Steffnov schreef:
Pommer schreef:
Ik volg het niet echt op de voet en weet ook niet alle in en outs, maar had Twente niet een aantal voorwaarden gehad waaraan ze moesten voldoen voor een bepaalde datum? Waarna ze die voorwaarden ook haalden. Waarom dan nog extra straffen? En al helemaal op zo'n zware manier. Ja de bestuurders destijds hebben vals gespeeld, maar het gaat niet om omkoperij o.i.d. Ik vind het vrij heftig allemaal. Doe dan een x aantal punten mindering aan het begin van het nieuwe seizoen, of ultra strenge financiële maatregelen ofzo...
Zeg het maar, niemand die het op dit moment weet. Als zelfs een aantal advocaten en juristen nu al melden dat de rechtbank een juridische blunder begaat...wel fijn trouwens, een rechter die zo even besluit dat het voor een bond prima is om reglementen toe te passen die nog niet eens bestaan, in het kader van "besluitsruimte". Moet je eens in een andere bedrijfstak toe gaan passen, dan breekt de pleuris pas uit. Compleet in strijd met de rechtszekerheid.
Overigens staat er ook in het bericht dat de rechter globaal heeft gekeken naar het feit of de straf "onredelijk" was of niet, en zal de beroepscommissie hier veel dieper op ingaan. Er is dus ook een reële kans dat die tot een ander oordeel komt dan de licentiecommissie zelf (en hier houd ik me maar aan vast...)
Ik ben er wel een beetje bang voor eigenlijk. Reëel gekeken heeft de knvb natuurlijk alle recht om Twente te straffen, alleen tussendoor straffen verzinnen is natuurlijk belachelijk. Met dat de rechter juist dat nu goedkeurt geeft hij nu ook een vrijbrief aan de knvb om dit vaker te doen. Om maar even in de termen van de knvb zelf te blijven.
Ik ben nu trouwens wel een beetje klaar met deze hele soap en hoop dat eigenlijk Twente de straf nu accepteert. Dan kunnen ze vol werken aan een financiële oplossing voor volgend seizoen en hopelijk een beetje een redelijk team neerzetten. Laat het maar weer over voetbal gaan in plaats van deze randzaken.
Wat ik overigens wel mooi vind is dat de supporters er wel vol achter blijven staan. Geloof dat er al bijna 15000 seizoenkaarten verkocht zijn zonder dat er bekend is waar we spelen en hoeveel ze gaan kosten. Iets om trots op te zijn