroken shot is is echt heel bijzonder, in deze setting nog nooit gezien. Je zit gewoon de heletijd naar de horizon te kijken of er vijanden zitten. Elk geluidje schrik je je gewoon de pleuris haha. Voelde echt zo realistisch aan dat je soms gewoon vergat dat je naar een film zat te kijken.

Voor mij de beste oorlogsfilm die ik ooit gezien heb. Absolute aanrader om dit in de bioscoop te zien.

@Job dat stuk in die kapotgeschoten stad met die flares in de lucht, zo fucking vet gedaan hé :drool:

Gaat veel prijzen winnen vermoed ik.

Het enige kritiekpuntje dat ik kan hebben is dat er een drietal hele bekende acteurs in spelen, voor mij was dat echt niet nodig geweest, dat waren de enige momenten dat ik weer het gevoel had naar een film te kijken, ik bedoel, zie je ineenkeer Benedict Cumberbatch in zo'n loopgraaf bunker zitten, dat haalde me er wel ff een beetje uit. Maar klein detail.


Dat was echt heel bizar. Constant op je hoede. Vond dat stuk dat hij daar aankwam bij dat bos en dat hij tegen die boom ineenzakt zo sterk.

Je kritiekpunt kan ik in vinden, maar beide bekende acteurs hebben wel bepaald karakteristieke trekjes die zo'n commandant/generaal weer heel tof maken. Alleen Mark Strong vond ik een beetje misplaatst. Zijn wel allemaal Engelse acteurs die zulke rollen goed kunnen spelen
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2020 11:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Super benieuwd naar die film nu, woensdag er heen :love:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2020 11:54 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Hekzitter schreef:
Holy Shit... 1917. Wat een film. De manier van filmen zorgt er echt voor dat je het gevoel hebt dat je zelf door die loopgraven loopt. Ik vind persoonlijk dat de eerste wereld oorlog sowieso heel erg een ondergeschoven kindje is, maar de gruwelijkheden van WO1 worden hier heel erg mooi naar boven gehaald.


Afgelopen zaterdag naar 1917 geweest, die manier van filmen inderdaad :drool: zeker een aanrader!
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jan 2020 12:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hekzitter schreef:
Je kritiekpunt kan ik in vinden, maar beide bekende acteurs hebben wel bepaald karakteristieke trekjes die zo'n commandant/generaal weer heel tof maken. Alleen Mark Strong vond ik een beetje misplaatst. Zijn wel allemaal Engelse acteurs die zulke rollen goed kunnen spelen


Ja het zijn goeie acteurs die even in een heel kort momentje iets neer moeten zetten. Dus wat dat betreft logisch dat ze goeie acteurs kiezen. Had het ook vooral bij Benedict Cumberbatch, maar aan de andere kant is hij ook wel perfect voor de rol die hij vervulde.

Beetje dubbel, maargoed echt maar een mini detail natuurlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2020 10:58 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Ook 1917 gezien. Wat een magnifieke film. Staat sowieso in m’n top 3 favoriete films. Ook sowieso de beste oorlogsfilm die er is. 

De manier van filmen, de ambiance, de muziek.

Alles klopt perfect. De visie die de director had bij het filmen was perfect. Alles in de optische illusie van een shot liet je helemaal meeleven en lopen met de karakters. 

Ook dat ze de gruwelen van WW1 laten zien zonder er over te praten.

Dingen als de ratten, de tank die er maar wat verrot staat omdat die dingen in die periode van de oorlog net waren geïntroduceerd en compleet onbetrouwbaar nog waren, de massamoord van dieren, de claustrofobie van de loopgraven, de modder, de moord van Belgische burgers door de Duitsers en het feit dat het slagveld eigenlijk alleen selecte stukken niemandsland waren en de rest gewoon nog onaangetast was want het front is vanaf 1915 tot 1918 zo goed als statisch geweest.


Acteerwerk was goed, het was historisch accuraat, de shots waren prachtig. Je leefde je zo in door het camerawerk dat je (Spoiler) Bij de trip mijn en de scherpschutter die op hem schoot je de pleuris schrok omdat jij, net als de soldaat, het niet ziet aankomen. Zo krijg je bij dat scherpschutters gedeelte ook alleen te zien wat de soldaat ook ziet, hij en jij zien beiden de scherpschutter niet, alleen wanneer hij zelf omhoog kijkt om te schieten.



Dit soort shit maakt gewoon een oscarwaardige film. Zaal (die niet heel vol was) was ook gewoon stil en keek de credits in stilte door. Had zelf ook geen zin om op te staan, was zo onder de indruk en weggeblazen door de film en hoe erg WW1 was. 


Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2020 11:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Poahhhh ja 1917 he niet normaal hoor. Als het kan, ga hem dan zeker in imax kijken!
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2020 15:25 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Ik ga vanavond! Zeer benieuwd na alle reacties. Hou over het algemeen al enorm van oorlogfilms dus de verwachtingen zijn hoog gespannen.

Edit: Oke heeeel vet inderdaad. En dan vooral de manier van filmen, net of je er zelf bij bent. Ook de muziek en de hele setting (vooral het begin in niemandsland) waren zo sterk.

Maarrrr het is voor mij niet de beste oorlogsfilm ooit. Dan moet er vind ik toch iets van een epische veldslag en/of verhaal in zitten. Heel cliché maar dan ga ik toch nog voor Saving Private Ryan en daarna Platoon.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2020 23:32 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Wel jammer dat de W1 best onderbelicht blijft ja. Docu 'They Shall Not Grow Old' van Peter Jackson schijnt ook erg goed te zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2020 10:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pommer schreef:
Ik ga vanavond! Zeer benieuwd na alle reacties. Hou over het algemeen al enorm van oorlogfilms dus de verwachtingen zijn hoog gespannen.

Edit: Oke heeeel vet inderdaad. En dan vooral de manier van filmen, net of je er zelf bij bent. Ook de muziek en de hele setting (vooral het begin in niemandsland) waren zo sterk.

Maarrrr het is voor mij niet de beste oorlogsfilm ooit. Dan moet er vind ik toch iets van een epische veldslag en/of verhaal in zitten. Heel cliché maar dan ga ik toch nog voor Saving Private Ryan en daarna Platoon.


Wait wut? Vond je dit geen episch verhaal dan?

Het sterke van deze film ten opzichte van een saving private ryan, is dat er geen Amerikaanse zelfverheerlijking in zit. Dat maakte hem voor mij juist de beste oorlogsfilm tot nu toe.
Vorige  1 ... 339, 340, 341, 342, 343, 344, 345 ... 363  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic