Je vergeet denk ik 2 toch wel belangrijke punten.
Ten eerste het aantal doelpunten dat Feyenoord tegen heeft gekregen uit dode spelsituaties, dit zijn tegendoelpunten die vaak niet de 'schuld' zijn van de verdedigers (neem de wedstrijd tegen Zwolle vorige week, waar Pelle 2x niet goed staat te dekken). Als je bij zowel Feyenoord als Twente de tegendoelpunten uit standaardsituaties weghaalt, is het aantal goals wel vergelijkbaar denk ik.
Daarnaast heeft Twente gewoon een veel betere keeper, wat bepaald niet onbelangrijk is, zowel direct (meer reddingen=minder tegengoals) als indirect (Mulder straalt nou niet bepaald rust uit, dat beïnvloedt de verdediging).
Overigens is 28,5 miljoen wel buitensporig veel, maar goed, Engelse media he.
Parvuz schreef:
Tuurlijk moet Feyenoord dat doen. Feyenoord heeft vast genoeg goede jeugd om het op te vangen.
De positie van centrale verdediger is denk ik wat moeilijker om te vullen met jeugd. Ervaring is op die positie toch een stuk belangrijker dan wanneer je een middenvelder/buitenspeler moet vervangen. En Mathijsen is weliswaar ervaren, maar toch ook niet het type dat een jongere speler bij de hand neemt en begeleidt in het veld. Mar mag toch aannemen dat je voor het geld dat je voor de Vrij vangt een voor eredivisiebegrippen uitstekende CV terug kunt halen.
JEFSKIII schreef:
Je zegt het echt alsof Fischer niks is
Voor een speler die +- 20 eredivisiewedstrijden op z'n naam heeft (als het niet minder is) ga je geen 18 miljoen vangen nee
Parvuz schreef:
Spartak Moskou wil Clasie voor 8 miljoen binnenhalen schijnt.

Moet hij niet willen.
Lijkt mij ook niet het type speler om op zo'n leeftijd daarheen te gaan. Heb hem wel eens gesproken, kwam op mij over als een redelijk nuchtere jongen, i.t.t. bijvoorbeeld een Drenthe.
Lyst schreef:
Zet een speler als Pelle bij Twente in de spits en ze hadden nu 1e gestaan
Ze hebben bij Twente een speler als Pelle, maar die staat er nooit in omdat dat weer tot kapitaalvernietiging leidt
Bulykin is in vele opzichten vergelijkbaar met Pelle, en zeker met het vleugelspel dat Twente zo nu en dan laat zien is hij denk ik een garantie voor 20 doelpunten als-ie een heel seizoen in de basis staat. Een voorzet op maat is aan Bulykin wel besteed.