Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2021 10:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wat mij betreft mag er vanuit de overheid ook wel een stevig woord gezegd worden over het thuiswerken. Ik weet niet in hoeverre je zoiets kan verplichten, maar die files die ik elke ochtend nog steeds heb (die ik tot aan september niet had) duiden er wel op dat een groot deel van de werknemers (maar ook werkgevers) er complete schijt aan hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2021 11:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ULTIMO schreef:
Wat mij betreft mag er vanuit de overheid ook wel een stevig woord gezegd worden over het thuiswerken. Ik weet niet in hoeverre je zoiets kan verplichten, maar die files die ik elke ochtend nog steeds heb (die ik tot aan september niet had) duiden er wel op dat een groot deel van de werknemers (maar ook werkgevers) er complete schijt aan hebben.


Bij mij op werk si het absoluut niet de bedoeling dat je thuis werkt, 'want er is genoeg ruimte voor 1,5 meter"

Klopt op zich ook wel, maar thuiswerken is echt geen optie.

Wmbt ook wel chill hoor, ben blij dat ik lekker naar kantoor kan, maar toch.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2021 11:07 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Het enige wat ze doen is het probleem benoemen, mensen die problemen ondervinden erkennen, en dan er vervolgens niks mee doen. Met het OMT en de regering die elkaar onderhand tegenwerken en halfbakken maatregelen er tegenaangooien om maar symbolisch iets te doen terwijl elke andere expert claimt dat dit niet de goede manier is.


Dat is het beleid van de VVD. Het probleem uitsmeren over de bevolking en zo er 'ons' probleem van maken omdat ze zelf niet slagvaardig zijn. Een soort van decentralisatie van probleem stelling en aanpak waardoor ze blaam ontwijken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2021 11:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
Broken Balance schreef:
Het enige wat ze doen is het probleem benoemen, mensen die problemen ondervinden erkennen, en dan er vervolgens niks mee doen. Met het OMT en de regering die elkaar onderhand tegenwerken en halfbakken maatregelen er tegenaangooien om maar symbolisch iets te doen terwijl elke andere expert claimt dat dit niet de goede manier is.


Dat is het beleid van de VVD. Het probleem uitsmeren over de bevolking en zo er 'ons' probleem van maken omdat ze zelf niet slagvaardig zijn. Een soort van decentralisatie van probleem stelling en aanpak waardoor ze blaam ontwijken.

Verdeel en Heers!!???!!

(Oprecht trouwens wel benieuwd of dit t geval is momenteel. Voor de wat meer geschiedenis kundige mensen hier :P)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2021 11:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

De term 'never waste a good crisis' vind ik ook wel toepasselijk. Vind het vuurwerk verbod daar wel een mooi voorbeeld van, als ze COVID als excuus kunnen gebruiken om dit er door te drukken.

Overigens volledig voorstander van een verbod op vuurwerk, dus das een positieve bijkomstigheid :woot:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2021 11:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Ik vind t ook mega kut wanneer de formatie zal slagen. In de huidige peilingen heeft de coalitie bij lange na geen meerderheid meer. Een regering waarin 30% maar vertrouwen heeft, zal niet veel goeds gaan brengen

Dat vind ik onzin als ik heel eerljk ben. Er is in maart gekozen, daar is dit uitgekomen, daar hebben we het mee te doen. Dat een regering minder populair wordt lijkt me evident, want je zal soms ook impopulaire beslisingen moeten nemen. Bovendien lost opnieuw kiezen het probleem niet op, want je blijft beslissingen vooruit schuiven en met een versplinterd landschap ga je ook niet makkelijker formeren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2021 11:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Bij nieuwe verkiezingen zitten we inderdaad nog tot na de zomer van 2022 met dit huidige demissionaire kabinet. Dat moet je ook niet willen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2021 11:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
RoyAPO schreef:
Ik vind t ook mega kut wanneer de formatie zal slagen. In de huidige peilingen heeft de coalitie bij lange na geen meerderheid meer. Een regering waarin 30% maar vertrouwen heeft, zal niet veel goeds gaan brengen

Dat vind ik onzin als ik heel eerljk ben. Er is in maart gekozen, daar is dit uitgekomen, daar hebben we het mee te doen. Dat een regering minder populair wordt lijkt me evident, want je zal soms ook impopulaire beslisingen moeten nemen. Bovendien lost opnieuw kiezen het probleem niet op, want je blijft beslissingen vooruit schuiven en met een versplinterd landschap ga je ook niet makkelijker formeren.

Zo kan je t ook zien! Maar volgens mij is de steun voor het CDA al vrij snel afgebrokkeld na de verkiezingen. Dat is wat vooral bij mij steekt. BBB staat nu nog hoger dan het CDA. Ik zou graag gewoon een hervorming zien van de politieke macht, onder leiding van Omtzigt. Verder is het ook maar gissen natuurlijk wat het beste is voor het land, maar m’n gevoel zegt nieuwe verkiezingen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2021 11:37 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Verdeel en Heers!!???!!

(Oprecht trouwens wel benieuwd of dit t geval is momenteel. Voor de wat meer geschiedenis kundige mensen hier :P)


Nee :P.

Divide & conquer is het verdelen van de machthebbende partij om ze als kleine groepjes minder macht te laten hebben en dan de boel overnemen.

Rutte en De Jonge die zijn niet de VVD en het CDA aan het opdelen in kleine partijen zodat ze alleenheersers kunnen zijn. Het is iets wat Caesar deed, niet wat een democratie deed.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2021 11:41 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Dat vind ik onzin als ik heel eerljk ben. Er is in maart gekozen, daar is dit uitgekomen, daar hebben we het mee te doen. Dat een regering minder populair wordt lijkt me evident, want je zal soms ook impopulaire beslisingen moeten nemen. Bovendien lost opnieuw kiezen het probleem niet op, want je blijft beslissingen vooruit schuiven en met een versplinterd landschap ga je ook niet makkelijker formeren.


En dit vind ik zware betutteling van wat het kabinet aan het doen is. Dit is gewoon handjes boven het hoofd houden. In recente NL geschiedenis heeft een kabinet nog nooit zo veel wanbeleid gevoerd en zo veel slechte beslissingen gemaakt waarbij de schuld wordt afgeschoven en zelf onschuld wordt beticht of genegeerd en waar duidelijk beleid in de oog van blind vasthouden aan principes en bezuiniging wordt genegeerd. Het is echt iets van de laatste jaren.

Dit precedent zou normaliter als gevolg hebben dat de personen uit respect voor de democratie opstappen, niet nieuwe verkiezingen inderdaad. Maar dit vertikken ze want ze doen het zelf wel goed volgens hunzelf. Klinkt dit niet een beetje raar? Er is toch echt iets goed mis in dit democratische systeem dat ze toch zo uit eigen initiatief lekker door kunnen gaan en de kamermeerderheid(!!) meermaals negeren?

Maar er zijn veel meer achterkamerspelletjes gaande. Je kan bijvoorbeeld vinden van een Kaag wat je wilt, ik vind haar ook 10x niks na wederom de stemmer te hebben verraden, maar ze stapte iig compleet op toen ze een grove fout had gemaakt en erkende dit.

Dus dit is niet een gevalletje, je hebt gekozen dus deal with it, hier zit zoveel meer achter door deze trage vorming en de machten die het demissionaire kabinet heeft en ook elke vorm van vordering die ze weigeren te doen. Het is veel praten, weinig actie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2021 11:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Zo kan je t ook zien! Maar volgens mij is de steun voor het CDA al vrij snel afgebrokkeld na de verkiezingen. Dat is wat vooral bij mij steekt. BBB staat nu nog hoger dan het CDA. Ik zou graag gewoon een hervorming zien van de politieke macht, onder leiding van Omtzigt. Verder is het ook maar gissen natuurlijk wat het beste is voor het land, maar m’n gevoel zegt nieuwe verkiezingen.

Dat er wel of geen steun is voor een partij tussen twee verkiezingen doet er niet toe. Het is een leuk onderwerp aan de talkshowtafel, maar totaal irrelevant daarbuiten. Immers: de grootste veranderingen in de peilingen gebeuren rond verkiezingen en peilingen veranderen geen zetelverdelingen. Daarnaast zou bij aankomende verkiezingen Pieter Omtzigt niet eens terug zien in de politiek, hij heeft geen partij dus je kunt niet op hem stemmen.

Citaat:
Dus dit is niet een gevalletje, je hebt gekozen dus deal with it, hier zit zoveel meer achter door deze trage vorming en de machten die het demissionaire kabinet heeft en ook elke vorm van vordering die ze weigeren te doen. Het is veel praten, weinig actie.

Heeft direct met mijn stukje hierboven te maken. Ik vind het werkelijk zo jammer dat dit demissionaire kabinet niet bereid lijkt te zijn om een inpopulaire maatregel te nemen. Maar ook de tweede kamer zou soms iets verder moeten kijken dan de waan van de dag en minder populaire voorstellen steunen, maarja. Ijdele hoop vermoed ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2021 11:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Maar als ze opstappen, komen d’r toch alsnog nieuwe verkiezingen? Eens met je verhaal trouwens
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2021 12:03 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Verdeel en Heers!!???!!

(Oprecht trouwens wel benieuwd of dit t geval is momenteel. Voor de wat meer geschiedenis kundige mensen hier :P)


Lees dit

https://www.groene.nl/artikel/met-de-vingers-in-de-oren
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2021 12:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
RoyAPO schreef:
Verdeel en Heers!!???!!

(Oprecht trouwens wel benieuwd of dit t geval is momenteel. Voor de wat meer geschiedenis kundige mensen hier :P)


Lees dit

https://www.groene.nl/artikel/met-de-vingers-in-de-oren

Ga ik doen!

Nog wel een erg goed interview met Kluytmans uit het OMT die oa een beetje wijst richting een bredere maatschappelijke discussie, lange termijnvisie en misschien toch ook het accepteren/tolereren van een bepaalde mate van Corona schade + opschalen van de zorg. Interviewer is wel irritant (legt constant woorden in Kluytmans zijn mond)

https://www.nporadio1.nl/nieuws/binnenl ... LoLfGguSJc
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2021 12:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ULTIMO schreef:
Wat mij betreft mag er vanuit de overheid ook wel een stevig woord gezegd worden over het thuiswerken. Ik weet niet in hoeverre je zoiets kan verplichten, maar die files die ik elke ochtend nog steeds heb (die ik tot aan september niet had) duiden er wel op dat een groot deel van de werknemers (maar ook werkgevers) er complete schijt aan hebben.


Ik snap niet dat jullie daar niet strenger in zijn. Hier in België mag je maar 1 dag/week op het werk zijn. Tenzij het niet anders kan natuurlijk. Hier gebeuren ook effectief controles op. Ik heb vanochtend mijn winterbanden laten opleggen en zit nu op kantoor aangezien de bandencentrale dicht bij het werk is en ik zelfs zonder file 1 uur moet rijden.

Van HR heb ik gisteren een speciaal attest gekregen dat ik aanwezig mag zijn op kantoor, voor het geval ze komen controleren. Er is namelijk nog wat onduidelijkheid over hoe de registratie moet gebeuren wanneer iemand op kantoor komt werken. Voor de zekerheid wordt er dus maar met een attest gewerkt.

Vanochtend had ik trouwens 0,0 file. Waze gooide er op een bepaald moment zelfs 6 minuten van mijn aankomsttijd af.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2021 12:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Grim schreef:
ULTIMO schreef:
Wat mij betreft mag er vanuit de overheid ook wel een stevig woord gezegd worden over het thuiswerken. Ik weet niet in hoeverre je zoiets kan verplichten, maar die files die ik elke ochtend nog steeds heb (die ik tot aan september niet had) duiden er wel op dat een groot deel van de werknemers (maar ook werkgevers) er complete schijt aan hebben.


Ik snap niet dat jullie daar niet strenger in zijn. Hier in België mag je maar 1 dag/week op het werk zijn. Tenzij het niet anders kan natuurlijk. Hier gebeuren ook effectief controles op. Ik heb vanochtend mijn winterbanden laten opleggen en zit nu op kantoor aangezien de bandencentrale dicht bij het werk is en ik zelfs zonder file 1 uur moet rijden.

Van HR heb ik gisteren een speciaal attest gekregen dat ik aanwezig mag zijn op kantoor, voor het geval ze komen controleren. Er is namelijk nog wat onduidelijkheid over hoe de registratie moet gebeuren wanneer iemand op kantoor komt werken. Voor de zekerheid wordt er dus maar met een attest gewerkt.

Vanochtend had ik trouwens 0,0 file. Waze gooide er op een bepaald moment zelfs 6 minuten van mijn aankomsttijd af.


Geeft niet, snappen wij ook niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2021 13:11 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Grim schreef:
attest

Bedoel je ad test? Die wil ik in NL ook wel.

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2021 13:17 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Mooi samenvattend artikel wat mij betreft: https://www.volkskrant.nl/columns-opinie/de-verwachtingen-rond-2g-zijn-te-hoog-gespannen-de-komende-tijd-zal-pijnlijk-en-verdrietig-zijn~b7d71807/?fbclid=IwAR0vkZdvem0SR5c1F1PTSAvl3jO-Ta9Q8kEkWHlT-sPmYhpHWvNTIVEejV8&utm_source=link&utm_medium=app&utm_campaign=shared%20content&utm_content=free
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2021 13:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Grim schreef:
ULTIMO schreef:
Wat mij betreft mag er vanuit de overheid ook wel een stevig woord gezegd worden over het thuiswerken. Ik weet niet in hoeverre je zoiets kan verplichten, maar die files die ik elke ochtend nog steeds heb (die ik tot aan september niet had) duiden er wel op dat een groot deel van de werknemers (maar ook werkgevers) er complete schijt aan hebben.


Ik snap niet dat jullie daar niet strenger in zijn. Hier in België mag je maar 1 dag/week op het werk zijn. Tenzij het niet anders kan natuurlijk. Hier gebeuren ook effectief controles op. Ik heb vanochtend mijn winterbanden laten opleggen en zit nu op kantoor aangezien de bandencentrale dicht bij het werk is en ik zelfs zonder file 1 uur moet rijden.

Van HR heb ik gisteren een speciaal attest gekregen dat ik aanwezig mag zijn op kantoor, voor het geval ze komen controleren. Er is namelijk nog wat onduidelijkheid over hoe de registratie moet gebeuren wanneer iemand op kantoor komt werken. Voor de zekerheid wordt er dus maar met een attest gewerkt.

Vanochtend had ik trouwens 0,0 file. Waze gooide er op een bepaald moment zelfs 6 minuten van mijn aankomsttijd af.


Heel goed. Ik zie bij mij op t werk zoveel volk de hele dag achter de computer zitten en om t uur even naar de pot gaan en een bakkie tappen. Die kunnen dat prima thuis.

Ik kan zelf lastig vanuit huis werken maar vorig jaar tijdens de corona piek mocht het (starten vanuit huis als er ergens een klus was), nu wil mijn baas d'r niks van weten (ja er werd teveel misbruik van gemaakt vorig jaar dus dat doen we niet meer jow)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2021 13:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ULTIMO schreef:
(ja er werd teveel misbruik van gemaakt vorig jaar dus dat doen we niet meer jow)

Is ook gewoon zo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2021 14:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Toen ik op kantoor aankwam was er nog één iemand aanwezig. Die is om 12u vertrokken dus ik zit hier nog op mijn eentje. Voor corona zat er makkelijk 30-40 man per dag op kantoor.

Mark With A Tarrel schreef:
Bedoel je ad test? Die wil ik in NL ook wel.

Afbeelding


adje voor de sfeer
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2021 15:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik heb jouw gifje nu zo vaak gezien, zou haast vergeten hoe totaal gestoord het was dat die vent daar even live in court z'n momentje pakt en zichzelf van kant maakt.

Genocide niet zo'n fan van, maar dit was sterk gespeeld :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2021 15:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

https://nos.nl/artikel/2406898-kabinet- ... ar-vrijdag

Citaat:
Het demissionaire kabinet houdt aanstaande vrijdag weer een persconferentie over de coronasituatie. Dat is een week eerder dan gepland. Minister De Jonge zei na een overleg met de meest betrokken ministers dat het beeld aanhoudend somber en zorgelijk is.

Het OMT komt vanavond al bij elkaar en brengt morgen een advies uit over extra maatregelen. Het kabinet wil dan vrijdag besluiten nemen en bekendmaken.


Daar gaan we.

Overigens lijken we nu wel (zeer langzaam) van start te gaan met de boostercampagne. Voorrang voor de zorgmedewerkers en vanaf nu mag iedereen die in 1937 geboren is en ouder bellen voor een afspraak. We gaan langzaam weer dus van oud naar jong. Hopen dat we alles boven de 50 a 60 zsm gehad hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2021 15:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik hoor van m'n zusje (16) dat leraren op haar school al sinds een week bezig zijn met online lessen voorbereiden. Is toch schandalig dat ons kabinet keer op keer zonder waarschuwingen zulke heftige per direct maatregelen invoeren, dat men uit ervaring zich alvast maar op voorbereid. Vandaag hoor ik berichten dat dat zo te zien wel gaat gebeuren en direct maandag al.

Hoe moeilijk kan het zijn om een weekje of 2 terug even te waarschuwen van goh, over 2 week gaan we toch een lockdown in. Hier hebben jullie even de tijd om voor te bereiden. Of denk ik te simpel?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2021 15:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pure botsyfillis dit. Net allemaal projecten uitgezet voor mavo 2 naar het MBO... Zal je net zien dat we die allemaal kunnen uitstellen :/

Achja ik wacht het weer braaf af.
Vorige  1 ... 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic