Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260 ... 333  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2017 08:33 

Hardtraxx Veteran

RTM93 schreef:
maar de politie heeft er een handje van om voetbalsupporters uit te lokken om ze dan in een kwaad daglicht te zetten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2017 08:34 

Hardtraxx Veteran

THArdstyler schreef:
Hoezo dom om het tijdens de wedstrijd te doen? Ben er mee eens dat het een rare gang van zaken was, maar op deze manier had je toch de meeste kans om zoveel mogelijk betrokkenen te pakken en waarschijnlijk zoveel mogelijk drugs.

Aan het einde van de wedstrijd, er lopen 25.000 mensen die er niks mee te maken hebben en duizenden mensen die hiervan nu getuigen moesten zijn of zelfs schade door hebben gekregen (materieel of immateriële). Er is online op de fora al over tien andere, betere momenten gespeculeerd maar dit was de meest onhandige. De politie gaf dat later ook toe. 'maar fouten maken is menselijk'. Slap kut excuus.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2017 08:35 

Hardtraxx Veteran

MelvinFR schreef:
RTM93 schreef:
maar de politie heeft er een handje van om voetbalsupporters uit te lokken om ze dan in een kwaad daglicht te zetten.

Dat ook. :lol: -.-
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2017 09:00 

Hardtraxx Veteran

Exterkate schreef:
Hahaha ja oke is goed man. Idd volledig de schuld van de politie!!!! :lol:

Kom op zeg, nogmaals, de actie zelf was een farce van de politie. Maar we weten allemaal dat bij Vak-P bepaalde dingen gaande zijn, in combinatie met andere kringen, die niet goed te praten zijn. Dit is al jaren bekend bij betrokkenen. Vind je het gek dat je dan als 'voetbalsupporter' anders wordt behandeld / in de gaten wordt gehouden door de politie? Classic statement van zulke lui om dan te zeggen dat de politie uitlokt. Euuh, ja, misschien een idee om dan geen criminele activiteiten te organiseren in je club-home? :lol:

In elke supporters home gebeuren die criminele activiteiten. Maar je had de direct betrokkenen op een hele andere velen malen effectievere manier kunnen pakken met een stuk minder machtsvertoon. Dat is wat ik er nog over zeg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2017 09:06 

Hardtraxx Veteran

Klote wedstrijd gezien, weer geel en zwart geërgerd voor 89 minuten lang, en dan onverdiend toch nog de 2-1 maken. Dat zijn de mooiste hoor.

Rowan, ik hoop voor je dat je niet de reis naar Kerkrade hebt gemaakt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2017 09:30 

Hardtraxx Veteran

Exterkate schreef:
vind de keuze van de politie om TIJDENS de wedstrijd actie te ondernemen erg dom, maar die rellen vind ik net zo debiel

Dit. Doe gewoon normaal
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2017 09:51 

Hardtraxx Veteran

Exterkate schreef:
RTM93 schreef:
In elke supporters home gebeuren die criminele activiteiten.

Ja dus? Betekent niet dat omdat meerdere supportersverenigingen rare dingen doen, dat Vak-P dit zonder enige consequenties mag doen.

RTM93 schreef:
Maar je had de direct betrokkenen op een hele andere velen malen effectievere manier kunnen pakken met een stuk minder machtsvertoon. Dat is wat ik er nog over zeg.

Tuurlijk hadden ze het beter kunnen aanpakken. 100% mee eens. Maar voetbalsupporters die criminele dingen doen en vervolgens in de slachtofferrol stappen, heb ik geen medelijden mee.

Ik hoor niet bij de relschoppers, maar doordat ik de politie de schuld geef van het escaleren ben ik dus een relschopper in de slachtofferrol?

Zo'n beetje elk weldenkend mens gisteren heeft het gezegd hoe zwaar overdreven dit optreden was. En ja de politie was wel degelijk de oorzaak zelf. Nog voor er een aanval van supporters is geweest begonnen zij al aan te vallen. Actie reactie.. Kun je wel heel moreel gaan roepen dat geweld tegen de politie niet goed is maar ga nou niet naïef lopen doen, die mensen die al een slok ophebben worden eerder getriggered dan dat ze weglopen.

Dus ja in onze ogen is de politie wel degelijk de boosdoener en er is niets wat hun acties gisteren buiten rechtvaardigde. De betrokkenen waren namelijk of al gepakt of al gevlogen. Elke seconde extra was een poging om reactie uit te lokken.

Tevens, als ze gewoon hadden gezegd, dat er door politie onderzoek de supporters een half uur na de wedstrijd moeten blijven zitten op de tribune. Had je hetzelfde doel ook kunnen bereiken en dan was er ook geen confrontatie nodig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2017 09:56 

Kraak... Piep...

Volgens mij moet je ophouden excuses te zoeken. Hij rekent je er alleen op aan dat je hun verdedigt.

Jij bent niet schuldig, de gewone supporter ook niet. Dit was gewoon een fout van de politie qua timing en opzet maar wel een actie die met goede rede is uitgevoerd, ze hadden het alleen voor of na de wedstrijd moeten doen.

Niet meer niet minder. Ben zelf ook Twente supporter, maar vak P... dan hoef je aan een gemiddelde Twente supporter al niet meer uit te leggen wat de politie daar doet. En dat andere clubs dit doen is inderdaad geen excuus.

De rede dat Exterkate dit zegt is omdat jij 100% de politie de schuld geeft. Als je als groep niet op de ME zou reageren en gewoon liep waar je heen moest lopen, dan was er ook niks aan de hand geweest. De ME doet alleen wat wanneer je tegenwerkt. ME is crowd control, en wanneer het grootste deel van de "crowd" zich zo gedraagt, ja dan krijg je een charge.

Ik heb toch echt de beelden gezien en veelal zie je dat de ME gewoon een beetje staat terwijl er mensen naar hun toe afvallen en dingen smijten terwijl hun maar een beetje achter hun schilden staan en mensen afweren die te dichtbij komen. Zoals de ME ook hoort te doen.

Maarja, de ME had zeker rede om daar te staan, in plaats van te kijken naar de politie zou ik jezelf maar goed afvragen waarom de politie in eerste instantie daar heen moest gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2017 10:03 

Hardtraxx Veteran

RTM93 schreef:
Tevens, als ze gewoon hadden gezegd, dat er door politie onderzoek de supporters een half uur na de wedstrijd moeten blijven zitten op de tribune. Had je hetzelfde doel ook kunnen bereiken en dan was er ook geen confrontatie nodig.

Maar die stadionspeaker was niet capabel genoeg om de aangeleverde boodschap over te brengen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2017 10:05 

Hardtraxx Veteran

Dat is nou het punt. Hele ME was niet nodig geweest.
Citaat:
Een vol stadion met getrokken wapens binnenvallen. Hoe gek ben je dan??
Totale chaos was het. En die persoon die door dat paard omver werd gelopen heeft nog geluk gehad. Had heel anders kunnen aflopen

Om nog maar te zwijgen over de stadion speaker. Die vraagt om ontruiming, en in deze tijden denk je al gauw aan een bom melding of andere gerelateerde zaken.

Ik zeg er verder niks meer over.
Lees de verhalen van mede supporters maar eens.
http://www.fctwente.net/forum/showthrea ... ge=6&pp=30
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2017 10:13 

Kraak... Piep...

Ja nu zie je het van een kant. Logisch dat je dan de conclusie trekt -.-

Me was misschien niet nodig geweest, maar denk jij dat wanneer zij 4 gewone agenten daar heen hadden gestuurd, dat het dan goed afliep voor die agenten?

Die worden daar helemaal afgemaakt.

Nogmaals, de ME was op dat punt wel logisch, alleen dat punt was niet logisch. Voor of na de wedstrijd had de politie het ook kunnen doen met minder man en dan de ME gewoon achter houden.

Ze kunnen het slecht praten, hoe ze ook willen. Maar geschiedenis en de geschiedenis van Vak P leert dat je wel enigszins wat intimidatie nodig hebt om wat te forceren.

Alles klopte prima om deze actie, het enige wat slecht was, was de speaker en de timing.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2017 10:28 

Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:
Ja nu zie je het van een kant. Logisch dat je dan de conclusie trekt -.-

Me was misschien niet nodig geweest, maar denk jij dat wanneer zij 4 gewone agenten daar heen hadden gestuurd, dat het dan goed afliep voor die agenten?

Die worden daar helemaal afgemaakt.

Nogmaals, de ME was op dat punt wel logisch, alleen dat punt was niet logisch. Voor of na de wedstrijd had de politie het ook kunnen doen met minder man en dan de ME gewoon achter houden.

Ze kunnen het slecht praten, hoe ze ook willen. Maar geschiedenis en de geschiedenis van Vak P leert dat je wel enigszins wat intimidatie nodig hebt om wat te forceren.

Alles klopte prima om deze actie, het enige wat slecht was, was de speaker en de timing.

Deels mee eens, laatste deel dus wat minder. Maar we hoeven het ook niet 100% eens te worden natuurlijk. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2017 10:43 

Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:
De ME doet alleen wat wanneer je tegenwerkt. ME is crowd control, en wanneer het grootste deel van de "crowd" zich zo gedraagt, ja dan krijg je een charge.

Ik kan je vertellen uit eigen ervaringen dat dit lang niet altijd het geval is. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2017 10:51 

Hardtraxx Veteran

Exterkate schreef:
Kan allemaal wel waar zijn, maar dan alsnog: vind je het gek dat je dan als 'voetbalsupporter' anders wordt behandeld / in de gaten wordt gehouden door de politie als je zulke gekke dingen aan het doen bent in je supportershome in combinatie met o.a. Satudarah? :lol:

Leden van satudarah lopen ook veel op feesten van Absolutely fresh, om te dealen. Niet in full color, want deur beleid. Maar het gebeurt. Nu wil ik jou wel eens horen als je van freshtival naar buiten loopt langs een fuik van de ME. Dat alleen om een paar drugs dealers te pakken. Kijken welke mening je dan toegedeeld bent. :)

In het verleden zijn leden van vak p en satudarah ook op fantasy island opgepakt vlak voor of na het festival. Niemand op het terrein die dat heeft gemerkt. Zo kan het dus ook.

Maar goed een voetbal club is blijkbaar anders.

MelvinFR schreef:
Broken Balance schreef:
De ME doet alleen wat wanneer je tegenwerkt. ME is crowd control, en wanneer het grootste deel van de "crowd" zich zo gedraagt, ja dan krijg je een charge.

Ik kan je vertellen uit eigen ervaringen dat dit lang niet altijd het geval is. :P

En zo te lezen niet alleen bij onze FC.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2017 11:09 

Hardtraxx Veteran

Exterkate schreef:
RTM93 schreef:
Leden van satudarah lopen ook veel op feesten van Absolutely fresh, om te dealen. Niet in full color, want deur beleid. Maar het gebeurt.

Ja, nou en?! :lol: Betekent dat dan dat Vak-P dit soort praktijken wel mag hanteren in hun supportershome? Ja omdat Satudarah ook op feesten van Fresh dealt, mogen ze het ook bij Vak-P doen en moet de politie normaal doen.

Je interpreteert mijn bericht volledig verkeerd. Het gaat om een voorbeeld over hoe jij je zou voelen in zo'n situatie. Geen reden om het goed te keuren. Verder lezen was wenselijk geweest.

En als de verhalen waar zijn, dat satudarah een vinger in de pap heeft bij P, dan is de actie wel goed geweest. Alleen de timing, communicatie en organisatie is werkelijk van stagiair niveau.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2017 11:41 

Hardtraxx Veteran

THArdstyler schreef:
Hoezo dom om het tijdens de wedstrijd te doen? Ben er mee eens dat het een rare gang van zaken was, maar op deze manier had je toch de meeste kans om zoveel mogelijk betrokkenen te pakken en waarschijnlijk zoveel mogelijk drugs.

Doe dan bij binnenkomst/verlaten van het stadion dan is toch iedereen al in beweging en hoef je ze niet het stadion uit te jagen
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2017 12:09 

Hardtraxx Veteran

RTM93 schreef:
Je interpreteert mijn bericht volledig verkeerd. Het gaat om een voorbeeld over hoe jij je zou voelen in zo'n situatie. Geen reden om het goed te keuren. Verder lezen was wenselijk geweest.

En als de verhalen waar zijn, dat satudarah een vinger in de pep heeft bij P, dan is de actie wel goed geweest. Alleen de timing, communicatie en organisatie is werkelijk van stagiair niveau.

xd xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2017 12:36 

Hardtraxx Elite

Watching football is not a crime.

Ik praat het niet goed wat er in Vak P gebeurd, maar als zij toch lekker een snuifje willen nemen tijdens de wedstrijd, laat ze dat lekker doen. Dat er gehandeld wordt, tjah, dat wordt overal, en dat wordt aangepakt... Om dat nu met zoveel ME en politie met geweren te moeten doen, lijkt mij een beetje overdreven.

Maar goed, als voetbalsupporter wordt je de laatste tijd toch al behandeld als een crimineel, mensen die zeggen dat het niet zo is, kom alsjeblieft met argumenten. Want die heb je niet, omdat je er zelf nooit bij bent. Dan heb ik het vooral over de uitwedstrijden.

EDIT: Het combi beleid heeft gefaald.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2017 13:37 

Hardtraxx Veteran

Exterkate schreef:
Vak-P is dus gesloten. Handel in harddrugs is uiteraard illegaal. Hartstikke goede reden om het te sluiten dus.

Kan toch niet zo zijn dat een clubhuis verandert in een locatie waar een criminele motorbende haar zaakjes kan regelen? Iemand vond het blijkbaar belangrijker om drugs te verhandelen daar dan om gezellig met elkaar een biertje te drinken voor de wedstrijd en samen te zijn.

Hoe extreem het gedrag van de politie was laat ik dan volledig in het midden. Ze hebben dus blijkbaar een hele goede reden gehad om binnen te vallen. De manier hoe zet ik ook mijn vraagtekens bij maar het is nou eenmaal zo dat zulke kringen extra in de gaten worden gehouden.

Handel in hard drugs, misschien iets dat op het gemiddelde feest dat jij bezoekt de normaalste zaak van de wereld is. Ook daar zijn genoeg criminele bendes aanwezig die het nodig vinden om drugs te verhandelen in plaats van gezellig met elkaar bier te drinken en te genieten van de muziek. Zou ook een goede reden moeten zijn om te sluiten dus?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2017 13:43 

Hardtraxx Veteran

Als de woordvoerder van de politie dezelfde dag nog meld dat "vergissen menselijk is", dan weet je dat ze het gewoon verneukt hebben. Wat je mening over de hele zaak an sich ook is, de politie heeft dit wel op de slechtst mogelijke manier aangepakt zeg...
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2017 13:57 

Hardtraxx Veteran

Hard4Us schreef:

Ik praat het niet goed wat er in Vak P gebeurd, maar als zij toch lekker een snuifje willen nemen tijdens de wedstrijd, laat ze dat lekker doen. Dat er gehandeld wordt, tjah, dat wordt overal, en dat wordt aangepakt... Om dat nu met zoveel ME en politie met geweren te moeten doen, lijkt mij een beetje overdreven.

Maar goed, als voetbalsupporter wordt je de laatste tijd toch al behandeld als een crimineel, mensen die zeggen dat het niet zo is, kom alsjeblieft met argumenten. Want die heb je niet, omdat je er zelf nooit bij bent. Dan heb ik het vooral over de uitwedstrijden.

Heuj Gomez
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2017 14:54 

Kraak... Piep...

Hard4Us schreef:

Ze scheren veel mensen over een kam inderdaad. Maar je mag net zo goed de mensen die het beeld hebben gevormd aanspreken hier op. Zij verpesten het even goed voor de rest.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2017 15:21 

Hardtraxx Veteran

Gelukkig had Twente wel een goed imago in de rest van Nederland. Nooit problemen. :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 apr 2017 17:33 

Hardtraxx Veteran

Rowanyt1309 schreef:
stefan_helmond schreef:
Rowanyt1309 schreef:
Wie heeft er een seizoenskaart en reist ook uitwedstrijden mee?

AWAYDAYS ARE THE BEST DAYS! (L)

Helmond Sport, thuis en uit, tot nu toe 3 wedstrijden gemist vanwege boekingen.

Netjes. Wel een leuke club dat Helmond. Hoop stiekem dat we jullie volgend jaar weer eens in de beker loten en dan maar eens uit naar Helmond. Ben daar nog nooit geweest namelijk.

Ja support your local haha, maar Helmond is wel een gezellige club, ons kent ons. Sportief gaat het dit jaar niet echt best, net zoals de vorige 3 jaren. Dit jaar wel play-offs (vanwege 2de periodetitel) maar daar hebben we niks te zoeken op dit moment.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2017 18:16 

Hardtraxx Veteran

Hard4Us schreef:

Dit dus.

Tegenwoordig is het niet meer normaal. Je komt er aan, en die blikken van die beveiligers en politie is soms echt niet normaal. Als je op een vak staat en er lopen allemaal gasten van de ME naar binnen dan komt er op dat moment een agressieve sfeer. Leuk dat veel van jullie dit totaal niet snappen en je kunt hier echt een welles niettus van gaan maken maar dat schiet niet op.

De ME had dit anders aan moeten pakken en de rellen die er gekomen zijn hebben ze volledig aan zichzelf te danken. Dan als reactie geven dat fouten maken menselijk is. Is dan drugs handelen ook een fout? Ja toch? Moet dan toch ook kunnen?

Kom op man, die conclusie's die hier getrokken worden over dat het hun eigen schuld is (VAK-P) dan ben je echt heel apart bezig en snap je volgens mij niet helemaal hoe het in elkaar zit.
Vorige  1 ... 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260 ... 333  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic