Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206 ... 333  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2014 14:46 

Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:
Wat Chukkels zegt.
Volgens mij waren het vooral Ultra's die dit deden. Kortom, mensen die meer achter rellen staan dan een club.

Hahah :lol:.

@De rest van het verhaal zoek maar eens het officiele statement op van de F-Side en van 410 zelf. (F-side.nl en Vak410.nl)

Edit: Sluit mezelf hier volledig bij aan: http://www.ajaxfanzone.nl/shownews.asp?id=31369
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2014 14:50 

Hardtraxx Veteran

Afbeelding
Chukkels schreef:
Er stonden inderdaad Zwolle-spelers op die kant van het veld, maar niet in de buurt en die werden dan ook niet bekogeld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2014 14:53 

Kraak... Piep...

HardstyleForEvah schreef:
Broken Balance schreef:
Wat Chukkels zegt.
Volgens mij waren het vooral Ultra's die dit deden. Kortom, mensen die meer achter rellen staan dan een club.

Hahah :lol:.

@De rest van het verhaal zoek maar eens het officiele statement op van de F-Side en van 410 zelf. (F-side.nl en Vak410.nl)

Tja het zijn wel hun stickers en zo gezegde handtekeningen die werden achtergelaten bij alle vernielingen.
Dan heb ik ze misschien verkeerd benoemd maar je snapt best welk volk ik bedoel. Want slopen is geen sfeer creëren.

Chukkels schreef:
Ultra's zijn juist niet van het rellen, maar van het sfeerteam. Dit was ook bedoeld als sfeeractie, omdat zij vinden dat een pyroshow onderdeel moet zijn van een bekerfinale. Een logische gedachte, maar een belachelijk slecht doordacht plan. Echter, bij Utrecht gebeurde dit seizoen hetzelfde en daar hoor je niemand meer over. Om nog maar niet te spreken over in landen als Griekenland, waar dit de normaalste zaak van de wereld is.

Slecht uitgevoerd ten tweede. Kijk als je is een fakkel afsteekt, dat zou me wat. Maar ander soort projectiel/knalvuurwerk hoort er gewoon niet. En zeker niet in de handen van een grote groep tokkies die het naar de spelers gooeien.

En dat met Griekenland en Utrecht vergelijken... Kijk papa hij doet domme dingen dus mag ik het ook.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2014 14:54 

Hardtraxx Veteran

Parvuz schreef:
Wat doe je moeilijk dan? >.<
De spelers van Zwolle waren net zo in de buurt als die van Ajax. Als ze dat woordje "eigen" hadden weggelaten was t goed geweest.
En je voorbeeld over racisme gaat ook niet echt op. Want ik zou dan niet die woorden gebruiken. Maar als je die woorden wel gebruikt. Dan suggereer je idd dat andere bevolkingsgroepen wel gediscrimineerd mogen worden.

Ze waren misschien wel in de buurt, maar ze waren op een dusdanige afstand dat het onmogelijk was om ze te raken. Maar nogmaals, het had inderdaad niet mogen gebeuren. Maar dat ze suggereren dat je anderen wel mag bekogelen met vuurwerk, gaat er bij mij niet in. Als ze hadden gezegd dat er geen vuurwerk richting het veld gegooid had mogen worden, mogen ze dat dan wel richting de trappen, het plein of de wc's? Wat dat suggereren ze, in jouw ogen.

En over dat plaatje: ja dat lag er toen ze daar stonden. Verder werd er op het moment dat ze in de rookwalm/vuurzee stonden niks meer gegooid. Alleen Vermeer had geraakt kunnen worden door het vuurwerk dat door de lucht vloog.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2014 14:56 

Kraak... Piep...

Dus alleen Vermeer werd bekogeld.
Volgens mij vind hij dat niet zo sfeervol.
Of wouden ze een rookgordijn voor het doel hangen om het doel zo te verbergen?

Lijkt me duidelijk dat het gewoon om vernieling ging dit en niet om sfeer.
Daarom nogmaals.
Laat de KNVB hiervan leren en die extreme tokkies weigeren als er weer een rivalerende club in het gast stadium komt. En beter controleren, ookal claimen ze dit wel gedaan te hebben, blijkbaar niet dus.
Ik denk dan ook dat de vernielingen een stuk minder was of helemaal niet er was als het bijvoorbeeld in het Gelredome of Abe Lenstra was.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2014 15:00 

Hardtraxx Veteran

Ik snap wel dat je voor Ajax bent en het een soort van goed wil praten. Of nouja minder erg laten lijken. Maar als dit bij Heracles zou gebeuren zou ik het echt schandalig vinden.
Ik suggereer verder helemaal niets. Ik vind het alleen niet sterk om de term "eigen spelers" te noemen. Want de kans op het raken van Zwolle spelers is gewoon even groot.
En het maakt niet uit welk kleur shirt ze aan hebben. Dat doe je gewoon niet.

Dat je fakkels wilt gebruiken om de sfeer te vergroten, prima. Maar hou die gewoon lekker in je vak.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2014 15:00 

Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:
Chukkels schreef:
Ultra's zijn juist niet van het rellen, maar van het sfeerteam. Dit was ook bedoeld als sfeeractie, omdat zij vinden dat een pyroshow onderdeel moet zijn van een bekerfinale. Een logische gedachte, maar een belachelijk slecht doordacht plan. Echter, bij Utrecht gebeurde dit seizoen hetzelfde en daar hoor je niemand meer over. Om nog maar niet te spreken over in landen als Griekenland, waar dit de normaalste zaak van de wereld is.

Slecht uitgevoerd ten tweede. Kijk als je is een fakkel afsteekt, dat zou me wat. Maar ander soort projectiel/knalvuurwerk hoort er gewoon niet. En zeker niet in de handen van een grote groep tokkies die het naar de spelers gooeien.

En dat met Griekenland vergelijken... Kijk papa hij doet domme dingen dus mag ik het ook.

Knalvuurwerk kwam van beide kanten, sterker nog, dat kwam vooral uit de Zwolle-hoek. Maar ik praat het ook niet goed, ik zeg alleen dat het enorm opgeblazen wordt. Vuurwerk creëert sfeer, emotie, uitstraling en levert een mooi gezicht op, mits op een goede manier gebruikt. Dit was de verkeerde manier, dat zal niemand ontkennen. Maar dat men dit erger vindt dan rellen op de tribune, het vernielen van eigendommen door middel van gewelddadig gedrag, spreekkoren en geweld tegen de politie, dat snap ik niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2014 15:28 

Hardtraxx Elite

Beetje pyro hoort wel bij een wedstrijd als deze.
Ik vond het eigenlijk wel vet.

@Chukkels, ik heb bij ons op het vak geen vernielingen gezien.. ik weet niet waar je dat vandaan haalt. En kijk even de samenvatting terug, volgens mij was het Benson die aan de bal was die een fakkel/red fire ongeveer tegen zich aan kreeg. Dus vuurwerk werd ook wel degelijk richting de Zwolle spelers gegooid.
@Broken Balance, ultras zijn juist de mensen die zich bezig houden met de sfeer(acties) en niet het rellen.. daar zijn de hooligans voor. Hoewel er wel ultras zijn die van een vechtpartijtje/relletje houden. Maar over het algemeen zijn ultras juist degene die voor 90 minuten sfeer zorgen.

Had wel respect voor Ajax dat ze met 3-1 achterstand nog volop aan het zingen waren.
Na de 5-1 heb ik ze echter niet meer gehoord..
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2014 15:49 

Kraak... Piep...

Nee dat snap ik nu.

Maar ik heb ook het idee dat het vuurwerk meer gebruikt werk voor vernieling. Zoals je nu ook op dat veld ziet, de brand plekken.

En vuurwerk is zeker sfeer makend. Je moet het in zo'n omgeving alleen gecontrolleerd afsteken door de KNVB/De Kuip zelf. En niet door mensen in het stadion zelf. Want er zitten altijd tokkies tussen die stoer willen doen met vuurwerk.

Zoals ik al zeg, een fakkel kan best, mits je die bij je houd en niet wegsmijt. Maar projectiel en vooral knalvuurwerk moet echt door de mensen zelf worden afgestoken. Als een vuurwerk salvo na de wedstrijd o.i.d. of voor de wedstrijd. Vooral knalvuurwerk heb je niks aan en zou imo helemaal weg moeten daar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2014 16:13 

Hardtraxx Elite

Kans is er ook dat het vuurwerk al veel eerder in de Kuip lag...
http://www.wtf.nl/grenzeloos/19824/vuur ... -en-ajax-4
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2014 16:36 

Hardtraxx Veteran

Ten eerste: Respect voor je reactie Ramon en jullie sfeer was ook echt heerlijk (al helemaal voor zo'n, met alle respect, minder grote club). Maar je hoorde ze niet na de 5-1? Dat was hier (voor de tv) toch echt anders ;).
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2014 16:52 

Kraak... Piep...

HardstyleForEvah schreef:
Ten eerste: Respect voor je reactie Ramon en jullie sfeer was ook echt heerlijk (al helemaal voor zo'n, met alle respect, minder grote club). Maar je hoorde ze niet na de 5-1? Dat was hier (voor de tv) toch echt anders ;).

Hebben ze vast een loopje met stadion geluiden over gedraaid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2014 17:04 

Hardtraxx Veteran

Ben vandaag in De Kuip geweest, de schade valt op zich wel mee. De schade aan het veld moet Ajax terug betalen, maar Feyenoord was toch al van plan om een nieuw veld aan te schaffen in de zomer. Bedankt Amsterdam voor het nieuwe veld! Houd Feyenoord dat geld mooi in haar zak.

Overigens vindt ik het erg treurig dat er direct vergeleken wordt met andere clubs. 'Want zei zouden het ook doen.' Het verschil is dat geen enkele andere club in Nederland georganiseerd vuurwerk op het veld gooien als er een aanval van de tegenstander is.

Had dat vuurwerk op het veld gegooid als de spelers het veld op liepen was het een ander verhaal geweest, maar dit waren gewoon 50 criminelen die met voorbedachte rade een aanval van Zwolle wilden verdedigen.

Vindt het helemaal niet erg dat die randdebielen niet meer naar Feyenoord - Ajax mogen komen, ze hebben blijkbaar niet geleerd van 5 jaar zonder supporters.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2014 17:19 

Kraak... Piep...

Ehm, je weet dat ze het al gooiden toen Vermeer daar in z'n eentje stond en voor en nadat Ajax 1-0 voor stond?
Dit was echt niet gericht op een aanval of iets. Dit was gewoon puur voor vernieling.

Deels ook wel eens dat De Kuip of De ArenA of Philips Arena geen goeie opties zijn wanneer een van de 3 in de finale beland. Maar dat zie je natuurlijk ook niet aankomen omdat het eind stadion al ver van te voren beslist is.
Feyenoord lacht nu wel er om maar zij hebben precies zo'n groep randebielen die hetzelfde zouden doen als het in de ArenA was en het Feyenoord - PEC was.

Draait puur om het slopen van de andere club, niet het supporten van de eigen club.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2014 17:50 

Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:
Ehm, je weet dat ze het al gooiden toen Vermeer daar in z'n eentje stond en voor en nadat Ajax 1-0 voor stond?
Dit was echt niet gericht op een aanval of iets. Dit was gewoon puur voor de sfeer.

Fixed, laat nogmaals duidelijk zijn dat ik het ook een mislukte actie vind, maar de bedoelding was wel degelijk (nog meer) een sfeerverhoging.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2014 17:52 

Kraak... Piep...

Welke mongool denk dat je betere sfeer krijgt door vuurwerk naar je eigen keeper te gooien tijdens de wedstrijd.
Of die aanhang moet echt een enorm kleine herseninhoud hebben. Of het is gewoon voor vernieling. Gezien dat diezelfde lui voor 60.000 aan spul in de kuip hebben gesloopt.

Dit is gewoon ontkenning of die "ultra's" of wat dan ook zijn echt enorm dom
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2014 17:57 

Hardtraxx Elite

Het is fout wat er gebeurd is. Klaar, basta! Deze discussie leidt weer helemaal nergens heen. Als afsluiter een stukje humor:

Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2014 19:35 

Hardtraxx Veteran

Prachtig stukje van BlendTV xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 apr 2014 23:45 

Kraak... Piep...

http://www.liveuitslagen.nl/voetbal/ned ... s=tQl8Uu8o

De table van de Juup voor de play-offs.

Ik denk dat Sparta wel word neergehaald door Eindhoven, die daarna tegen (hoe het nu staat) NEC neergaan denk ik.

Dan heb je VVV tegen Dordrecht, waarbij Dordrecht net wint denk ik, gezien de vorm van beide teams. Daarna NEC tegen Dordrecht, waarbij ik hoop op winst voor Dordrecht, maar denk dat NEC er wel in blijft.

De Graafschap tegen Sittard, ik denk dat de Graafschap die wint, om vervolgens ook van RKC te winnen.
Dan Den Bosch tegen Excelsior, waarbij Excelsior wel wint, en die staan dan tegen de Graafschap waar denk ik Excelsior wel wint.

Dus ik denk dat NEC erin blijft en Excelsior promoveert en RKC uit de eredivisie vliegt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2014 16:22 

Hardtraxx Veteran

Gefeliciteerd Ajax met alweer een kampioenschap! Al was die wedstrijd zelf wel echt bedroevend zeg, de tyfus..
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2014 16:23 

Hardtraxx Veteran

Dit was zo bedroevend :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2014 17:11 

Kraak... Piep...

Ondanks de bedroefde wedstrijd, gefeliciteerd Ajax.

Feyenoord speelde heel sterk later, gefeliciteerd met plek 2.

En Twente op 3 ben ik blij mee :). Hopen dat we ver komen in de EL.

Ohja Vitesse :lol: En hopen dat Heerenveen plek 4 pakt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2014 17:14 

Hardtraxx Veteran

Heracles had het hele feestje makkelijk kunnen verpesten nog. :lol:
Maar je voelde aan alles dat het gelijk ging worden. En Uth mist niet expres 1 op 1 hoor, die mist sws gewoon de grootste kansen... Prutser.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2014 00:42 

Hardtraxx Crew

Toch nog de vierde plek ^^ (apart dat ik daar blij mee ben, maar goed). Volgende week 'alleen nog even winnen ' van NAC.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2014 15:12 

Hardtraxx Veteran

Parvuz schreef:
1. Ajax
2. Feyenoord
3. FC Twente
4. PSV
5. Vitesse
6. Heerenveen
7. AZ (1 te hoog)
8. PEC Zwolle (2 te hoog)
9. Heracles Almelo (5 te hoog)
10. FC Utrecht (2 te hoog)
11. FC Groningen (4 te laag)
12. Go Ahead Eagles (1 te hoog)
13. RKC (3 te hoog)
14. Roda JC (4 te hoog)
15. Ado Den Haag (6 te laag)
16. NAC (1 te laag)
17. Cambuur (6 te laat)
18. NEC (1 te laag)

Met nog 1 ronde te gaan 6 van de 18 goed. :P Maar waar mijn fouten zitten is nog van alles mogelijk natuurlijk. ^^
Of nouja, alleen Go Ahead, NEC en NAC zou ik nog op goede plek kunnen krijgen. :P
Vorige  1 ... 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206 ... 333  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic