Hardtraxx Veteran
7220 posts member since 2010
last seen Dec 2017
Volgens mij vergeten sommigen ook nog wel eens dat er salarissen betaald moeten worden. Ach koop maar lekker 2 spelers voor 25 miljoen joh, eitje. :P
Hardtraxx Veteran
17992 posts member since 2010
last seen Aug 2025
Lyst wrote:Ja maar bij Ajax gaan ze uit van een inhaalrace, alleen vergeten ze daar dat het vooral de andere ploegen waren die enorm verzaakten. Ik denk juist dat jonge ploegen als deze steeds stabieler zullen worden gedurende het seizoen.
Vorig jaar was Ajax van 27 januari tot 12 mei ongeslagen dus lag er ook gewoon aan dat Ajax toen gewoon erg weinig punten meer verspeelde ;)

En of je nou verzaakt in het begin van het seizoen of op het eind van het seizoen, dat maakt ook weinig uit. Dan kun je ook stellen dat de andere ploegen alleen maar voorkwamen omdat Ajax verzaakte en dat niks een eigen verdienste is.
Hardtraxx Addict
1025 posts member since 2013
last seen Nov 2014
Lyst wrote:Alsof Tadic überhaupt nog een tussenstap wil maken in de eredivisie, als het al een stap is op dit moment. >.<
Ik denk dat een club als Tottenham nog wat TE is voor Tadic
Aan het typen...
11374 posts member since 2008
last seen Oct 2024
Daveytl wrote:
Lyst wrote:Ja maar bij Ajax gaan ze uit van een inhaalrace, alleen vergeten ze daar dat het vooral de andere ploegen waren die enorm verzaakten. Ik denk juist dat jonge ploegen als deze steeds stabieler zullen worden gedurende het seizoen.
Vorig jaar was Ajax van 27 januari tot 12 mei ongeslagen dus lag er ook gewoon aan dat Ajax toen gewoon erg weinig punten meer verspeelde ;)

En of je nou verzaakt in het begin van het seizoen of op het eind van het seizoen, dat maakt ook weinig uit. Dan kun je ook stellen dat de andere ploegen alleen maar voorkwamen omdat Ajax verzaakte en dat niks een eigen verdienste is.
Ongeslagen zegt me niet zoveel, een gelijkspel is ook 2 verliespunten. Als PSV en Twente net zo gepresteerd hadden als in de 1e seizoenshelft dan was het Ajax 76, PSV 74, Twente 74. Dan waren ze weliswaar alsnog kampioen geweest, maar die 2 punten verschil is geen aanleiding om te kunnen aannemen dat het door een inhaalrace in de tweede seizoenshelft allemaal wel weer goed komt.
Hardtraxx Veteran
last seen Aug 2025
Ja, en als Ajax alles wint het hele seizoen zijn ze ook kampioen. Kom op zeg >.<
Overigens heeft Ajax in die ongeslagen reeks van 14 wedstrijden 3 keer gelijk gespeeld en 11 keer gewonnen.
Aan het typen...
11374 posts member since 2008
last seen Oct 2024
Halverwege heb je toch alle ploegen gehad, als je dus constant presteert haal je ongeveer net zoveel punten. Het uit en thuisvoordeel over 17 wedstrijden middelt zich wel uit. Wat ik dus wil aangeven is dat als de andere clubs niet zo'n enorme dip hadden de tweede seizoenshelft, de inhaalrace van Ajax misschien niet eens genoeg was. En wie zegt me dat PSV, Feyenoord, Vitesse of Twente de tweede seizoenhelft geen ijzersterke reeks neer kunnen zetten? 3 van de 4 hebben een compleet andere ploeg en andere trainer dus naast dat wat in het verleden is gebeurt al geen garantie is voor de toekomst, is dat nu al helemaal niet van toepassing.
Hardtraxx Veteran
last seen Aug 2025
Maar je zou het toch net zo goed om kunnen draaien? Als Ajax het hele seizoen zoals de tweede seizoenshelft van vorig jaar had gespeeld dan was het verschil misschien wel 10 of 15 punten. Wat ik probeer te zeggen is: het gaat toch om hoeveel punten je uiteindelijk hebt, en niet om 'als dit' of 'als dat'.
Lyst wrote:En wie zegt me dat PSV, Feyenoord, Vitesse of Twente de tweede seizoenhelft geen ijzersterke reeks neer kunnen zetten?
Zal je mij niet horen zeggen :P Ik geef louter de feiten aan.
Bierkoning
25324 posts member since 2010
last seen 20 days ago
Davey, het is voor sommigen mensen moeilijk om toe te geven dat Ajax iets goeds gepresteerd heeft. Dan ligt het natuurlijk weer aan de zwaktes van anderen.
Hardtraxx Veteran
11323 posts member since 2008
Ik weet nog een seizoen dat Twente kampioen werd met 85 punten en Ajax met 84 punten geen kampioen werd. Meestal ben je met zo'n aantal punten ruimschoots kampioen, maar die tijden zijn voorbij lijkt het >.<
Hardtraxx Veteran
10319 posts member since 2008
last seen Aug 2026
El Mare wrote:Ik weet nog een seizoen dat Twente kampioen werd met 85 punten en Ajax met 84 punten geen kampioen werd. Meestal ben je met zo'n aantal punten ruimschoots kampioen, maar die tijden zijn voorbij lijkt het >.<

nu wordt je eerste met 60 punten en de nummers 2 tot 6 straks 59 punten en 7 tot 11 straks 58 punten xd
Hardtraxx Veteran
11323 posts member since 2008
Het is nog niet eens zo'n onmogelijke gedachte :lol: :lol: :lol:
Hardtraxx Veteran
last seen Aug 2025
Jawel hoor
A
Hardtraxx Elite
2912 posts member since 2013
JEFSKI wrote:
Lyst wrote:Alsof Tadic überhaupt nog een tussenstap wil maken in de eredivisie, als het al een stap is op dit moment. >.<
Ik denk dat een club als Tottenham nog wat TE is voor Tadic
Man U. heeft al gezegd dat ze interesse in Tadic hadden.
Hardtraxx Veteran
14694 posts member since 2009
last seen 4 hours ago
Wat Ajax nodig heeft, is Duarte fit op het middenveld.
Kraak... Piep...
29099 posts member since 2011
last seen Feb 2026
Parvuz wrote:Wat Ajax nodig heeft, is Duarte fit op het middenveld.
En Fischer en Sigthorsson en De Jong.

Enige die ik zie uitblinken zijn Blind, Veldman, Schöne en Serero.
Hij scoort weliswaar niks, serero, maar zijn schoten zijn wel op vaak goed op doel.
Hardtraxx Veteran
last seen 4 hours ago
Broken Balance wrote:
Parvuz wrote:Wat Ajax nodig heeft, is Duarte fit op het middenveld.
En Fischer en Sigthorsson en De Jong.

Enige die ik zie uitblinken zijn Blind, Veldman, Schöne en Serero.
Hij scoort weliswaar niks, serero, maar zijn schoten zijn wel op vaak goed op doel.
Als die uitblinken is er iets goed mis. :lol:
Kraak... Piep...
last seen Feb 2026
Nouja, springen eruit tussen de rest is misschien een wat betere verwoording inderdaad :P
S
Hardtraxxer
666 posts member since 2013
last seen Nov 2014
Broken Balance wrote:Nouja, springen eruit tussen de rest is misschien een wat betere verwoording inderdaad :P
de enige die uitblinker bij ajax is cillissen imo
Hardtraxx Veteran
last seen 4 hours ago
Hehe gister bij VI. Ajax wordt kampioen op basis van alfabet. :lol:
S
Hardtraxxer
666 posts member since 2013
last seen Nov 2014
Parvuz wrote:Hehe gister bij VI. Ajax wordt kampioen op basis van alfabet. :lol:
dan vergeet je ado ;)
Hardtraxx Veteran
last seen 4 hours ago
Syztrax wrote:
Parvuz wrote:Hehe gister bij VI. Ajax wordt kampioen op basis van alfabet. :lol:
dan vergeet je ado ;)
Nee, die staan ergens onderaan. Je kunt niet allemaal meer winnen dan verliezen he.
Kraak... Piep...
last seen Feb 2026
Parvuz wrote:
Syztrax wrote:
dan vergeet je ado ;)
Nee, die staan ergens onderaan. Je kunt niet allemaal meer winnen dan verliezen he.
Maakt dit seizoen niks uit als je onderaan staat, met een paar wedstrijden winnen sta je zo weer bovenaan
Hardtraxx Veteran
last seen 4 hours ago
Image
B
Parvuz wrote:
Syztrax wrote:
dan vergeet je ado ;)
Dat zeg je nou wel, maar opmerkelijk genoeg is er slechts 1 ploeg in de Eredivisie (AZ nota bene) die meer dan de helft van zijn wedstrijden gewonnen heeft :lol:
Hardtraxx Veteran
3013 posts member since 2011
last seen 2 days ago
Roda JC is op weg om dé aartsrivaal te worden van PSV xd PSV staat al weer met 0-2 achter op dit moment.