Squirrie schreef:
Waarom denken mensen dat een pauze zo 'heilig' is?! Met betrekking tot schadelijkheid is hij zeer zeker heilig, maar met betrekking tot de ervaring minder..
Natuurlijk heeft een pauze invloed op hoe jij je xtc 'trip' gaat beleven, maar de feeling die jij krijgt wordt door zoveel verschillende factoren beïnvloed!!
Omgeving, je eigen geestelijke gesteldheid, vermoeidheid en ga zo maar door..
Dus waarom zegt men nu zulke zinnen: "9 weken pauze heeft bij mij in ieder geval niet geholpen, vond er weer weinig aan op Qountdown" (Nando)
Is dat de schuld van de XTC? Van QD? Van Q-dance? Of van jezelf?
Zo kan je bijv ook te hoge eisen stellen aan het effect.. Wanneer dit tegen gaat vallen, zul jij het als slecht ervaren! Heeft weer iets met je geest te maken met hoe jij erover denkt en welke eisen je stelt
Amen.
Ik ben geen opperjunk, maar ik denk met +- 20 uiteenlopende MDMA-ervaringen over bijna 2,5 jaar precies hetzelfde wat jij zegt. Ik heb lange pauzes gehouden, korte, veel gebruikt per keer maar soms ook weinig. En elke keer als ik er enorm naar uit keek viel het toch altijd wel een beetje tegen qua effect. Je verwacht teveel en je hoofd gaat zich helemaal focussen op dat effect, waardoor het misschien niet helemaal de vrije loop kan gaan. Niet voor niets ging ik die keren dat ik er weinig van verwachtte of het misschien niet zo van plan was het lekkerst. Die lekkerste keren waren ook met vrij korte pauzes, nooit langer dan 6 weken en meestal maar 2 of 3.
Zelf probeer ik me niet meer te focussen op het gebruiken van drugs en de effecten daarvan, maar probeer het gewoon op een ontspannen manier te gebruiken en laat alles op me af komen. Probeer je aandacht meer te richten op andere dingen (op een feest de muziek etc) en je zal zien dat je er op die manier weer goed van kan genieten. Go with the flow and let it happen

Ik doe geen moeite meer om de effecten van die of die ene keer weer te overtreffen, het komt vanzelf wel weer een keer! Met drugs kan je nooit precies uitstippelen wat er gaat gebeuren.