Hoofdcoach schreef:
katamaran schreef:
Toch blijft het zwaar, rood in het strafschopgebied voor een doorgebroken speler neerhalen. En een penalty, en rood voor de keeper en Narsingh gedwongen opofferen. Jammer, had me deze avond iets anders voorgesteld, dat de spanning er meer in bleef. Ben opzich neutraal in de top, maar ik vind het jammer dat Ajax hier behoorlijk in het zadel is geholpen. Ook al was de penal natuurlijk terecht. En qua andere uitslagen ook, wat dat betreft: ''lucky'' ajax.
Zwaar?

het was verdomme een kamikaze aanval, je kan iemand lelijk verwonden op zo'n manier. Gewoon super dom en terecht bestraft.
Ben het er mee eens, behoorlijk stom inkomen. Maar in het algemeen, niet om deze overtreding er uit te pikken, vind ik het altijd heel zwaar. Het is rood om te zorgen dat het niet weer gebeurt, maar ik denk niet dat een speler na een penalty weer in dezelfde wedstrijd zo iets doms doet met een goal tot gevolg. Dus vind 1 straf wel genoeg. Verder is de rode kaart natuurlijk in andere gevallen (lees: doodschop, 2x geel etc) wel terecht.