Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3, 4, 5 ... 33  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2013 17:14 

Hardtraxx Veteran

Afbeelding

De selectieprocedure is tot zijn besluit gekomen. 16 kandidaten zijn uitverkoren, allen krijgen een kans om de felbegeerde schat uit de Gouden Eeuw te bemachtigen. Kaartlezen zal een handige eigenschap blijken, een TomTom zal je niet helpen naar de plek van de schat. Welnu, tijd om de kandidaten van deze eerste, en hopelijk succesvolle, editie bekend te maken. Ik wil in ieder geval iedereen bedanken voor de belangstelling. De goudzoekers zijn de volgende:

1. Klos – Maurice Koop
2. Jurheinen – Jurrien Heinen
3. Henk-Jan – Henk-Jan Olthof
4. Qz. – Jordy
5. Distinctive – Jeffrey Hendriksen
6. Patrickjeb – Patrick Boelhouwer
7. M-arijn – Marijn van Gelder
8. FRArnold – Arnold van der Marel
9. Mandy – Mandy Maas
10. Teupie – Tobias Vooges
11. Steffnov – Stefan Drenth
12. Zenda – Sander Timmermans
13. TiMOTHYb – Tim
14. Chukkels – Christian Timmer
15. Nijidik – Bas de Kruijf
16. Socialicerz – Thijs Montfoort

Steffnov
Nijidik
M-arijn
Patrickjeb
Zenda
Qz.

Mandy -> Geëlimineerd
Distinctive -> Geëlimineerd
Teupie -> Geëlimineerd
Socialicerz -> Geëlimineerd
Jurheinen -> Geëlimineerd
Timothyb -> Geëlimineerd
Henk-Jan -> Geëlimineerd
FRArnold -> Geëlimineerd
Henk-Jan -> Geëlimineerd
Chukkels -> Geëlimineerd
Klos -> Geëlimineerd

Welkom, allen kandidaten, op Azteci-Eiland. Dit is het eiland waar jullie gedurende de komende tijd zullen verblijven. De één langer dan de ander natuurlijk, want de prestaties die jullie leveren hebben allen consequenties voor het wel of niet meestrijden om de titel. Hieronder volgt de kaart van het eiland, verdeeld in genummerde vakken zoals al eerder aangeven. Tevens toegevoegd een legenda, om de symbolen op de kaart te verklaren.

Afbeelding

Afbeelding

Nu nog één grote groep eenlingen, na deze voorbereidingsopdracht hopelijk twee hechte teams met een breed scala aan kwaliteiten en ideeën, want dat is wel de nodig om met het team zoveel mogelijk hints en aanwijzingen te vergaren over de plek van de schat.

Voor beide teams zullen ook ‘captains’ worden aangewezen. Dit zijn de stuurmannen van de groep. Captains hebben als het ware een soort van gezag, maar gebrek aan leiderschapskwaliteiten kan zomaar leiden tot muiterij van de groep. Een interessante rol met veel mogelijkheden, mits in handen van de juiste persoon. Wie deze persoon is, hebben jullie zelf in de hand.

Wat gaan jullie doen? Ik wil dat jullie onder alle 15 andere kandidaten punten verdelen. Een 1 voor de, in jouw ogen, minst capabele leider. Een 15 voor de beste stuurman of vrouw. Een cijfer mag niet meerdere keren gegeven worden aan kandidaten, elk cijfer wordt dus eenmalig gebruikt. Jullie mogen de lijstjes naar mij PB-en.

Zodra ik alle lijstjes ontvangen heb, zal het vervolg van de opdracht duidelijk worden. Deadline is vrijdag 22:00. Niet inzenden betekent simpelweg geen inbreng, geen verdere consequenties. Succes!
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2013 17:17 

Hardtraxx Veteran

Hieronder voor de volledigheid nog de globale speluitleg:

De Schat van de Oranje. Een schat die een groot rijkdom voorziet voor degene die zijn handen hierop weet te leggen. De schat is in de tijd van de VOC, Verenigd Oost-Indische Compagnie, verloren gegaan van het schip ‘De Oranje’, en is nooit meer wedergekeerd. Er is echter een schatkaart gevonden die mogelijk de plek van de schat positioneert. Probleem is alleen dat die precieze plek op de kaart verloren is gegaan, en aan jullie de taak om deze plek d.m.v. aanwijzingen en hints te doorgronden. Deze schatkaart wordt toonbaar gemaakt bij aanvang van het spel.

Fictieve plaats van gebeurtenis gedurende het spel is Azteci-Eiland. Het eiland is 30 vierkante kilometer groot en biedt een grote variëteit aan bezienswaardigheden en natuurverschijnselen; er is een heuse Azteekse tempel, een verlaten vuurtoren, veel bos en bergen. Dit eiland is de plek waarop twee teams aan deelnemers tegen elkaar strijden, alvorens onderling voor de winst te gaan. De deelnemers moeten flink puzzelen en speuren om informatie over de locatie van de schat te verzamelen, een plaats die op een schatkaart zal worden aangegeven door middel van een genummerd vakje. Probleem is dat er velen genummerde vakjes op de kaart staan, dus is uit te zoeken op welk vakje de schat gesitueerd is. Ook tactisch spelen is een must. Met wie deel je je informatie en met wie niet? Wat is jouw kennis waard en wie kun je vertrouwen?

De opdrachten vormen een rode draad in dit spel en zijn qua opzet te vergelijken met de odprachten die ik bij WIDM gebruikt heb. Na elke opdracht zal er een persoon van het verliezende team afvallen, terwijl het winnende team een hint krijgt naar de plek van de schat. Met deze hint is het mogelijk dat bepaalde genummerde vakjes op de schatkaart weggestreept kunnen worden, omdat deze naar aanleiding van de hint onmogelijk de schat kunnen herbergen. Twee verschillende punten van motivatie dus om de opdracht zo goed mogelijk te vervullen!

Eliminatie zal volgens verscheidene manieren geschiedden. Afhankelijk van of de opdracht een teamopdracht was of een opdracht op individuele basis:

Teamopdracht: Er volgt een stemronde bij het verliezende team. De twee deelnemers met de meeste stemmen komen in een onderling duel terecht.

Individueel: De slechts presterende persoon van elk team komt in het onderlinge duel terecht.

Onderling duel: In het onderling duel wordt het lot van beide kandidaten beslecht. Eén persoon wint, de ander verliest. De winnaar blijft in het spel, heeft meer informatie over de plek van de schat en krijgt 'De zegen van de Oranje", hetgeen gelijk staat aan het welbekende 'immuniteit' in Expeditie Robinson, voor de volgende stemronde binnen zijn team. De verliezer gaat, in figuurlijke zin, naar huis.

Het onderling duel wordt vormgegeven door het raden van het genummerde vlak waar de schat ligt door beide kandidaten, waarbij degene wint die met zijn gok hemelsbreed het dichtst bij de schat zit. Bijvoorbeeld: De schat ligt op vakje 1 en beide kandidaten kiezen op basis van hun kennis over de plek van de schat een vakje. Kandidaat 1 kiest nummer 3, Kandidaat 2 kiest nummer 9. 3 ligt hemelsbreed een stuk dichterbij 1 dan 9, waardoor kandidaat 1 het onderlinge duel wint. Met de informatie dat 3 dichter bij de schat ligt dan 9, kan diegene weer een aantal vakjes schrappen die de schat onmogelijk kunnen herbergen.

Op het einde van het spel blijven er 4 individuen over, die allen een kans op het raden van de plek van de schat krijgen. Raadt iemand de exacte plek, dan wint deze persoon 4 muntjes voor op een feest. Wordt de plek door meerderen geraden, dan wordt deze prijs verdeeld. Raadt niemand de schat, dan zijn jullie genereus voor mijn portemonnee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2013 19:31 

Hardtraxx Addict

Thanx :thumbsup:, even denken over of ik uberhaupt een lijst instuur, heb bij bepaalde leden namelijk totaal geen idee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2013 20:50 

Hardtraxx Veteran

M-arijn schreef:
Thanx :thumbsup:, even denken over of ik uberhaupt een lijst instuur, heb bij bepaalde leden namelijk totaal geen idee.

Verdachte zet!

Ohnee, dat was een ander spel
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2013 20:55 

Hardtraxx Veteran

Jammer dat je jezelf geen cijfer mag geven -.-
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2013 21:32 

Hardtraxx Crew

Succes allemaal, ben benieuwd hoe het gaat lopen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2013 22:13 

Hardtraxx Addict

Zenda schreef:
Succes allemaal, ben benieuwd hoe het gaat lopen :)

Dit. :yes:

Leuk dat ik ben uitgekozen, succes met het spel leiden Firetrap! Lijkt mij flink wat werk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2013 22:46 

Hardtraxx Veteran

Scheelt dat ik het al eerder heb gedaan, dus veel voorwerk is al geregeld ;) het leiden zelf is dan nog wel redelijk tijdrovend inderdaad, maar vind het leuk om te doen :).
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2013 23:27 

Hardtraxx Veteran

Gaat leuk worden dit. Succes iedereen. :)

Als teamleider wil ik graag iemand nomineren die erg actief is, en ook tactisch sterk in z'n schoenen staat. Van mezelf denk ik dat ik de rol van teamleider wel goed kan invullen, maar daar ga ik natuurlijk zelf niet over. Ik ben in ieder geval wél bereid mezelf verkiesbaar te stellen. Ik weet niet of er nog anderen zijn die ook de rol van teamleider zien zitten?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2013 23:46 

Hardtraxx Crew

Ik wil het op zich ook best proberen als teamleider. Actief ben ik sowieso wel (hoewel ik wel twee tentamens moet maken volgende week :P ). We zullen wel zien hoe het uit gaat pakken :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2013 23:56 

Hardtraxx Veteran

Ik wil best groepsleider zijn, vraag is of jullie ook wel willen dat ik dan ben... ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2013 00:03 

Hardtraxx Addict

Iedereen gefeliciteerd en veel succes! :thumbsup:

Lijstje is verzonden ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2013 00:27 

Hardtraxx Veteran

ik had vanaf het begin al 1 leider in m'n hoofd, benieuwd of hij het ook gaat worden! Oeps nu heb ik al een hele kleine hint gegeven :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2013 02:19 

Hardtraxx Veteran

ik ook ingezonden en had aan het begin al een aantal namen waarvan ik denk te weten dat ze goed leiding kunnen geven, en een aantal namen waarvan ik nog bijna niks weet dusja, we zien wel :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2013 13:03 

Hardtraxx Addict

Juist mooi dat niet iedereen elkaar 'kent' :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2013 14:28 

Hardtraxx Veteran

Ook maar ingestuurd. Vooral bekeken wie ik om verschillende redenen níet als leider wil hebben :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2013 14:48 

Hardtraxx Addict

Heb het lijstje ook de deur uit gedaan :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2013 15:11 

Hardtraxx Veteran

Bijna alles al binnen, gaat goed :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2013 16:29 

Hardtraxx Veteran

Klos schreef:
Juist mooi dat niet iedereen elkaar 'kent' :cool:

Ja ook wel weer erg leuk, heb geen idee hoe de meeste van jullie ergens op reageren dus dat kan nog wel verrassend worden!
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2013 01:58 

Hardtraxx Veteran

Moet van Chukkels, Qz en Timothyb nog krijgen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2013 09:08 

Donateur

Je hebt ze, ben wel het hele weekend weg en niet in staat om te reageren. Veel succes iedereen. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2013 11:38 

Hardtraxx Veteran

In ieder geval goed dat je dat zegt :thumbup: duidelijkheid is altijd fijn
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2013 12:00 

Hardtraxx Veteran

Alleen Qz nog
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2013 12:58 

Hardtraxx Addict

Deadline is deadline toch? :D Staat er ook bij dat het niet uitmaakt als er iemand niets inlevert?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2013 13:06 

Hardtraxx Addict

Klos schreef:
Deadline is deadline toch? :D Staat er ook bij dat het niet uitmaakt als er iemand niets inlevert?

''Zodra ik alle lijstjes ontvangen heb, zal het vervolg van de opdracht duidelijk worden. Deadline is vrijdag 22:00. Niet inzenden betekent simpelweg geen inbreng, geen verdere consequenties. Succes!''
;)
1, 2, 3, 4, 5 ... 33  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic