iMark schreef:
Andromeda schreef:
iMark schreef:
Wat is dat Ajax publiek trouwens triest, na de 88e minuut was het stadion al half leeg, hoe bedoel je succes-supporters.
Lekker interessant zeg

Beter kijken de supporters eerst naar hun eigen (club) voordat ze andere belachelijk gaan maken. Wat boeit het nou dat je 2 minuten eerder voor de wedstrijd weg gaat. Ik blijf altijd de hele wedstrijd, maar niet iedereen heeft daar behoefte aan. Als je daar al over valt ben je wel heel zielig.
het gaat mij eerder om het feit dat je kampioen kan worden. In de 88e minuut stond Ajax gewoon met 3-1 voor, terwijl het niet onmogelijk was dat psv nog gelijk kon spelen. Maar blijkbaar kwamen die supporters alleen maar om kampioen te worden, terwijl ze de spelers niet eens even konden applaudisseren na de wedstrijd.
Er waren 2 redenen om eerder weg te gaan.
1. Je verlaat het stadion iets eerder, omdat je naar P2 wil gaan voor de huldiging. Des te eerder je er bent, des te betere plek je hebt.
2. Je verlaat het stadion iets eerder, omdat er een gigantische verkeersopstopping is vanwege het tegelijkertijd vallen met andere evenementen rondom de ArenA en de hele A10-ring die afgesloten was, waardoor je na afloop uren in de file kan komen te staan.
Optie 1 werd gebruikt door de optimisten en optie 2 door de zakenmannetjes met zoontjes op de lange zijde 1e ring. Voor beide opties valt op zich wel begrip op te brengen, al blijft het jammer.
Overigens viel het ook wel mee hoeveel mensen eerder weg gingen. Misschien hooguit 1000 man en vooral eerste ring lange zijde. Dat valt gewoon meer op in een stadion van 53.000 man, maar nog geen 2% is toch wel redelijk normaal. Je gaat mij niet tegenspreken dat andere clubs dat niet hebben.