Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2021 16:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Ik hoor van m'n zusje (16) dat leraren op haar school al sinds een week bezig zijn met online lessen voorbereiden. Is toch schandalig dat ons kabinet keer op keer zonder waarschuwingen zulke heftige per direct maatregelen invoeren, dat men uit ervaring zich alvast maar op voorbereid. Vandaag hoor ik berichten dat dat zo te zien wel gaat gebeuren en direct maandag al.

Hoe moeilijk kan het zijn om een weekje of 2 terug even te waarschuwen van goh, over 2 week gaan we toch een lockdown in. Hier hebben jullie even de tijd om voor te bereiden. Of denk ik te simpel?


't Is gewoon naïef om te denken dat we met deze slappe maatregelen 't 3 weken vol hadden kunnen houden. Nogal logisch dat die persco eerder komt.

Hopelijk wordt de horeca iig ontzien nu we daar met QR codes aan de gang kunnen maar ik vrees ervoor.

En waarschijnlijk zal de kapper wel weer dicht moeten want ja dat is zo'n gevaarlijke plek.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2021 16:40 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Waarschijnlijk gaat juist weer alles dicht waar we niks aan hebben omdat het OMT alle idëeen zo'n beetje afschiet die het kabinet voorstelt, terwijl ze het OMT het ook al oneens zijn met de huidige maatregelen. Wat dan, weer een avondklok waar niemand zich aan gaat houden met meer rellen tot gevolg? Een maatregelen die ook bewezen niet heeft gewerkt.

Op dit punt moet het OMT imo gewoon weg, niet als orgaan, maar de huidige mensen die er zitten zouden imo moeten opstappen. Want dit soort aanmodderen heeft alleen maar meer medische en mentale slachtoffers als gevolg, welke kant de maatregelen ook opvallen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2021 02:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Afgelopen Maandag in de buurt geweest bij iemand die positief is getest voor een redelijk lange tijd. Hopen op t beste :oh:. Zelftest tot nu toe nog negatief
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2021 12:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hekzitter schreef:
botsyfillis

Ik heb net echt veel te lang na zitten denken wat dit nou weer te betekenen had, when you see it..
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2021 13:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het OMT heeft het kabinet geadviseerd het hele onderwijs open te houden.

Nou lekker dan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2021 13:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Delt-A schreef:
Het OMT heeft het kabinet geadviseerd het hele onderwijs open te houden.

Nou lekker dan.


Ik snap het echt niet. Grootste bron van besmettingen openlaten terwijl de situatie in de ziekenhuizen zo knijpend is dat inmiddels planbare transplantaties, chemokuren en andere kritieke planbare zorg worden uitgesteld. Je zou maar (iemand kennen die) in deze groep zitten momenteel...
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2021 13:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Delt-A schreef:
Het OMT heeft het kabinet geadviseerd het hele onderwijs open te houden.

Nou lekker dan.


Ik snap het echt niet. Grootste bron van besmettingen openlaten terwijl de situatie in de ziekenhuizen zo knijpend is dat inmiddels planbare transplantaties, chemokuren en andere kritieke planbare zorg worden uitgesteld. Je zou maar (iemand kennen die) in deze groep zitten momenteel...

Ik vind het een lastige situatie. Ik heb collega's gezien dit jaar die tot absolute wanhoop werden gedreven doordat ze de kinderen les moesten geven en moesten werken. De stress die ik daar heb gezien gun ik niemand. Daarnaast is het zo slecht voor kinderen om geen onderwijs te krijgen. Het is echter inderdaad wel de leeftijdsgroep met de meeste besmettingen. Vraag is voor mij of je door een paar weken scholen dicht dat naar beneden krijgt. Lijkt me een kwestie van tijd voordat het weer net zo hard rondgaat en de hele winter geen school lijkt me een uitermate slecht idee.

Daarnaast meer informatie over de EU eisen voor reizen. https://nos.nl/artikel/2407004-eu-advis ... -coronapas
Nog een rede waarom de overheid snel aan de gang moet met de boosters. Ik gok dat voor sommigen de 9 maanden al begint te dringen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2021 13:50 
 
Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:
Delt-A schreef:
Het OMT heeft het kabinet geadviseerd het hele onderwijs open te houden.

Nou lekker dan.


Ik snap het echt niet. Grootste bron van besmettingen openlaten terwijl de situatie in de ziekenhuizen zo knijpend is dat inmiddels planbare transplantaties, chemokuren en andere kritieke planbare zorg worden uitgesteld. Je zou maar (iemand kennen die) in deze groep zitten momenteel...


Waarschijnlijk hebben ze bij het OMT ergens een betje staan dat de coronabesmettingen in 2021 nog boven de 30.000 per dag gaan komen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2021 14:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

En de Gezondheidsraad adviseert nu booster voor iedereen boven de 18, terwijl er eerst geen medische noodzaak zou zijn voor het vaccineren van mensen onder 40-60 jaar. Iets dat ik op LinkedIn regelmatig ook tegen kom, zelfs veelvuldig aan de pro vaccinatiekant. Er belanden in de leeftijdsgroep 12-49 jaar, 0.02 gevaccineerde mensen per 100k inwoners per dag in het ziekenhuis. Ter vergelijking bij gevaccineerde 70+ers, hier belanden er 0.8 mensen per 100k inwoners in het ziekenhuis (een factor 40 zo groot). Waarom, wss weer met behulp van dit advies, gezonde jonge mensen dringen naar het vaccin terwijl ze voor een 40x zo’n minder grote druk op het ziekenhuis zorgen (even globaal bekeken). Voor bovenstaande is RIVM data gebruikt van oktober

https://www.rivm.nl/nieuws/ongevaccinee ... accineerde
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2021 14:31 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Waarom, wss weer met behulp van dit advies, gezonde jonge mensen dringen naar het vaccin terwijl ze voor een 40x zo’n minder grote druk op het ziekenhuis zorgen (even globaal bekeken). Voor bovenstaande is RIVM data gebruikt van oktober


Kleine moeite imo. Ja je werkt big pharma in de hand enz maar ik wil natuurlijk wel gewoon kunnen carnavallen.

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2021 14:33 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

En meer. Credits naar Maarten Keulemans.

Afbeelding

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2021 14:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zo heel veel verschilt de carnaval lijn toch niet met de rest van Nederland lijn. Boosters zullen de besmettingen wel weer omlaag gaan brengen sowieso, maar hoe tijdelijk is dit? Na zoveel maanden moet je misschien weer een booster, en erna weer, en erna weer. Met alle risico’s van dien. De risico’s zijn weliswaar heel klein, maar door elke keer opnieuw te vaccineren ben je deze risico’s wel aan het stapelen. Terwijl je de tot 40 jaar groep er weinig gezondheidsvoordeel mee doet

@Mark, toch is het Verenigd Koninkrijk wel een interessant land om meer onderzoek naar te doen. Het enige land met een compleet afwijkende trend tov andere landen. Dit kan je niet volledig toeschrijven aan boosters want jongere mensen zijn er nog niet gevaxt. Zou het kunnen komen doordat daar geen maatregelen zijn, er constant over het hele jaar wat meer besmettingen zijn, waardoor er nu dus een hogere immuniteit is dan in de rest van Europa? Ik krijg een beetje het idee alsof het VK de vruchten plukt van het feit dat Corona daar zich in de zomer lekker verspreid heeft en er dus een grotere immuniteit is dan in de rest van Europa. Eerder vond ik t al raar dat de overheid eind september pas het uitgaansleven versoepelde, vlak voor het Corona seizoen
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2021 14:52 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Zo heel veel verschilt de carnaval lijn toch niet met de rest van Nederland lijn.


het is imo meer een meme
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2021 14:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Zo heel veel verschilt de carnaval lijn toch niet met de rest van Nederland lijn.

De Nederlandlijn gaat van 550 naar 900 per 100k inwoners. Verschil van 350 per 100k
De Den Bosch lijn gaat van 400 naar bijna 1100 per 100k inwoners. Verschil van bijna 700 per 100k.
Conclusie: Den Bosch gaat bijna 2x zo hard als de rest van Nederland. Is dat volledig te verklaren door 11/11? Waarschijnlijk niet. Maar het zal er niet bij geholpen hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2021 15:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
En de Gezondheidsraad adviseert nu booster voor iedereen boven de 18, terwijl er eerst geen medische noodzaak zou zijn voor het vaccineren van mensen onder 40-60 jaar. Iets dat ik op LinkedIn regelmatig ook tegen kom, zelfs veelvuldig aan de pro vaccinatiekant. Er belanden in de leeftijdsgroep 12-49 jaar, 0.02 gevaccineerde mensen per 100k inwoners per dag in het ziekenhuis. Ter vergelijking bij gevaccineerde 70+ers, hier belanden er 0.8 mensen per 100k inwoners in het ziekenhuis (een factor 40 zo groot). Waarom, wss weer met behulp van dit advies, gezonde jonge mensen dringen naar het vaccin terwijl ze voor een 40x zo’n minder grote druk op het ziekenhuis zorgen (even globaal bekeken). Voor bovenstaande is RIVM data gebruikt van oktober

https://www.rivm.nl/nieuws/ongevaccinee ... accineerde


Godverdomme Roy, je maakt me nu echt boos.
Ben je het verhaal van Roman Anthony alweer vergeten ofzo?
Waarom kijk jij alleen naar doden en ziekenhuisopnames?

Ik heb (inmiddels ex)collega's die ook nooit meer de oude zijn geworden na Corona. Ook net zoals RA, weken erna nog doodop zijn. Ik vind het zo frustrerend om al die berichten te lezen in de trant van 'het is maar een griepje', 'alleen oude(re) mensen worden er ziek van/gaan er dood aan'. Tyf op. echt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2021 15:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ULTIMO schreef:
RoyAPO schreef:
En de Gezondheidsraad adviseert nu booster voor iedereen boven de 18, terwijl er eerst geen medische noodzaak zou zijn voor het vaccineren van mensen onder 40-60 jaar. Iets dat ik op LinkedIn regelmatig ook tegen kom, zelfs veelvuldig aan de pro vaccinatiekant. Er belanden in de leeftijdsgroep 12-49 jaar, 0.02 gevaccineerde mensen per 100k inwoners per dag in het ziekenhuis. Ter vergelijking bij gevaccineerde 70+ers, hier belanden er 0.8 mensen per 100k inwoners in het ziekenhuis (een factor 40 zo groot). Waarom, wss weer met behulp van dit advies, gezonde jonge mensen dringen naar het vaccin terwijl ze voor een 40x zo’n minder grote druk op het ziekenhuis zorgen (even globaal bekeken). Voor bovenstaande is RIVM data gebruikt van oktober

https://www.rivm.nl/nieuws/ongevaccinee ... accineerde


Godverdomme Roy, je maakt me nu echt boos.
Ben je het verhaal van Roman Anthony alweer vergeten ofzo?
Waarom kijk jij alleen naar doden en ziekenhuisopnames?

Hij is gevaccineerd en krijgt een vorm van long covid? Hoe kan dat pleiten voor vaccineren dan? Uiteindelijk hou je die doorbraakinfecties toch wel. Ben wel benieuwd hoe lang het geleden is dat hij gevaccineerd is. Misschien was het maar 4 maanden oid. Hoe pleit dat voor vaccineren?

Ik snap je punt en gevoel bij je verdere uitleg! Corona is een rare ziekte die ook bij jongere mensen rare dingen doet (gisteren bijv volledig haarverlies bij vrouwen gezien). Het is ook heel naar dat dit soort dingen voorkomen. Maar de vraag is of booster vaccins hier daadwerkelijk tegen helpen. Als het niet heel veel helpt, dan heeft boosteren daarvoor toch ook geen zin? Ook gaat nog steeds de discussie of natuurlijke infectie misschien wel beter werkt dan een vaccin. Ook voor deze discussie moeten we vind ik open staan. We moeten ons niet blind staren op vaccineren, zoals ook vaker geopperd wordt deze week in de media door verscheidene mensen uit het OMT en artsen
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2021 15:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Fuck hee. Ik neem even een pauze nu.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2021 15:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
En de Gezondheidsraad adviseert nu booster voor iedereen boven de 18, terwijl er eerst geen medische noodzaak zou zijn voor het vaccineren van mensen onder 40-60 jaar. Iets dat ik op LinkedIn regelmatig ook tegen kom, zelfs veelvuldig aan de pro vaccinatiekant. Er belanden in de leeftijdsgroep 12-49 jaar, 0.02 gevaccineerde mensen per 100k inwoners per dag in het ziekenhuis. Ter vergelijking bij gevaccineerde 70+ers, hier belanden er 0.8 mensen per 100k inwoners in het ziekenhuis (een factor 40 zo groot). Waarom, wss weer met behulp van dit advies, gezonde jonge mensen dringen naar het vaccin terwijl ze voor een 40x zo’n minder grote druk op het ziekenhuis zorgen (even globaal bekeken). Voor bovenstaande is RIVM data gebruikt van oktober

https://www.rivm.nl/nieuws/ongevaccinee ... accineerde

Qua hartspierontsteking (waar volgens mij vaak op wordt gehint) lijkt het vaccin veiliger dan de kwaal. Zie dit draadje: https://twitter.com/rudybouma/status/14 ... 8516361221.
Ik zou je ook aanraden om het nieuwsuur item wat erbij zit te kijken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2021 15:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
makrooy schreef:
Delt-A schreef:
Het OMT heeft het kabinet geadviseerd het hele onderwijs open te houden.

Nou lekker dan.


Ik snap het echt niet. Grootste bron van besmettingen openlaten terwijl de situatie in de ziekenhuizen zo knijpend is dat inmiddels planbare transplantaties, chemokuren en andere kritieke planbare zorg worden uitgesteld. Je zou maar (iemand kennen die) in deze groep zitten momenteel...

Ik vind het een lastige situatie. Ik heb collega's gezien dit jaar die tot absolute wanhoop werden gedreven doordat ze de kinderen les moesten geven en moesten werken. De stress die ik daar heb gezien gun ik niemand. Daarnaast is het zo slecht voor kinderen om geen onderwijs te krijgen. Het is echter inderdaad wel de leeftijdsgroep met de meeste besmettingen. Vraag is voor mij of je door een paar weken scholen dicht dat naar beneden krijgt. Lijkt me een kwestie van tijd voordat het weer net zo hard rondgaat en de hele winter geen school lijkt me een uitermate slecht idee.

Daarnaast meer informatie over de EU eisen voor reizen. https://nos.nl/artikel/2407004-eu-advis ... -coronapas
Nog een rede waarom de overheid snel aan de gang moet met de boosters. Ik gok dat voor sommigen de 9 maanden al begint te dringen.


Dit klopt en is een valide argument als er geen vaccins/boosters zijn. Maar als je de scholen twee week dicht doet, daarna twee week vakantie. Dan zouden de cijfers toch echt moeten dalen en moeten we hopelijk toch echt zijn opgeschoten met de boosters. Want buurlanden zien al effect in de boosters. Engeland lijkt gewoon winter door te komen zonder lockdowns als ze zo doorgaan. Mooi op tijd begonnen met boosters.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2021 15:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Dit klopt en is een valide argument als er geen vaccins/boosters zijn. Maar als je de scholen twee week dicht doet, daarna twee week vakantie. Dan zouden de cijfers toch echt moeten dalen en moeten we hopelijk toch echt zijn opgeschoten met de boosters. Want buurlanden zien al effect in de boosters. Engeland lijkt gewoon winter door te komen zonder lockdowns als ze zo doorgaan. Mooi op tijd begonnen met boosters.


Dat we rijkelijk laat zijn met boosters is geen nieuws meer inderdaad. Erg jammer dat het allemaal zo lang moet duren. Ik kan me niet voorstellen dat wij met 4 weken al heel ver zijn met boosters. De afweerreactie moet nog 2 weken zijn werk doen voordat het extra beschermt etc.. Ik zie het niet gebeuren dat dit met 4 weken al zo ver is, maar hopelijk lees je ook aan mijn reactie dat ik dat liever anders had gezien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2021 15:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
RoyAPO schreef:
En de Gezondheidsraad adviseert nu booster voor iedereen boven de 18, terwijl er eerst geen medische noodzaak zou zijn voor het vaccineren van mensen onder 40-60 jaar. Iets dat ik op LinkedIn regelmatig ook tegen kom, zelfs veelvuldig aan de pro vaccinatiekant. Er belanden in de leeftijdsgroep 12-49 jaar, 0.02 gevaccineerde mensen per 100k inwoners per dag in het ziekenhuis. Ter vergelijking bij gevaccineerde 70+ers, hier belanden er 0.8 mensen per 100k inwoners in het ziekenhuis (een factor 40 zo groot). Waarom, wss weer met behulp van dit advies, gezonde jonge mensen dringen naar het vaccin terwijl ze voor een 40x zo’n minder grote druk op het ziekenhuis zorgen (even globaal bekeken). Voor bovenstaande is RIVM data gebruikt van oktober

https://www.rivm.nl/nieuws/ongevaccinee ... accineerde

Qua hartspierontsteking (waar volgens mij vaak op wordt gehint) lijkt het vaccin veiliger dan de kwaal. Zie dit draadje: https://twitter.com/rudybouma/status/14 ... 8516361221.
Ik zou je ook aanraden om het nieuwsuur item wat erbij zit te kijken.

Ja ik durf daar eigenlijk niet echt uitspraken over te doen. Ben vooral geïnteresseerd straks in de prevalentie van verschillende aandoeningen in 2020, 2021 en 2022 (2023 etc.). Als je opeens een opvallende stijging ergens ziet, dan zou je t voorzichtig ergens aan kunnen proberen te linken
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2021 15:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
makrooy schreef:
Dit klopt en is een valide argument als er geen vaccins/boosters zijn. Maar als je de scholen twee week dicht doet, daarna twee week vakantie. Dan zouden de cijfers toch echt moeten dalen en moeten we hopelijk toch echt zijn opgeschoten met de boosters. Want buurlanden zien al effect in de boosters. Engeland lijkt gewoon winter door te komen zonder lockdowns als ze zo doorgaan. Mooi op tijd begonnen met boosters.


Dat we rijkelijk laat zijn met boosters is geen nieuws meer inderdaad. Erg jammer dat het allemaal zo lang moet duren. Ik kan me niet voorstellen dat wij met 4 weken al heel ver zijn met boosters. De afweerreactie moet nog 2 weken zijn werk doen voordat het extra beschermt etc.. Ik zie het niet gebeuren dat dit met 4 weken al zo ver is, maar hopelijk lees je ook aan mijn reactie dat ik dat liever anders had gezien.


Uiteraard. Ik zou liever scholen ook niet dicht willen en zou het liever ook niet langer dan twee week dicht willen zien. Het zou wel de eerste maatregel van mij mogen zijn dat na de kerstvakantie dan versoepelt moet worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2021 15:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vooralsnog lijkt het erop dat zelfs de winkels en horeca niet eens volledig sluiten, dus ik denk dat het dan met de scholen wel mee zal vallen. Genoeg knoppen waar we meer aan kunnen draaien voordat we aan de scholen moeten beginnen.

Overigens:
https://twitter.com/hugodejonge/status/ ... 7499447297

Vanaf 1939 mag nu, dus het begint. Je merkt er alleen zo weinig van omdat het alleen op een specifiek twitter account te zien is, zou fijn zijn als de NOS en andere nieuwsorganisaties dit soort mededelingen breed zou delen, dan is het ook meer bekend.

edit:
Overigens verbaas ik me over de adviezen van het OMT. Ik had veel meer maatregelen verwacht dan dit als je de schreeuw om hulp van de zorg hoort. Ik snap echt niet wat ze daar aan het doen zijn. Alsof het nu nog niet duidelijk genoeg is dat de exponentiele groei gewoon rustig door blijft gaan tenzij je in gaat grijpen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2021 15:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ULTIMO schreef:
Fuck hee. Ik neem even een pauze nu.


RoyAPO schreef:
Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2021 16:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Ja ik durf daar eigenlijk niet echt uitspraken over te doen. Ben vooral geïnteresseerd straks in de prevalentie van verschillende aandoeningen in 2020, 2021 en 2022 (2023 etc.). Als je opeens een opvallende stijging ergens ziet, dan zou je t voorzichtig ergens aan kunnen proberen te linken

Maarja, dan zijn de vaccinaties natuurlijk niet de enige variabele die we hebben gehad over de afgelopen jaren, dus ik denk dat dit in de praktijk tegen zou vallen om dit te koppelen.

Bovendien:
Nieuwsuurfilmpje: https://twitter.com/Nieuwsuur/status/14 ... 2000126976
Op 0.40.

Uiteraard: met een booster maak je de kans groter etc. Maar je verkleint ook weer de kans op COVID problemen. Ik snap dus niet zo goed waarom je dit zegt.
Vorige  1 ... 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic