Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 dec 2021 19:55 

Hardtraxxer

https://www.nu.nl/cultuur-overig/6175484/raad-van-state-zet-streep-door-sluiting-van-belgische-cultuursector.html

Demonsteren heeft wel zin in België. Heerlijk
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2021 09:59 

Hardtraxx Elite

Deze is ook lekker. Zo'n 10 weken geleden besmet geraakt (waarvan nog niet helemaal hersteld), 2 keer gevaccineerd en nu weer 5 tot 10 dagen in quarantaine omdat ik maandagavond nauw in contact ben geweest met iemand die gisteravond positief is getest (aldus de GGD). Érg veel zin om het jaar in quarantaine af te moeten sluiten. En als het op dit tempo maar door blijft gaan zit ik er ook niet echt op te wachten om elke 3 maanden mezelf weer om te moeten sluiten zeg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2021 10:59 

Hardtraxx Veteran

RomanAnthony schreef:
Deze is ook lekker. Zo'n 10 weken geleden besmet geraakt (waarvan nog niet helemaal hersteld), 2 keer gevaccineerd en nu weer 5 tot 10 dagen in quarantaine omdat ik maandagavond nauw in contact ben geweest met iemand die gisteravond positief is getest (aldus de GGD). Érg veel zin om het jaar in quarantaine af te moeten sluiten. En als het op dit tempo maar door blijft gaan zit ik er ook niet echt op te wachten om elke 3 maanden mezelf weer om te moeten sluiten zeg.

Pfff zuur zeg..
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2021 11:35 

Hardtraxx Veteran

RomanAnthony schreef:

Ik snap dat je je aan de regels wilt houden, maar aangezien je maandag contact hebt gehad en vrijdag oud en nieuw is, zou ik vrijdag gewoon lekker gaan feesten als je zelftest vrijdagavond negatief is. Zit dan 4 dagen tussen en dat zou ik zelf meer dan voldoende vinden :thumbup:. Maar vooral doen waar je jezelf het fijnste bij voelt en in het geval toch quarantaine, sterkte d’r mee!
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2021 11:54 

Hardtraxx Elite

RoyAPO schreef:
RomanAnthony schreef:

Ik snap dat je je aan de regels wilt houden, maar aangezien je maandag contact hebt gehad en vrijdag oud en nieuw is, zou ik vrijdag gewoon lekker gaan feesten als je zelftest vrijdagavond negatief is. Zit dan 4 dagen tussen en dat zou ik zelf meer dan voldoende vinden :thumbup:. Maar vooral doen waar je jezelf het fijnste bij voelt en in het geval toch quarantaine, sterkte d’r mee!

Helaas gaat het er natuurlijk niet echt om wat ik zelf wil of voldoende vind, daar waar het juist gaat om de mensen om mij heen die ik kan besmetten natuurlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2021 12:04 

Hardtraxx Veteran

Het is idd ook afstemmen met anderen. Maar afgaande op dat je besmet bent geraakt kort geleden, is het vrijwel zeker dat je voldoende beschermd bent tegen een eventuele besmetting met de delta variant. De omikron is dan nog een onzekerheid maar er gaan geruchten op dat de incubatietijd bij omikron korter is dan delta (Van Dissel bron). De kansen kunnen eventueel besproken worden :)

Verder ben je dus 2x gevaccineerd én besmet wat betekent dat je ook waarschijnlijk een zeer goede bescherming hebt tegen omikron. Dit is in verscheidene studies aangetoond. Maarja, je kan het dus bespreken als je je daar fijn bij voelt. Redelijkheid en billijkheid kan wel van toepassing zijn in deze situatie
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2021 12:30 

Hardtraxx Veteran

Goku schreef:

Niet zo gek als je kijkt naar hun cijfers. Besmettingen en ziekenhuisopnames zijn flink aan het dalen nog steeds. Ik weet verder de nuances niet waarom ze maatregelen wouden nemen (vast preventief vanwege omikron), maar extra maatregelen nemen met hun cijfers is gewoon raar.

Overigens hoop ik echt dat we 14 januari gewoon weer open gaan. Al dan niet eerst deels. Want boosters beginnen op te schieten, cijfers zakken en omikron lijkt inmiddels echt milder te zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2021 12:46 

Kraak... Piep...

RoyAPO schreef:
Het is idd ook afstemmen met anderen. Maar afgaande op dat je besmet bent geraakt kort geleden, is het vrijwel zeker dat je voldoende beschermd bent tegen een eventuele besmetting met de delta variant. De omikron is dan nog een onzekerheid maar er gaan geruchten op dat de incubatietijd bij omikron korter is dan delta (Van Dissel bron). De kansen kunnen eventueel besproken worden :)

Verder ben je dus 2x gevaccineerd én besmet wat betekent dat je ook waarschijnlijk een zeer goede bescherming hebt tegen omikron. Dit is in verscheidene studies aangetoond. Maarja, je kan het dus bespreken als je je daar fijn bij voelt. Redelijkheid en billijkheid kan wel van toepassing zijn in deze situatie

Ik denk dat je het punt mist.

Het gaat er om wat de mensen waarmee hij het viert vinden. Hij is beschermd tegen de symptomen, maar hij kan nog steeds mensen aansteken als hij positief blijkt te zijn. En in verlengde zouden zij het hun familie kunnen geven als ze elkaar opzoeken op en na nieuwjaarsdag met als eindstation dat mogelijk iemand wel zware gevolgen ondervindt. Als zij dat risico niet willen lopen dan houdt het op. Als zij tevreden zijn met een negatieve test na 5 dagen, dan gaat het door. Zo simpel is het, dit hele gebeuren draait al een paar jaar om rekening houden met meer dan alleen jezelf.

Wij hebben een soortgelijk geval, bekende is ook in aanraking geweest maar de testen blijken negatief, heeft ook vaccins en recent corona gehad. Dus als de test op dag 5 negatief blijkt te zijn zien wij geen issue. Hoop dat het voor jou ook zo gaat neef Ramon.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2021 12:50 

Hardtraxx Elite

Broken Balance schreef:
RoyAPO schreef:

Ik denk dat je het punt mist.

Het gaat er om wat de mensen waarmee hij het viert vinden. Hij is beschermd tegen de symptomen, maar hij kan nog steeds mensen aansteken als hij positief blijkt te zijn. En in verlengde zouden zij het hun familie kunnen geven als ze elkaar opzoeken op en na nieuwjaarsdag met als eindstation dat mogelijk iemand wel zware gevolgen ondervindt. Als zij dat risico niet willen lopen dan houdt het op. Als zij tevreden zijn met een negatieve test na 5 dagen, dan gaat het door. Zo simpel is het, dit hele gebeuren draait al een paar jaar om rekening houden met meer dan alleen jezelf.

Wij hebben een soortgelijk geval, bekende is ook in aanraking geweest maar de testen blijken negatief, heeft ook vaccins en recent corona gehad. Dus als de test op dag 5 negatief blijkt te zijn zien wij geen issue. Hoop dat het voor jou ook zo gaat neef Ramon.

Ja dat dus. Alleen v.w.b. je laatste punt heb ik de pech dat dag 5 pas op 1 januari 's avonds is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2021 12:53 

Kraak... Piep...

Ai, kutzooi. Ik dacht dat je maandag bedoelde en dat dan vrijdag de 5e dag is. Ik hoop ten eerste voor je dat het niks is natuurlijk en dan dat je in goed overleg nog kan in ieder geval wat kan maat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2021 14:10 

Hardtraxx Veteran

Dat je rekening moet houden met elkaar begrijp ik. Maar af en toe vind ik dat je ook rekening mag houden met jezelf, mits goed beargumenteerd. Dat laatste natuurlijk wel in goed overleg. Als de anderen het niet chill vinden, houdt het op

Persoonlijk denk ik: wat boeit die ene dag nou weer. Wat is het risico? Hoe groot is dat risico?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2021 15:51 

Hardtraxx Elite

RoyAPO schreef:
Dat je rekening moet houden met elkaar begrijp ik. Maar af en toe vind ik dat je ook rekening mag houden met jezelf, mits goed beargumenteerd. Dat laatste natuurlijk wel in goed overleg. Als de anderen het niet chill vinden, houdt het op

Persoonlijk denk ik: wat boeit die ene dag nou weer. Wat is het risico? Hoe groot is dat risico?

En dan, Roy, wanneer jij op dag 4 lekker gaat feesten en op dag 5 toch positief test en op die manier 20 vrienden mogelijk hebt besmet, die ook weer deels in de zorg werken of kwetsbaren om hen heen hebben? Misschien heb ik dan zelf een iets te groot verantwoordelijkheidsgevoel, maar ik ben het niet met die houding eens, ook al is de kans misschien maar klein. De kans is natuurlijk altijd aanwezig dat je iemand onbewust besmet, maar met deze voorkennis zou je het dus bewust doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2021 17:05 

Hardtraxx Veteran

Ik snap je kijk volledig hoor. Mijn visie is misschien wel een beetje moreel verwerpelijk op dit moment maar als we deze quarantaine regels blijven houden, dan kunnen we de maatschappij nooit op een redelijke wijze openen. Als er veel besmettingen zijn, moeten d’r zoveel mensen straks thuis blijven waardoor ze niet aan het werk kunnen etc
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2021 17:24 

Hardtraxx Veteran

Maar bewust bijdragen aan verspreiding levert een ongewenst resultaat.
Ik vind het nogal egoïstisch als ie zou zeggen 'wat boeit die ene dag ik moet ook aan mezelf denken'.
Van jou verbaast het me dan weer niks.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2021 17:36 

Hardtraxx Veteran

De kans is groter dat je niet bijdraagt aan verspreiding. En dat is mijn punt :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2021 18:04 

Hardtraxx Veteran

Pfft, lekker boosteren:

Is de booster echt maar tien weken werkzaam tegen covid?
Die berichten verschijnen in diverse media en ja, na tien weken lijkt er inderdaad sprake van een afnemende werking van het vaccin tegen de omikronvariant. Die zal binnenkort in heel Nederland dominant zijn.

Een Brits onderzoek laat zien dat mensen die zijn ingeënt met AstraZeneca en een booster van Pfizer of Moderna ontvingen, na twee tot vier weken voor 60 procent beschermd waren tegen symptomatische klachten. Na 10 weken was dat bij een Pfizer-booster gedaald tot 35 procent en na een booster met Moderna tot 45 procent. Let wel: tegen symptomatische klachten.

De combinatie driemaal Pfizer gaf na een week een hogere effectiviteit: 70 procent. Maar na 10 weken daalde dat tot 45 procent. De meest robuuste combinatie is tweemaal Pfizer en een Moderna-booster. Na negen weken was de effectiviteit nog altijd 75 procent.

Aldus woordvoerder GGD: https://www.trouw.nl/binnenland/is-de-b ... e=linkedin

Het is echt een grote schande voor de medische wereld dat deze booster aan jonge mensen onder de 40 jaar gegeven wordt. Ronduit schandalig vind ik het. Zelfs voor mensen tot 60/70 jaar is de booster niet terecht

Het vaccin geeft bij jonge mensen (vooral mannen), meer myocarditis dan een infectie doet. En een feit is dat een klein deel van deze mensen, binnen 5 jaar komt te overlijden. Myocarditis kan namelijk in sommige gevallen leiden tot permanente schade met hartritmestoornissen en een mogelijke hartstilstand tot gevolg

https://www.medrxiv.org/content/10.1101 ... l.pdf+html
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2021 18:16 

Hardtraxx Veteran

Wie weet is de effectiviteit wel zoiets:
Afbeelding

Zo ook weer m'n wetenschappelijke bijdrage gedaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2021 18:19 

Hardtraxx Veteran

:lol:

Als er verzet vanuit deze hoek komt, dan zegt dat wel heel veel: https://www.linkedin.com/posts/willy-sp ... 15168-OkMC

Het kabinet houdt er rekening mee dat er volgend jaar drie boosterrondes nodig zijn voor vaccinatie tegen het coronavirus (de ene die nu al loopt en nog twee extra), en een in 2023. Demissionair minister De Jonge schrijft aan de Tweede Kamer dat hij samen met het RIVM zo goed mogelijk in kaart probeert te brengen hoeveel vaccins er nodig zijn.

"Dat is niet eenvoudig aangezien we hierbij met een groot aantal, deels nog onbekende, variabelen rekening moeten houden. Het kabinet kiest daarom zoveel mogelijk voor zekerheid."

https://nos.nl/liveblog/2411196-antwerp ... erafspraak

Wat. Een. Mongolen. Echt waar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2021 22:43 

Hardtraxx Veteran

Interessante uitspraken van Gommers

https://www.hartvannederland.nl/coronav ... na-peanuts
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2021 08:05 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:

Mijn god Roy. Kap hier eens mee man.

Uit verband gerukt filmpje. Hij vergeleek corona met de klimaatproblematiek en ebola en noemde corona vergeleken met die 2 'peanuts' wat het natuurlijk ook is. Voor jeugdigen
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2021 08:22 

Hardtraxx Elite

RoyAPO schreef:

Lees lekker wat je wil lezen. De lading van het bericht is heel anders. Maar goed...
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2021 11:32 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
Pfft, lekker boosteren:

Is de booster echt maar tien weken werkzaam tegen covid?
Die berichten verschijnen in diverse media en ja, na tien weken lijkt er inderdaad sprake van een afnemende werking van het vaccin tegen de omikronvariant. Die zal binnenkort in heel Nederland dominant zijn.

Een Brits onderzoek laat zien dat mensen die zijn ingeënt met AstraZeneca en een booster van Pfizer of Moderna ontvingen, na twee tot vier weken voor 60 procent beschermd waren tegen symptomatische klachten. Na 10 weken was dat bij een Pfizer-booster gedaald tot 35 procent en na een booster met Moderna tot 45 procent. Let wel: tegen symptomatische klachten.

De combinatie driemaal Pfizer gaf na een week een hogere effectiviteit: 70 procent. Maar na 10 weken daalde dat tot 45 procent. De meest robuuste combinatie is tweemaal Pfizer en een Moderna-booster. Na negen weken was de effectiviteit nog altijd 75 procent.

Aldus woordvoerder GGD: https://www.trouw.nl/binnenland/is-de-b ... e=linkedin

Het is echt een grote schande voor de medische wereld dat deze booster aan jonge mensen onder de 40 jaar gegeven wordt. Ronduit schandalig vind ik het. Zelfs voor mensen tot 60/70 jaar is de booster niet terecht

Het vaccin geeft bij jonge mensen (vooral mannen), meer myocarditis dan een infectie doet. En een feit is dat een klein deel van deze mensen, binnen 5 jaar komt te overlijden. Myocarditis kan namelijk in sommige gevallen leiden tot permanente schade met hartritmestoornissen en een mogelijke hartstilstand tot gevolg

https://www.medrxiv.org/content/10.1101 ... l.pdf+html

Ja en tegen ziekenhuisopnames en de dood is het nog wel altijd heel effectief. Dus sowieso goed voor ouderen nog altijd. Maar het lijkt mij duidelijk dat dit vaccin tegen deze variant niet gebruikt zou moeten worden om verspreiding te voorkomen.

Dit is trouwens toch niet veel anders dan twee maal prikken tegen delta? Toen was het na 3 maand ook al zo gezakt toch?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2021 11:38 

Hardtraxx Veteran

Het gaat mij niet zo zeer om het ‘covid is peanuts’ gedeelte, maar om het feit dat hij Corona gewoon relativeert dat het niks is vergeleken met klimaatproblematiek én ebola. Verder ook interessant dat hij pleit voor andere maatregelen voor jongeren. Dit heeft hij volgens mij zelfs eerder gedaan ook vorig jaar. Ik heb dit in de politiek volgens mij alleen maar vanuit de kant FVD gehoord en dat is vind ik echt zonde.

Hij zei bijvoorbeeld in het interview verder dat het doodnormaal is om onderscheid te maken op leeftijd aangezien dat in de medische wereld ook constant gebeurd (zelfde argumentatie heb ik volgens mij hier ook ooit neergezet). Hij maakt hier een best goed punt vind ik

@Makrooy, de effectiviteit van de twee prikken tegen IC opname is nog steeds onverminderd hoog (zie RIVM rapport). De ziekenhuisopname statistieken worden imo vervuild door opnames met covid. Denk dat de echte effectiviteit misschien zelfs wel hoger ligt dan in het rapport gemeld wordt (ik heb eerder het tegenovergestelde geopperd, maar ik had deze factor nog niet meegenomen).

Er kan dus eigenlijk geconcludeerd worden dat de booster voor ernstige ziekte weinig verschil gaat maken, hoogstens alleen voor ouderen en hele kwetsbare mensen. De effectiviteit tegen besmetting neemt sneller af dan dat de eerste twee prikken deden tegen delta. Volgens mij zijn we nu al na 3 maanden net zo slecht beschermd, als dat we waren na de twee prikken na 6 maanden. En dat is wat de hele situatie imo zo kwalijk maakt. Een behandeling wordt ingezet die nauwelijks meerwaarde heeft, maar daarnaast wel mogelijk ernstige bijwerkingen in hele sommige gevallen

Verder is het ook nog eens waarschijnlijk dat je in de 1-2 weken na booster, bevattelijker bent voor een Corona infectie doordat je lichaam bezig is met dat vaccin aan te pakken. Dit hele voorgaande inclusief het verlopen van de QR code, maakt de situatie erg schrijnend. Het heeft echt helemaal niks te maken met volksgezondheid en dit levert echt een hele flinke knauw voor mij aan de betrouwbaarheid van de politiek. En dan zegt De Jonge ook nog eens dat er mogelijk nog 3 boosterprikken in totaal gepland staan voor 2022. Die omikron prik gaat trouwens ook niet werken, Mark my words (original antigenic sin gaat hier de reden van zijn)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2021 12:11 

Hardtraxx Veteran

En dit laat me ook heel erg twijfelen aan de deskundigheid van Van Dissel.

Hoewel een tweede prik op de korte termijn redelijk beschermt tegen omikron, neemt de effectiviteit naar verwachting snel af, zegt Van Dissel. Een boosterprik kan de bescherming tegen de omikronvariant weer "opplussen". Ook de effectiviteit van de booster zal na verloop van tijd afnemen, maar wel minder snel, verwacht Van Dissel.

https://www.nu.nl/coronavirus/6174328/r ... ikron.html

Nu blijkt het tegenovergestelde waar te zijn. Wat hij zeker vantevoren had kunnen weten want dit valt gewoon met theorie over concentratie antistoffen en mindere affiniteit voor het virus te verklaren… moeten we hier nou ons vertrouwen in leggen? Verder is er ook een ongelooflijk gebrek aan transparantie over de effectiviteit van de booster tegen besmetting. Je hoort constant ‘het werkt’, maar daarbij zeggen ze niet op welk moment t werkt, zeggen ze niet hoe snel de bescherming afneemt. Mensen nemen de prik in goed vertrouwen dat t werkt, en dan werkt het uiteindelijk helemaal niet. De overheid verzaakt hier zeer in zijn informatieplicht

https://www.google.com/amp/s/www.busine ... 1-12%3famp
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2021 12:28 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
Die omikron prik gaat trouwens ook niet werken, Mark my words (original antigenic sin gaat hier de reden van zijn)

Want?

RoyAPO schreef:
@Makrooy, de effectiviteit van de twee prikken tegen IC opname is nog steeds onverminderd hoog (zie RIVM rapport). De ziekenhuisopname statistieken worden imo vervuild door opnames met covid. Denk dat de echte effectiviteit misschien zelfs wel hoger ligt dan in het rapport gemeld wordt (ik heb eerder het tegenovergestelde geopperd, maar ik had deze factor nog niet meegenomen).

Maar de tweede prik is inmiddels al 7 geleden, dat is niet meer zo effectief. Daar is de booster juist voor bedoeld. Of begrijp ik je verkeerd?
Vorige  1 ... 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic