STVK schreef:
@BB
Helemaal waar, maar als je dat vergelijkt met de strijd die tegen Ajax geleverd wordt dit seizoen vind ik dit echt een lachertje. Vitesse gister was gewoon lachwekkend, dramatisch en onprofessioneel. Een beetje voetballer met een sporthart wil toch gewoon winnen van de koploper?! Het is echt alsof iedereen er vrede mee heeft dat Feyenoord weer een keer kampioen wordt heb ik het idee.. Dat vind ik gewoon jammer, zeker als je ziet dat Ajax sinds de winterstop gewoon steengoed presteert (KNVB-beker niet meegerekend..)
Ach ja waarom zou je als Ajacied blij worden dat Feyenoord kampioen wordt, waarom zou een Feyenoorder blij zijn met Ajax als kampioen.
Imo heeft Feyenoord het gewoon beter gedaan over het hele seizoen. Ik vind nog steeds dat je geen vergelijking in wedstrijden kan maken. Ajax heeft ook wedstrijden gehad tegen teams die amper strijd leverde en waarbij ze toch verloren. Zoals tegen Twente toen bij die hands van Viergever. In de eerste klassieker van dit seizoen had Feyenoord ook moeten winnen, toen speelde ze veel beter dan Ajax.
Feyenoord heeft misschien een mindere 2e seizoenshelft gehad maar waren in de 1e veel beter dan Ajax.
Als je kampioen wilt worden moet je elke wedstrijd, slechte tegenstander of niet, gewoon strijd leveren en winnen. Ook wanneer je wel of niet in Europa speelt.
Dus dit gebruiken als excuus dat Feyenoord kampioen is geworden vind ik een beetje kinderachtig.