Goedendag kandidaten.
Bij een expeditie rondom het eiland, zijn een tiental gesloten kisten aangetroffen. Na de kisten heen en weer geschud te hebben, bleek dat er geen inhoud in de kisten aanwezig was. Echter zouden we de kisten toch graag willen openen, je weet immers maar nooit. Er zijn tevens een tiental sleutels op de plek van de kisten aangetroffen, echter is er onwetendheid over welke sleutel nou bij welke kist hoort. Dit is dan ook een mooie opdracht voor jullie!
Ik heb 10 stellingen voor jullie over de plek van de schat. Al deze stellingen moeten door jullie individueel worden beoordeeld als zijnde waar of niet waar. Is een stelling juist beantwoord, dan ontvang je hiervoor een sleutel, die vervolgens uiteraard weer aan één van de schatkisten te linken is. Je krijgt echter niet te horen welke stellingen je precies juist beantwoord hebt, waardoor je niet precies weet of je de juiste sleutel voor de juiste kist hebt. De eerste stelling goed beantwoord, levert Sleutel 1 op en hiermee open je Kist 1, en zo ook voor de overige 9 kisten. Hierin zit dus niet de moeilijkheid. Vervolgens kies je met welke sleutel je welke kist opent, waarna ik je vertel hoeveel kisten je open hebt gemaakt. Wat je niet te horen krijgt is welke stelling je juist/onjuist beantwoord hebt, aangezien je zodoende logischerwijs teveel informatie over de plek van de schat zal bezitten.
Degene die de meesten kisten heeft weten te openen, heeft de meeste informatie naar de schat. Het is namelijk zo dat op de bodem van elke kist een onderdeel van de aanwijzing naar de stad staat gekerfd. Alle stukjes van elke kist vormen chronologisch achter elkaar de volledige hint naar de schat. Een beloning als een directe aanwijzing, zit er dit keer niet in. De twee mensen met de minste geopende kisten, komen uit in het onderlinge duel. Zijn er meerdere met het minste aantal, dan is de snellere tijd de variabel die jou uit het duel weg houdt. Hier volgen de 10 stellingen die jullie mogen beoordelen:
1. De schat ligt boven de rivier.
2. De schat ligt op een vak dat op de horizontale of verticale lijn van vak 32 ligt.
3. Het vak waarin de schat ligt wordt niet (deels) gevuld met zee.
4. Het vak waarin de schat ligt bestaat uit minstens één even getal. ( Vak 12 bevat bijvoorbeeld de 2, een even getal )
5. Het vak waarin de schat ligt bestaat uit twee even getallen.
6. Door het vak waarin de schat ligt, loopt de landgrens van het eiland.
7. De schat ligt in het vlak dat tussen kamp 1 en kamp 2 zit.
8. De schat ligt in een vak dat tussen vakken nr. 20-40 ligt.
9. Wanneer je twee diagonale lijnen trekt, tussen de twee walvissen & het massegraf en de vuurtoren, dan wordt het vak van de schat door één van deze lijnen doorkruist.
10. Het vak waarin de schat ligt heeft aan alle aangrenzende kanten, verticaal/horizontaal/diagonaal alle richtingen, twee aan elkaar grenzende genummerde vakken liggen.Dus, nog eenmaal voor de duidelijkheid: Geef bij mij aan hoe je de stelligen beoordeelt, ik geef je het aantal verkregen sleutels, jij bepaalt vervolgens welke kisten je openmaakt, en ik zeg je tot slot hoeveel kisten daarmee zijn geopend en wat er in die kisten staat.
Succes!