Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2022 09:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Remi schreef:
Tering nice. 2 jaar lang geen corones gehad en letterlijk 2 dagen voor ik naar Azië vertrek heb ik een positieve uitslag. :thumbup:

Liever voor je vertrek naar Azië dan voor je vertrek naar Nederland


Sowieso. Weekje quarantaine hier is niet zo erg, 10 dagen opgesloten daar (tot zelfs ziekenhuis aan toe) is vervelender, ja.

Broken Balance schreef:
Remi schreef:
Tering nice. 2 jaar lang geen corones gehad en letterlijk 2 dagen voor ik naar Azië vertrek heb ik een positieve uitslag. :thumbup:


Toch wel gekregen dus. Zonde man. Heb je je vertrek nu gewoon vertraagd of heeft dit gewoon een paar maanden Azië om zeep geholpen?

Nee, als het goed is gelukkig alleen wat vertraagd. Kan niet meer met KLM vliegen want die vliegen gek genoeg niet met een positieve test en herstelbewijs. Emirates doet dat wel. Moet helaas wel overstappen in Dubai i.p.v. een directe vlucht, maar soit. Ga als het goed is nu 2 weken later, dus vrijdag 11-2.
Mocht dat toch niet haalbaar zijn dan laat ik lekker de boel de boel en vertrek ik naar Midden- en Zuid-Amerika. Ook geen straf.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2022 10:47 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Iemand ervaringen met koorona vangen in het buitenland en dan een Nederlands herstel bewijs zien te krijgen?

@ Remi

Gelukkig zijn vliegtuigmaatschappijen erg flexibel geworden met hun tickets dankzij het corona gebeuren en betaal je geen omboekingskosten meer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2022 00:33 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Lekker man. Iemand uit het voetbalteam vanmiddag positief getest. Gisteren eerste wedstrijd na de winterstop gehad en natuurlijk met de hele zooi in een kleedkamer. Wordt leuk als dat elke week zo gaat :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2022 11:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Kun je beter hopen dat gisteren iedereen besmet is inderdaad, anders blijf je bezig. Wij hadden eenzelfde scenario bij de afsluiting van de eerste seizoenshelft, borrelen in een café en 3/4e van het team besmet xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2022 17:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik weet dat Omicron milder is en dergelijke, maar toch blijf ik me verbazen over de cijfers. 110.000 mensen positief gemeld op 1 dag, 60% van de testen bij de GGD is positief.
Als je dit een week zo doorzet; en ik heb geen rede om te denken dat het aantal besmette mensen minder gaat worden; is dat je dus richting de 750.000 mensen met een besmetting in een week gaat, dat is dik 4% van de Nederlandse bevolking die dan in een week positief test. Daar moet je dan nog bij denken dat er genoeg zijn die het niet weten dat ze positief zijn of niet testen.. Daarnaast ook nog de mensen die uit voorzorg in quarantaine moeten zitten, dan ga je bijna naar dubbele cijfers van mensen die in quarantaine zitten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2022 17:25 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Tja, dat ga je toch krijgen met deze variant.

Het punt is dat we wel zo veel mogelijk de besmettingen moeten inperken, hoe weinig je er ook aan kan doen. Want bij het zware oplopen van besmettingen gaat het uiteindelijk doorstromen naar ziekenhuizen, dat gaat hand in hand namelijk. Hoe groter de besmette bevolking (zeker de niet gevaccineerde kwetsbare bevolking), hoe groter het percentage is dat wel in het ziekenhuis beland. Ondanks dat deze variant minder dodelijk is, overmacht aan besmettingen kan altijd de zorg nog overbelasten. Moet je voorstellen hoe het nu was als het de Delta variant was.

Echter gaan het aantal positieve tests wel dalen na verloop van tijd. Dit omdat het gros van de mensen het gewoon gehad hebben en immuun zijn in een of andere manier. Straks krijgen we ook nog het omicronvaccin wat mee gaat helpen. Dit zag je ook in Engeland, waar ook een enorme piek was in de Deltavariant waarna het op natuurlijke wijze weer is gaan zakken. Echter zal je deze golf wel blijven houden in de toekomst, net als de griep. En daar moet je op inspelen als maatschappij om wel ieders vrijheid te behouden.

Uiteindelijk moeten we er voor zorgen dat deze groeiende stijging in besmettingen niet vertaalt naar een te grote bezetting in het ziekenhuis. En dat zijn natuurlijk gewoon maatregelen wel opvolgen waar het kan, vaccineren als het kan en al die dingen die je al 100x hebt gehoord. Want het is niet dat verdere versoepelingen met zulke besmettingen vanzelfsprekend zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2022 17:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik zeg ook niet dat we in moeten grijpen ofzo :P. Maar als je zo het sommetje maakt ben ik wel onder de indruk van de hoeveelheid mensen die dat daadwerkelijk is in Nederland en wat voor impact dat kan hebben op een samenleving als een aanzienlijk deel binnen moet zitten. De meeste positieve gevallen zijn gelukkig kinderen, die hebben een hele kleine kans dat ze er heel ziek van worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2022 08:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

https://www.ad.nl/politiek/wetsvoorstel ... ~a0881199/

Kijk, dit is positief! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2022 09:44 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Tja, ik snap ook niet waarom ze dat voorstel nu doen. Ik snap wel waarom ze het willen maar vooralsnog is er geen reden voor. Zeker gezien de cijfers nog naar verwachting zijn en er nog geen grote druk is op de zorg. Het gros van de besmettingen is bij kinderen.

Pas wanneer het wel weer naar de getver gaat snap ik (en hoop ik) wel dat ze een 2G+ systeem gaan invoeren bij evenementen en horeca om ze zo wel door te laten gaan. Je ziet nu al dat ziekenhuisopnames weer grotendeels onder mensen is die niet een booster hebben, dus dit laat wel blijken dat als je ziekenhuisopnames wilt inperken je toch meer moet vaccineren of de verspreiding naar ongevaccineerde mensen moet zien te voorkomen.

Maar met een roverheid die nu toch meer kijkt naar het open houden van de samenleving dan alleen opnames dan kan je ook wel sneller iets als 2G verwachten dan weer meteen alles op slot. Op dat moment moet je je toch gaan afvragen wat echt "vrijheid" is onder die omstandigheden. Alles open en overal heen kunnen maar wel een test moeten doen bij het evenement/een bandje om krijgen voor kroegen a lá Duitsland of alles weer groten deels dicht of beperkt open maar dan hoef je niet te testen.

In ander nieuws. Oostenrijk krijgt vaccinatieplicht vanaf vandaag en Denemarken gaat compleet van de maatregelen af. Ben benieuwd naar de resultaten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2022 10:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:

In ander nieuws. Oostenrijk krijgt vaccinatieplicht vanaf vandaag en Denemarken gaat compleet van de maatregelen af. Ben benieuwd naar de resultaten.


Volgens mij is dit niet de eerste keer voor Denemarken dus zeker nu met die Omicron, is dit erg spannend wat dit gaat brengen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2022 10:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mooi van Denemarken, zij waren ook met testen en vaccineren echt een voorbeeldland, laat goed zien dat dus door beiden toe te passen je goed weerstand op kan bouwen en zicht kan houden op het virus om dit soort beslissingen op het goede moment te nemen. Nu hopen dat wij redelijk vlot kunnen volgen, eerst maar eens richting de piek van het aantal besmettingen..
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2022 10:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het gemiddeld aantal besmettingen van de afgelopen 7 dagen vergeleken met de 7 dagen ervoor is gezakt tot +0% in België. De daling in besmettingen begint zich nu ook goed te tonen in het 7-daags gemiddelde.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2022 18:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

https://nos.nl/artikel/2415312-half-mil ... uisopnames

Citaat:
...
Sommige ziekenhuizen geven ook coronapatiënten door aan het LCPS die niet zijn opgenomen vanwege hun coronaklachten, maar die positief getest zijn terwijl ze om een andere reden in het ziekenhuis liggen. Een deel van de stijging is hier mogelijk door te verklaren. Vanaf afgelopen week zijn ziekenhuizen deze twee groepen patiënten apart gaan registeren.

Uit een analyse van stichting NICE (dat net als het LCPS ziekenhuisopnames registreert) blijkt dat afgelopen week bij 24 procent van alle ziekenhuisopnames, covid-19 niet de reden was dat ze werden opgenomen.


Omdat hier zo veel discussie over was: dit zijn de cijfers van afgelopen week omtrent met corona/vanwege corona in het ziekenhuis zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2022 18:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nja goed, dan kan je alsnog zeggen dat 76% wel vanwege corona is opgenomen.
Typische media titels vind ik dat :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 feb 2022 10:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Nja goed, dan kan je alsnog zeggen dat 76% wel vanwege corona is opgenomen.

Wat dus wel een stuk minder is. Een tijd geleden werd gezegd dat het maximaal 5 of 10% was. Door omicron is dit dus goed gestegen en daar moet je wel rekening mee houden.

Tot nu toe blijven de IC opnames achter, dus laten we hopen dat dat zo blijven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 feb 2022 13:10 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Hoe lang moet er tegenwoordig gewacht worden op een testuitslag? Wordt aangegeven binnen 48u, maar in de zomer kreeg ik 'm dezelfde dag nog. Weet iemand meer?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 feb 2022 13:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Over 't algemeen nog steeds ongeveer een dag, soms iets langer. Maar dat is hier in de buurt (Achterhoek), kan me voorstellen dat het per regio ook nog wel enigszins kan verschillen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 feb 2022 14:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

De reden dat het langer duurt heeft ook te maken met de drukte en capiciteit in de teststraten en lab. Dagelijks worden er nu zoveel mensen getest dat het wat vertraging kan oplopen. Aldus iemand die er werkt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 feb 2022 14:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Aldus iemand die er werkt.

Denk dat iedereen dit zich wel kan bedenken
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 feb 2022 15:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zondag om 12:45 uur getest, maandag om 02:54 uur uitslag. Iets meer dan 14 uur dus in mijn geval. Was dus wel op een zondag en volgens mij testen er dan relatief minder mensen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 feb 2022 15:23 
 
Hardtraxx Veteran

THArdstyler schreef:
Nuracore schreef:
Aldus iemand die er werkt.

Denk dat iedereen dit zich wel kan bedenken


Behalve JeroenB93 blijkbaar
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 feb 2022 16:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik testte op een woensdag rond 13:00 en had om 22:00 de uitslag. Was vrij vlot, vond ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 feb 2022 16:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Remi schreef:
Ik testte op een woensdag rond 13:00 en had om 22:00 de uitslag. Was vrij vlot, vond ik.

Tja in Zeeland heb je ook 1 laboratorium per inwoner denk ik zo ongeveer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 feb 2022 16:58 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Hier afgelopen donderdag 14:30 test, uitslag vrijdag 19:30 uur..
Dan is het hier (Limburg-Noord) dus blijkbaar drukker als in andere regio's..
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 feb 2022 17:24 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Had vorige week ook met iets meer dan een halve dag de resultaten binnen (Gelderland). Woensdag half 9 's avonds getest, volgende dag tegen een uur of 11 de uitslag.
Vorige  1 ... 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic