MelvinFR wrote:Ik wil 4FA zeker geen XTC-light noemen. Naar mijn idee zijn de effecten en de gevolgen voor je lichaam vele malen groter voor je lichaam dan XTC zelf. Als ik 4FA heb genomen heb ik soms de volgende avond rond 18:00 nog een hart wat soms flink tekeer gaat. Kan niet gezond zijn, vandaar had ik het gebruik van 4FA zoveel mogelijk probeer te beperken.
Onderzoek heeft al aangetoond dat de receptoren in de hersenen al na 48 uur weer op normaal niveau zijn (waarbij dit met x minimaal 4 weken is).
Wat betreft de hogere hartslag ben ik het het er wel mee eens maar dit is vaak een combinatie van lange periode wakker waardoor je hart ook sneller klopt om je nog wakker te kunnen houden. En niet puur van het stofje zelf.
Wel hoop ik dat ze in de toekomst betere testen doen mbt gebruik van 4f en ik hoop dat er ook al onderzoeken gaande zijn die het effect op lange termijn bijhouden.
Ikzelf ben in ieder geval al 4 jaar bezig met 4fa en heb ook zelf samen met een dokter hierover gesproken. Heb ook wel een paar keer de maandag erna bloed en andere gezondheids testen gehad en oa getest op lever waarde. ( ik ben een lever patiënt)
En de ene keer deed ik wel eens 3 weekenden achter elkaar en soms ook met 2 maand pauze. De lever waarden waren altijd gemiddeld en er zijn nooit complicaties gevonden (trouwens nooit garantie dat het altijd 100% goed gaat.)
Al met al 'zweer' ik bij 4f als keuze voor een partydrug. Zonder het te combineren met andere middelen. (ook genoeg geprobeerd, alleen resultaat is altijd extreem lang brak). Al doe ik het wel steeds minder want ook ik wordt ouder en bij mij is het nadeel echt lang wakker blijven. Tot wel 18u na inname. Laatste keer was ergens in februari ofzo en eerst volgende keer waarschijnlijk mei.
Maar ik hou er niet van om vaag op een feest te zijn, dus X valt echt af voor mij. En snuiven houd ik niet van.
Ik had altijd na X wel dat ik altijd best snel heel fijn sliep.
Zo, sorry voor het lange verhaal pff