mr_vertigo schreef:
Jullie hebben 't over melatonine tabletten, maar dat zit er toch helemaal niet in? 5-HTP is toch de werkzame stof die vervolgens in 't lichaam wordt omgezet tot o.a. Melatonine?
Iig heb ik nu aantal keren ervaring gehad met die tabletten en helpt 't me wel om lekker rustig in te slapen, maar ik ga er bijzonder raar van dromen en slaap heel licht.
.
5-HTP is iets anders, we hebben het over Melatonine. 5-HTP word trouwens niet in melatonine omgezet.. 5-HTP word in je lichaam omgezet naar serotonine. Wanneer het donker word gaat je lichaam wel van serotonine melatonine aanmaken, dit regelt je slaap. Melatonine word dus wel gebruikt voor mensen die onregelmatig slapen (het werkt alleen in het donker). Het kan dus helpen je slaap beter te regelen, maar het brengt je niet makkelijker in slaap wanneer je opgepept bent. 5-HTP heeft na speed helemaal geen nut lijkt me..
Berenburg schreef:
Wel als je je niet netjes gedraagt. Dan mag je gewoon opgepakt worden voor het onder invloed zijn geloof ik. Maar als je je gewoon netjes gedraagt terwijl je onder invloed bent dan mogen ze je inderdaad niks maken.
Dan word je bestraft voor je gedrag, niet omdat je onder invloed bent. Als je je nuchter zo gedraagt kun je evenzeer beboet worden en die straf ligt dan net even hoog