Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2022 15:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Spobbertiet schreef:
Joey schreef:
Dinsdag de boosterprik gehaald, heb nu bij alle drie de prikken alleen een pijnlijke arm gehad.

Dat zet me wel een beetje aan het denken. Betekent dit dat mijn immuunsysteem simpelweg niet reageert op het vaccin (aangezien ik er niet ziek van word) en dat zodoende mijn bescherming lager is dan die van iemand die wel ziekteverschijnselen had na vaccinatie?

Ik kan hier online niet echt iets over terugvinden en heb niet genoeg verstand van immunologie om hier zelf conclusies uit te trekken.


Logischer is toch dat je immuunsysteem zo sterk is dat het niet hetfig is om het af te stoten


Dit, immuunsysteem zegt gewoon: "Yo thx die nemen we mee. Zien wel wanneer die van pas komt :beer: "
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2022 16:01 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Joey schreef:
Dinsdag de boosterprik gehaald, heb nu bij alle drie de prikken alleen een pijnlijke arm gehad.

Dat zet me wel een beetje aan het denken. Betekent dit dat mijn immuunsysteem simpelweg niet reageert op het vaccin (aangezien ik er niet ziek van word) en dat zodoende mijn bescherming lager is dan die van iemand die wel ziekteverschijnselen had na vaccinatie?

Ik kan hier online niet echt iets over terugvinden en heb niet genoeg verstand van immunologie om hier zelf conclusies uit te trekken.


De pijnlijke arm is puur geloof ik omdat het stofje of wat er in je arm gespoten wordt geconcentreerd is op een plek. Daarom wordt ook aangeraden veel te bewegen met je armen na zo'n prik, sporten bijvoorbeeld. Dit zorgt voor betere doorstroom van de geinjecteerde substantie. Betere distributie is uiteindelijk minder zware gevolgen (geloof ik).

Dit is niet iets wat uniek is aan het coronavaccin, extreem veel vaccins hebben dit. Ik heb het ook gehad bij prikken tegen tetanus, malaria e.d. voor ik ging reizen oid. Doordat die concentratie hoog blijft, kan je dus ook ziek worden, of duizelig.

Dat je verder niks voelt verder betekent eigenlijk dat je immuunsysteem juist goed werkt. Ik ben verder ook na beide vaccins niet min geweest (behalve een kater bij de booster). Twee collega's van mij hadden ook nergens last van maar waren wel recent ziek geweest, kan ook bijdragen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2022 16:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

https://www.ad.nl/politiek/kabinet-wil- ... ~ac2197a6/

Het is gvd januari en de samenleving gaat al open. Wat een fucking hoopvol en goed nieuws.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2022 16:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik ben blij dat het open gaat en ik vind ook niet dat het nogmaals dicht moet, maar hopelijk stijgen de ziekenhuiscijfers niet meer, al liggen er vandaag meer in dan gisteren. Gelukkig nog wel een daling op de IC.

Als het wel stijgt, verwelkom ik 2G met open armen en vind ik dat meer open moet met 2G (Evenementen).
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2022 17:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

patrickjeb schreef:
Ik ben blij dat het open gaat en ik vind ook niet dat het nogmaals dicht moet, maar hopelijk stijgen de ziekenhuiscijfers niet meer, al liggen er vandaag meer in dan gisteren. Gelukkig nog wel een daling op de IC.

Als het wel stijgt, verwelkom ik 2G met open armen en vind ik dat meer open moet met 2G (Evenementen).

Als je naar die curve kijkt zie je dat het iedere maandag toeneemt :P wel is te zien dat de afname wat aan het stagneren is, maar hoeft niks te betekenen natuurlijk. Verder 100% eens met je punt, maar verwacht niet dat ze 2G erdoor gaan krijgen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2022 17:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

patrickjeb schreef:
Ik ben blij dat het open gaat en ik vind ook niet dat het nogmaals dicht moet, maar hopelijk stijgen de ziekenhuiscijfers niet meer, al liggen er vandaag meer in dan gisteren. Gelukkig nog wel een daling op de IC.

Als het wel stijgt, verwelkom ik 2G met open armen en vind ik dat meer open moet met 2G (Evenementen).

Met de huidige verdeling van de Tweede Kamer schat ik de kans dat 2G er nogmaals gaat komen echt minimaal in, enkel VVD & D66 zijn nog voorstander.

Interessant om te zien hoe ze dit aan gaan pakken. Ik vind het wel interessant om te lezen dat ze verwachten dat rond de 50 tot 60% van de bevolking Omicron gaat krijgen. Ik hoor ook veel mensen om mij heen die het of via hun studentenhuis of van hun kinderen en de creche/school krijgen.

Wel blij dat het nu al er goed op lijkt dat er zo veel alweer kan. Evenementen tot 1250 personen, 1/3e van stadions vol, horeca en cultuur al flink open. Hopelijk gaat het lukken met alle besmettingen en ziekenhuisbezetting.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2022 18:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Ik hoor ook veel mensen om mij heen die het of via hun studentenhuis of van hun kinderen en de creche/school krijgen.

En hoe is het ziektebeeld bij hen? Mild als een griepje? Of wel wat heftiger?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2022 18:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ULTIMO schreef:
Khadber schreef:
Ik hoor ook veel mensen om mij heen die het of via hun studentenhuis of van hun kinderen en de creche/school krijgen.

En hoe is het ziektebeeld bij hen? Mild als een griepje? Of wel wat heftiger?


Mild, vaak een verkoudheidje bij kinderen
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2022 18:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Als dit de Delta variant van de kaart veegt en slechts als een 'griepje' blijft terug komen vind ik het wel prima tbh.

Ontwikkeling op medisch gebied gaat toch wel door maar wel jammer dat als dit het geval is het waarschijnlijk op een lager pitje word gezet omdat de nood lager is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2022 19:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

patrickjeb schreef:
Ik ben blij dat het open gaat en ik vind ook niet dat het nogmaals dicht moet, maar hopelijk stijgen de ziekenhuiscijfers niet meer, al liggen er vandaag meer in dan gisteren. Gelukkig nog wel een daling op de IC.

Als het wel stijgt, verwelkom ik 2G met open armen en vind ik dat meer open moet met 2G (Evenementen).


Je ziet in andere landen dat het amper effect heeft op de IC's. In Engeland zijn de IC's gewoon aan het dalen ondanks dat ze nooit een lockdown hebben gehad. Zelfde geldt voor Denemarken.

De ziekenhuis opnames zelf gaan sowieso nog toenemen, maar kijkende naar andere landen die voorlopen, heb ik echt goede hoop dat de IC's de komende tijd blijven dalen/stabiel blijven. Kom maar door met het normale leven :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2022 20:18 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Het zal allemaal, hoop op de toekomst doe ik liever nog niet aan.

Want je hebt zo plots uit het niets een dodelijkere mutatie op een fiets.

Daarom dit weekend maar meteen de kroeg in duiken en uit eten nu het nog kan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2022 20:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Het zal allemaal, hoop op de toekomst doe ik liever nog niet aan.

Want je hebt zo plots uit het niets een dodelijkere mutatie op een fiets.

Daarom dit weekend maar meteen de kroeg in duiken en uit eten nu het nog kan.


Ik zoeken of er ook een rijm zit in je eerste en derde zin, maar helaas.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2022 22:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Het zal allemaal, hoop op de toekomst doe ik liever nog niet aan.

Want je hebt zo plots uit het niets een dodelijkere mutatie op een fiets.

Daarom dit weekend maar meteen de kroeg in duiken en uit eten nu het nog kan.


Ik ben meer van juichen en genieten dan de pret drukken om voorzichtig te zijn. Mocht er een nieuwe variant zijn die ons een lockdown terug in brengt, ga ik dan wel weer janken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2022 00:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vind het echt zorgwekkend om te zien hoeveel mensen roepen dat ze het wel best vinden als er een 2G systeem komt. Er is geen enkele logica op dit moment om dat in te voeren en een heel onderzoek van de TU Delft wordt zomaar van tafel geveegd. Het is niet veiliger, dus het is niet zo dat je erachter kunt staan in het belang van de volksgezondheid, terwijl er wel een groep mensen wordt uitgesloten van de maatschappij op die manier.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2022 01:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Fuzzylogic schreef:
Vind het echt zorgwekkend om te zien hoeveel mensen roepen dat ze het wel best vinden als er een 2G systeem komt. Er is geen enkele logica op dit moment om dat in te voeren en een heel onderzoek van de TU Delft wordt zomaar van tafel geveegd. Het is niet veiliger, dus het is niet zo dat je erachter kunt staan in het belang van de volksgezondheid, terwijl er wel een groep mensen wordt uitgesloten van de maatschappij op die manier.


Spijkers met koppen. Heel goed onderzoek ook! Hier is het hele onderzoek te lezen. https://www.tudelft.nl/2022/tu-delft/ef ... -afgenomen . Daarbij snap ik heel goed dat mensen de samenleving open willen, maar enig beleid waarbij mensen daadwerkelijk worden uitgesloten vind ik geen optie. Tuurlijk heeft iedereen zijn verantwoordelijkheid en het niet kiezen om een vaccin te nemen moet ook bepaalde consequenties hebben, maar dan zou ik eerder voor 3G gaan of laatste redmiddel 1G (niet optimaal, maar wel veiliger dan nu). Nu zien we dat met de omicron variant het allemaal gelukkig meevalt, maar wat gaan we doen bij een volgende variant en daarna en daarna? Dit is op de langere termijn niet meer vol te houden. Niet zolang we de oorzaak van dit soort virussen aanpakken. Grootschalige veeteelt en wetmarkets.

Alleen al als ik kijk naar hoe de quarantaine regels zijn op de middelbare school. 3 besmettingen in een klas is heel de klas naar huis en online onderwijs. Dit werkt voor de docenten niet, voor de leerlingen niet en wat te denken dan ouders die ineens met kinderen weer thuis zitten. Ik ben heel benieuwd hoe dit verder gaat lopen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2022 09:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hekzitter schreef:
Dit is op de langere termijn niet meer vol te houden. Niet zolang we de oorzaak van dit soort virussen aanpakken. Grootschalige veeteelt en wetmarkets.

K mot toch kip kenne vrete?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2022 10:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ULTIMO schreef:
Khadber schreef:
Ik hoor ook veel mensen om mij heen die het of via hun studentenhuis of van hun kinderen en de creche/school krijgen.

En hoe is het ziektebeeld bij hen? Mild als een griepje? Of wel wat heftiger?

Over het algemeen niet heftig, maar dat maakt het niet minder vervelend als je bijvoorbeeld een tentamen of vlucht mist door een besmetting. Deze variant is volgens wetenschappers het meest besmettelijke virus wat we sinds we weten hebben gezien.

Hekzitter schreef:
Dit is op de langere termijn niet meer vol te houden. Niet zolang we de oorzaak van dit soort virussen aanpakken. Grootschalige veeteelt en wetmarkets.

Absoluut mee eens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2022 10:33 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Fuzzylogic schreef:
Vind het echt zorgwekkend om te zien hoeveel mensen roepen dat ze het wel best vinden als er een 2G systeem komt. Er is geen enkele logica op dit moment om dat in te voeren en een heel onderzoek van de TU Delft wordt zomaar van tafel geveegd. Het is niet veiliger, dus het is niet zo dat je erachter kunt staan in het belang van de volksgezondheid, terwijl er wel een groep mensen wordt uitgesloten van de maatschappij op die manier.


50% eens. Niemand zegt dat NU 2G moet komen en dit artikel praat over dat een van de G systemen nu niet relevant is, wat klopt. Een 2G systeem zou nu niet werken nee. Maar zoals dat onderzoek ook zegt, een 2G systeem had een half jaar terug wel gewerkt.

Geen enkel 2G systeem heeft het einde van 2021 kunnen overleven. De vaccins begonnen hun sterkte te verliezen en er kwam een besmettelijkere variant. Dat is niet omdat 2G niet werkt, maar dat is omdat wij incompetent zijn in het virus effectief te bestrijden als aardkloot. Had het eerder ingevoerd ten tijde van de hoogtij van de Delta variant dan had het veel beter gewerkt dan een avondklok of een beperkte openingstijd van alles.

Dus bij Omikron gaat een 2G systeem niet werken nee, en 1G en 3G ook niet. Het is simpelweg te besmettelijk en gezien er (nog) geen serieuze gevolgen aan hangen voor de zorg is een 2G systeem het niet waard en zal ook niet werken. En zeker als deze soort blijft en we straks een aangepast vaccin krijgen waardoor dat ook weer wordt ingedamd, dan is het niet waard om een van deze systemen te gebruiken.

Echter, mochten we door laklustere vaccinatiegraden en het niet vaccineren van 3e wereldlanden weer een nieuwe dodelijkere variant krijgen, dan is het wel zaak dat er een 2G of 1G systeem komt nadat iedereen weer opnieuw is gevaccineerd tegen deze dodelijkere versie. Dit houdt de besmettingsgraad wellicht minder tegen omdat het natuurlijk besmettelijker is dan Omikron.

Maar het voorkomt wel dat ziektes verspreiden naar mensen die niet gevaccineerd zijn die daardoor een grotere kans hebben om het virus weer mutatiegrond te geven of het ziekenhuis op te vullen voorbij zijn capaciteit en je legt de samenleving en globale economie wederom niet meteen plat. Dit is namelijk een wereldwijd probleem, vandaar dat het ook een pandemie is en niet een epidemie. Maar iedereen kijkt nog steeds eerst naar zijn eigen hachje en houdt dan op met verder de boel bestrijden in de illusie dat het over is.

Het is niet een onmogelijke situatie, maar het kan evengoed totaal niet gebeuren. Daarom, 2G kan wel werken en daarom zal het nooit van tafel geveegd worden, ook al heeft dit onderzoek gelijk voor de situatie die er NU is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2022 10:43 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Broken Balance schreef:
Het zal allemaal, hoop op de toekomst doe ik liever nog niet aan.

Want je hebt zo plots uit het niets een dodelijkere mutatie op een fiets.

Daarom dit weekend maar meteen de kroeg in duiken en uit eten nu het nog kan.


Ik ben meer van juichen en genieten dan de pret drukken om voorzichtig te zijn. Mocht er een nieuwe variant zijn die ons een lockdown terug in brengt, ga ik dan wel weer janken.


Dat is ook zo. We moeten eigenlijk hopen dat Omikron aanblijft, uiteindelijk zullen we er van nature meer resistent van worden. Zeker in combinatie met een vaccin gaat dat sneller dan natuurlijk mogelijk is. Zo breng je een virus op natuurlijke wijze terug (wat bij een Delta variant niet mogelijk was zonder een goed deel van de wereldbevolking er voor op te offeren). En zo kunnen we hopelijk eindelijk eens meer vaccins alloceren naar de broedgronden van mutaties zodat we Omikron in die zin ook meer een kans geven om de dominante variant te blijven.

Het enige waar je beleid dan ook op kan baseren is hoop. Vind het altijd tergend om te zien dat mensen niet door hebben hoe fragiel de situatie nog is en hoe snel het nog steeds kan omslaan, zelfs na 2 jaar van dit virus. En dan is het wss weer de schuld van de roverheid en een niet werkend vaccin :yawn:.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2022 09:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... m=redirect

3e prik verandert niets aan geldigheid vaccinatiebewijs
Heeft u al een geldig vaccinatiebewijs? En kreeg u een 3e coronaprik? Dit heeft geen effect op de geldigheid van uw vaccinatiebewijs. Uw vaccinatiebewijs waar 2 prikken in staan (of 1 bij vaccinatie met Janssen) is nog steeds geldig. U kunt uw 3e prik wel ophalen in CoronaCheck. U krijgt dan een extra internationale QR-code waarbij ook uw 3e prik zichtbaar is.


Begrijp ik nou goed dat mijn QR code geldig blijft zonder dat ik een booster neem? :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2022 09:50 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Vind dat ook wat vreemd. Niet geheel onlogisch gezien ongevaccineerd en gevaccineerd het even goed kunnen krijgen tegenwoordig. Wat dat betreft is het 1G of 2G+ systeem dat Duitsland heeft ook de enige manier waarop je veilig op een feest of wat dan ook zou zijn. Het enige verschil zit hem in het feit dat je zonder prik gewoon alsnog zwaardere vormen van Corona kan krijgen, dus het is je eigen keuze uiteindelijk.

Maar met het oog op dat alles weer open mag en dat je juist ziekenhuisopnames wilt voorkomen om dat zo te houden vind ik dit nogal dom. Volgens kuipers komen de meeste ziekenhuisopnames op het moment van jonge mensen en mensen zonder booster. Lees, ziekenhuisopnames, niet per sé IC.

Dus waarom dan deze regel invoeren zodat mensen alsnog laaks kunnen doen en een booster skippen met mogelijk weer overbelasting van het ziekenhuis tot gevolg. Want ondanks dat het een minder schadelijke variant is en dat mensen minder lang in het ziekenhuis liggen kan het volume alsnog oplopen gezien de besmettelijkheidsgraad. Naast het feit dat er ook al werd gemeld dat veel mensen nog wel langdurig last hadden van deze variant.

Wellicht dat het wel verandert zodra het aan Omicron aangepast vaccin komt. Maar voor nu vind ik het een uitlegbare maar domme beslissing met het oog op het open houden van de samenleving.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2022 09:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja ik denk puur en alleen aan m'n QR en zolang die gewoon geldig blijft zie ik geen enkele reden om een booster te nemen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2022 09:56 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Ja ik denk puur en alleen aan m'n QR en zolang die gewoon geldig blijft zie ik geen enkele reden om een booster te nemen.


Ik hoop dat je de reden wel ziet zodra we weer dicht moeten wegens overbezetting in het ziekenhuis of zodra je het slecht vat met alle gevolgen van dien :P.

De enige manier waarop je deze "open" samenleving met Corona kan houden is als genoeg mensen gevaccineerd zijn. Als je (en genoeg anderen) dan zelf geen zin hebt om een vaccin te nemen heb je imo ook geen recht van klagen als alles weer dicht moet.

Naast dat de kans groot is dat zodra het toch weer dicht moet dat er alsnog een 2G systeem gaat komen. Jij bent daar natuurlijk zelf niet de oorzaak van mijn rode gevederde vriend. Maar het is wel zo dat zodra genoeg mensen het naast zich neer gaan leggen, het virus weer de overhand gaat nemen en er weer striktere maatregelen komen. Op dat punt, is het dan ook wel hun eigen schuld.

Het werkt altijd 2 kanten op he, als je er niks voor doet, krijg je uiteindelijk ook niks terug. Het is ieder zijn eigen keuze, maar de reden waarom je een vaccin haalt is juist voor eigen bescherming, bescherming van naasten, mutatiekansen verkleinen en ziekenhuiscijfers/verspreiding laag houden waardoor de samenleving open kan blijven.

Ik snap ook wel wat jij zegt, maar dat laatste punt geldt voor mij nu eerlijk gezegd het meeste. Dat ik de Omikron variant krijg met een booster in me zou me niet bijster veel uitmaken. Maar ik wil niet nog eens in een lockdown terwijl we dat makkelijk hadden kunnen voorkomen, en ik denk jij ook niet.

Want aan de toon van de persco te horen gaat de boel qua evenementen wss nog niet open zodra de ziekenhuisopnames toch relatief met de besmettingscijfers meestijgen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2022 10:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Tsja, ieder z'n eigen reden om zich te laten prikken, heb er 2 genomen in de hoop dat we "er dan vanaf waren", bleek niet het geval. Dus ben huiverig met die 3e. Maar als het nodig is voor geldigheid QR dan plan ik hem lekker weer in, zelfde resultaat, andere beweegreden. Heb verder wel vertrouwen in de wetenschap enzo, maar op de een of andere manier gewoon geen haast met die booster als het niet absoluut noodzakelijk is. Puur gevoelsdingetje.

Daarnaast ook wel het idee dat als je nu heel vroeg gaat boosteren, je straks over 7 maanden weer opnieuw aan de beurt bent en dan met een eventuele ongeldige QR zit rond de vakantieperiode. Dus ook gunstiger om even te wachten met boosteren.

Persco niet gezien overigens, ik haal m'n COVID info liever van een hardstyle forum.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2022 10:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

https://eenvandaag.avrotros.nl/panels/o ... n-op-meer/

Opvallend dat de stemming in NL zo omgeslagen lijkt te zijn en dat mensen heel graag nog verder willen versoepelen dan dit. Ik denk perosonlijk dat ze al best een flinke stap hebben gezet en ik snap hun beweegredenen wel. Naar schatting heeft nu bijna 1 op de 50 Nederlanders Corona namelijk, dus de kans dat je er de komende weken mee te maken krijgt is niet gering.
Vorige  1 ... 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic