Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2021 16:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wtf is dit nou weer voor een debiele uitspraak. Ik kan hier oprecht woest van worden. Over fake News gesproken :/. Dat dit uit de mond van een minister van volksgezondheid komt. De wereld is echt gestoord. Aan alle kanten. De kans om aan Corona dood te gaan is alsnog maar enkele procent(en)

De Duitse minister Spahn van Volksgezondheid heeft Duitsers opnieuw opgeroepen om zich te laten vaccineren. Niemand ontkomt aan het coronavirus, waarschuwt hij. "Tegen het einde van de winter is waarschijnlijk iedereen in Duitsland, gevaccineerd, genezen of overleden", zei hij in Berlijn tegen journalisten.

https://nos.nl/liveblog/2406620-opnieuw ... -houdt-aan
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2021 16:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Citaat:
Kabinet: houd je aan basisregels, anders dreigen extra lockdownregels

Ik moet zeggen dat dergelijke uitspraken mij steeds meer tegen gaan staan. Natuurlijk zit er ergens een waarheid in, want zonder wat te doen worden de cijfers niet beter. Maar voor mijn gevoel werkt het dreigen met extra regels juist averechts, helemaal van een 'kabinet' dat zelf aan alle kanten gefaald heeft, achteraan in de polonaise loopt en vaak te laf zijn om hun eigen fouten toe te geven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2021 16:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

THArdstyler schreef:
Citaat:
Kabinet: houd je aan basisregels, anders dreigen extra lockdownregels

Ik moet zeggen dat dergelijke uitspraken mij steeds meer tegen gaan staan. Natuurlijk zit er ergens een waarheid in, want zonder wat te doen worden de cijfers niet beter. Maar voor mijn gevoel werkt het dreigen met extra regels juist averechts, helemaal van een 'kabinet' dat zelf aan alle kanten gefaald heeft, achteraan in de polonaise loopt en vaak te laf zijn om hun eigen fouten toe te geven.


Nogal ja, echt waardeloos. Het eigenwijze gedrag van Nederlanders helpt hierin ook zeker niet mee, maar continu vingertje wijzen terwijl je zelf al 1,5 jaar geen fatsoenlijk beleid voert werkt idd alleen maar averechts.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2021 16:29 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Eens met Megamindy
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2021 16:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik heb nu inderdaad liever dat ze ingrijpen, want zowel de besmettingscijfers als de ziekenhuiscijfers lijken momenteel nog steeds hard door te groeien. De ziekenhuizen vragen al weken om maatregelen, ik snap niet waarom daar niet naar geluisterd wordt. Dat is dé manier om nog meer mensen uit de zorg te jagen waar men zich alleen maar meer in de vingers snijdt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2021 16:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja idd. De cijfers gaan door het dak en waar komen ze mee aanzetten? Een 'milde lockdown' van twee weken lang die door deze halfbakken maatregelen nog veel langer gaat duren :lol: Toon dan een keer ballen en jank de hele tering zooi op slot muv supermarkten en apotheken (en sportscholen maar dat is puur eigen belang :P), zodat je deze piek enigszins kunt beperken. Gelukkig kunnen we in deze milde lockdown wel naar de bios!!!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2021 16:35 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Het punt is een beetje, waarschijnlijk gaan ze meer maatregelen er tegenaangooien die alsnog niet werken.

Waarschijnlijk blijven scholen open, blijft bezoek thuis een advies en blijft thuis werken ook een advies. Daar waar de meeste besmettingen zijn.

Waarschijnlijk gaat de horeca, bioscoop/theater en evenementensector dicht, andere grote openbare locaties ook (musea/pretparken), winkels om 6 uur dicht oid of weer een avondklok en een alcoholverbod. Dingen die al door onderzoek bewezen niet hebben gewerkt. Maar de overheid weet niet beter dus doet niks anders.

Het slaat tegen alle logica in, maar het is onderhand logisch om te gaan verwachten dat ze juist de maatregelen kiezen die de plank misslaan.

Ik ben wel voor het vernieuwen van het OMT op zich. Er moet even een frisse wind door de beleidsbepalers, want het is overduidelijk dat de huidige beleidsvoering niet werkt.

Nieuwe verkiezingen zou ik ook geen nee tegen zeggen. En niet dat ik per sé voor ze ben, maar ik hoop dan dat er toch echt wordt gekozen voor partijen die wel de bezuinigingen willen omdraaien omtrent politie, zorg e.d. Of dat ze iig genoeg stemmen krijgen dat de VVD niet om ze heen kan. Wil je het volk achter je krijgen, dan moet je toch een vorm van verandering en een leercurve laten zien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2021 16:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Wtf is dit nou weer voor een debiele uitspraak. Ik kan hier oprecht woest van worden. Over fake News gesproken :/. Dat dit uit de mond van een minister van volksgezondheid komt. De wereld is echt gestoord. Aan alle kanten. De kans om aan Corona dood te gaan is alsnog maar enkele procent(en)

De Duitse minister Spahn van Volksgezondheid heeft Duitsers opnieuw opgeroepen om zich te laten vaccineren. Niemand ontkomt aan het coronavirus, waarschuwt hij. "Tegen het einde van de winter is waarschijnlijk iedereen in Duitsland, gevaccineerd, genezen of overleden", zei hij in Berlijn tegen journalisten.

https://nos.nl/liveblog/2406620-opnieuw ... -houdt-aan


Ik snap echt niet waarom je je hier zo druk over maakt. Dat je het er niet mee eens bent, ja oke kan. Maar je doet alsof de wereld vergaat lol.

Hij zegt toch verder ook niks fout? Ik vind een kans van enkele procenten onder de oudere doelgroep anders ook best hoog. We hebben het over de dood, niet een vervelende bijwerking. Dus het is goed om dit nog eens te benadrukken. Ouderen die niet zijn gevaccineerd nemen het totaal niet serieus.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2021 16:53 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Citaat:
#Thierryisgevaccineerd
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2021 18:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zegt verder niks fout? Dus je wilt zeggen dat wanneer jij niet gevaccineerd zou zijn, je sws dood gaat aan Corona?

Alles is compleet fout aan die uitspraak. Dit is de ernstigste vorm van propaganda die ik tot nu toe in de Corona pandemie heb gezien. Ook ouderen gaan niet allemaal gelijk dood aan Corona. De uitspraak van die minister is veel te kort door de bocht
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2021 18:07 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Zegt verder niks fout? Dus je wilt zeggen dat wanneer jij niet gevaccineerd zou zijn, je sws dood gaat aan Corona?



Gast jonge wat ben je nou weer aan het poepen ben jij soms oost-indisch blind voor het woord genezen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2021 18:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Toch even over COVID ventileren (no pun intended), heb gister de hele avond naast een verdrietige vriendin gezeten. Die weet oprecht niet meer wat ze moet doen. Die kan niet eens met onze dochter eventjes het dorp in zonder dat ze een test moet doen. En straks met die 2G ongein al helemaal niet meer.

Ooit nog een kinderwens voor een 2e waardoor ze absoluut niet de gok wil wagen om een vaccin te nemen. (wat ik best begrijp).

Mij mogen ze 10 keer vol prikken met boosters, maar snap haar ook wel erg goed, word er zelf ook langzaam wel een beetje depri van. Doe m'n best om me niet negatief te laten beinvloeden en er maar een beetje lacherig over te doen omdat je er toch niks aan veranderd, maar ik ontkom er niet aan.


Even een oude post opgegraven van je, maar ik moest hier vandaag ineens aan denken.
Echt een oprechte vraag, maar vanwaar deze angst? Is het bewezen dat het de vruchtbaarheid aantast? Zijn hier concrete gevallen van bekend? (en dan niet gevallen als 'ik ben onvruchtbaar dus dat zal wel door het vaccin komen' maar mensen die voor een vaccinatie wel vruchtbaar waren en erna plots niet meer).

Ik hoor in mijn omgeving namelijk ook nog steeds van dit soort 'gevallen' maar die angst blijkt nergens op gebaseerd (behalve dat er helemaal in het begin nog werd gezegd 'beter nog even niet vaccineren als je zwanger bent/een kinderwens hebt' terwijl dat al vrij snel weer ingetrokken werd)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2021 18:22 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Merk echt dat ik in het openbaar vervoer steeds minder mondkapjes zie, of die slechts een kin bedekken (heel nuttig.)
Dit uitspraak van Van Dissel bijna 2 jaar terug is bij iedereen nogal blijven hangen geloof ik >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2021 18:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

fflkkr schreef:
Merk echt dat ik in het openbaar vervoer steeds minder mondkapjes zie, of die slechts een kin bedekken (heel nuttig.)
Dit uitspraak van Van Dissel bijna 2 jaar terug is bij iedereen nogal blijven hangen geloof ik >.<

Wat bedoel je met openbaar vervoer in deze? Want in de trein zie ik eigenlijk dat (op een enkeling na) iedereen 'm wel gewoon op heeft. En niet racistisch bedoelt, maar heel vaak zijn het wel allochtone jongeren die 'm niet of verkeerd ophebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2021 19:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
RoyAPO schreef:
Zegt verder niks fout? Dus je wilt zeggen dat wanneer jij niet gevaccineerd zou zijn, je sws dood gaat aan Corona?



Gast jonge wat ben je nou weer aan het poepen ben jij soms oost-indisch blind voor het woord genezen?

DAt verandert niks aan de onjuistheid van de uitspraak
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2021 19:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Mark With A Tarrel schreef:
RoyAPO schreef:
Zegt verder niks fout? Dus je wilt zeggen dat wanneer jij niet gevaccineerd zou zijn, je sws dood gaat aan Corona?



Gast jonge wat ben je nou weer aan het poepen ben jij soms oost-indisch blind voor het woord genezen?

DAt verandert niks aan de onjuistheid van de uitspraak


Wtf dat verandert alles eraan xd Het verspreid zo erg dat je of het niet krijgt omdat je vaxxed bent, dat je het krijgt en geneest of dat je doodgaat. Ik zie niet wat hier onjuist aan is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2021 19:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hmm touché xd. De uitspraak staat wel lichtelijk open voor interpretatie (zie Facebook post FVD). Ben het btw eerst op nieuws tegen gekomen, daarna pas op die fb pagina. Ik zag het als je bent gevaccineerd, hersteld of je gaat dood. Sws geen handige uitspraak in de huidige tijd van polarisatie

En je kan natuurlijk ook gevaccineerd en dood zijn door Corona. Bij m’n vriendin op haar werk in verpleeghuis enkele dagen terug nog een gevaccineerde cliënt
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2021 19:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
En je kan natuurlijk ook gevaccineerd en dood zijn door Corona. Bij m’n vriendin op haar werk in verpleeghuis enkele dagen terug nog een gevaccineerde cliënt

Ja je kan ook als ongevaccineerde besmet raken en er geen last van hebben.
Beetje raar om dat weer zo te benoemen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2021 19:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Hmm touché xd. De uitspraak staat wel lichtelijk open voor interpretatie (zie Facebook post FVD). Ben het btw eerst op nieuws tegen gekomen, daarna pas op die fb pagina. Ik zag het als je bent gevaccineerd, hersteld of je gaat dood. Sws geen handige uitspraak in de huidige tijd van polarisatie

En je kan natuurlijk ook gevaccineerd en dood zijn door Corona. Bij m’n vriendin op haar werk in verpleeghuis enkele dagen terug nog een gevaccineerde cliënt


Het is ook gewoon een ontzettend Typisch Duitse droge uitspraak. Ik vind het wel humor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 nov 2021 04:14 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Verpleeghuis.... Mag ik gokken dat die gevaccineerde ook wat onderliggends had. Wil dus niets zeggen. Je kan niet alles zomaar op Covid afschuiven Roy.

Maar gezien je laatste posts heb je toch wat oogkleppen op. Zien wat je wil zien en lezen wat je wil lezen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 nov 2021 08:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

rakkietakkie schreef:
Verpleeghuis.... Mag ik gokken dat die gevaccineerde ook wat onderliggends had. Wil dus niets zeggen. Je kan niet alles zomaar op Covid afschuiven Roy.

Maar gezien je laatste posts heb je toch wat oogkleppen op. Zien wat je wil zien en lezen wat je wil lezen.

Die persoon komt toch als Corona dode terug in de statistieken? De meeste gevaccineerde mensen die nu dood gaan hebben wat onderliggends. Zullen we dan maar stoppen met alle maatregelen als je op deze manier denkt? (Mij best hoor xd). Zo’n argument vind ik ook maar cherry picking. Wanneer dit argument vorig jaar op een andere manier gebruikt werd, was de wereld te klein… dan krijg je reacties als: hoe durf je?! Je argument zien wat je wil zien, gaat ook voor jezelf op

Oh ja, de volgende complottheorie komt wss uit: lees net in trouw dat de Europese commissie aan een permanent Corona certificaat werkt… twee prikken blijven wss niet genoeg. Waar gaan we toch heen
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 nov 2021 09:11 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Citaat:
Die persoon komt toch als Corona dode terug in de statistieken?

Iemand wordt aangereden, maar was wel gevaccineerd...
Komt daardoor in het ziekenhuis en overlijdt..

OMG... CoRoNa111!!!!


Kun je alsjeblieft gewoon wat minder wapperdepap doen.. Al geef je betere argumenten dan Emre
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 nov 2021 09:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

rakkietakkie schreef:
Citaat:
Die persoon komt toch als Corona dode terug in de statistieken?

Iemand wordt aangereden, maar was wel gevaccineerd...
Komt daardoor in het ziekenhuis en overlijdt..

OMG... CoRoNa111!!!!


Kun je alsjeblieft gewoon wat minder wapperdepap doen.. Al geef je betere argumenten dan Emre

Kan jij minder wappie doen? Dit is een typische FVD uitspraak. Verder is de doodsoorzaak bij die persoon echt Corona, want hij was positief getest bij klachten, saturatie holde achteruit, moest aan het zuurstof etc.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 nov 2021 10:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Zo’n argument vind ik ook maar cherry picking.

Roy, ik ga het nogmaals proberen, maar je blijft projecteren. Cherry picking is precies wat jij doet. Info gebruiken die jouw ideeën ondersteunen of bevestigen en andere info wegschuiven als 'Niet van deze week' of direct info opzoeken die het tegendeel melden (Of het nu bewezen is of niet).

Ps. Ik ben het niet per definitie eens met de uitspraken van rakkietakkie, want zitten genoeg gaten in.

Of je woede om deze uitspraak waar je zelf de nadruk legt op precies hetgeen wat jouw idee ondersteunt:

RoyAPO schreef:
Wtf is dit nou weer voor een debiele uitspraak. Ik kan hier oprecht woest van worden. Over fake News gesproken :/. Dat dit uit de mond van een minister van volksgezondheid komt. De wereld is echt gestoord. Aan alle kanten. De kans om aan Corona dood te gaan is alsnog maar enkele procent(en)

De Duitse minister Spahn van Volksgezondheid heeft Duitsers opnieuw opgeroepen om zich te laten vaccineren. Niemand ontkomt aan het coronavirus, waarschuwt hij. "Tegen het einde van de winter is waarschijnlijk iedereen in Duitsland, gevaccineerd, genezen of overleden", zei hij in Berlijn tegen journalisten.


Het enige wat hij hier zegt is dat iedereen in het land corona gaat krijgen deze winter. Daardoor hou je nog maar 3 groepen over: gevaccineerd, genezen of overleden. Het feit dat je niet eens nadenkt over de 2e optie en wat dat betekent verteld precies hoe jij er nog steeds in staat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 nov 2021 10:12 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Citaat:
Het enige wat hij hier zegt is dat iedereen in het land corona gaat krijgen deze winter. Daardoor hou je nog maar 3 groepen over: gevaccineerd, genezen of overleden. Het feit dat je niet eens nadenkt over de 2e optie en wat dat betekent verteld precies hoe jij er nog steeds in staat.


Typisch een FvD'r om dan juist Gevaccineerd / Overleden eruit te pikken en dan niet genezen te zien.

Maar het is inderdaad de puntjes eruit pikken die het gunstigste zijn voor dit soort mensen. Normaal mag je appels niet met peren vergelijken; want zijn 2 verschillende vruchten. Maar in een andere discussie worden ze dan weer wel gebruikt want het zijn beide vruchten.
Vorige  1 ... 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic