Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 855, 856, 857, 858, 859, 860, 861 ... 1193  Volgende

Van welke drug zou je je hele leven de mentale effecten willen meedragen, als het moet?
XTC 32%  32%  [ 46 ]
LSD 3%  3%  [ 4 ]
Amfetamine 22%  22%  [ 31 ]
Cocaine 19%  19%  [ 27 ]
Truffels/paddo’s 1%  1%  [ 1 ]
Cannabis 7%  7%  [ 10 ]
Alcohol 8%  8%  [ 11 ]
Ketamine 4%  4%  [ 5 ]
GHB 5%  5%  [ 7 ]
Totaal aantal stemmen : 142
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2013 10:51 

Hardtraxx Addict

Ook de alcohol prijzen spoort de mens toch niet echt aan om die avond 'gewoon' bier te gaan drinken. En die prijs bepaalt de overheid ook voor een gedeelte (accijns).
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2013 11:42 

Hardtraxx Veteran

Alkool is niet te betale op zoon feest :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2013 11:47 

Hardtraxx Addict

Nrgizer schreef:
Alkool is niet te betale op zoon feest :P

Daarom. Ik heb nu de laatste 2 festivals die ik bezocht heb alcohol gedronken en daar was ik evenveel kwijt als alle festivals bij elkaar opgeteld. En dan had ik nog t geluk dat t nacht festivals waren zodat ik van te voren ook al wat kon drinken thuis/onderweg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2013 12:59 

Chukkels schreef:
D66 wil testen op feesten weer herinvoeren.

Citaat:
Het voorstel van D66 om xtc weer te kunnen testen tijdens dancefeesten heeft meer tegenstanders dan je misschien zou verwachten.

De xtc-markt op dit moment levensgevaarlijk. Dat stelt Roel Kerssemakers van verslavingskliniek Jellinek. De afgelopen maanden stierven er al zes jongeren na het gebruik van slechte xtc. Reden voor D66 om met het voorstel te komen om de tests op dancefeesten weer terug te laten keren.

Deze tests werden afgeschaft door het eerste kabinet-Balkenende, maar niet alleen conservatieve politici zien niets in het voorstel. Bob Wisman, organisator van het festival Buitenverblijf, zegt tegen AT5: 'Als je communiceert aan de deur "geen drugs binnen", moet je het binnen ook niet laten testen.'

Ook Kerssemakers van Jellinek is niet heel enthousiast. Hij noemt het 'een sympathiek idee'. 'Maar het is eigenlijk niet nodig', zegt hij. 'Want we hebben in Nederland genoeg faciliteiten om die pillen te laten testen op kantoor.'

De Amsterdamse D66'er Ivar Manuel zou xtc het liefst legaliseren ('net als alcohol'), maar ziet daar geen meerderheid voor. 'En dan is testen misschien een goede oplossing.'

Bron: AT5

wel makkelijk, kunnen ze iedereen oppakken die naar die stand loopt om te laten testen xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2013 16:10 

Donateur

Nerazzurro93 schreef:
Fuzzylogic schreef:
Maar de pillenslikkers zijn ook mensen die water willen drinken. Waarom zou een persoon die geen drugs gebruikt wel recht hebben op gratis water en mensen die drugs gebruiken niet?

Ik zeg ook dat iedereen gratis water zou moeten krijgen, juist de pillenslikkers. Ik vind het alleen te gek dat de prijzen zo hoog zijn omdat men weet dat heel veel mensen aan de pillen zitten. De mensen die water willen op een feest zijn hier de dupe van.

Heb jij hier feiten van dat dit echt de rede is van de hoge prijzen? Op een gemiddeld concert bijvoorbeeld een rock concert zijn de prijzen precies het zelfde en daar wordt volgens mij relatief gezien minder drugs gebruikt dan op een gemiddeld festival.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2013 17:34 

Kevin-Raw schreef:
Heb jij hier feiten van dat dit echt de rede is van de hoge prijzen? Op een gemiddeld concert bijvoorbeeld een rock concert zijn de prijzen precies het zelfde en daar wordt volgens mij relatief gezien minder drugs gebruikt dan op een gemiddeld festival.

Nee, ik denk dat dat de reden daarvoor is. Bij Q-dance/Art Of Dance feesten is een flesje water 5/5,50 euro. Is dat ook zo bij Rock concerten? Dan is dat echt bizar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2013 18:04 

Hardtraxx Veteran

Cruelty schreef:
Alsof er bij Rock concerten minder drugs gebruikt worden :P.

Wel veel minder drugs waarbij je goed op je waterconsumptie moet letten. En ja water is altijd duur, omdat het niet om kraanwater gaat. Die shit moet net als alle andere drankjes verpakt, vervoerd, besteld, gemarket worden. Glas water kost dan net zoveel als een glas cola, want de inkoopprijs zal niet erg veel schelen. Of heb ik het mis?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2013 19:22 

Hardtraxx Veteran

Nee je hebt het goed, James. In het restaurant waar ik werk is een flesje chaudfontaine zowel in- als verkoop net zo duur als een flesje cassis. Het is echt niet raar dat ze voor een flesje 0,5L water 2 muntjes vragen en voor een pilsje/glaasje cola van 0,2 of 0,23L 1 muntje.

Dus ja, Nerra, dat is op een rockconcert net zo duur ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2013 19:41 

Ja maar ik denk dat een fles cola is ongeveer 2x zo duur is als een fles water. Ik geloof je verhaal niet :P Dus dan zou het beide 1 bon moeten zijn :P

Maar als je even nadenkt over een flesje water dat 5,50 kost dan is dat toch volstrekt belachelijk? Of is iedereen het geldbesef al verloren?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2013 20:44 

Hardtraxx Veteran

Je beredenering slaat nergens op. Het komt er gewoon op neer dat het redelijk 'standaard'-horecaprijzen zijn. Kan je het mee oneens zijn, ik vind het ook veel geld, maar het is niet (veel) duurder dan de kroeg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2013 20:51 

Hardtraxx Veteran

Nerazzurro93 schreef:
Ja maar ik denk dat een fles cola is ongeveer 2x zo duur is als een fles water. Ik geloof je verhaal niet :P Dus dan zou het beide 1 bon moeten zijn :P

Maar als je even nadenkt over een flesje water dat 5,50 kost dan is dat toch volstrekt belachelijk? Of is iedereen het geldbesef al verloren?

Alsof de ingredienten van een fles cola ook maar überhaupt iets kosten. Je betaalt niet voor wat er in zit, maar het feit dat er een merk op staat en allemaal netjes aan je geleverd wordt. Je kan organisaties er alleen op afrekenen dat ze geen gratis water bieden als alternatief voor al die onnodige salaris- en transportkosten voor waterbedrijven die iets verkopen wat alleen bestaat zodat de horeca er een marge op kan pakken. Maar dan zouden ze een stuk minder verdienen (want dan zouden mensen kraanwater gaan vragen in plaats van cola, water of bier te bestellen). Dan zouden de kaartjes ook weer omhoog moeten qua prijs of het eten een stuk duurder moeten worden.

En over de marges, je realiseert je wel dat een portie cola voor 1 bon maar 0,2L is en een portie water voor 2 bonnen 0,5L is? De prijs per liter is dus ongeveer hetzelfde in de verkoop (en ook ongeveer hetzelfde in de inkoop, zoals Skribbler zegt). Wat wil jij hier aan doen als organisatie? Sourcy verkopen tegen verlies of break-even, omdat wij vinden dat water niet zoveel geld waard is? Geen water verkopen? Enige oplossing is eigenlijk kraanwater aanbieden, maar op een hele onhandige manier. Dat gebeurt nu in principe ook wel vaak, aangezien het kraanwater meestal te drinken is. Natuurlijk moet je dan een eind lopen, maar waarom zouden ze moeite doen om je op een fijne manier iets gratis te geven als je er ook voor wil betalen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2013 20:57 

Donateur

The Skribbler schreef:
Je beredenering slaat nergens op. Het komt er gewoon op neer dat het redelijk 'standaard'-horecaprijzen zijn. Kan je het mee oneens zijn, ik vind het ook veel geld, maar het is niet (veel) duurder dan de kroeg.

Nera z'n beredenering is inderdaad niet zo sterk, maar als je erover nadenkt €5,50 per flesje water is een hoop geld. Kan je een hele dag van roken bijvoorbeeld, of 2 pillen (genoeg voor een geheel feest) van kopen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2013 21:39 

The Skribbler schreef:

Ik had het eigenlijk over de prijs van een fles cola en een fles water in de supermarkt. Daar kost een fles cola 2x zoveel als een fles water. Hoe het in de horeca zit heb ik geen idee van, maar ik zie daar ook geen bewijs van hier.

Maar die hele discussie slaat als een pik op een drumstel. De vergelijking met andere dranken is gewoon irrelevant. Ik had het over de prijs van water en die is gewoon absurd hoog. Maakt niet uit of dit nou de standaardprijs is. Je maakt mij echt niet wijs dat het niet goedkoper kan zonder dat je verlies lijdt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2013 22:19 

Hardtraxx Veteran

stefan_helmond schreef:
Iemand ervaring met 4-MEC?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2013 23:06 

Hardtraxx Veteran

Nerazzurro93 schreef:
Maar die hele discussie slaat als een pik op een drumstel. De vergelijking met andere dranken is gewoon irrelevant. Ik had het over de prijs van water en die is gewoon absurd hoog. Maakt niet uit of dit nou de standaardprijs is. Je maakt mij echt niet wijs dat het niet goedkoper kan zonder dat je verlies lijdt.

De prijs van het water op een festival is in verhouding precies even duur als elke andere frisdrank en bier. De discussie is dus niet nutteloos, James legt heel mooi uit hoe het allemaal zit. Beetje vreemd dat jij dat weigert in te zien :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2013 23:21 

Donateur

Nerazzurro93 schreef:
The Skribbler schreef:

Ik had het eigenlijk over de prijs van een fles cola en een fles water in de supermarkt. Daar kost een fles cola 2x zoveel als een fles water. Hoe het in de horeca zit heb ik geen idee van, maar ik zie daar ook geen bewijs van hier.

Daar heb je ook gelijk in en ben ik het helemaal mee eens! Maar jij kwam met het argument dat de hoge waterprijs het gevolg was van de vele drugsgebruikers die veel water consumeren en daar was ik het mee oneens ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2013 00:16 

Hardtraxx Veteran

Gewoon drugs gebruiken en bier drinken, scheelt je weer in de kosten
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2013 00:29 

Kevin-Raw schreef:
Daar heb je ook gelijk in en ben ik het helemaal mee eens! Maar jij kwam met het argument dat de hoge waterprijs het gevolg was van de vele drugsgebruikers die veel water consumeren en daar was ik het mee oneens ;)

Ja dat denk ik eerlijk gezegd wel. Ik hoef ook niet overtuigd te worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2013 00:34 

The Skribbler schreef:
De prijs van het water op een festival is in verhouding precies even duur als elke andere frisdrank en bier. De discussie is dus niet nutteloos, James legt heel mooi uit hoe het allemaal zit. Beetje vreemd dat jij dat weigert in te zien :x

Waarom ben ik nu ineens de vreemde? Omdat ik niet alles geloof wat me gezegd wordt? Mensen moeten eens niet zo naïef zijn en alles maar geloven en pikken van de machthebbenden. Ik kan er niet zo tegen dat mensen altijd op de man reageren wanneer die een andere mening hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2013 01:18 

Hardtraxx Veteran

Over de discussie gratis water... Bij de toiletten zou je het idd gratis moeten kunnen vullen. Wanneer je het bij bar haalt betaal je. Simpel as that. Zo werkt het overal.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2013 18:02 

Hardtraxx Veteran

Dat vond ik op Ground Zero zeer aangenaam, dat ze bij de de toiletten bordjes bij de kranen hadden hangen met "drinkwater".
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2013 22:22 

ik betaal nergens voor
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2013 19:56 

Hardtraxx Veteran

Nerazzurro93 schreef:
The Skribbler schreef:

Waarom ben ik nu ineens de vreemde? Omdat ik niet alles geloof wat me gezegd wordt? Mensen moeten eens niet zo naïef zijn en alles maar geloven en pikken van de machthebbenden. Ik kan er niet zo tegen dat mensen altijd op de man reageren wanneer die een andere mening hebben.

Degene die het tegen je zei oefent op deze wijze ook echt macht uit op je..
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 sep 2013 12:40 

Hardtraxx Addict

TiMOTHYb schreef:
The Skribbler schreef:

Nera z'n beredenering is inderdaad niet zo sterk, maar als je erover nadenkt €5,50 per flesje water is een hoop geld. Kan je een hele dag van roken bijvoorbeeld, of 2 pillen (genoeg voor een geheel feest) van kopen.

Hahahahahahahahahaha, jij kan zo erbij op Camping PowNed! IJ-ZER sterke argumentering, net als die vent die met €65 per week moet overleven, maar wel een au pair heeft... "Ja, andere mensen reukuh, wij hebben een au pair... "

Uit onderzoeken blijkt wel dat veel jongeren ervoor kiezen 12 uur lang op een festival te staan, met XTC op, vanwege de relatief lage kosten (in vergelijking met alcohol). Je knalt er wat in, spendeert 30 euro op een dag aan water en misschien nog een fantatje, en het is goed. Lange dagen zuipen zullen de meesten een stuk meer kosten. Ik denk dus dat organisaties dit ook weten en 0,5L water nooit zullen aanbieden voor 1 munt, omdat het dan nog aantrekkelijker wordt voor een hoop jongeren om te gebruiken. Natuurlijk spelen de horeca prijzen een rol hierin en betaal je voor een merk als Chaud of Sourcy, maar een relatie tussen gebruik en de waterprijs sluit ik zeker niet uit!
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 sep 2013 17:22 

Hardtraxx Veteran

KSwoosh schreef:
ik betaal nergens voor

Afbeelding
Vorige  1 ... 855, 856, 857, 858, 859, 860, 861 ... 1193  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic