Grendiner schreef:
Is het een goed idee om een mooie hoeveelheid alcohol te nuttigen na een nachtje stampen op de pep? Ik lig namelijk altijd tot in de middag klaarwakker en ik vind het echt een zeer groot nadeel aan pep. De laatste keer heb ik uit pure wanhoop zelfs paracetomols erin geknalt in de hoop er wat rustiger van te worden..

EDIT: Btw na die paracetomols sliep ik wel binnen een uur, maar dat kan uiteraard ook toeval zijn.
Een "mooie" hoeveelheid alcohol na pep bestaat niet. Je zult als nog de alcohol kater er cadeau bij krijgen de volgende dag, en het zal ongetwijfeld niet de gezondste manier zijn om slaap te geraken.
Een benzo zal beter werken zoals hier boven al gezegd wordt, maar eigenlijk is het klaar wakker blijven voor langere tijd zoals jij beschrijft gewoon een van de effecten van pep. Misschien niet het prettigste effect na een tijdje, maar dat is de keerzijde die je ook moet accepteren als je het besluit te gebruiken.

Wat bij mij helpt om (zonder slaapmiddelen) wat weg te kunnen doezelen is me eigen te verplichten om op zijn minst me lichaam wat rust te geven door gewoon een paar uur in bed te gaan liggen. Echt slapen zit er bij mij nooit in, maar met een rustig trance muziekje in oor en me ogen geforceerd te sluiten kom ik wel aardig tot rust.