Stinkjanus schreef:
Twente is de laatste jaren inderdaad in dezelfde voorronde uitgeschakeld, maar dan zou ik persoonlijk het Twente toch nog eerder toevertrouwen. Wat je zegt over de EL ben ik ook met je eens. In het voetbal gaat het echter om harde knaken en die zijn overduidelijk niet te winnen in de EL. Toen Feyenoord de toenmalige Uefa Cup won, leverde de groepsfase in CL meer op dan de Uefa Cup winst. Zegt toch genoeg over de EL nu, ik denk ook niet dat ze er bij Ajax nu over malen dat ze uit de EL liggen.
Tja, persoonlijk zou ik Feyenoord er liever zien, maar dat is wellicht niet helemaal objectief aan beide kanten dan
En natuurlijk stelt het bedrag dat je in de EL kunt winnen geen ruk voor, zeker als je nooit verder komt dan de 8e- of kwartfinales.
Maar het ging over wat goed zou zijn voor het Nederlandse voetbal, en in dat perspectief kun je wellicht 'beter' een club laten spelen die er wél voor de volle 100% voor wil gaan.
Lyst schreef:
Twente staat veel hoger (34 vs 122) op de ranking en heeft dus meer kans op een goede loting dan Feyenoord.
Dat maakte dit jaar ook niet heel veel uit, doordat Feyenoord ongeplaatst was ontliep het tegenstanders als Borussia Monchengladbach, Malaga, Udinese en Lille, terwijl mogelijke tegenstanders o.a. Panathinaikos, Fenerbache, Kopenhagen en Kiev waren.
Of je voordeel hebt van je geplaatste status hangt dus voornamelijk af van de 'status' van de andere deelnemers.
EDIT: Rip Theo Bos. Zoiets doet je toch weer even beseffen hoe onbelangrijk al die discussies in dit topic zijn.