https://www.nu.nl/cultuur-overig/617548 ... ector.html
Demonsteren heeft wel zin in België. Heerlijk
Pfff zuur zeg..wrote:Deze is ook lekker. Zo'n 10 weken geleden besmet geraakt (waarvan nog niet helemaal hersteld), 2 keer gevaccineerd en nu weer 5 tot 10 dagen in quarantaine omdat ik maandagavond nauw in contact ben geweest met iemand die gisteravond positief is getest (aldus de GGD). Érg veel zin om het jaar in quarantaine af te moeten sluiten. En als het op dit tempo maar door blijft gaan zit ik er ook niet echt op te wachten om elke 3 maanden mezelf weer om te moeten sluiten zeg.
Ik snap dat je je aan de regels wilt houden, maar aangezien je maandag contact hebt gehad en vrijdag oud en nieuw is, zou ik vrijdag gewoon lekker gaan feesten als je zelftest vrijdagavond negatief is. Zit dan 4 dagen tussen en dat zou ik zelf meer dan voldoende vindenwrote:Deze is ook lekker. Zo'n 10 weken geleden besmet geraakt (waarvan nog niet helemaal hersteld), 2 keer gevaccineerd en nu weer 5 tot 10 dagen in quarantaine omdat ik maandagavond nauw in contact ben geweest met iemand die gisteravond positief is getest (aldus de GGD). Érg veel zin om het jaar in quarantaine af te moeten sluiten. En als het op dit tempo maar door blijft gaan zit ik er ook niet echt op te wachten om elke 3 maanden mezelf weer om te moeten sluiten zeg.
Helaas gaat het er natuurlijk niet echt om wat ik zelf wil of voldoende vind, daar waar het juist gaat om de mensen om mij heen die ik kan besmetten natuurlijk.wrote:Ik snap dat je je aan de regels wilt houden, maar aangezien je maandag contact hebt gehad en vrijdag oud en nieuw is, zou ik vrijdag gewoon lekker gaan feesten als je zelftest vrijdagavond negatief is. Zit dan 4 dagen tussen en dat zou ik zelf meer dan voldoende vindenwrote:Deze is ook lekker. Zo'n 10 weken geleden besmet geraakt (waarvan nog niet helemaal hersteld), 2 keer gevaccineerd en nu weer 5 tot 10 dagen in quarantaine omdat ik maandagavond nauw in contact ben geweest met iemand die gisteravond positief is getest (aldus de GGD). Érg veel zin om het jaar in quarantaine af te moeten sluiten. En als het op dit tempo maar door blijft gaan zit ik er ook niet echt op te wachten om elke 3 maanden mezelf weer om te moeten sluiten zeg.. Maar vooral doen waar je jezelf het fijnste bij voelt en in het geval toch quarantaine, sterkte d’r mee!
Niet zo gek als je kijkt naar hun cijfers. Besmettingen en ziekenhuisopnames zijn flink aan het dalen nog steeds. Ik weet verder de nuances niet waarom ze maatregelen wouden nemen (vast preventief vanwege omikron), maar extra maatregelen nemen met hun cijfers is gewoon raar.wrote:https://www.nu.nl/cultuur-overig/617548 ... ector.html
Ik denk dat je het punt mist.wrote:Het is idd ook afstemmen met anderen. Maar afgaande op dat je besmet bent geraakt kort geleden, is het vrijwel zeker dat je voldoende beschermd bent tegen een eventuele besmetting met de delta variant. De omikron is dan nog een onzekerheid maar er gaan geruchten op dat de incubatietijd bij omikron korter is dan delta (Van Dissel bron). De kansen kunnen eventueel besproken worden
Verder ben je dus 2x gevaccineerd én besmet wat betekent dat je ook waarschijnlijk een zeer goede bescherming hebt tegen omikron. Dit is in verscheidene studies aangetoond. Maarja, je kan het dus bespreken als je je daar fijn bij voelt. Redelijkheid en billijkheid kan wel van toepassing zijn in deze situatie
Ja dat dus. Alleen v.w.b. je laatste punt heb ik de pech dat dag 5 pas op 1 januari 's avonds is.wrote:Ik denk dat je het punt mist.wrote:Het is idd ook afstemmen met anderen. Maar afgaande op dat je besmet bent geraakt kort geleden, is het vrijwel zeker dat je voldoende beschermd bent tegen een eventuele besmetting met de delta variant. De omikron is dan nog een onzekerheid maar er gaan geruchten op dat de incubatietijd bij omikron korter is dan delta (Van Dissel bron). De kansen kunnen eventueel besproken worden
Verder ben je dus 2x gevaccineerd én besmet wat betekent dat je ook waarschijnlijk een zeer goede bescherming hebt tegen omikron. Dit is in verscheidene studies aangetoond. Maarja, je kan het dus bespreken als je je daar fijn bij voelt. Redelijkheid en billijkheid kan wel van toepassing zijn in deze situatie
Het gaat er om wat de mensen waarmee hij het viert vinden. Hij is beschermd tegen de symptomen, maar hij kan nog steeds mensen aansteken als hij positief blijkt te zijn. En in verlengde zouden zij het hun familie kunnen geven als ze elkaar opzoeken op en na nieuwjaarsdag met als eindstation dat mogelijk iemand wel zware gevolgen ondervindt. Als zij dat risico niet willen lopen dan houdt het op. Als zij tevreden zijn met een negatieve test na 5 dagen, dan gaat het door. Zo simpel is het, dit hele gebeuren draait al een paar jaar om rekening houden met meer dan alleen jezelf.
Wij hebben een soortgelijk geval, bekende is ook in aanraking geweest maar de testen blijken negatief, heeft ook vaccins en recent corona gehad. Dus als de test op dag 5 negatief blijkt te zijn zien wij geen issue. Hoop dat het voor jou ook zo gaat neef Ramon.
En dan, Roy, wanneer jij op dag 4 lekker gaat feesten en op dag 5 toch positief test en op die manier 20 vrienden mogelijk hebt besmet, die ook weer deels in de zorg werken of kwetsbaren om hen heen hebben? Misschien heb ik dan zelf een iets te groot verantwoordelijkheidsgevoel, maar ik ben het niet met die houding eens, ook al is de kans misschien maar klein. De kans is natuurlijk altijd aanwezig dat je iemand onbewust besmet, maar met deze voorkennis zou je het dus bewust doen.wrote:Dat je rekening moet houden met elkaar begrijp ik. Maar af en toe vind ik dat je ook rekening mag houden met jezelf, mits goed beargumenteerd. Dat laatste natuurlijk wel in goed overleg. Als de anderen het niet chill vinden, houdt het op
Persoonlijk denk ik: wat boeit die ene dag nou weer. Wat is het risico? Hoe groot is dat risico?

Mijn god Roy. Kap hier eens mee man.
Lees lekker wat je wil lezen. De lading van het bericht is heel anders. Maar goed...
Ja en tegen ziekenhuisopnames en de dood is het nog wel altijd heel effectief. Dus sowieso goed voor ouderen nog altijd. Maar het lijkt mij duidelijk dat dit vaccin tegen deze variant niet gebruikt zou moeten worden om verspreiding te voorkomen.wrote:Pfft, lekker boosteren:
Is de booster echt maar tien weken werkzaam tegen covid?
Die berichten verschijnen in diverse media en ja, na tien weken lijkt er inderdaad sprake van een afnemende werking van het vaccin tegen de omikronvariant. Die zal binnenkort in heel Nederland dominant zijn.
Een Brits onderzoek laat zien dat mensen die zijn ingeënt met AstraZeneca en een booster van Pfizer of Moderna ontvingen, na twee tot vier weken voor 60 procent beschermd waren tegen symptomatische klachten. Na 10 weken was dat bij een Pfizer-booster gedaald tot 35 procent en na een booster met Moderna tot 45 procent. Let wel: tegen symptomatische klachten.
De combinatie driemaal Pfizer gaf na een week een hogere effectiviteit: 70 procent. Maar na 10 weken daalde dat tot 45 procent. De meest robuuste combinatie is tweemaal Pfizer en een Moderna-booster. Na negen weken was de effectiviteit nog altijd 75 procent.
Aldus woordvoerder GGD: https://www.trouw.nl/binnenland/is-de-b ... e=linkedin
Het is echt een grote schande voor de medische wereld dat deze booster aan jonge mensen onder de 40 jaar gegeven wordt. Ronduit schandalig vind ik het. Zelfs voor mensen tot 60/70 jaar is de booster niet terecht
Het vaccin geeft bij jonge mensen (vooral mannen), meer myocarditis dan een infectie doet. En een feit is dat een klein deel van deze mensen, binnen 5 jaar komt te overlijden. Myocarditis kan namelijk in sommige gevallen leiden tot permanente schade met hartritmestoornissen en een mogelijke hartstilstand tot gevolg
https://www.medrxiv.org/content/10.1101 ... l.pdf+html
Want?wrote: Die omikron prik gaat trouwens ook niet werken, Mark my words (original antigenic sin gaat hier de reden van zijn)
Maar de tweede prik is inmiddels al 7 geleden, dat is niet meer zo effectief. Daar is de booster juist voor bedoeld. Of begrijp ik je verkeerd?wrote: @Makrooy, de effectiviteit van de twee prikken tegen IC opname is nog steeds onverminderd hoog (zie RIVM rapport). De ziekenhuisopname statistieken worden imo vervuild door opnames met covid. Denk dat de echte effectiviteit misschien zelfs wel hoger ligt dan in het rapport gemeld wordt (ik heb eerder het tegenovergestelde geopperd, maar ik had deze factor nog niet meegenomen).