Parvuz schreef:
Ten eerste, het is een vraag van mij of Zwolle niets kapot gemaakt heeft. Dis is namelijk niet in het nieuws geweest.
Ten tweede, er waren ook spelers van Zwolle aan die kant van het veld toen die idioten die dingen op het veld begonnen te gooien. Vandaar dat ik de term "eigen spelers" een beetje gek vind.
Geen enkele speler moet je bekogelen met vuurwerk, ook de tegenpartij niet.
Er stonden inderdaad Zwolle-spelers op die kant van het veld, maar niet in de buurt en die werden dan ook niet bekogeld. Waarom zouden ze dit dan benoemen? Als het over racisme tegen Marokkanen gaat en ik vraag jou naar jouw standpunt hierover en jij vertelt mij dat jij tegen racisme tegen Marokkanen bent, wil dat dan zeggen dat je racisme tegen Turken wél goed vindt?
Natuurlijk hadden ze het ook anders kunnen verwoorden, maar ze zeggen helemaal niks verkeerd.
Broken Balance schreef:
Volgens mij waren het vooral Ultra's die dit deden. Kortom, mensen die meer achter rellen staan dan een club.
Ultra's zijn juist niet van het rellen, maar van het sfeerteam. Dit was ook bedoeld als sfeeractie, omdat zij vinden dat een pyroshow onderdeel moet zijn van een bekerfinale. Een logische gedachte, maar een belachelijk slecht doordacht plan. Echter, bij Utrecht gebeurde dit seizoen hetzelfde en daar hoor je niemand meer over. Om nog maar niet te spreken over in landen als Griekenland, waar dit de normaalste zaak van de wereld is.