Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2022 00:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Citaat:
Naast de B.1.640.2 variant die in Frankrijk is gevonden, is er wederom een nieuwe coronavariant gevonden in Cyprus. De stam van Covid-19 van deze variant bestaat uit een combinatie van Delta en Omikron. De variant is gevonden door Leondios Kostrikis, een professor in de biologische wetenschappen aan de Universiteit van Cyprus enhoofd van het Laboratorium voor Biotechnologie en Moleculaire Virologie.

“Er zijn momenteel Omikron- en Deltaco-infecties en we hebben deze stam gevonden die een combinatie van deze twee is,” geeft Kostrikis aan. “De ontdekking werd “Deltakron” genoemd dankzij van de identificatie van Omikron-achtige genetische deeltjes binnen de delta genomen”, zei hij.


https://corona-teller.nl/deltakron-omik ... ronavirus/
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2022 01:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Sinds gisteren terug uit Curacao en wat was dit een fijne vakantie. Wij gingen er heen toen er nog minder dan 118 mensen covid19 hadden. Helaas ging het met dit land heel hard in een korte tijd. Een dag voor ons vertrek waren er iets meer dan 26000 mensen die Covid19 hadden.

Helaas liep ondanks de fijne en best wel zorgloze vakantie op de laatste dag , de dag voor de vlucht, in de soep doordat mijn zus plots erg ziek was en positief bleek te zijn. Curacao is erg onduidelijk wat te doen bij een situatie als dit dus wij moesten van alles in 4 uur tijd regelen, iedereen moest getest worden, de verzekering moest geactiveerd worden, er moest uitgezocht worden of het hele gezin in quarantaine moest of niet (nergens echt te vinden), nieuw appartament regelen, nieuw vervoer regelen en dat allemaal tijdens het hoogseizoen (Curacao zat letterlijk vol als het ging om hotels en appartementen. Al met al een hoop onzekerheden en stress.

Wij hebben er voor gekozen om mijn zus achter te laten met mijn vader (aangezien zij niet het huisje mag verlaten en geen rijbewijs heeft e.d.) zodat hij voor haar kan zorgen. Met geluk hebben wij nog onderkomen via via via kunnen regelen door iemand in Nederland die daar een huisje had maar nooit verhuurd en hebben wij zelf een dag voor de vlucht kunnen testen (iets wat volgens Curacao en Nederland voor de vlucht niet verplicht was maar achteraf bij de check-in dus wel bleek te zijn) en op tijd een resultaat mogen ontvangen. (Er ging nog meer in de soep door nieuwe maatregelen doordat wij 30 minuten voor de gate dicht ging werden geweigerd bij de check-in omdat wij een nieuw formulier van Sint Maarten niet hadden maar daar is dit topic niet voor).

Mijn zus is volledig gevaccineerd en wij hebben toch wel in een behoorlijke bubbel geleefd door grote druktes te vermijden en ons te houden aan goede hygiene en mondkapjes plichten. Alsnog is ze heel ziek geworden maar gelukkig ging het na dag 3 weer beter met haar. Nu maar hopen dat mijn pa door haar niet word aangstoken tijdens de quarantaine omdat we maar een 1 slaapkamer appartement hebben kunnen regelen.

Hij slaap gelukkig wel in de huiskamer op de bank de komende 10 dagen en mijn zus komt de slaapkamer (op badkamer gelegenheid na) niet uit en zal altijd een mondkap dragen. Maar toch is de angst en kans er natuurlijk.

Mijn pa is zojuist ook positief getest in curacao
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2022 10:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hopen voor hem dat 't mee valt dan!
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2022 10:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vervelende situatie Nunacore. Hopelijk blijven de klachten mild en kunnen ze gauw weer richting Nederland!
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2022 10:57 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

https://www.nu.nl/coronavirus/6177385/o ... enten.html

Advies voor mondkapjes bij sportwedstrijden, drukke winkelstraten, drukke markten en het binnen zitten. Ten eerste, bijna al deze dingen hebben geen nut want winkels zijn dicht en sportwedstrijden mogen geen publiek hebben, dus waarom opeens dit advies. Het lijkt er ook namelijk niet op dat deze weer open gaan na de persco op vrijdag.

Ik snap het sentiment, en veel mensen doen dit al volgens mij (ten minste, dit zie ik in Groningen stad op de drukke dagen en op de markt). Maar waarom kom je daar mee terwijl alles dicht is, dan heeft die maatregel toch nul zin.

Het binnen zitten snap ik ook niet echt. Ze maken een uitzondering voor eten en drinken, maar waar zit je lange tijd binnen waar je dat niet doet, behalve een wachtkamer van een ziekenhuis/tandarts oid. Het is imo veel te niche om echt iets uit te maken, zeker wanneer een groot deel op dat soort plekken al ver uit elkaar zit of zelfs het masker op houdt.

Nu nog de mooiste, ze willen op demonstraties ook mondkapjes verplichten. Ik weet niet of ze uberhaupt iets meekrijgen van de wereld buiten hun kantoor, maar bijna alle demonstraties zijn tegen de maatregelen/corona/overheid. Succes met hun mondkapjes verplichten :lol: .

Heb verder geen problemen met het dragen van mondkapjes daar, ik doe het sowieso al wel, maar het is wederom weer veel gehannes dat niet te handhaven valt voor iets wat waarschijnlijk amper resultaat geeft.

Ik blijf pleiten voor een wisseling van de wacht bij het OMT, want ze lijken ook een beetje aan strohalmen vast te houden onderhand. Het worden steeds meer ingrijpende maatregelen die weinig resultaat bieden. Ipv meer op te leggen kunnen ze beter hun energie steken hoe ze de boel weer open kunnen gooien en hoe we moeten gaan leven met het virus. Het is net een bokser die weigert de handdoek in de ring te gooien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2022 11:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Eigenlijk bizar he, dat wij nog steeds enige land in lockdown zijn. Er werd destijds gezegd dat andere landen ook gaan volgen, maar dat hebben ze zo te zien flink overschat. Ik heb ook het idee dat een lockdown met zo'n besmettelijke virus gewoon niet veel meer doet. Het verspreid zich toch wel. Corrigeer me als ik het fout heb, maar hier gaat het qua besmettingen echt niet veel minder hard dan in onze buurlanden.

Hopelijk gooien ze de boel weer beetje open.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2022 12:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

We zaten voor de Omicron-variant ook bijna op de piek qua ziekenhuisbezetting. Dat begint nu eindelijk te dalen, dus ik was op zich wel voor een hardere lockdown. De eerste zaken worden nu weer geopend, namelijk de basisschoelen en middelbare scholen. Dat zal ontetwijfeld een flinke bak besmettingen met zich meebrengen gezien resultaten in het recente verleden.Over twee weken gaan ze nog eens kijken, laten we kijken wat er dan evnetueel bij open kan. Ik hoop dan vooral op sportactiviteiten, eerder dan bijvoorbeeld winkels of horeca.

Overigens: FFP2 maskers overal ben ik niet tegen. Het is ondertussen wel duidelijk dat die maskers verspreiding tegengaan, als we daarmee meer open kunnen krijgen vind ik dat ok.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2022 13:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
We zaten voor de Omicron-variant ook bijna op de piek qua ziekenhuisbezetting. Dat begint nu eindelijk te dalen, dus ik was op zich wel voor een hardere lockdown. De eerste zaken worden nu weer geopend, namelijk de basisschoelen en middelbare scholen. Dat zal ontetwijfeld een flinke bak besmettingen met zich meebrengen gezien resultaten in het recente verleden.Over twee weken gaan ze nog eens kijken, laten we kijken wat er dan evnetueel bij open kan. Ik hoop dan vooral op sportactiviteiten, eerder dan bijvoorbeeld winkels of horeca.

Overigens: FFP2 maskers overal ben ik niet tegen. Het is ondertussen wel duidelijk dat die maskers verspreiding tegengaan, als we daarmee meer open kunnen krijgen vind ik dat ok.


Klopt, was ik destijds ook voor. Was veel te laat zelfs. Maar ik heb wel echt het idee dat een lockdown minder effectief wordt naar mate we verder in de pandemie komen en bij een besmettelijkere variant. Bij eerste lockdowns zaten mensen braaf nog meer thuis, nu heeft iedereen er wel lak aan en gaat gewoon gezellig bij de Belgen en Duitsers op bezoek. Dat gecombineerd met een super besmettelijkere variant heb ik echt mijn twijfels bij hoeveel besmettingen een lockdown nog stopt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2022 13:24 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

FFP2 Maskers zitten ook een stuk chiller imo :P
Heb van die dingen die ze in Duitsland dragen, die zitten veel beter om het gezicht dan zo'n los lapje stof. Plus, heb zelf van tijd tot tijd een bril op en die FFP2 maskers zorgen iig dat je visie niet standje sauna wordt. Ze zijn wel een stuk "warmer" wat dat betreft omdat ze beter isoleren.

Ik denk ook eerst dat de gevolgen van de opening van de scholen moet worden afgewacht. De prikcampagne voor die leeftijdsgroep is ook pas net open, dus hoop dat ze daar ook vaart achter zetten. Dit zodat de besmettingen op een bepaald peil blijven en de ziekenhuisopnames wel blijven dalen. Je houdt met scholen open zonder vaccinaties dat ze natuurlijk ouderen/leraren in hun kringen kunnen besmetten met opname tot gevolg en je wilt niet dat kinderen door ziekte nog meer onderwijs missen.

En eens dat beter sportdingen eerder open kunnen dan horeca, winkels en evenementen. Hoe graag ik die laatste 3 ook zou willen. Ik denk sowieso dat de volgorde sport > winkels > contactberoepen > horeca > evenementen wordt.

Uiteindelijk hoop ik dat ze het principe van een uiterlijke entreetijd wel gaan invoeren bij evenementen en horeca, een idee dat de kamer al had maar werd afgeschoten door het OMT. Dat je zeg maar tot 18:00 of 20:00 naar binnen kan ergens en dan is de deur dicht, dat evenementen dan wel gewoon door kunnen gaan tot laat zonder dat mensen de hele tijd heen en weer gaan tussen kroegen/locaties en de verspreidingskansen verhogen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2022 16:19 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

https://beterdanhugo.nl/

Wellicht leuk voor alle part-time virologen en politici hier :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2022 16:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ergens wel kut dat ze type 2 of FFP maskers willen verplichten. Vooral met die laatste wordt je flink op kosten gejaagd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2022 18:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ULTIMO schreef:
Ergens wel kut dat ze type 2 of FFP maskers willen verplichten. Vooral met die laatste wordt je flink op kosten gejaagd.

Gewoon hergebruiken, af en toe uitkloppen en met de stofzuiger afkuisen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2022 19:28 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
nu heeft iedereen er wel lak aan en gaat gewoon gezellig bij de Belgen en Duitsers op bezoek.


Nog nooit zoveel de zuiderlijke grens overgehuppeld als in de laatste paar maanden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2022 22:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

FFP2 maskers zijn inderdaad chiller, sluiten mooi af rond je neus en kin, in plaats van tegen je neus en lippen te drukken. Heb er een pak aangeschaft omdat die in Oostenrijk verplicht zijn, draag ze ook in Nederland nog. Doosje van 20 stuks was 11 euro, kun je wel een tijdje mee vooruit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2022 23:03 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Bij de Aldi/Lidl in Duitsland had je ze ook voor 90 cent per stuk oid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2022 23:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik slijt er zo 4 op een dag dus dat telt wel aan, zelfs met 1eu/ps :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2022 14:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ULTIMO schreef:
Ik slijt er zo 4 op een dag dus dat telt wel aan, zelfs met 1eu/ps :x

Mag ik vragen waarvoor je die gebruikt? Heb het idee dat niemand de wegwerpmondkapjes daadwerkelijk altijd weggooit na 1 winkelbezoek.

ULTIMO schreef:
Ergens wel kut dat ze type 2 of FFP maskers willen verplichten. Vooral met die laatste wordt je flink op kosten gejaagd.

De FFP maskers worden trouwens niet verplicht, het gaat vooral om dat die katoenen mondkapjes met een geinig printje straks niet meer volstaan; https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... -mondkapje
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2022 15:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Peter van der Voort schuift aan bij de correspondent voor een gesprek. Heb deze man altijd al hoog zitten en na dit gesprek vooral. Nuchtere kijk op de corona situatie.

https://soundcloud.com/goedegesprekken/ ... -der-voort

Citaat:
Peter van der Voort is arts, internist, intensivist, epidemioloog en leidt sinds twee jaar de IC-afdeling van het Groningse Universitair Medisch Centrum. En o ja, hij is ook nog senator in de Eerste Kamer voor D’66.
Ondanks alles heeft hij tijd om mij te woord te staan. En op sleeptouw te nemen door het ziekenhuis heen, we zijn op weg naar een van de drie ruimtes waar Covid-patienten kunnen worden opgevangen. Straks. Als een nieuwe golf corona de zorg overspoelt. Het is niet zeker, maar men zet zich schrap, overal in Nederland. En er hangt een donkere wolk boven, want wat gebeurt er als er niet genoeg bedden zijn, niet genoeg handen aan die bedden? Dan volgt triage. Wat niemand wil. Dan zal er gekozen moeten worden. Wie nemen we wel op, wie niet? Hoe bepaald je dat? Daarover wilde ik graag met Van der Voort praten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2022 17:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Peter van der Voort


Peter van der Voort van der Voort, Peeeeeter van der Voort
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2022 18:03 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

lalalalalalala
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2022 18:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Chroman schreef:
ULTIMO schreef:
Ik slijt er zo 4 op een dag dus dat telt wel aan, zelfs met 1eu/ps :x

Mag ik vragen waarvoor je die gebruikt? Heb het idee dat niemand de wegwerpmondkapjes daadwerkelijk altijd weggooit na 1 winkelbezoek.


Ik pleur ze dus wel weg na 1x, vind dat echt smerig anders.
Ik reis met de trein van/naar werk dus dat zijn er al 2 en op t werk zet ik er ook geregeld een op als ik me door drukkere ruimtes verplaats. En dan nog eens naar de supermarkt oid.
Dus 4 per dag komt geregeld voor.

De prijs van type 2 is nog te doen gelukkig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2022 10:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pff 4 mondkapjes per dag, je moet er maar zin in hebben. Doe letterlijk al de hele pandemie met hetzelfde stoffen mondkapje, vgm is dat ook niet helemaal de bedoeling :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2022 11:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Pff 4 mondkapjes per dag, je moet er maar zin in hebben. Doe letterlijk al de hele pandemie met hetzelfde stoffen mondkapje, vgm is dat ook niet helemaal de bedoeling :lol:


Please zeg me dat je hem wel regelmatig wast, wil niet weten wat voor broedplek voor bacteriën en virus je anders hebt gecreëerd :lol: :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2022 11:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

lekkere vochtige zweet baard in zo'n lekkere dampende stampend katoenen mondkapje, heuuuurlijk

Ja nee tuurlijk was ik die :lol: En draag hem ook vaak maar kort, puur voor supermarkt bezoekies.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2022 11:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik heb gewoon van die wegwerp dingen die door mijn werkgever verstrekt worden. Na een dag of drie forenzen in de trein begin ik wel te merken dat ze niet zo fris meer zijn, dat is het punt waarop ik dan een nieuwe pak. Dus twee stuks per week gemiddeld.
Vorige  1 ... 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic