Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257 ... 333  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2016 08:56 

Hardtraxxer

Ik snap die lovende reacties over Dolberg niet helemaal, dan doel ik meer op de wedstrijd van gisteren. Hij schiet die bal natuurlijk schitterend binnen en ik ben echt wel een groot fan van die jongen. Maar gisteren vond ik hem echt niet lekker in de wedstrijd zitten, heeft ontzettend veel balverlies geleden.

Belooft wel een mooie voor de toekomst te worden natuurlijk, net zoals Sanchez :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2016 12:10 

Bierkoning

Vond hem gister ook niet goed spelen op de goal en enkele acties na, maar het valt ook niet mee voor zo'n ventje tegen Botteghin. Toch brengt ie zelfs als ie niet in de wedstrijd zit meer dan Traoré, wat was die ongelooflijk slecht zeg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2016 12:18 

Hardtraxxer

Traore ja, het lievelingetje van Bosz :sick:
Wat mij betreft mag Cerny de kans krijgen op rechts, al zie ik dat nog niet zo snel gebeuren.
Ik zie momenteel nog liever El Ghazi op rechts dan Traore :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2016 18:24 

Hardtraxx Veteran

chas1n schreef:
Wat is Feyenoord weer prut om gegaan met de kansen, gvd. Die Dolberg, wat een klasbak zeg. Die speelt over een aantal jaar bij een topclub, da's duidelijk.

Net zoals die 800 andere nieuwe Messi's, Rijkaards, Pirlos, Iniestas, Bergkampjes van ajax?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2016 19:40 

Hardtraxx Crew

Basshunterzz schreef:
ajaks?

Wie?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2016 13:39 

Hardtraxx Veteran

Magnetron schreef:
Basshunterzz schreef:
ajaks?

Wie?

Ik weet niet waarom ik het deed, maar het stond er xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2016 17:31 

Hardtraxx Crew

Dolberg :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2017 02:52 

Kraak... Piep...

Nu kijkend naar de wedstrijden die nog moeten komen kan je met 80% zekerheid wel zeggen dat Feyenoord kampioen wordt en als laatste club direct de CL in mag. Ik zie Nederlandse clubs eerlijk gezegd niet vaak meer in de CL terug komen nadat ze niet meer direct mogen.

Maar goed, Ajax heeft een iets zwaarder programma (incl Europa, maar dat moet geen excuus zijn)

Ajax kan Go Ahead Eagles en N.E.C. en Willem II makkelijk hebben, maar PSV, Heerenveen, Feyenoord en AZ zijn lastig.

Feyenoord kan PEC, Heracles, Go Ahead en Excelsior (tenzij ze gaan aanzetten want Rotterdamse Derby) eveneens zat hebben.
Maar Utrecht, Vitesse en dus Ajax worden weer lastig.

Ik denk wanneer komend weekend gelijk wordt gespeeld of Feyenoord wint, het wel zo goed als beslist is. Eveneens kan bij verlies van Ajax tegen Feyenoord PSV 2e worden. En dan wordt het vechten voor plek 2 twee weken later.

PSV heeft namelijk met Sparta, Willem II, Twente, ADO, Groningen en Zwolle het minst moeilijke programma. Ik denk niet dat ze 9 punten gaan inlopen om uiteindelijk Feyenoord te verslaan maar de kans is dat wanneer PSV wint van Ajax en Feyenoord en Ajax gelijk spelen en Feyenoord nog een wedstrijd laat liggen tegen Utrecht bijv, dat het nog interessant gaat worden bovenin
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2017 10:03 

Hardtraxxer

Ik heb er wel vertrouwen in dat Feyenoord gewoon kampioen gaat worden, je merkt gewoon bij die spelersgroep dat het nu of nooit is.

Vind Ajax de laatste tijd ook niet heel sterk spelen(op de Europa League wedstrijd na dan).

Maar wat je zegt het hangt nog wel af van de klassieker, als Ajax die wint zullen ze ook wel een boost krijgen, omdat het verschil dan nog maar 3 punten is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2017 10:08 

Hardtraxx Veteran

Er zit wel nog een aanzienlijk verschil in het doelsaldo. Feyenoord heeft +51 en Ajax +39. Zolang Ajax dit niet genoeg in loopt kun je dat zien als een extra punt voorsprong voor Feyenoord.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2017 12:39 

Hardtraxx Elite

Ik verwacht ook dat Feyenoord 'gewoon' kampioen wordt. En dat is gewoon dik verdiend. Als je alles blijft winnen terwijl je concurrent dit ook doet, doe je het gewoon uitstekend. Al hebben ze vind ik aardig wat keren geluk gehad met een late gelijkmaker of winnende treffer (o.a. uit bij NEC en 90+ facking 8 tegen Utrecht), in tegenstelling tot Ajax dat dan weer vaak een late tegentreffer oploopt.

Al lijkt me dit niet geheel positief voor het Nederlandse voetbal op sommige punten. Voor het Nederlands elftal is dit natuurlijk hartstikke mooi; Blind die er niet meer omheen kan bepaalde gasten op te roepen en min of meer gedwongen wordt zijn Ajax-bril in de kast te leggen.

Daarentegen biedt het kampioenschap van Feyenoord met het oog op het kwijtraken van een direct Champions League-ticket in mijn ogen niet veel goeds. Laten we even eerlijk wezen, Feyenoord heeft toch niets te zoeken in de Champions League. Zeker wanneer na dit seizoen de grote namen (wellicht) zullen vertrekken en er met het standaard (wan)beleid van Feyenoord toch geen zekerheid is dat er grote namen en/of voldoende talent voor terugkomt. Tuurlijk, alles kan en niets is uit te sluiten, maar dit is in principe wat ik ervan verwacht.

Ajax (en ook PSV) wisten in de afgelopen jaren aardig stand te houden en enigszins te overwinteren in Europa. Met uit mijn hoofd mooie overwinningen op een Barcelona of Manchester City en gelijke spelen tegen AC Milan (tweemaal?) en PSG. Dit zie ik Feyenoord zo 123 helaas niet doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2017 13:11 

Hardtraxx Veteran

Die enkele stunts zijn natuurlijk prachtig, maar het maakt voor de puntentelling van de UEFA coëfficiëntenlijst helaas geen reet uit of je van Barca of FC Differdange 03 wint. De Nederlandse ploegen (zowel CL als EL) laten het gewoon te vaak liggen tegen ploegen die op papier gelijkwaardig of minder zijn.

Door de lage ranking van Feyenoord op de UEFA lijst (89e) is de kans dat ze een sterke tegenstander loten in de kwalificatie voor het hoofdtoernooi wel groot. Dan krijg je weer dat ze een ploeg als Roma of Dinamo Kiev loten in de kwalificatiefase. Ajax (29e) en PSV (42e) zouden te maken krijgen met een ploegen als BATE Borisov of Standard Luik, wat de kans op kwalificatie natuurlijk wel vergroot.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2017 13:36 

Kraak... Piep...

STVK schreef:
Ik verwacht ook dat Feyenoord 'gewoon' kampioen wordt. En dat is gewoon dik verdiend. Als je alles blijft winnen terwijl je concurrent dit ook doet, doe je het gewoon uitstekend. Al hebben ze vind ik aardig wat keren geluk gehad met een late gelijkmaker of winnende treffer (o.a. uit bij NEC en 90+ facking 8 tegen Utrecht), in tegenstelling tot Ajax dat dan weer vaak een late tegentreffer oploopt.

Al lijkt me dit niet geheel positief voor het Nederlandse voetbal op sommige punten. Voor het Nederlands elftal is dit natuurlijk hartstikke mooi; Blind die er niet meer omheen kan bepaalde gasten op te roepen en min of meer gedwongen wordt zijn Ajax-bril in de kast te leggen.

Daarentegen biedt het kampioenschap van Feyenoord met het oog op het kwijtraken van een direct Champions League-ticket in mijn ogen niet veel goeds. Laten we even eerlijk wezen, Feyenoord heeft toch niets te zoeken in de Champions League. Zeker wanneer na dit seizoen de grote namen (wellicht) zullen vertrekken en er met het standaard (wan)beleid van Feyenoord toch geen zekerheid is dat er grote namen en/of voldoende talent voor terugkomt. Tuurlijk, alles kan en niets is uit te sluiten, maar dit is in principe wat ik ervan verwacht.

Ajax (en ook PSV) wisten in de afgelopen jaren aardig stand te houden en enigszins te overwinteren in Europa. Met uit mijn hoofd mooie overwinningen op een Barcelona of Manchester City en gelijke spelen tegen AC Milan (tweemaal?) en PSG. Dit zie ik Feyenoord zo 123 helaas niet doen.

Haha, ja daarom roept hij ook fucking Matthijs De Ligt op. Die vent moet echt gauw aftreden als Bondscoach.

En hoe dan ook, iedereen behalve PSV heeft niet overwinterd in de laatste jaren. Je kan wel een keer winnen e.d. maar Feyenoord heeft net zo veel te zoeken in de CL als Ajax. Ajax zou in zijn huidige staat het ook niet best hebben gedaan. Vergeet niet dat Ajax in Europa nou niet de moeilijkste tegenstanders had.

Een Panatinaikos, Luik, Legia, Kopenhagen en Celta De Vigo wegen nou niet echt op tegen een Besiktas of een Manchester United.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2017 20:07 

Hardtraxx Veteran

Ik las juist door de goede prestaties van Ajax in de EL dat Nederland mogelijk weer een rechtstreekse plaatsing voor de CL zou kunnen bemachtigen vanaf seizoen 18/19.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2017 20:58 

Hardtraxx Elite

Unknown schreef:
Ik las juist door de goede prestaties van Ajax in de EL dat Nederland mogelijk weer een rechtstreekse plaatsing voor de CL zou kunnen bemachtigen vanaf seizoen 18/19.

Idd, volgens mij vanaf 19/20, als de winnaar van de CL volgend jaar uit de top-10 landen komt (hoogstwaarschijnlijk dus). Die puntentelling gaat als ik me niet vergis per 5 jaar, en 5 jaar geleden presteerde Nederlandse clubs niet al te best in Europa, in tegenstelling tot Turkse of Zwitserse clubs. Volgend jaar wordt dit slechte jaar van NL niet meer meegenomen (omdat het dan niet meer in de laatste 5 jaar valt duh) en komt NL weer hoger dan laatstgenoemde landen.

Excuse me if I'm wrong maar volgens mij is dit de reden >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2017 22:08 

Hardtraxx Veteran

Unknown schreef:

Als we dan toch dit mogelijke succes van NL aan één club gaan toekennen. Ajax zorgde er ook mede voor dat we die plek zijn kwijtgeraakt door bijvoorbeeld tegen een Rostov en Rapid Wien te verliezen en een poule met Fenerbahce, Molde en Celtic niet te overleven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2017 22:16 

Hardtraxx Veteran

Ja feit, maar het feit is ook dat Ajax er nu weer voor gezorgd heeft dat Nederland een rechtstreekse plek voor CL plaatsing mogelijk weer terug veroverd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2017 22:19 

Hardtraxx Veteran

Basshunterzz schreef:
een poule met Fenerbahce, Molde en Celtic niet te overleven.

Oh ja, dat was leuk. Ik had een passe-partout voor die 3 thuiswedstrijden, lichte depressie aan overgehouden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2017 22:25 

Hardtraxx Veteran

Ja goh het is met Ajax onder FdB van goed naar steeds slechter gegaan en dat was het laatste jaar van FdB, dus vond ik dat ergens wel een logisch gevolg.

Slechter wat spel betreft.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2017 23:06 

Kraak... Piep...

Unknown schreef:
Ja feit, maar het feit is ook dat Ajax er nu weer voor gezorgd heeft dat Nederland een rechtstreekse plek voor CL plaatsing mogelijk weer terug veroverd.

4 Teams in Europa waarvan twee overwinterde inclusief de overwintering van PSV in de CL het seizoen eerder hebben daar allemaal aan toegedragen ja.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2017 11:27 

Hardtraxx Veteran

STVK schreef:
Unknown schreef:

Idd, volgens mij vanaf 19/20, als de winnaar van de CL volgend jaar uit de top-10 landen komt (hoogstwaarschijnlijk dus). Die puntentelling gaat als ik me niet vergis per 5 jaar, en 5 jaar geleden presteerde Nederlandse clubs niet al te best in Europa, in tegenstelling tot Turkse of Zwitserse clubs. Volgend jaar wordt dit slechte jaar van NL niet meer meegenomen (omdat het dan niet meer in de laatste 5 jaar valt duh) en komt NL weer hoger dan laatstgenoemde landen.

Excuse me if I'm wrong maar volgens mij is dit de reden >.<

We moeten 10e worden op de UEFA coëfficientenlijst om rechtstreekse deelname op het hoofdtoernooi af te dwingen. Op dit moment staan we 13e, met voor ons:
12. Zwitserland
11. Tsjechië
10. Turkije

Rest vd ranking en meer ( http://www.uefa.com/memberassociations/ ... index.html )

Zwitserland en Tsjechië worden na dit seizoen ingehaald, omdat dat slechte jaar inderdaad vervalt. Die score (van na dit seizoen) is bepalend voor plaatsing in 18/19. Achterstand met Turkije is, doordat AZ is uitgeschakeld en Besiktas er nog in zit, niet meer in te halen en dus is directe plaatsing voor 18/19 uitgesloten.

Het gat met Turkije is dusdanig groot dat directe plaatsing voor seizoen 19/20 ook niet realistisch lijkt. Zeker doordat Turkse clubs het dit Europese seizoen tot dusver beter doen dan de Nederlandse. Alleen als volgend seizoen heel goed gepresteerd wordt door de Nederlandse clubs en belabberd door de Turkse (of heel misschien de Oekraïense) dan is de 10e plaats haalbaar.

Het grote probleem is dat de punten voor de coëfficientenlijst gedeeld worden door het aantal deelnemende clubs van een bepaald land aan CL / EL. Doordat veel Nederlandse clubs er vaak een handje van hebben om in de voorrondes EL al uitgeschakeld te worden, is het aantal behaalde punten vaak bedroevend laag. Ondanks dat PSV vorig jaar een topprestatie heeft neergezet, is het aantal punten wat NL dit jaar behaald heeft (7.9) al hoger dan vorig jaar(5.7), puur omdat er relatief goed gepresteerd is in de voorrondes.

http://www.uefa.com/memberassociations/ ... index.html

Daar kun je evt. per jaar bekijken hoe de Nederlandse punten zijn behaald

Hoop dat ik het allemaal een beetje duidelijk verwoord heb zo :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2017 12:24 

Kraak... Piep...

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2017 17:36 

Hardtraxx Veteran

Voor welke club zijn jullie hier allemaal?

Ik heb genoten van mijn clubbie PEC dit weekend. Wat een wedstrijd. :yay:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2017 17:36 

Hardtraxx Veteran

Rowanyt1309 schreef:

Durf ik niet meer te zeggen, ik schaam me ervoor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2017 17:38 

Hardtraxx Veteran

Thommy schreef:
Rowanyt1309 schreef:

Durf ik niet meer te zeggen, ik schaam me ervoor.

Ajax?
Vorige  1 ... 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257 ... 333  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic