Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2013 16:11 

Hardtraxx Veteran

Afbeelding

De Schat van de Oranje. Een schat die een groot rijkdom voorziet voor degene die zijn handen hierop weet te leggen. De schat is in de tijd van de VOC, Verenigd Oost-Indische Compagnie, verloren gegaan van het schip ‘De Oranje’, en is nooit meer wedergekeerd. Er is echter een schatkaart gevonden die mogelijk de plek van de schat positioneert. Probleem is alleen dat die precieze plek op de kaart verloren is gegaan, en aan jullie de taak om deze plek d.m.v. aanwijzingen en hints te doorgronden. Deze schatkaart wordt toonbaar gemaakt bij aanvang van het spel.

Afbeelding

Fictieve plaats van gebeurtenis gedurende het spel is Azteci-Eiland. Het eiland is 30 vierkante kilometer groot en biedt een grote variëteit aan bezienswaardigheden en natuurverschijnselen; er is een heuse Azteekse tempel, een verlaten vuurtoren, veel bos en bergen. Dit eiland is de plek waarop twee teams aan deelnemers tegen elkaar strijden, alvorens onderling voor de winst te gaan. De deelnemers moeten flink puzzelen en speuren om informatie over de locatie van de schat te verzamelen, een plaats die op een schatkaart zal worden aangegeven door middel van een genummerd vakje. Probleem is dat er velen genummerde vakjes op de kaart staan, dus is uit te zoeken op welk vakje de schat gesitueerd is. Ook tactisch spelen is een must. Met wie deel je je informatie en met wie niet? Wat is jouw kennis waard en wie kun je vertrouwen?

De opdrachten vormen een rode draad in dit spel en zijn qua opzet te vergelijken met de odprachten die ik bij WIDM gebruikt heb. Na elke opdracht zal er een persoon van het verliezende team afvallen, terwijl het winnende team een hint krijgt naar de plek van de schat. Met deze hint is het mogelijk dat bepaalde genummerde vakjes op de schatkaart weggestreept kunnen worden, omdat deze naar aanleiding van de hint onmogelijk de schat kunnen herbergen. Twee verschillende punten van motivatie dus om de opdracht zo goed mogelijk te vervullen!

Eliminatie zal volgens verscheidene manieren geschiedden. Afhankelijk van of de opdracht een teamopdracht was of een opdracht op individuele basis:

Teamopdracht: Er volgt een stemronde bij het verliezende team. De twee deelnemers met de meeste stemmen komen in een onderling duel terecht.
Individueel: De slechts presterende persoon van elk team komt in het onderlinge duel terecht.
Onderling duel: In het onderling duel wordt het lot van beide kandidaten beslecht. Eén persoon wint, de ander verliest. De winnaar blijft in het spel, heeft meer informatie over de plek van de schat en krijgt 'De zegen van de Oranje", hetgeen gelijk staat aan het welbekende 'immuniteit' in Expeditie Robinson, voor de volgende stemronde binnen zijn team. De verliezer gaat, in figuurlijke zin, naar huis.

Het onderling duel wordt vormgegeven door het raden van het genummerde vlak waar de schat ligt door beide kandidaten, waarbij degene wint die met zijn gok hemelsbreed het dichtst bij de schat zit. Bijvoorbeeld: De schat ligt op vakje 1 en beide kandidaten kiezen op basis van hun kennis over de plek van de schat een vakje. Kandidaat 1 kiest nummer 3, Kandidaat 2 kiest nummer 9. 3 ligt hemelsbreed een stuk dichterbij 1 dan 9, waardoor kandidaat 1 het onderlinge duel wint. Met de informatie dat 3 dichter bij de schat ligt dan 9, kan diegene weer een aantal vakjes schrappen die de schat onmogelijk kunnen herbergen.

Op het einde van het spel blijven er 4 individuen over, die allen een kans op het raden van de plek van de schat krijgen. Raadt iemand de exacte plek, dan wint deze persoon 4 muntjes voor op een feest. Wordt de plek door meerderen geraden, dan wordt deze prijs verdeeld. Raadt niemand de schat, dan zijn jullie genereus voor mijn portemonnee.

Inschrijven gaat als volgt:
In een privébericht geef je aan graag mee te willen doen, en noteer je daarbij de volgende gegevens:

Volledige naam:
Leeftijd:
Motivatie:

Uit alle inzendingen kies ik 16 personen. Pijlers die ik hierbij hanteer zijn activiteit en betrouwbaarheid. Deadline voor het opgeven zet ik op dinsdag a.s. 22:00. Ik hoop dat jullie er zin in hebben, ik in ieder geval wel! Laat de inzendingen maar komen.

TIP: Voor een beter beeld van het spel, kijk de gelijknamige spelserie van SBS vorig jaar vluchtig door, hierdoor krijg je wellicht een goed beeld van de spelopzet en kan je specifieke taktieken oppikken. Dit spel wordt niet één op één gekopieerd, houd daar wel rekening mee.

Link: http://www.sbs6.nl/programmas/de-schat- ... levering-1
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2013 16:27 

Hardtraxx Veteran

Muntjes winnen, altijd leuk! :yay:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2013 16:41 

Hardtraxx Crew

Even lezen hoor, ziet er zo op het eerste gezicht vet uit :P

EDIT: aanmelding verstuurd ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2013 17:50 

Hardtraxx Addict

Nice! Vond WIDM echt vet om te volgen dus hier maar voor aangemeld!
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2013 21:03 

Hardtraxx Addict

Nice, ik meld me ook even aan, helaas niet mee kunnen doen aan WIDM dus hopelijk kom ik hier wel door de screening :thumbsup:

Edit: Aanmelding inmiddels ook verstuurd, hele sollicitatie geworden haha :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2013 01:38 

Hardtraxx Addict

Klinkt best vet! Ik wil wel eens een keer aan zo'n soort spel meedoen. Ik zal dit weekend een aanmelding versturen denk ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2013 08:35 

Hardtraxx Veteran

aangezien ik toch vrijwel elke avond/nacht aanwezig ben meld ik mij ook maar aan, was te laat voor widm dus dit lijkt me een leuke vervanging... [gerard ekdom modus] EN DIE PRIJZEN!!![gerard ekdom modus/]
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2013 09:26 

Hardtraxx Veteran

Bas, je bent een baas!
Bij Widm was ik er in de eerste ronde al uit helaas. Nu maar hopen dat ik hier door kom en wat beter presteer :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2013 16:31 

Hardtraxx Crew

Jurheinen schreef:
Bas, je bent een baas!

Dit inderdaad, heel vet dat je wederom zo'n groot spel wil organiseren! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2013 12:59 

Hardtraxx Veteran

upje :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2013 11:22 

Hardtraxx Veteran

Vandaag de laatste kans om in te schrijven voor geïnteresseersen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2013 11:37 

Hardtraxx Veteran

Als je nog mensen nodig hebt meld ik me wel aan. Anders niet, ben niet het meest actieve lid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2013 14:24 

Hardtraxx Veteran

Dan hoeft het niet :P heb er al wel 16
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2013 19:31 

Hardtraxx Addict

Firetrap schreef:
Dan hoeft het niet :P heb er al wel 16

Oh had verwacht dat je minder zou hebben (nav het aantal posts hier). Ben benieuwd!
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2013 19:44 

Hardtraxx Veteran

Niet iedereen laat hier wat achter inderdaad ;) hoeft natuurlijk ook niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2013 22:15 

Hardtraxx Veteran

bij deze dan :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2013 00:37 

Hardtraxx Veteran

Inschrijving dus bij deze gesloten. Bedankt voor de aanmeldingen, ook als je niet bent gekozen! Morgenavond maak ik de groep bekend en gaan we van start :).
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2013 00:44 

Hardtraxx Veteran

Heeft iedereen die gekozen is, iets gekregen of wordt dat morgen pas bekend? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2013 00:49 

Hardtraxx Veteran

Morgen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2013 11:04 

Hardtraxx Crew

Firetrap schreef:
Morgen ;)

Spannend :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2013 17:01 

Hardtraxx Veteran

i'm in! Benieuwd wie nog meer ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2013 17:05 

Hardtraxx Veteran

Iedere kandidaat heeft als het goed is bericht gehad. Spoedig beginnen wij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2013 17:18 

Hardtraxx Veteran

MODS: Dit topic mag verwijderd ;) ! Ik zet het verder voort in het nieuwe topic. Dank.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2013 18:10 

Hardtraxx Veteran

Firetrap schreef:
Iedere kandidaat heeft als het goed is bericht gehad. Spoedig beginnen wij.

:huh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2013 18:14 

Hardtraxx Veteran

Niet dus? Hmm vreemd. Naja was niks belangrijks verder, enkel bevestiging dat je gekozen was.
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic