Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2022 11:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hoppa eindelijk weer sporten! :yay: :yay:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2022 11:41 
 
Hardtraxxer

Broken Balance schreef:
Horeca dicht houden zal geen houdbare situatie zijn verwacht ik.
Al zou juist een tussenkomst zoals horeca beperkte zitplekken en op afspraak wel open zoals je zegt iig wat zijn. Al zullen Horecaondernemers dan alsnog protesteren. Die willen gewoon volle bak, zonder beperkingen.

Als er wat open gaat gok ik dat het tot 20:00 is en op afspraak met een maximum per tafel. Maar hé, dat is iig een start.


Ja precies, ik denk dat iedere horeceanemer hier voor tekent. Gewoon weer lekker aan de gang kunnen zijn en het volk kan er ook weer opuit. Hoop zo dat ze het vanavond nog aankondigen..
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2022 12:06 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Ik ga er niet van uit (moet je sowieso nooit doen heb ik al geleerd), maar als het wel gebeurd is het een mooie bonus.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2022 13:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Indy schreef:
Hoppa eindelijk weer sporten! :yay: :yay:

Lekker pompen, maatje!
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2022 13:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Indy schreef:
Hoppa eindelijk weer sporten! :yay: :yay:

Indy gooit schijven door het dak
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2022 14:58 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Indy schreef:
Hoppa eindelijk weer sporten! :yay: :yay:


Mag wel hopen dat de sportscholen in ieder geval tot 20:00 open mogen, het liefst langer. Tot 17:00 is echt niet te doen als je tijdens kantooruren aan het werk bent.

Ik hoop zelf ook stiekem dat ze iets meer versoepelen dan het OMT geadviseerd heeft, dat restaurants en de bioscopen/theaters niet open mogen snap ik echt niet. Dat we de clubs, feestcafés en evenementen nog even niet doen kan ik vrede mee hebben, maar dit is meten met 2 maten. Ik heb geen enkel bedrijf de coronamaatregelen zo goed zien opvolgen als de Plaatselijke Pathé hier. Met CTB, mondkapje én 1.5 afstand moet dit toch ook gewoon kunnen.. Want als we hier niet open gaan dan blijft half Nederland naar België en Duitsland gaan, en geef ze eens ongelijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2022 16:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

THArdstyler schreef:
Indy schreef:
Hoppa eindelijk weer sporten! :yay: :yay:

Indy gooit schijven door het dak


Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jan 2022 16:31 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Jordi schreef:
THArdstyler schreef:
Indy schreef:
Hoppa eindelijk weer sporten! :yay: :yay:

Indy gooit schijven door het dak


Afbeelding


Er is maar een ekte blauwe Mitsubishi.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2022 16:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Belachelijk hoeveel bedrijven een 'uitzondering mondkapjesplicht' kaart verkopen :sick:
Vervolgens staat er ergens op een andere pagina waar nooit iemand op zal klikken dat de kaart niet officieel en wettelijk stand mag houden maar het alleen is om 'u op uw recht te wijzen'
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2022 16:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Belachelijk hoeveel bedrijven een 'uitzondering mondkapjesplicht' kaart verkopen :sick:

Zijn er echt mensen die dat kopen terwijl iedereen zo'n uitzonderingskaart gewoon gratis op de site van de overheid kan downloaden en uitprinten :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jan 2022 12:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

https://twitter.com/IkWakker/status/1482524208169197570 ook wappies kijken naar hoeren xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2022 12:09 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Zag vandaag wel wat interessants staan over de toekomst qua Corona. En ook n.a.v. het bericht van Boris Johnson dat hij Engeland compleet open wilt gooien en over gaat naar leven met Corona in de lente. Ze zijn nog bezig met opstellen hoe en wat. Besmettingen dalen sinds kort in de VK na een enorme piek, maar ziekenhuisopnames stijgen nog altijd (IC opnames die dalen).

Naar aanleiding van dat zag ik deze staan.

https://www.nu.nl/coronavirus/6178560/d ... anten.html

En dat is het conflict wat we nu gaan krijgen. We gaan straks alles open gooien en leven met Corona. Maar om dat te kunnen behouden moet er wel genoeg gevaccineerd worden. Ik kan me juist voorstellen dat mensen over tijd minder de prik gaan halen.

En zoals gezegd wordt; nu is Omicron de meest besmettelijke variant maar het kan zo omdraaien naar een besmettelijkere variant die een stuk schadelijker is. Vooral als de wereldwijde vaccinatiegraad laag blijft (helemaal in 3e wereld landen) is de kans dat het virus uiteindelijk een meer besmettelijke en schadelijkere variant een stuk hoger.

Want virussen gedijen nou eenmaal het best in mensen zonder vaccinatie en gebieden waar dus ook weinig mensen gevaccineerd zijn. Daarom is daar de kans ook het hoogste op nieuwe mutaties die uiteindelijk alles weer overhoop gooien.

Dus ja, nu we eindelijk nationaal wat meer ruimte hebben en 2 jaar ervaring met dit virus, zien we eindelijk misschien eens dat onze vrijheid hangt een beetje af van de wereldwijde vaccinatiegraad en puur dom ongeluk (want mutaties zijn willekeurig en zodoende kansberekeningen).
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2022 22:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het einde van de pandemie dus in zicht? (L)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2022 12:37 
 
Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:
Zag vandaag wel wat interessants staan over de toekomst qua Corona. En ook n.a.v. het bericht van Boris Johnson dat hij Engeland compleet open wilt gooien en over gaat naar leven met Corona in de lente. Ze zijn nog bezig met opstellen hoe en wat. Besmettingen dalen sinds kort in de VK na een enorme piek, maar ziekenhuisopnames stijgen nog altijd (IC opnames die dalen).

Naar aanleiding van dat zag ik deze staan.

https://www.nu.nl/coronavirus/6178560/d ... anten.html

En dat is het conflict wat we nu gaan krijgen. We gaan straks alles open gooien en leven met Corona. Maar om dat te kunnen behouden moet er wel genoeg gevaccineerd worden. Ik kan me juist voorstellen dat mensen over tijd minder de prik gaan halen.

En zoals gezegd wordt; nu is Omicron de meest besmettelijke variant maar het kan zo omdraaien naar een besmettelijkere variant die een stuk schadelijker is. Vooral als de wereldwijde vaccinatiegraad laag blijft (helemaal in 3e wereld landen) is de kans dat het virus uiteindelijk een meer besmettelijke en schadelijkere variant een stuk hoger.

Want virussen gedijen nou eenmaal het best in mensen zonder vaccinatie en gebieden waar dus ook weinig mensen gevaccineerd zijn. Daarom is daar de kans ook het hoogste op nieuwe mutaties die uiteindelijk alles weer overhoop gooien.

Dus ja, nu we eindelijk nationaal wat meer ruimte hebben en 2 jaar ervaring met dit virus, zien we eindelijk misschien eens dat onze vrijheid hangt een beetje af van de wereldwijde vaccinatiegraad en puur dom ongeluk (want mutaties zijn willekeurig en zodoende kansberekeningen).


Zo kan de volgende variant ook milder zijn. Alles opengooien en zorgcapaciteit verhogen lijkt mij het meest logisch
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2022 12:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Spobbertiet schreef:
Broken Balance schreef:
Zag vandaag wel wat interessants staan over de toekomst qua Corona. En ook n.a.v. het bericht van Boris Johnson dat hij Engeland compleet open wilt gooien en over gaat naar leven met Corona in de lente. Ze zijn nog bezig met opstellen hoe en wat. Besmettingen dalen sinds kort in de VK na een enorme piek, maar ziekenhuisopnames stijgen nog altijd (IC opnames die dalen).

Naar aanleiding van dat zag ik deze staan.

https://www.nu.nl/coronavirus/6178560/d ... anten.html

En dat is het conflict wat we nu gaan krijgen. We gaan straks alles open gooien en leven met Corona. Maar om dat te kunnen behouden moet er wel genoeg gevaccineerd worden. Ik kan me juist voorstellen dat mensen over tijd minder de prik gaan halen.

En zoals gezegd wordt; nu is Omicron de meest besmettelijke variant maar het kan zo omdraaien naar een besmettelijkere variant die een stuk schadelijker is. Vooral als de wereldwijde vaccinatiegraad laag blijft (helemaal in 3e wereld landen) is de kans dat het virus uiteindelijk een meer besmettelijke en schadelijkere variant een stuk hoger.

Want virussen gedijen nou eenmaal het best in mensen zonder vaccinatie en gebieden waar dus ook weinig mensen gevaccineerd zijn. Daarom is daar de kans ook het hoogste op nieuwe mutaties die uiteindelijk alles weer overhoop gooien.

Dus ja, nu we eindelijk nationaal wat meer ruimte hebben en 2 jaar ervaring met dit virus, zien we eindelijk misschien eens dat onze vrijheid hangt een beetje af van de wereldwijde vaccinatiegraad en puur dom ongeluk (want mutaties zijn willekeurig en zodoende kansberekeningen).


Zo kan de volgende variant ook milder zijn. Alles opengooien en zorgcapaciteit verhogen lijkt mij het meest logisch


Jammer genoeg doe je dit niet op korter termijn.
Opleidingen duren nog te lang geloof ik. Tevens is het wat betreft cariere totaal niet voor iedereen even interessant en moet zorg je gewoon liggen en betaald het lang niet even goed. Ook vind ik het best gevaarlijk om plots op de schalen terwijl je over een aantal jaar bijvoorbeeld Corona onder controle krijgt door bijv. permanente inenting of wat dan ook je zit met een hoop werkloze omdat ze niet meer nodig zijn.

Of denk ik nu kort door de bocht?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2022 12:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nee je denkt logisch, iedereen is NL nu aan het afzeiken om de zorg, deels ook misschien terecht. Maar waar Nederland kampioen in was, is een zo laag mogelijk IC capaciteit hebben. Wij accepteren dat de dood erbij hoort en behandelen ouderen niet oneindig door, terwijl in Duitsland dit niet denkbaar is. Wat dat betreft vind ik onze mentaliteit veel beter.

Er moet alleen een oplossing gevonden worden op pandemieën. Een soort rekbaar IC hebben zou chill zijn, maarja hoe je dat zou moeten realiseren is een ander punt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2022 13:15 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Dat is wel het plan wat er was voor de toekomst. Qua personeel en locaties flexibiliteit opbouwen zodat grote pieken ook kunnen worden opgevangen zonder het land meteen dicht te gooien. Daarmee kan je de dreiging van nieuwe varianten iets meer onderzoeken en afwachten voor je het land wel of niet dicht gooit.

Spobbertiet schreef:
Zo kan de volgende variant ook milder zijn. Alles opengooien en zorgcapaciteit verhogen lijkt mij het meest logisch


Zorg opschalen is lastig omdat er gewoon geen geld voor is en het een totaal niet aantrekkelijke sector is om te werken. Dat is wel voor een groot deel de schuld van de overheid van nu en de laatste jaren. Elke keer is het excuus "ja maar dat duurt te lang". Als we er mee waren begonnen op het punt dat die vraag gesteld werd, hadden we nu over een paar jaar een nieuwe impuls aan zorgpersoneel. Want je moet niet vergeten dat het personeel afneemt, veel mensen zitten in burnout of stoppen vanwege de hele situatie. Dus aanvullen moet zeker en het excuus dat het te lang duurt is gewoon een dom uitstel van executie.

Als de zorgsector niet verbeterd wordt dan gaan we alleen maar een afname zien.

En ja het virus kan ook milder worden. Maar je gaat met het beleid om alles te versoepelen en niet eerst een vangnet opbouwen er eigenlijk al van uit dat hij altijd milder wordt.

Wat je wel compleet negeert daarmee is het feit dat als je alles open gooit, de besmettingen omhoog vlliegen (niet per sé de ziekenhuisopnames) dat zien we nu al. Hoe meer besmettingen onder vooral ongevaccineerden (veelal in landen met een lage vaccinatiegraad), hoe meer dat virus kan gedijen en hoe meer kans op mutatie. Nu zal de mutatie altijd willekeurig zijn dus het kan milder worden maar het kan ook erger worden. En hoe meer kansen op mutatie er zijn, deste meer kans heb je ook dat het een keer de verkeerde kant op valt.

Dus simpelweg alles open en geen vangnet aan maatregelen of een hoge vaccinatiegraad hebben betekent simpelweg dat we uiteindelijk sowieso weer een gevaarlijke variant krijgen en weer compleet terug bij af zijn omdat we WEER alles blind open hebben gegooid.

Corona gaat niet weg. En als je veel besmettingen blijft houden krijg je veel meer mutatiepogingen en gezien het nooit weg gaat, zal het dubbeltje toch een keer de verkeerde kant op vallen. Het hele langetermijnsplan (flexibele zorg, hoge wereldwijde vaccinatiegraad) is juist om dat te voorkomen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2022 14:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Er moet alleen een oplossing gevonden worden op pandemieën. Een soort rekbaar IC hebben zou chill zijn, maarja hoe je dat zou moeten realiseren is een ander punt.


Mijn vader is sinds een jaar of 3 opgeleid om multi inzetbaar te zijn, hij is van origine (al ruim 35 jaar) IC Verpleegkundige, maar heeft een opleiding gedaan zodat hij ook op de Spoedeisende hulp terecht kan. Hij heeft afgelopen jaren elk half jaar geswticht tussen IC en SEH.

Zo'n opzet zou toch ook andersom kunnen werken, mensen prikkelen om bij te scholen, want als je al opgeleid verpleegkundige bent dan kun je (lijkt me) veel sneller ook laten bijscholen tot IC verpleegkundige.

Zo kun je misschien wat makkelijker schuiven als je ene zorg gedwongen afschaalt en andere zorg meer handjes nodig heeft.

Random gedachte, geen idee of het in de praktijk zo (kan) werken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2022 14:20 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Dat werkt op zich wel. Maar dan haal je alsnog doktoren/artsen/zorgpersoneel weg bij een andere afdeling waardoor dat ook weer achter gaat lopen.

Het betekent wel dat je de directe golf beter aan kan maar het betekent dan wel WEER dat de gewone zorg gaat achterlopen. En dan wordt dat weer een beweegreden voor beperkingen.

Dus je moet juist personeel dat anderzijds flexibel inzetbaar is opleiden en zo min mogelijk wegpakken van de andere sectoren die nu al een achterstand hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jan 2022 11:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Opvallend dat er in het land nu een enorme roep is voor versoepelingen, zelfs de braafste cutuursector heeft een klein protest gehouden. Vermoed dus dat er wel versoepelingen komen.

https://nos.nl/artikel/2413787-we-laten ... l-begonnen

We willen dus eigenlijk de UK en Denemarken achterna, hopelijk krijgen we het daarmee endemisch in de samenleving zonder al te veel druk op de ziekenhuizen.

Ook opvallend was een reportage van nieuwsuur:
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/241373 ... enland-aan

Goed om te zien hoe het in het buitenland gebeurd, daar zie je pas hoe weinig ingeburgerd bijvoorbeeld mondkapjes of regelmatig testen is in Nederland.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2022 00:01 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

!!!

Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2022 13:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dinsdag de boosterprik gehaald, heb nu bij alle drie de prikken alleen een pijnlijke arm gehad.

Dat zet me wel een beetje aan het denken. Betekent dit dat mijn immuunsysteem simpelweg niet reageert op het vaccin (aangezien ik er niet ziek van word) en dat zodoende mijn bescherming lager is dan die van iemand die wel ziekteverschijnselen had na vaccinatie?

Ik kan hier online niet echt iets over terugvinden en heb niet genoeg verstand van immunologie om hier zelf conclusies uit te trekken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2022 14:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Joey schreef:
Dinsdag de boosterprik gehaald, heb nu bij alle drie de prikken alleen een pijnlijke arm gehad.

Dat zet me wel een beetje aan het denken. Betekent dit dat mijn immuunsysteem simpelweg niet reageert op het vaccin (aangezien ik er niet ziek van word) en dat zodoende mijn bescherming lager is dan die van iemand die wel ziekteverschijnselen had na vaccinatie?

Ik kan hier online niet echt iets over terugvinden en heb niet genoeg verstand van immunologie om hier zelf conclusies uit te trekken.


Met deze vraag zat ik ook, omdat ik ook 0 bijwerkingen had. Ik had er destijds wel iets over gelezen en het antwoord was nee, dat maakt niet uit. Maar, ik heb natuurlijk geen idee meer hoe en wat en heb geen bron ervoor. Dus uiteindelijk heb je hier niet veel aan :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2022 14:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Als je geen bijwerkingen krijgt van het vaccin behoor je gewoon tot de x% die immuun is voor coronings.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jan 2022 14:47 
 
Hardtraxx Veteran

Joey schreef:
Dinsdag de boosterprik gehaald, heb nu bij alle drie de prikken alleen een pijnlijke arm gehad.

Dat zet me wel een beetje aan het denken. Betekent dit dat mijn immuunsysteem simpelweg niet reageert op het vaccin (aangezien ik er niet ziek van word) en dat zodoende mijn bescherming lager is dan die van iemand die wel ziekteverschijnselen had na vaccinatie?

Ik kan hier online niet echt iets over terugvinden en heb niet genoeg verstand van immunologie om hier zelf conclusies uit te trekken.


Logischer is toch dat je immuunsysteem zo sterk is dat het niet hetfig is om het af te stoten
Vorige  1 ... 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic