Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2021 12:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
RoyAPO schreef:
Die omikron prik gaat trouwens ook niet werken, Mark my words (original antigenic sin gaat hier de reden van zijn)


Want?


Original antigenic sin.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2021 12:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Roy, kijk eens naar de datum van de twee verschillende artikelen. De uitspraak werd gedaan voordat dit artikel online kwam. Men werkt met de informatie die men heeft en deze verandert bijna per week, moet vaak nog peer reviewed worden etcetera. Ik denk dat je onderschat hoeveel werk dat allemaal is om een stortvloed van informatie op waarde te schatten.

Er is gewoon erg weinig bekend over hoe de Omikron variant precies te werk gaat, dat wordt momenteel met ongeveer de halve medische wereld uitgezocht. Tot nu toe weten we dat een prikje halen daarbij kan helpen, hetzij minder dan voorheen. Wat is er dan in een keer mis mee? Er wordt nu gewerkt aan een update van het vaccin, die komt in Q2 en dan haal je die, hopelijk werkt deze specifieker voor deze variant.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2021 12:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Delt-A schreef:
makrooy schreef:
RoyAPO schreef:
Die omikron prik gaat trouwens ook niet werken, Mark my words (original antigenic sin gaat hier de reden van zijn)


Want?


Original antigenic sin.


Oh :lol: :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2021 12:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
RoyAPO schreef:
Die omikron prik gaat trouwens ook niet werken, Mark my words (original antigenic sin gaat hier de reden van zijn)


Want?

Omdat de omikron vaccin versie niet genoeg afwijkt van de eerdere vaccins, om genoeg antistoffen en dergelijken op te wekken die tegen omikron gericht zijn. Je immuunsysteem zal gewoon vooral antistoffen en immuuncellen aanmaken tegen de oude variant. Dit proces kan je wel verminderen door iedergeval nu geen booster te nemen, en te wachten tot de nieuwe versie van de booster

Selective elicitation of OAS may be beneficial for the induction of broad immunity against conserved epitopes for which there is pre-existing immunity, such as the HA stalk/stem domain. However, it seems clear that OAS can also be detrimental when the boosting of memory responses to conserved, but nonprotective, epitopes comes at the expense of generating new responses against protective, but antigenically drifted, epitopes.

When the antigenic distance between all three strains is close, efficacy is predicted to be high. However, if the antigenic distance between past and current vaccine strains is close but more distant from the circulating epidemic strain, then efficacy suffers. Importantly, this model does not rely exclusively upon the “original” Ag but can be influenced by any previous exposure.

Zie figuur 1 in deze studie: https://www.jimmunol.org/content/202/2/335.

Daar zie je dat een nieuwe blootstelling met een gemuteerd virus, ervoor zorgt dat de antibody levels van de oorspronkelijke infectie stijgen. Maar er worden ook antistoffen aangemaakt tegen de nieuwe versie, alleen ligt de concentratie hiervan lager. Wanneer we dit vertalen naar de situatie met Corona vaccins: de meesten hebben dus 2 prikken gehad. Dat betekent dat de piek 2x verhoogd is, bij een booster is dit dus 3x. Wanneer je straks een omikron booster neemt, zal je na 3 prikken tegen de oude variant, dus 4x de antistoffen levels van de oude variant hebben verhoogd maar 1x tegen omikron. Je hebt dus een factor 3 verschil tussen de antibody concentraties. Wanneer je in de theoretische situatie, een tweede omikron booster neemt, en dus 5 prikken hebt gehad: dan heb je 5x de antibody levels van oorspronkelijke versie verhoogd maar 2x tegen omikron

Je zal dus nooit de concentratie aan antistoffen voor de eerdere variant kunnen inhalen. En doordat de concentratie voor de oudere versie, veel hoger is, zal deze gaan binden aan het virus en niet de antistoffen die het beste op het virus passen. Door veelvuldig te boosteren met een mRNA vaccin, verneuk je daarnaast mogelijk ook steeds meer het vermogen om immuniteit op te bouwen na een natuurlijke infectie. Die infectie zal alsnog wel effectief zijn denk ik, maar ik vermoed zomaar dat dit steeds minder wordt naarmate je meer geboosterd bent (niet geheel zeker hiervan)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2021 13:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Delt-A schreef:
makrooy schreef:

Want?


Original antigenic sin.


Oh :lol: :lol:



Iets met Adam en Eva die een appel plukken ofzo, ik weet niet ik ben geen viroloog.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2021 13:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Roy, kijk eens naar de datum van de twee verschillende artikelen. De uitspraak werd gedaan voordat dit artikel online kwam. Men werkt met de informatie die men heeft en deze verandert bijna per week, moet vaak nog peer reviewed worden etcetera. Ik denk dat je onderschat hoeveel werk dat allemaal is om een stortvloed van informatie op waarde te schatten.

Er is gewoon erg weinig bekend over hoe de Omikron variant precies te werk gaat, dat wordt momenteel met ongeveer de halve medische wereld uitgezocht. Tot nu toe weten we dat een prikje halen daarbij kan helpen, hetzij minder dan voorheen. Wat is er dan in een keer mis mee? Er wordt nu gewerkt aan een update van het vaccin, die komt in Q2 en dan haal je die, hopelijk werkt deze specifieker voor deze variant.

Dat is précies mijn punt! Van Dissel had gewoon kunnen voorspellen dat de bescherming nog sneller zou gaan afnemen. Dat heb ik namelijk wel gedaan geheel onderbouwd met de theorie die ik heb op gedaan over bindingsaffiniteit in het lichaam. Als de sleutel minder goed in het slot past, dan heb je meer sleutels nodig om ervoor te zorgen dat er 1 past. De minimaal effectieve concentratie aan antibodies, ligt bij omikron een stuk hoger dan bij delta. Verder was ten tijde van die datum, allang al bekend dat de neutraliserende waarden van een booster vaccin voor omikron erg laag lagen, lager dan twee vaccins voor delta.

Van Dissel had makkelijk op dezelfde conclusie als mij kunnen uitkomen

Edit: original antigenic sin is daarnaast ook aangetoond bij mensen die eerder besmet zijn geraakt, met een ander Corona virus in hun voorgaande leven. Deze studie zegt alleen wat over antistoffen concentratie, maar niks over de neutraliserende waardes van die sin antibodies: https://www.medrxiv.org/content/10.1101 ... 21264363v1. Ben ik dan ook wel benieuwd naar
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2021 13:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Delt-A schreef:

Iets met Adam en Eva die een appel plukken ofzo, ik weet niet ik ben geen viroloog.


Ja heb ik ook hoor. De sociale impact van corona heb ik een mening over en met simpele statistieken kun je nog wat mee. Maar theorie als dit ga ik echt niet over oordelen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2021 15:58 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:


Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2021 15:58 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

unexpected double post
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 dec 2021 13:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

JUST IN - Robert Koch Institute report released today states that 95.58% of the #Omicron cases in Germany are fully vaccinated (28% of those had a "booster"), 4.42% are unvaccinated

28%!!! Had een booster gekregen. En 95% van de omikron gevallen vindt plaats bij gevaccineerden terwijl Duitsland een vaccinatiegraad heeft van 71%. Een mooi bewijs voor het complete gebrek aan rationale voor het boosteren van jonge gezonde mensen, en voor de ineffectiviteit van 2G én het verlopen van QR code.

https://twitter.com/disclosetv/status/1 ... 67777?s=21

https://www.rki.de/DE/Content/InfAZ/N/N ... cationFile
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 dec 2021 14:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

oke
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 dec 2021 17:37 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Er klopt zo veel niet aan die conclusie, maar goed, dat uitleggen om over een week weer het zelfde te horen heb ik geen zin meer in.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 dec 2021 19:06 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Hey Roy

Hoe groot is de testgroep, hoe groot is het aantal totale gevaccineerden en hoe groot is de groep ongevaccineerden? Hoeveel zijn er ernstig ziek geworden van beide groepen of ergere verschijnselen.

Alleen deze cijfers zeggen niet zoveel natuurlijk. Maar je snapt zelf toch ook dat merendeels van Duitsland gewoon gevaccineerd is he
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 dec 2021 19:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

rakkietakkie schreef:
Hey Roy

Hoe groot is de testgroep, hoe groot is het aantal totale gevaccineerden en hoe groot is de groep ongevaccineerden? Hoeveel zijn er ernstig ziek geworden van beide groepen of ergere verschijnselen.

Alleen deze cijfers zeggen niet zoveel natuurlijk. Maar je snapt zelf toch ook dat merendeels van Duitsland gewoon gevaccineerd is he

Alsnog verwacht je bij een vaccinatiegraad van 71%, niet een verdeling waarbij van de omikron besmettingen, 95% gevaccineerd is. Dat betekent volgens deze cijfers dus dat de omikron variant onevenredig verdeeld is over groepen. Net als dat ongevaccineerden vaker in ziekenhuis belanden, die verdeling is ook scheef

Ach ja, gelukkig nieuwjaar alvast allemaal! Ik hoop dat we zonder prikdwang en narigheid het nieuwe jaar in mogen gaan :thumbsup:. En met hopelijk weer vele feestjes
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 dec 2021 20:43 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

"prik dwang"..

Nog even en je gaat beweren dat alle ongevaccineerden in een razzia naar de gaskamer gestuurd wordt. Mijn god, wat ben jij een tyfus wappie geworden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 dec 2021 21:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

rakkietakkie schreef:
"prik dwang"..

Nog even en je gaat beweren dat alle ongevaccineerden in een razzia naar de gaskamer gestuurd wordt. Mijn god, wat ben jij een tyfus wappie geworden.

Nou nou overdrijven is ook een vak
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 dec 2021 21:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

rakkietakkie schreef:
"prik dwang"..

Nog even en je gaat beweren dat alle ongevaccineerden in een razzia naar de gaskamer gestuurd wordt. Mijn god, wat ben jij een tyfus wappie geworden.


Zou jij verbaasd zijn als we op een punt komen dat ze vaccinatie gaan verplichten?
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 dec 2021 22:55 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ja, daar zou ik verbaasd over zijn. Ze hebben telkens uitgesproken dat de vaccinatie een vrijblijvend iets zou zijn. En dat ze naarmate de pandemie duurt ook extra maatregelen konden treffen mocht dat nodig zijn.

Geen verplichting maar eerder een dienst naar jezelf. Dat je beschermd bent en dat je gewoon door kan met leven. En als dat restricties oplevert voor diegene die niet vrijwillig die prik willen halen, dan is dat aan hun.

Het is hun eigen keuze dat ze het niet willen, daar kan nou eenmaal een gevolg aan zitten. Zoiets als aangehouden worden zonder rijbewijs is ook een boete en strafblad
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jan 2022 00:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Kap nou toch eens met die debiele auto rijbewijs vergelijking man. Geeft echt blijk van dat je de materie totaal niet begrepen hebt. Als je geen auto hebt, kan je gelukkig altijd nog met de fiets of het openbaar vervoer. Met 2G heb je die keuzes dus niet (bij 3G dan wel weer, daar heb ik nog wel vrede mee)

Voor het geval je geen rijbewijs hebt, loop dan voortaan maar overal heen :thumbsup:. En dat is dan nog meer vrijheid dan dat je hebt bij 2G. Want bij 2G is het ‘je haalt je rijbewijs en je mag naar plaats bestemming’, zo niet mag je er niet heen. En daarnaast blijft je rijbewijs zeker tot je 60-70 jarige leeftijd geldig. Met de huidige plannen blijft je vaccinatiebewijs maar 9 maanden geldig (ook al is dit op geen enkele wetenschap gebaseerd).

En meneer Hugo heeft zoveel gezegd. God wat ben ik blij dat die leugenaar weg is en we nu een deskundig iemand op die post krijgen (Ernst Kuipers)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jan 2022 00:46 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

In before..

Die Kuipers is ook niet te vertrouwen.... Net zo erg als Hugo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jan 2022 15:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ben allang blij dat het Paternotte niet is geworden, nare vent vind ik dat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jan 2022 16:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het had tjerrie moete wordu waren we meteen klaar met al die neppe corjona gezeik t is maar een griepje doe normaal. Wort wakker mense!
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2022 10:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Gisteren boosterprik kunnen halen in de Jaarbeurs, indrukwekkend om te zien met wat voor snelheid en capaciteit dat gaat.

RoyAPO schreef:
Dat is précies mijn punt! Van Dissel had gewoon kunnen voorspellen dat de bescherming nog sneller zou gaan afnemen. Dat heb ik namelijk wel gedaan geheel onderbouwd met de theorie die ik heb op gedaan over bindingsaffiniteit in het lichaam. Als de sleutel minder goed in het slot past, dan heb je meer sleutels nodig om ervoor te zorgen dat er 1 past. De minimaal effectieve concentratie aan antibodies, ligt bij omikron een stuk hoger dan bij delta. Verder was ten tijde van die datum, allang al bekend dat de neutraliserende waarden van een booster vaccin voor omikron erg laag lagen, lager dan twee vaccins voor delta.

Van Dissel had makkelijk op dezelfde conclusie als mij kunnen uitkomen

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2022 12:22 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

RomanAnthony schreef:
Deze is ook lekker. Zo'n 10 weken geleden besmet geraakt (waarvan nog niet helemaal hersteld), 2 keer gevaccineerd en nu weer 5 tot 10 dagen in quarantaine omdat ik maandagavond nauw in contact ben geweest met iemand die gisteravond positief is getest (aldus de GGD). Érg veel zin om het jaar in quarantaine af te moeten sluiten. En als het op dit tempo maar door blijft gaan zit ik er ook niet echt op te wachten om elke 3 maanden mezelf weer om te moeten sluiten zeg.


En wat heb je uiteindelijk gaan met oudjaarsavond?

Ik kreeg vorige week ook een telefoontje dat de persoon met wie ik Dinsdagmiddag de hele middag mee in de auto heb gezeten voor veldwerk positief was getest. Ik heb (in overleg met mijn ouders bij wie ik vorige week bivakeerde) de keuze gemaakt om me er verder niet zo druk over te maken, en ook gewoon oudjaar door te spelen met vrienden buiten onder een overkapping wat prima kon met dat weer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2022 12:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Morgen boosteren. :thumbup:
Vorige  1 ... 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic