Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169 ... 333  Volgende
Bericht Geplaatst op 18 jun 2013 01:06 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
Rawbin schreef:
Dan zie ik al helemaal het nut er niet van in om zo'n team mee te laten doen in de Jupiler League.

Niet? Waarom denk je dat ze beloften ieder jaar verhuren aan JL clubs? De Jupiler League is toch een stapje hoger dan de beloften competitie. Kunnen spelers alvast wennen aan het fysiek sterkere voetbal en kan de jeugd in tegenstelling tot het verhuur aan een JL club, vrijwel direct aansluiten bij het eerste, mochten ze doorbreken.

Ik moet toegeven dat het voor het Nederlandse voetbal op zich wel goed zou zijn, zeker op de manier waarop je het uitlegt. Maar ik vind dat in een competitie iedereen gelijkwaardig moet zijn. Ik snap niet in wat er leuk aan is om mee te doen aan een competitie met als voorwaarde dat je geen kampioen kan worden/kan promoveren/play offs spelen, niet dat ik verwacht dat dat de doelstelling is hoor, maar het gaat om het idee :P
Bericht Geplaatst op 18 jun 2013 09:27 

Aan het typen...

De beloftencompetitie is niet veel anders, daar gaat het er ook niet echt om wie kampioen wordt en kun je ook niet meer promoveren of degraderen. Het gaat er bij beloften teams vooral om dat de spelers zich ontwikkelen. En aangezien de beloftenteams van Twente, Ajax en PSV waarschijnlijk beter zijn dan een aantal JL clubs, ontstaat er dus ook meer concurrentie in de JL.
Bericht Geplaatst op 18 jun 2013 14:38 

Hardtraxx Veteran

Lens weg naar Kiev. Aderlating voor PSV!
Bericht Geplaatst op 18 jun 2013 14:50 

Hardtraxx Veteran

Als Suarez naar Real vertrekt voor 40-60 miljoen, dan kan Ajax daar een aardig zakcentje aan overhouden ^^
Bericht Geplaatst op 19 jun 2013 12:57 

Hardtraxx Veteran

PSV wil definitief Maher halen, Malki hoogstwaarschijnlijk weg bij Roda.
Bericht Geplaatst op 19 jun 2013 13:03 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
Rawbin schreef:
Dan zie ik al helemaal het nut er niet van in om zo'n team mee te laten doen in de Jupiler League.

Niet? Waarom denk je dat ze beloften ieder jaar verhuren aan JL clubs? De Jupiler League is toch een stapje hoger dan de beloften competitie. Kunnen spelers alvast wennen aan het fysiek sterkere voetbal en kan de jeugd in tegenstelling tot het verhuur aan een JL club, vrijwel direct aansluiten bij het eerste, mochten ze doorbreken.

Lees dit artikel eens door.

http://www.indehekken.net/news/actueel/ ... e-voetbal/
Bericht Geplaatst op 19 jun 2013 13:34 

Aan het typen...

Ik vind het maar een zwak betoog eerlijk gezegd. Het enige argument tegen het meedoen van de belofteteams is competitievervalsing. Dat geldt dan alleen voor PSV en Ajax, gezien alle Overijsselse clubs eredivisie spelen. Ook zullen de belangen van Ajax en PSV in resp. Almere City en FC Eindhoven behoorlijk afnemen, nu ze zelf spelers kunnen stallen in de Jupiler League. Die clubs hadden een voordeel van het samenwerkingsverband dat dadelijk wegvalt. Dus ik denk eerder dat Almere City en FC Eindhoven er uiteindelijk slechter af zijn.
Voor de rest is het vooral geklaag dat de voorwaarden niet veranderd zijn, valt wat voor te zeggen misschien, maar die situatie is dan dus nog gewoon hetzelfde als vorig jaar. Overigens zijn die voorwaarden wel aangepast en hebben gepromoveerde teams 3 jaar de tijd om aan die voorwaarden te voldoen.
Bericht Geplaatst op 19 jun 2013 13:36 

Hardtraxx Veteran

Het samenwerkingsverband valt niet weg. Het is zelfs zo dat VVV zich vanaf volgend seizoen (helaas) ook gaat voegen bij het samenwerkingsverband tussen Helmond Sport en PSV.
Bericht Geplaatst op 19 jun 2013 13:46 

Aan het typen...

Ik zei ook het voordeel valt weg, van beloften die bij FC Eindhoven en Almere City geplaatst werden. Promes bijvoorbeeld was de beste speler van GAE en die hebben ze te danken aan de samenwerking met FC Twente. Nu is GAE weliswaar gepromoveerd, maar zou dat niet het geval zijn geweest, dan had FCT er geen enkel belang meer bij om spelers als Promes (Peters en Marsman) bij GAE te stallen. Dus al zouden jong Ajax en jong PSV de samenwerkende clubs laten winnen, dan nog valt de kwaliteit van die beide selecties dusdanig terug dat het per saldo waarschijnlijk eerder negatief voor beide clubs is dan positief.
Bericht Geplaatst op 19 jun 2013 14:14 

Hardtraxx Veteran

Feyenoord heeft met Excelsior ook al een beloftenteam in de Jupiler League zitten, dus zoveel maakt dat niet uit voor de Rotterdammers.
Bericht Geplaatst op 19 jun 2013 15:13 

Kraak... Piep...

Virgil Van Dijk (FC Groningen) gaat waarschijnlijk naar Celtic
Bericht Geplaatst op 19 jun 2013 17:57 

Hardtraxx Veteran

Code:
Definitieve speelschema van de landskampioen:

Vrijdag 2 augustus Ajax - Roda JC (20:00 uur)
Zondag 11 augustus AZ - Ajax (14:30 uur)
Zondag 18 augustus Ajax - Feyenoord (12:30 uur)
Vrijdag 23 augustus sc Heerenveen - Ajax (20:00 uur)
Zondag 1 september FC Groningen - Ajax (12:30 uur)
Zaterdag 14 september Ajax - PEC Zwolle (18:45 uur)
Zondag 22 september PSV - Ajax (16:30 uur)
Zaterdag 28 september Ajax - Go Ahead Eagles (20:45 uur)
Zondag 6 oktober Ajax - FC Utrecht (12:30 uur)
Zaterdag 19 oktober FC Twente - Ajax (20:45 uur)
Zaterdag 26 oktober Ajax - RKC Waalwijk (20:45 uur)
Zaterdag 2 november Ajax - Vitesse (18:45 uur)
Zondag 10 november NEC - Ajax (14:30 uur)
Zaterdag 23 november Ajax - Heracles Almelo (20:45 uur)
Zondag 1 december ADO Den Haag - Ajax (12:30 uur)
Zaterdag 7 december Ajax - NAC Breda (18:45 uur)
Zondag 15 december sc Cambuur - Ajax (12:30 uur)
Zondag 22 december Roda JC - Ajax (12:30 uur)

Winterstop

Zondag 19 januari Ajax - PSV (16:30 uur)
Zondag 26 januari Go Ahead Eagles - Ajax (14:30 uur)
Zondag 2 februari FC Utrecht - Ajax (12:30 uur)
Donderdag 6 februari Ajax - FC Groningen (20:45 uur)
Zondag 9 februari PEC Zwolle - Ajax (14:30 uur)
Zondag 16 februari Ajax - sc Heerenveen (16:30 uur)
Zondag 23 februari Ajax - AZ (14:30 uur)
Zondag 2 maart Feyenoord - Ajax (14:30 uur)
Zondag 9 maart Ajax - sc Cambuur (16:30 uur)
Zaterdag 15 maart NAC Breda - Ajax (20:45 uur)
Zaterdag 22 maart RKC Waalwijk - Ajax (18:45 uur)
Zondag 30 maart Ajax - FC Twente (14:30 uur)
Zondag 6 april Vitesse - Ajax (14:30 uur)
Zondag 13 april Ajax - ADO Den Haag (12:30 uur)
Zondag 27 april Heracles Almelo - Ajax (14:30 uur)
Zaterdag 3 mei Ajax - NEC (18:45 uur)

Eerste zeven speelronden doorkomen met minder dan 6 punten achterstand op de koploper en de 4e titel op rij is binnen. ^^
Maar ff serieus: wat een schijtschema.
Bericht Geplaatst op 19 jun 2013 18:34 

Hardtraxx Veteran

Nu alweer aan het klagen? :lol:
Bericht Geplaatst op 19 jun 2013 18:37 

Hardtraxx Veteran

Steffnov schreef:

Ben nu eens eerlijk, dit is voor Ajax :x gwn puur klote? Onder andere zware tegenstanders voor/na de CL wedstrijden, terwijl ze dit wouden vermijden.
Bericht Geplaatst op 19 jun 2013 18:42 

:lol:
Bericht Geplaatst op 19 jun 2013 18:44 

Aan het typen...

Ajax heeft toch geen zware tegenstanders? Ze zijn toch veruit de beste?
Bericht Geplaatst op 19 jun 2013 18:46 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
Ajax heeft toch geen zware tegenstanders? Ze zijn toch veruit de beste?

Even zwaar als de rest hoor :P
Bericht Geplaatst op 19 jun 2013 18:47 

Hardtraxx Elite

Post die onzin eens ff lekker op een Ajax forum ofzo.. moet iedereen hier zijn club's speelschema gaan posten.. >.<
Bericht Geplaatst op 19 jun 2013 19:06 

Hardtraxx Veteran

HardstyleForEvah schreef:
Steffnov schreef:

Ben nu eens eerlijk, dit is voor Ajax :x gwn puur klote? Onder andere zware tegenstanders voor/na de CL wedstrijden, terwijl ze dit wouden vermijden.

Dat niet alleen, ook de 'lunchwedstrijden' zijn gewoon onredelijk verdeeld. Deze zouden gelijkmatig over de topclubs verdeeld worden. Dat blijkt ook wel uit het feit dat Ajax er 8 heeft en PSV maar 1. Waarom kan Feyenoord - Ajax overigens wél om half 3 en Ajax - Feyenoord (wat overigens op een belachelijke datum wordt gespeeld) niet? Groningen-uit en Cambuur-uit risicowedstrijden? Yeah right. Het valt gewoon op dat Ajax structureel genaaid wordt door de KNVB/Eredivisie Live met competitieschema's. Ik zeg niet dat dit in het nadeel is wat betreft de prestaties van het team, maar het is wel een minachting toe naar de grootste supportersschare van Nederland.
Bericht Geplaatst op 19 jun 2013 19:09 

Hardtraxx Veteran

Chukkels schreef:

Het valt gewoon op dat Ajax structureel genaaid wordt door de KNVB/Eredivisie Live met competitieschema's.

Tsjaa zo denk ik er ook over, maar dacht al bewust van 'zeg het maar niet', anders krijg ik al dat gezeik weer over me heen. Maarja....
Bericht Geplaatst op 19 jun 2013 23:09 

Hardtraxx Veteran

Wesz91 schreef:
Post die onzin eens ff lekker op een Ajax forum ofzo.. moet iedereen hier zijn club's speelschema gaan posten.. >.<

Tsja Neerlands beste en mooiste club hoort nou eenmaal de meeste aandacht te krijgen, deal with it ^^
Bericht Geplaatst op 19 jun 2013 23:43 

Jullie vinden Ajax een beetje te fantastisch. Coke probably.
Bericht Geplaatst op 19 jun 2013 23:49 

Hardtraxx Veteran

Junkenlul schreef:

Post dan niks... -.- Dit heeft toch totaal geen toegevoegde waarde, behalve dat je hiermee mensen (indirect) beledigd?
Bericht Geplaatst op 19 jun 2013 23:54 

Iets nuchterder mag ook wel.
Bericht Geplaatst op 19 jun 2013 23:54 

Hardtraxx Veteran

HardstyleForEvah schreef:
Junkenlul schreef:

Post dan niks... -.- Dit heeft toch totaal geen toegevoegde waarde, behalve dat je hiermee mensen (indirect) beledigd?

Wie dan, coke snuivers?
Vorige  1 ... 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169 ... 333  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic