Ik heb het niet over aantal fans. Ik heb het over commerciële aantrekkelijkheid. In eerste instantie zou ik ook zeggen dat Feyenoord veel aantrekkelijker is, toch hebben ze nooit een veel hogere begroting gehad dan FC Twente de laatste jaren had. Die in die periode overigens een nog grotere schuld had, maar ik heb het meer over de situatie nu Feyenoord weer financieel gezond is. Tegenover salaris moet je wel inkomsten hebben staan in de begroting. Tenzij Feyenoord dit jaar ineens miljoenen winst gaat maken zonder spelersverkoop mee te rekenen, halen ze financieel ongeveer evenveel binnen als FC Twente in gezonde doen, namelijk tegen de 50 miljoen en dat terwijl je meer inkomsten hebt uit je bezoekersaantallen dan FC Twente.
Daarnaast heeft de Kuip maar een bezettingsgraad van 88.4%, terwijl bij FC Twente vorig seizoen het stadion voor 97.8% gevuld zat. Nu is het niet de tijd ervoor, maar ooit is het de bedoeling dat het stadion weer rond wordt in plaats van de U vorm die het nu heeft, dan komt er dus nog een hele lange zijde bij en worden de grachten nog dichtgemaakt. Dan kom je uit op 44.000 zitplaatsen, met een stadion in eigen bezit, waardoor je door kunt groeien naar een begroting van ruim boven de 50 miljoen. Dus ook qua potentieel ontlopen de clubs elkaar niet zoveel.
Daarnaast heeft de Kuip maar een bezettingsgraad van 88.4%, terwijl bij FC Twente vorig seizoen het stadion voor 97.8% gevuld zat. Nu is het niet de tijd ervoor, maar ooit is het de bedoeling dat het stadion weer rond wordt in plaats van de U vorm die het nu heeft, dan komt er dus nog een hele lange zijde bij en worden de grachten nog dichtgemaakt. Dan kom je uit op 44.000 zitplaatsen, met een stadion in eigen bezit, waardoor je door kunt groeien naar een begroting van ruim boven de 50 miljoen. Dus ook qua potentieel ontlopen de clubs elkaar niet zoveel.