Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 33  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2013 23:45 

Hardtraxx Veteran

Afbeelding

Goedendag kandidaten,

Ik hoop dat jullie allen goed geslapen hebben en vol energie aan de dag kunnen beginnen, want we hebben een aantal kilometer per voet te overbruggen. Vandaag neem ik jullie mee op een expeditie naar de oostkust van het eiland. Bestemming van deze tocht is de jarenoude vuurtoren op het eiland. Vroeger werd deze gebruikt om het schip, gevuld met de geschifte Azteken, naar het eiland te dirigeren. Tegenwoordig is de vuurtoren verlaten en wordt zijn kernfunctie niet meer gebruikt.

De inrichting van de vuurtoren is erg typerend. Een grote, zware stenen deur doet dienst als ingang van het bouwwerk, waarna er vanaf de vloer een grote stenen trap als een spiraal omhoog reikt richting de lichtkamers. De twee teams beklimmen de hoge trap, waarna ieder team zichzelf in één van de lichtkamers installeert. In beide kamers ligt voor beide teams, naast de bedienbare lichten, de instructies voor de opdracht op papier.

‘Welkom kandidaten in dit oude, verlaten bouwwerk. In deze opdracht is het de bedoeling dat jullie goed communiceren. Niet zozeer met elkaar, maar met mij. Naast het communiceren door middel van ronddraaiende lichtstralen die schepen in de nacht waarschuwden voor ondiepe waterstanden en een harde branding, kunnen de lichten ook gebruikt worden om specifieke boodschappen over grote afstanden te versturen, door middel van codetaal. Deze laatste manier van communiceren is wat jullie gedurende deze opdracht gaan gebruiken. Onderstaand zien jullie een vijftal cryptische omschrijvingen:

1. Product van orgaan + laatste gedeelte van een waarde-aanduiding.
2. Vliegend fauna, op zijn Belgisch aangeduid.
3. Veel water + wiskundig teken
4. Tweede letter van een Eredivisieclub
5. Lichaamsdeel + wapentuig

Aan jullie de taak om de antwoorden op deze omschrijvingen te coderen in morse-taal, en deze antwoorden vervolgens per PM aan mij kenbaar te maken. Ik wil dit ontvangen in een tabelvorm waarbij de bovenste regel wordt gebruikt voor de letter van het alfabet, en de onderste regel voor de morsecode die bij elke letter/cijfer hoort. Mogelijk is bijvoorbeeld om een tabel in Word te gebruiken hiervoor, er een printscreen van te maken en de link van de afbeelding vervolgens naar mij te PMen. Het team met de meeste juiste antwoorden + coderingen wint de opdracht. Tijd wordt de beslissende factor wanneer beide teams evengoed presteren.

Het maakt niet uit welk teamlid mij de uiteindelijke oplossing stuurt, wel wil ik de antwoorden van alle vijf de vraagstukken in één PM ontvangen. Deadline voor deze opdracht is Woensdag 22:00. Succes!'
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jan 2013 00:20 

Hardtraxx Addict

Socializerz schreef:
Gefeliciteerd Qz, en veel plezier/succes iedereen. Ik blijf wel meelezen :corn:

Bedankt!
Pech voor jou, was een pure gok van mijn kant.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jan 2013 11:58 

Hardtraxx Addict

Juice by Qz. Juice by Qz. OOOH Qz. We got a winner!
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jan 2013 12:31 

Hardtraxx Veteran

Klos schreef:
Juice by Qz. Juice by Qz. OOOH Qz. We got a winner!

:worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jan 2013 15:12 

Hardtraxx Addict

Arnold, gaat het nog beetje goed daar? Kun je iedereen nog in bedwang houden? ^^ Succes!
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jan 2013 16:25 

Hardtraxx Veteran

Klos schreef:
Arnold, gaat het nog beetje goed daar? Kun je iedereen nog in bedwang houden? ^^ Succes!

Jullie hebben een gouden kans laten liggen om een voorsprong te nemen. Arnold had de privacy-instelling van de Facebook groep op Besloten staan ipv geheim, dus als jullie op hadden gelet hadden jullie zo kunnen 'enteren' :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jan 2013 16:54 

Hardtraxx Addict

Haha, toevallig had ik het zien staan toen ik de onze aanmaakte. Ik werd namelijk zelfs nog uitgenodigd ;) Maar nee, bedankt. We kunnen het wel op ons eigen houtje :D!
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jan 2013 17:22 

Hardtraxx Veteran

Chukkels schreef:
Klos schreef:

Jullie hebben een gouden kans laten liggen om een voorsprong te nemen. Arnold had de privacy-instelling van de Facebook groep op Besloten staan ipv geheim, dus als jullie op hadden gelet hadden jullie zo kunnen 'enteren' :P

Pff...we strijden tegen een stem amateurs...
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jan 2013 20:28 

Hardtraxx Veteran

Afbeelding

Kandidaten,

Beide teams hebben een stuk vlugger dan de deadline hun antwoord ingeleverd. Is snelheid de doorslaggevende factor? Of had één team de tijd beter nog kunnen besteden aan de juiste antwoorden?

Laten we eerst eens kijken met welke antwoorden beide teams op de proppen kwamen. De morse-codering laat ik hierbij achterwege, dit is immers door beide teams juist uitgevoerd.

Team Concordia:

1. Spaans Galjoen
2. Vliegend Hert
3. Meermin
4. Ter AA
5. Handboog

Team Concordia begon met een zucht en een steun aan de opdracht. Wat werd er in godsnaam gezocht? Random woorden, een zin? Het balletje begon enigzins te rollen toen een kandidaat op Meermin kwam. De link werd nog niet meteen gelegd, maar volgde spoedig doordat een kandidaat erachter kwam dat de Meermin een schip van de VOC betrof. Nog steeds werden er naar random woorden gezocht, totdat (Spaans) Galjoen plots boven kwam drijven. Duidelijk werd dat er VOC-schepen werden gezocht. Handboog werd ook gevonden, logisch. Ter AA werd gelinked met de tweede letter van een eredivisieclub en het vliegend fauna op zijn Belgisch aangeduid werd gekoppeld aan het Vliegend Hert.

Team Batavia:

1. Bloedgeld
2. Het Vliegende Hert
3. Meermin
4. i
5. Handbijl

Ook team Batavia had moeite met de opdracht. Ook bij dit team werd Meermin als eerste juiste antwoord gevonden. Echter bleek de link met VOC-schepen voor de overige antwoorden te lastig. Het Vliegend Hert werd nog wel als VOC-schip opgegeven, maar bij de overige antwoorden werd het gehouden bij Bloedgeld, 'i' en Handbijl.

Wat had het moeten zijn kandidaten? Natuurlijk zocht ik een vijftal VOC-schepen! En dit waren ze:

1. Galjoen. Gal is een product van het orgaan galblaas, en joen het laatste gedeelte van de waarde-aanduiding miljoen. De toevoeging van 'Spaanse' is prima doch overbodig. Goed gedaan Concordia.

2. Beide teams hadden deze fout. Hoewel het Vliegend Hert weliswaar aan de Belgische kust sneuvelde, heeft dat niets te maken met een Belgische 'aanduiding'. Ik zocht 'Het Duyfken'.

3. Drie was natuurlijk Meermin. Een meer bevat veel water en de min is een wiskundig teken. Beide teams goed beantwoord.

4. Deze bleek een lastige, al is die in de uitvoering o zo simpel. De club NEC heeft bijvoorbeeld drie letters, de tweede is een 'E'. Deze E staat voor Eendracht. Juist, tevens een naam van een VOC-schip. Beide teams dus fout.

5. De laatste opgave zet Team Concordia op een grotere voorsprong. Handboog werd inderdaad gezocht, een schip van de VOC. Batavia zat dichtbij, koos alleen het verkeerde wapentuig.

Zodoende scoort Concordia drie. punten en Batavia één schamel puntje. En dat betekent dat er een stemronde zal plaatsvinden bij Team Batavia en dit team dus uiteindelijk wéér afscheid zal moeten nemen van één van zijn leden. Concordia wint daarentegen een hint naar de schat, deze is naar de teamcaptain gestuurd, en hij mag weeral zelf bepalen wat hij hiermee doet.

Elk teamlid van Batavia mag mij zijn/haar stem weer via PM, Whapp of Facebook bekend maken. Deadline hiervoor is Donderdag 12:00., waarna het onderlinge duel zal plaatsvinden. Arnold is voor de laatste keer onschendbaar en op hem kan dus niet worden gestemd. Tot horens!
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jan 2013 20:31 

Hardtraxx Veteran

En toen was het 8 tegen 6. Volledig volgens plan :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jan 2013 20:33 

Hardtraxx Addict

Erg lastige opdracht! Flink gepuzeld (hoe de fuck schrijf je dit), knap werk iedereen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jan 2013 20:35 

Hardtraxx Veteran

gepuzzeld :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jan 2013 20:35 

Hardtraxx Addict

Mag ik vragen waar volgens jullie de logica zat bij deze opdracht? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jan 2013 20:40 

Hardtraxx Veteran

Die hadden we niet. We hadden geen enkele connectie gemaakt met VOC-schepen. Dramatisch van onze kant.

Slim gespeeld van HJ btw, moet ik toch ff een complimentje geven, al weet ik niet of het dan al dan niet bedoeld was om ons zo om de tuin te leiden. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jan 2013 20:45 

Hardtraxx Addict

Chukkels schreef:
Die hadden we niet. We hadden geen enkele connectie gemaakt met VOC-schepen. Dramatisch van onze kant.

Slim gespeeld van HJ btw, moet ik toch ff een complimentje geven, al weet ik niet of het dan al dan niet bedoeld was om ons zo om de tuin te leiden. ;)

Aight, better luck next time!
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jan 2013 20:51 

Hardtraxx Crew

Die link was inderdaad een beetje kwijt, helaas.

Moeten we nu gaan stemmen dan Bas? Ik moet toch eens goed na gaan denken :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jan 2013 20:54 

Hardtraxx Veteran

Haha. :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jan 2013 20:56 

Hardtraxx Addict

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jan 2013 21:04 

Hardtraxx Veteran

Zenda schreef:
Die link was inderdaad een beetje kwijt, helaas.

Moeten we nu gaan stemmen dan Bas? Ik moet toch eens goed na gaan denken :(

Ja, zoals het er staat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jan 2013 22:14 

Hardtraxx Addict

Firetrap schreef:
Het balletje begon enigzins te rollen toen een kandidaat op Meermin kwam.

Een kandidaat? :whistle:

De oplossing van 4 vind ik wel leuk trouwens! Jammer dat we daar niet op zijn gekomen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jan 2013 22:18 

Hardtraxx Veteran

Qz. schreef:
Firetrap schreef:
Het balletje begon enigzins te rollen toen een kandidaat op Meermin kwam.

Een kandidaat? :whistle:

De oplossing van 4 vind ik wel leuk trouwens! Jammer dat we daar niet op zijn gekomen.

Ik kwam er anders in de whapp als eerste mee hoor (ofja, zeemeermin, waar Mau meermin van maakte) :P maar dat terzijde
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jan 2013 22:56 

Hardtraxx Veteran

Gaan jullie weer met zijn allen op 1 "sterk" iemand zitten? Of gaan jullie nu daadwerkelijk voor jezelf stemmen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jan 2013 23:18 

Hardtraxx Veteran

Jurheinen schreef:
Gaan jullie weer met zijn allen op 1 "sterk" iemand zitten? Of gaan jullie nu daadwerkelijk voor jezelf stemmen?

Wie zegt dat we de vorige keer een 'samenzwering' hebben gepleegd? :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jan 2013 23:27 

Hardtraxx Addict

Misschien hadden jullie het ook gewoon samen overlegd -.-
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2013 02:29 

Hardtraxx Veteran

hmm, jammer om zo van het werk te komen, nu maar eens gaan bedenken op wie ik dit keer ga stemmen :(
Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 33  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic