Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2022 09:44 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Goku schreef:
Even weer ontopic:

https://www.nu.nl/coronavirus/6176559/o ... 9dvUT5SiJU

We kunnen toch niet meer langer in lockdown blijven. Zie hier ook een reactie van NuJIJ, die haalt mijn woorden uit de mond:

"De lockdown is in eerste instantie in werking gezet omdat men vreesde voor omikron variant. Die is nu wetenschappelijk bewezen milder dan de deta variant. Rutte: Als dit niet zo is dan wordt de lockdown onmiddellijk opgeheven

Gister zegt RIVM:
"Omikronvariant maakt veel minder ziek: rampscenario is volgens RIVM afgewend"

Ondertussen roept het OMT ook gister:
"OMT vindt half januari versoepelen geen optie, eind van de maand mogelijk wel"

Totale chaos, waarom hebben we ookalweer een lockdown, ja omdat de omikronvariant gevaarlijk is, ownee toch niet zo gevaarlijk als gedacht, ondertussen bij OMT versoepeling half januari niet mogelijk eind van de maand 'mogelijk' wel. Hoe dan?"


Realistisch gezien was de lockdown eerder om de besmettingen en de ziekenhuisbezetting in te dammen. Het was eveneens preventief gedaan voor als de Omikronvariant wel gevaarlijk was. Daarnaast was het ook grotendeels (ook al zeggen ze het niet) om een inhaalslag te maken met de vaccinaties. Je moet wel altijd indenken wat er zou gebeuren als het wel de verkeerde kant op was gevallen, als we dan niks preventief hadden gedaan waren we nog verder van huis, je kan mutaties en de gevolgen daarvan nou eenmaal niet voorspellen en heel snel constateren.

Misschien dat midden januari nog te vroeg is, het lijkt van niet, maar we zijn nu al meerdere keren te vroeg van het schip gesprongen en kregen het toen 3x zo hard terug uiteindelijk. Maar wat je zegt, eind januari moet je toch wel zekere versoepelingen gaan invoeren omdat bijna iedereen beschermd is en de huidige variant niet zo erg ziek maakt als de Delta variant. De vraag is dan wel hoe veel minder ziek natuurlijk.

Het OMT is daarbij trouwens wel echt het meest bipolaire instituut dat ik ooit heb gezien en ik blijf er voor dat zij vervangen moeten worden door een beter, meer consistent, instituut. Het lijkt er op dat het RIVM en de regering wel altijd op een lijn zitten maar het OMT lijkt altijd net wat anders te willen, soms logischerwijs, soms compleet tegen de logica in.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2022 10:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Een vraagje dat een beetje buiten de huidige discussie's valt, maargoed het gaat over COVID.

Zijn er meer mensen die wel 2 prikken genomen hebben en twijfelen over de booster?

Ik weet dat ik hem uiteindelijk wel ga nemen, maar is het bijvoorbeeld niet handiger (met het oog op het eventuele festivalseizoen) om ff te wachten zodat je straks over 5 maanden niet weer een ongeldige QR hebt omdat hij al weer uitgewerkt is (o.i.d).

Daarnaast zie ik nu dat elke afspraak die ik wil maken voor een booster een uur rijden is en pas 's avonds laat. Dan maken ze het al helemaal niet makkelijk :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2022 10:34 
 
Hardtraxxer

Een forum sluiten uit bescherming voor leden is een beetje onzinnig lijkt me, denk dat een persoon wel voor zichzelf kan beslissen. Als je wil dat dit forum sluit laat het dan gewoon links liggen in plaats te beslissen voor anderen. Vreemd dat de gene die dit roepen zelf ontiegelijk ziek veel hier aanwezig zijn.

@Ricksel,

In mijn omgeving zijn heel veel mensen die twijfelen om een booster te halen, zeker met het nieuws dat er wellicht 3 stuks nodig zijn, maar niet om de reden die jij aangeeft betreft het kunnen gaan naar een festival. Valt me op dat zelfs mensen in een hogere leeftijd categorie twijfelen over een booster wat ik zeer onverstandig vind. Hopelijk houden voornamelijk de wat ouderen vertrouwen in de booster.

Wat vinden we van de fouten berekening RIVM aangaande het bericht Pieter Omtzigt?

RIVM heeft net nieuwe cijfers online staan en er zit een heel grote herziening in (zonder toelichting):
In december was 65% van de mensen die Corona kregen, volledig gevaccineerd.
Dat is veel meer dan eerder gemeld en heeft enorme gevolgen voor oa beleid
Een draadje
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2022 10:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja misschien simpele mindset, maar enige reden dat ik nog m'n booster zou nemen is zodat ik geen gezeik met QR heb en omdat ik bij de eerste 2 prikjes ook niet moeilijk deed ga ik dat bij de 3e ook niet doen.

Ik heb ook alles wat met COVID te maken heeft zovele mogelijk genegeerd dus mijn kennis op het gebied van het virus/booster/RIVM/ en alles er omheen is ook op een dieptepunt, vandaar misschien m'n simpele mindset.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2022 10:42 
 
Hardtraxxer

vind het niet meer dan een logische mindset, denk dat het gross van de mensen zo denkt.
Maar inderdaad, je hebt al 2 vaccins dus waarom zou je dan niet meer een booster pakken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2022 10:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

@Rickzel, ik had in eerste instantie hetzelfde idee, alleen door de strengere regelgeving van Oostenrijk toch de booster al gehaald.

@Pantermaat, die claim van Pieter Omtzigt is al weerlegd door het RIVM:

Citaat:
Dank voor de opmerkzaamheid. Er zit geen fout in de data. Er is deze week een verandering doorgevoerd om de 0 t/m 11-jarigen niet meer in tabel 8 en figuur 10 (blz 20 & 21) op te nemen omdat deze groep nog niet gevaccineerd is.

Door deze aanpassing zijn ook de cijfers van alle voorafgaande maanden aangepast. De totalen zijn nu lager en het aandeel gevaccineerden hoger. In de titel van tabel 8 had moeten staan: Vaccinatiestatus van aan de GGD’en gemelde personen met een leeftijd vanaf 12 jaar.

Onder de streep verandert er niets, het heeft dus geen invloed op ons onderzoek en de modellen. We hebben de rapportage inmiddels aangepast: https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-1 ... -nederland
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2022 10:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rickzel, paar keer op F5 gedrukt? Ik ben op 1 januari gaan kijken en mocht eerst op 7 januari, toen 3 en toen 2 januari, ging dus best wel makkelijk. Misschien had je precies pech dat er veel mensen tegelijkertijd probeerde? Ik weet natuurlijk ook niet waar je woont, ik mag van luxe spreken dat ik in Utrecht woon, daar is altijd wel iets in de buurt natuurlijk.

Rickzel schreef:
Zijn er meer mensen die wel 2 prikken genomen hebben en twijfelen over de booster?

Er zijn wel 1 of 2 mensen in mijn omgeving die dat hebben. Ik heb zelf zoiets van baat het niet de schaadt het niet. Als ik er de kans op mild ziekteverloop mee kan vergroten ben ik er blij mee :).
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2022 10:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik woon diep in de Achterhoek, één dorp verderop zit een priklocatie maar vgm wil de hele regio daar prikken, meest dichtstbijzijnde daarna is op een uur rijden afstand. Heb inmiddels 3 of 4 x gecheckt zonder succes :P

Komt ook wel goed, ik blijf gewoon ff checken, maar als ik al gedemotiveerd word voor een prik (terwijl ik wel bereid ben er één te nemen) wat hebben de échte twijfelaars dan? Die denken "als het zo moeilijk is, laat maar zitten" en dat snap ik dan ook wel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2022 10:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Justinhafc schreef:
@Pantermaat, die claim van Pieter Omtzigt is al weerlegd door het RIVM:

Citaat:
Dank voor de opmerkzaamheid. Er zit geen fout in de data. Er is deze week een verandering doorgevoerd om de 0 t/m 11-jarigen niet meer in tabel 8 en figuur 10 (blz 20 & 21) op te nemen omdat deze groep nog niet gevaccineerd is.

Door deze aanpassing zijn ook de cijfers van alle voorafgaande maanden aangepast. De totalen zijn nu lager en het aandeel gevaccineerden hoger. In de titel van tabel 8 had moeten staan: Vaccinatiestatus van aan de GGD’en gemelde personen met een leeftijd vanaf 12 jaar.

Onder de streep verandert er niets, het heeft dus geen invloed op ons onderzoek en de modellen. We hebben de rapportage inmiddels aangepast: https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-1 ... -nederland


Doe maar ekkes wisselen Pietertje. Functie elders.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2022 11:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Ik woon diep in de Achterhoek, één dorp verderop zit een priklocatie maar vgm wil de hele regio daar prikken, meest dichtstbijzijnde daarna is op een uur rijden afstand. Heb inmiddels 3 of 4 x gecheckt zonder succes :P

Komt ook wel goed, ik blijf gewoon ff checken, maar als ik al gedemotiveerd word voor een prik (terwijl ik wel bereid ben er één te nemen) wat hebben de échte twijfelaars dan? Die denken "als het zo moeilijk is, laat maar zitten" en dat snap ik dan ook wel.

Hmm dat is inderdaad wel erg gespreid voor een hele regio, want een uur rijden lijkt me nooit de bedoeling als een na snelste optie.. Wij hadden naast Utrecht nog Nieuwegein (aan de Utrecht kant) en daarna ook nog Hilversum, al vond ik dat ook al te ver haha. Maar volgens mij openen nu weer kleinere locaties in Utrecht, dus er komt meer en meer keuze.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2022 11:21 
 
Hardtraxx Veteran

nvm lol :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2022 11:40 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Goku schreef:

"De lockdown is in eerste instantie in werking gezet omdat men vreesde voor omikron variant. Die is nu wetenschappelijk bewezen milder dan de deta variant. Rutte: Als dit niet zo is dan wordt de lockdown onmiddellijk opgeheven"


Rutte: "Ik heb hier geen actieve herinnering aan"

Zo gaat politiek :sleep:

ULTIMO schreef:
Goku schreef:
Hoe dan?

Ja het rotte is wel dat ie veel besmettelijker is. Meer besmettingen leidt tot meer ziekenhuisopnames, zelfs al is ie milder.
Logisch dat 't kabinet nu nog even aftast hoe de golf na de feestdagen eruit ziet. Leuk is het allerminst.


Je zou er dus meer van gaan kuchen etc omdat het meer bovenin je strot concentreerd dan in je longen, fyi.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2022 11:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Justinhafc schreef:
@Rickzel, ik had in eerste instantie hetzelfde idee, alleen door de strengere regelgeving van Oostenrijk toch de booster al gehaald.


Same, ik wil eind januari weer op wintersport, dus heb een afspraak gepland. Anders had ik ook liever gewacht tot het voorjaar.

En wat betreft tijd/locatie, ik heb echt 20x gerefresht en gespeeld met postcode tot ik een ideaal moment had. Ik kreeg ook elke keer totaal nieuwe tijdstippen over zo'n 5 verschillende locaties. Kan nu mooi voor werktijd op de route van huis naar werk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2022 11:51 
 
Hardtraxxer

Khadber schreef:
Rickzel schreef:
Ik woon diep in de Achterhoek, één dorp verderop zit een priklocatie maar vgm wil de hele regio daar prikken, meest dichtstbijzijnde daarna is op een uur rijden afstand. Heb inmiddels 3 of 4 x gecheckt zonder succes :P

Komt ook wel goed, ik blijf gewoon ff checken, maar als ik al gedemotiveerd word voor een prik (terwijl ik wel bereid ben er één te nemen) wat hebben de échte twijfelaars dan? Die denken "als het zo moeilijk is, laat maar zitten" en dat snap ik dan ook wel.

Hmm dat is inderdaad wel erg gespreid voor een hele regio, want een uur rijden lijkt me nooit de bedoeling als een na snelste optie.. Wij hadden naast Utrecht nog Nieuwegein (aan de Utrecht kant) en daarna ook nog Hilversum, al vond ik dat ook al te ver haha. Maar volgens mij openen nu weer kleinere locaties in Utrecht, dus er komt meer en meer keuze.


Bij die in Nieuwegein staat trouwens vaak een rij tot voorbij de Mac Donalds die daar zit, zo'n wachttijd bevorderd net als een uur moeten rijden ook niet echt de prikbereidheid van twijfelaars denk ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2022 11:58 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Een vraagje dat een beetje buiten de huidige discussie's valt, maargoed het gaat over COVID.

Zijn er meer mensen die wel 2 prikken genomen hebben en twijfelen over de booster?

Ik weet dat ik hem uiteindelijk wel ga nemen, maar is het bijvoorbeeld niet handiger (met het oog op het eventuele festivalseizoen) om ff te wachten zodat je straks over 5 maanden niet weer een ongeldige QR hebt omdat hij al weer uitgewerkt is (o.i.d).

Daarnaast zie ik nu dat elke afspraak die ik wil maken voor een booster een uur rijden is en pas 's avonds laat. Dan maken ze het al helemaal niet makkelijk :lol:


Ja, maar eigenlijk vooral uit lamheid, wat corona-moeheid en moeite met het inplannen van de prikdatum zo ver vooruit. Als ik 'm de dag erop kan inplannen zou ik het wss zo doen, maar ik weet nooit zo goed wanneer ik weer buiten de deur moet voor werk. Ook ben ik een beetje verlamd vanuit mijn onderbuikgevoel, want na 2 jaar niet altijd zorgvuldig er mee om te zijn gegaan nog steeds geen corona gevangen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2022 11:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ben maandag maar naar Helmond gegaan voor m'n booster omdat ik niet zat te wachten op het verkeer van de binnenstad Eindhoven, in een parkeergarage te rijden, en vervolgens ook nog te betalen om te parkeren, en ik ook verhalen hoorde dat er lange rijen waren bij het Beursgebouw.

Jammer dat het niet meer op de Antoon Coolenlaan is, waar voldoende parkeergelegenheid is, wat naast een bushalte is, en voor mij 5 minuten fietsen is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2022 12:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nee, het wel met je eens dat je het zo makkelijk mogelijk moet maken voor iedereen, kan de bereidheid en het gemak alleen maar ten goede komen.
Wat dat betreft vond ik de jaarbeurs echt ideaal. Voor de deur parkeren voor zowel fietsers als auto's, langs een grote weg, 5 min wachten, 10 min intake en wandelen, 5 min wachten op prik, 10 min wachten en gaan. Ik hoorde van het personeel dat ze daar 10000 man per dag konden vaccineren, best wel indrukwekkend op wat voor schaal en tempo dat dus gaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2022 12:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Chill, bij mij in Helmond ging het ook heel snel, 0 minuten in de rij gestaan, kon meteen naar de balie en vervolgens doorlopen en gaan zitten voor de prik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2022 12:37 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Delt-A schreef:
Chill, bij mij in Helmond ging het ook heel snel, 0 minuten in de rij gestaan, kon meteen naar de balie en vervolgens doorlopen en gaan zitten voor de prik.


Had ik ook een keer in de Jaarbeurs. Ben binnen komen lopen en kon meteen geprikt worden :).
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2022 13:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

18 januari ook m'n booster ingepland. Ik heb een paar weken geleden gelezen (volgens mij op nu.nl welke wetenschappelijk onderzoek rapporteerde, kan alleen het artikel niet meer vinden) dat een Moderna booster na twee keer Pfizer effectiever is dan een derde keer Pfizer, dus in dat geval hoop ik op Moderna.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2022 14:11 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Volledig gevaccineerd (2x Pfizer) maar wacht toch nog even af met de booster. Hier spelen wel een aantal dingen in mee:
- Ik had verwacht dat de effectiviteit van de vaccins beter zouden zijn op de langere termijn (zeker betreft besmettingen)
- Omdat de boosters het minste nut hebben tegen besmetting maar vooral tegen ziekenhuis/IC-opnames voor ouderen
- Wat hier al vaker aangedragen is, iedereen moet zich vaccineren of we moeten leren leven met het virus. Onder leren leven met het virus vind ik vallen dat de kwetsbare zich kunnen vaccineren om ernstige ziekte te voorkomen, oudere mensen gaan nou eenmaal eerder dood door een virus. Het is toch een natuurlijke selectie die niet totaal onverwachts kwam natuurlijk met zo'n groeiende wereldbevolking en vergrijzing. Ook speciale corona ziekenhuizen lijkt mij een goede oplossing om reguliere zorg te ontlasten.
- Het beleid gaat me steeds meer tegenstaan, handelen uit onwetendheid en "omdat we dat tijdens de vorige lockdown ook gedaan hebben". Steeds die openingstijden verkorten terwijl een verlaging van de benuttigde capaciteit over een langere periode mijn inziens veel beter zou werken.

Kortom, vaccineren is niet de oplossing gebleken. Op termijn zou ik best weer een booster willen nemen als er meer bekend is over de effectiviteit tegen de omikron variant, maar elke 3 maanden een vaccin nemen zonder dat hier duidelijkheid over is vind ik het voor mij op dit moment niet waard.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2022 14:23 
 
Hardtraxx Veteran

Mijn motivatie voor boosteren: QR-code + reizen.

Wat zijn nog meer voordelen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2022 14:42 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Ik mag zaterdagavond.

Het is toch een kleine moeite en scheelt me genoeg in de toekomst. Liever compleet veilig dan toch een kleine kans dat ik wel (weer) longcovid krijg of dat ik het iemand anders geef. Kan wel nonchalant gaan doen dat ik er toch wel gezond en jong ben maar dat ging niet op toen ik de eerste keer corona kreeg, hoef het liever niet nog eens.

Ben ook meer ongerust over de lange termijn gevolgen van corona/longcovid, dan van een prikkie dat bestaat uit dingen die we al lang en breed kennen.

LucG schreef:
Kortom, vaccineren is niet de oplossing gebleken.

Dit is natuurlijk wel redelijk kort door de bocht.

Vaccineren is wel de oplossing, maar om het vaccin als oplossing te hebben moet je wel je beleid er naar aanpassen en wereldwijd daar aan werken (dus ook vaccins naar 3e wereldlanden zodat we niet weer allemaal mutaties e.d. krijgen).

Als de beleidsvoerders meer eenheid en standvastigheid hadden, of uberhaupt een idee hadden wat ze aan het doen zijn, dan was het vaccin een stuk effectiever. Dus het vaccin doet wel wat het doet, en is ook de oplossing, maar je moet wel zorgen dat je het vaccin effectief benut als wereldbevolking zijnde.

Maar goed, dat is in deze wereld onmogelijk. Er is te veel een ik cultuur naast genoeg onwetendheid van bestuurders tot aan bevolking. Dus als je geen harde maatregelen wilt om dit wel op te lossen, moet je er maar mee gaan leven.

In deze globale maatschappij (tot in elk facet er van met schuld bij ieder er in) kan je gewoon geen samenhorig beleid voeren. Sommige landen lukt(e) het zoals een Zuid Korea, Australië of Taiwan, maar dan moet je cultuur/maatschappij er maar net naar zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2022 14:48 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Spobbertiet schreef:
Mijn motivatie voor boosteren: QR-code + reizen.

Wat zijn nog meer voordelen?


Als ik voor mijzelf spreek:
Je geniet betere bescherming tegen corona en het is veilig.
Die twee dingen, de rest van de voors en tegens boeit mij niet.

Ik ben het zeker niet met alles eens vanuit de overheid maar dat is n.m.m. totaal irrelevant bij de vraag of ik de booster moet nemen. ik denk juist: Wat zijn de nadelen? Waarom zou ik het niet nemen? Kan geen enkele reden bedenken. Vorige week dan ook mijn booster gehad en nergens last van gehad.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jan 2022 14:52 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Dit is natuurlijk wel redelijk kort door de bocht.
.......
Maar goed, dat is in deze wereld onmogelijk.

Vaccineren is wel de oplossing maar in deze wereld is de effectieve uitvoering onmogelijk, mag ik dan niet concluderen dat het dus niet de oplossing is?
Vorige  1 ... 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic