Goedendag kandidaten,
Ik hoop dat jullie allen goed geslapen hebben en vol energie aan de dag kunnen beginnen, want we hebben een aantal kilometer per voet te overbruggen. Vandaag neem ik jullie mee op een expeditie naar de oostkust van het eiland. Bestemming van deze tocht is de jarenoude vuurtoren op het eiland. Vroeger werd deze gebruikt om het schip, gevuld met de geschifte Azteken, naar het eiland te dirigeren. Tegenwoordig is de vuurtoren verlaten en wordt zijn kernfunctie niet meer gebruikt.
De inrichting van de vuurtoren is erg typerend. Een grote, zware stenen deur doet dienst als ingang van het bouwwerk, waarna er vanaf de vloer een grote stenen trap als een spiraal omhoog reikt richting de lichtkamers. De twee teams beklimmen de hoge trap, waarna ieder team zichzelf in één van de lichtkamers installeert. In beide kamers ligt voor beide teams, naast de bedienbare lichten, de instructies voor de opdracht op papier.
‘Welkom kandidaten in dit oude, verlaten bouwwerk. In deze opdracht is het de bedoeling dat jullie goed communiceren. Niet zozeer met elkaar, maar met mij. Naast het communiceren door middel van ronddraaiende lichtstralen die schepen in de nacht waarschuwden voor ondiepe waterstanden en een harde branding, kunnen de lichten ook gebruikt worden om specifieke boodschappen over grote afstanden te versturen, door middel van codetaal. Deze laatste manier van communiceren is wat jullie gedurende deze opdracht gaan gebruiken. Onderstaand zien jullie een vijftal cryptische omschrijvingen:
1. Product van orgaan + laatste gedeelte van een waarde-aanduiding.
2. Vliegend fauna, op zijn Belgisch aangeduid.
3. Veel water + wiskundig teken
4. Tweede letter van een Eredivisieclub
5. Lichaamsdeel + wapentuig
Aan jullie de taak om de antwoorden op deze omschrijvingen te coderen in morse-taal, en deze antwoorden vervolgens per PM aan mij kenbaar te maken. Ik wil dit ontvangen in een tabelvorm waarbij de bovenste regel wordt gebruikt voor de letter van het alfabet, en de onderste regel voor de morsecode die bij elke letter/cijfer hoort. Mogelijk is bijvoorbeeld om een tabel in Word te gebruiken hiervoor, er een printscreen van te maken en de link van de afbeelding vervolgens naar mij te PMen. Het team met de meeste juiste antwoorden + coderingen wint de opdracht. Tijd wordt de beslissende factor wanneer beide teams evengoed presteren.
Het maakt niet uit welk teamlid mij de uiteindelijke oplossing stuurt, wel wil ik de antwoorden van alle vijf de vraagstukken in één PM ontvangen. Deadline voor deze opdracht is Woensdag 22:00. Succes!'
Last edited by Firetrap on 28 Jan 2013 23:33, edited 1 time in total.