Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2021 20:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:

Meest interessante uit dit interview is dat een booster mogelijk wél effectief kan zijn op de wat langere termijn aangezien er nu veel meer maanden zitten tussen de eerste twee prikken en de booster. Hoe meer tijd tussen vaccins = hoe beter de bescherming

Ik lees btw nu pas dit 2e deel van je post (lekker scherp :lol: )
Maar ik begreep ook dat het nemen van een booster geen (of minder) zin heeft als je 2e vaccinatie minder dan een half jaar geleden is. Tussen nummer 2 en 3 moet dus minimaal een half jaar zitten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2021 20:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zou goed kunnen dat er een half jaar tussen moet zitten, geen idee eigenlijk. Ben niet in die materie gedoken

Misschien kan er niet naar élke arts of groepen artsen geluisterd worden inderdaad. Maar er kan wel wat gedaan worden met ideeen die geopperd worden vanuit de medische wereld. D’r wordt zelfs bijna niks gedaan want in het concept regeerakkoord staat er gewoon niks over de zorg vermeld. Ik heb het idee alsof dit gewoon amper gebeurd. Toevalligerwijs nu wel met het vuurwerkverbod, maar daarentegen zegt de SEH vereniging oid dat het gewoon symboolpolitiek is. Dat zijn dan weer de twee tegengestelde groepen xd. Voor dit soort symbool maatregelen, luistert de politiek meestal wel, maar naar structurele oplossingen, kijken ze amper
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2021 20:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dat vuurwerkverbod is er uiteraard om hele andere redenen maar dat het nu makkelijk aan corona gewijt kan worden komt uiteraard goed uit
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2021 20:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ULTIMO schreef:
Dat vuurwerkverbod is er uiteraard om hele andere redenen maar dat het nu makkelijk aan corona gewijt kan worden komt uiteraard goed uit

Moet ook eerlijk zeggen dat dit mij totaal niet stoort omdat ik al niet van vuurwerk houd. Dus dat de overlast er door minder is vind ik zelf mooi meegenomen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2021 20:46 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Zou goed kunnen dat er een half jaar tussen moet zitten, geen idee eigenlijk. Ben niet in die materie gedoken

Misschien kan er niet naar élke arts of groepen artsen geluisterd worden inderdaad. Maar er kan wel wat gedaan worden met ideeen die geopperd worden vanuit de medische wereld. D’r wordt zelfs bijna niks gedaan want in het concept regeerakkoord staat er gewoon niks over de zorg vermeld. Ik heb het idee alsof dit gewoon amper gebeurd. Toevalligerwijs nu wel met het vuurwerkverbod, maar daarentegen zegt de SEH vereniging oid dat het gewoon symboolpolitiek is. Dat zijn dan weer de twee tegengestelde groepen xd. Voor dit soort symbool maatregelen, luistert de politiek meestal wel, maar naar structurele oplossingen, kijken ze amper


Het kan ook zijn dat het al geopperd is en onderzocht is hè. Dit is allemaal speculatie. Kijk roepen is een ding, maar met onderzoek en resultaten kom je pas tot een punt dat je weet wat je er mee kan. Het kan maar zo zijn dat er al een conclusie is getrokken daarover, we weten het niet.

Dat de regering de boel negeert is 1, maar de medische wereld keert niet zo snel zijn rug daar naartoe. Net zoals een groepje onderzoekers van welke kant dan ook niet representatief is voor de consensus of het standpunt van de gehele medische wereld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2021 21:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
ULTIMO schreef:
Dat vuurwerkverbod is er uiteraard om hele andere redenen maar dat het nu makkelijk aan corona gewijt kan worden komt uiteraard goed uit

Moet ook eerlijk zeggen dat dit mij totaal niet stoort omdat ik al niet van vuurwerk houd. Dus dat de overlast er door minder is vind ik zelf mooi meegenomen.


Ja de overlast ervan is vervelend maar persoonlijk vind ik het wel jammer dat dit nu al 't 2e jaar wordt :P

Hier in de buurt wordt al sinds zonsondergang geregeld vuurwerk afgestoken nu xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2021 00:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hier al bijna iedere avond sinds half oktober :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2021 01:19 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ULTIMO schreef:
Tussen nummer 2 en 3 moet dus minimaal een half jaar zitten.



Als ik het goed heb begrepen "moet" dat niet. Het is simpelweg niet nodig, omdat het vaccin tot 6 maanden gewoon goed werkt. Het is dan effectiever om de booster dus pas na 6 maanden te zetten.

En wat betreft vuurwerk: kan me goed voorstellen (zeker na vanavond) dat de burgermeesters van grote steden even geen extra druk op de hulpdiensten willen zetten. Koop zelf nooit vuurwerk, maar vind het geknal en sierwerk altijd wel genieten om 00:00. Vind het ook jammer, maar begrijp het wel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2021 01:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

fflkkr schreef:
ULTIMO schreef:
Tussen nummer 2 en 3 moet dus minimaal een half jaar zitten.



Als ik het goed heb begrepen "moet" dat niet. Het is simpelweg niet nodig, omdat het vaccin tot 6 maanden gewoon goed werkt. Het is dan effectiever om de booster dus pas na 6 maanden te zetten.

Zo ik heb begrepen krijg je dan weer teveel antistoffen als je m eerder neemt en dat is weer niet goed (dat is wat mijn vriendin verteld is op d'r werk (huisarts))
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2021 12:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Trouwens van de week het trieste verhaal gehoord dat een geteste dialyse patiënt, zonder een uitslag, naar de dialyse is gegaan in een ruimte met veel mensen. Achteraf bleek hij besmet te zijn en waren aardig wat verpleegkundigen besmet geraakt en zijn ook kwetsbare mensen in aanraking geweest met die man (uit privacy overwegingen zeg ik ff niet wie, wat en waar). Met dit soort schadelijk gedrag komen we dr ook nooit uit, aangezien hij zijn klachten verzweeg. Dan kunnen we wel een nog hogere vaccinatiegraad hebben, maar met dit soort gedrag komen we er uiteindelijk ook niet
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2021 12:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Trouwens van de week het trieste verhaal gehoord dat een geteste dialyse patiënt, zonder een uitslag, naar de dialyse is gegaan in een ruimte met veel mensen. Achteraf bleek hij besmet te zijn en waren aardig wat verpleegkundigen besmet geraakt en zijn ook kwetsbare mensen in aanraking geweest met die man (uit privacy overwegingen zeg ik ff niet wie, wat en waar). Met dit soort schadelijk gedrag komen we dr ook nooit uit, aangezien hij zijn klachten verzweeg. Dan kunnen we wel een nog hogere vaccinatiegraad hebben, maar met dit soort gedrag komen we er uiteindelijk ook niet

Hoe groot percentage van de bevolking doet dit denk je?
En waren hij en andere gevaccineerd of niet?

Maakt de ik wel verschil rondom de zorg druk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2021 13:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Denk dat er genoeg mensen onverantwoord gedrag vertonen. Dit is maar gewoon een voorbeeld. En gevaccineerd of niet, er is wel gelijk een aardig deel van een zorgteam niet beschikbaar voor meerdere dagen om te werken
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2021 13:14 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik heb vorig jaar toen ik in het ziekenhuis lag, mét verplicht mondkapje op, covid opgelopen. Vorige week ben ik eindelijk (pas!) geopereerd en toen zei iemand van de verpleging dat het toen om de hele afdeling ging, Iedereen was ziek, iedereen hield zijn mond dicht. Hiermee bedoel ik zowel personeel als patiënten!

Het is gewoon een grote kolerebende overal en ik zie niet hoe dit opgelost gaat worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2021 13:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Is ook wel erg dubbel, snap ik wel.
Als zorgpersoneel wil je aan de ene kant je verantwoordelijkheid nemen en thuisblijven met klachten maar anderzijds laat je je collega's niet graag in de shit achter op het werk.

En ook als patient ben je enerzijds blij dat je eindelijk geholpen wordt in het ziekenhuis, als je daar verteld dat je klacht hebt of positief bent schuppen ze je meteen weer buiten en dat wil je dan ook niet.

Het is niet goed te praten, maar wel begrijpelijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2021 12:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wat doet Gommers zichzelf ook aan. Zn contract loop februari af en iedere complot wappie denkt meteen dat hij eruit wordt gestuurd omdat hij zn bek opentrekt. Gommers spreekt zich uit tegen 2G en je hebt meteen complot wappies die Gommers uitspraken totaal uit zn context trekken. Nu Gommers met een post op insta om zn uitspraken te nuanceren en nog eens te zeggen dat boosters erg belangrijk zijn :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2021 20:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zo, vind dit wel een heftig emotioneel artikel van een politiebondvoorzitter:

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b32240bf/

Volledig artikel: https://archive.md/o2lFa
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2021 09:52 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Zo, vind dit wel een heftig emotioneel artikel van een politiebondvoorzitter:

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b32240bf/

Volledig artikel: https://archive.md/o2lFa


Grotendeels eens met wat deze man zegt.

Al zit er nog wel wat context aan natuurlijk, veel van deze relschoppers die zouden ongeacht de situatie de boel zijn gaan slopen. 2G demonstratie, prima (zolang aangemeld) maar vaak zijn het specifieke groepen die ongeacht de reden van de demonstratie de boel gaan escaleren. Met deze niet aangemelde demonstraties, geef je ze een excuus.

Maar wat hij zegt gaat wel op dat een groeiend percentage gewoon rebelser wordt op meerdere manieren. Dat varieert dus van demonstraties tot rellen maar ook gewoon het niet houden aan de regels.

Daarnaast is het gewoon waar dat er ook niet veel aan gedaan kan worden en dat mensen in grotere vormen van onveiligheid en uitzichtloosheid leven door bezuinigingen overal. Waardoor we nu dus problemen hebben met de huizenmarkt, de politie kan niet goed zijn werk doen, tekorten in ziekenhuizen waardoor we nu weer in lockdown zitten en waardoor mensonterende situaties zich voordoen in de ziekenhuizen. Als vooral jongeren e.d. hier naar kijken, dan snap je wel dat ze geen vertrouwen hebben in de overheid hebben en niet meer luisteren tot aan radicaliseren.

Wat ook een gevaarlijk iets wordt, want hoe meer je mensen in het nauw drijft, hoe meer extremisme in de politiek er gaat komen en ook een grotere stem krijgt. En ondanks dat dat de enige uitweg lijkt, is het absoluut geen goed precedent als je naar de geschiedenis kijkt.

Geschiedenis leert dat mensen (of groepen mensen) zich vaak wel aan regels houden als het binnen redelijkheid is of voor een goed doel. Nu dat steeds meer verdwijnt, vind ik het ook niet gek.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2021 10:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Helemaal eens ja. Dit wordt ben ik bang nog een hele hele hectische maand. Bij definitief invoeren 2G en misschien ook een nieuwe lockdown, gaat dezelfde hel gewoon weer losbarsten. Maar zoals je wel kan merken ook, is een vaccinatieplicht maatschappelijk gezien echt uit den boze. Betwijfel nu al of er nog doden gaan vallen, maar bij een vaccinatieplicht acht ik het nog waarschijnlijker

Maareh, nog een maandje ongeveer. Dan zouden we toch echt een nieuwe regering moeten hebben. Persoonlijk denk ik dat Nederland baat heeft bij nieuwe verkiezingen, hoe kut dit ook mag zijn. D’r hebben nog maar een bar laag aantal mensen vertrouwen in de overheid. Het zou dus dan imo goed zijn wanneer er een nieuwe wind komt. Kromme hierbij is ook dat de voorspelde coalitie, nu kijkende naar de peilingen, bij verre na geen meerderheid zou hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2021 10:16 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Je ziet de radicalisering ook wel terug bij de FvD. Zij keuren het goed, roepen op tot hardere demonstraties en gooien weer lukraak ww2 vergelijkingen naar binnen. Naast het zelf beginnen met intimideren van kamerleden e.d. en wanneer ze zelf aangevallen worden meteen in de slachtofferrol gaan duiken.

https://www.nu.nl/politiek/6168990/poli ... seren.html

Vond dit wel een interessant artikel er over. Waar je ook ziet wat het verschil tussen een PVV en FvD is en waarom zelfs in de kamer er een hardere rem moet komen op wat de FvD doet, zeker met oog op deze demonstraties. Want vrijheid van meningsuiting is dit allang niet meer. Dit is misbruik daarvan maken, waar imo sowieso harder tegen mag worden opgetreden om het recht zuiver te houden voor alle andere partijen.

Vaccinatieplicht gaat ook te ver, maar 2G moet eerst kunnen. Uiteindelijk blijf je spreken van een vocale minderheid die er echt op tegen is als puntje bij paaltje komt. Ondanks dat deze rellen dan zullen komen, je kan je niet laten tegenhouden door een luide kleine intimiderende groep. Dan kom je alsnog nergens.

Door dat principe ben ik het met de vakbondsvoorzitter eens dat ze A. beter beleid moeten voeren en B. de politie meer vrijheden moet geven om sneller en harder op te kunnen treden. Want vooral als je als staat zwakte gaat tonen met impasse en slecht beleid, dan geef je mensen alleen maar meer reden om tegen de gezaghebbende partij te keren.

Want veel mensen keuren absoluut dit gedrag af, dit rellen, maar tegelijkertijd, wat deze vakbondsvoorzitter zegt zullen de meesten ook volledig mee eens zijn.

Wat die vrouw van de BBB zei over het vertrouwen in het OMT opzeggen en een nieuwe groep mensen daar plaatsen, vond ik een goed idee. Tevens iets wat een bekende van me dit weekend zei, sluitingstijd voor horeca en evenementen opheffen maar een entreeverbod invoeren. Dus dat je maar tot 8 uur ergens naar binnen kan. Want wat maakt het uit of je daar nou van 6 tot 8 bent of van 6 tot 12? Binnen is binnen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2021 10:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik heb hier helaas geen bron voor dus neem het met een korreltje zout, maar ik las ook ergens dat van de ~60 aanhoudingen in Rotterdam ~50 mensen zijn gevaccineerd. Dan vraag ik mij af of zij echt rellen vanwege 2G maatregelen... :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2021 10:45 
 
Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:
Ik heb hier helaas geen bron voor dus neem het met een korreltje zout, maar ik las ook ergens dat van de ~60 aanhoudingen in Rotterdam ~50 mensen zijn gevaccineerd. Dan vraag ik mij af of zij echt rellen vanwege 2G maatregelen... :P


Wat hebben we hieraan? Jouw manier van grappig doen? Want dit heeft er natuurlijk niks mee te maken en zal ook nooit gevraagd worden bij een aanhouding..
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2021 10:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:


Interessant stuk.

Citaat:
Thierry Baudet twittert: "Altijd weer ons-kent-ons, huilie huilie bij de bevriende journalisten, het kliekje mensen dat het met elkaar eens is. Walgelijk".

"Baudet kiest de slachtofferrol. Bij radicaal en extreemrechts zie je dat vaak: ophef veroorzaken, en als het maatschappelijk debat op gang komt in de slachtofferrol kruipen en zeggen dat je wordt geboycot en buitengesloten. Hij suggereert een stille meerderheid te vertegenwoordigen, maar hij vertegenwoordigt een kleine luidruchtige minderheid."


Mooi samengevat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2021 10:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ErikZ schreef:
makrooy schreef:
Ik heb hier helaas geen bron voor dus neem het met een korreltje zout, maar ik las ook ergens dat van de ~60 aanhoudingen in Rotterdam ~50 mensen zijn gevaccineerd. Dan vraag ik mij af of zij echt rellen vanwege 2G maatregelen... :P


Wat hebben we hieraan? Jouw manier van grappig doen? Want dit heeft er natuurlijk niks mee te maken en zal ook nooit gevraagd worden bij een aanhouding..


Ik weet dat het maandag vroeg is, maar rustig aan he :lol: . Hier is niks grappigs aan bedoelt, maar meer een kritische noot naar waarom mensen gaan rellen en dat ik niet denk dat het perse de corona maatregelen zijn. Hoe die bron aan de cijfers komt weet ik ook niet, ik zei niet voor niets om het met een korreltje zout te nemen. Maar het zou mij ook niet verbazen als het zo is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2021 10:57 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Ik heb hier helaas geen bron voor dus neem het met een korreltje zout, maar ik las ook ergens dat van de ~60 aanhoudingen in Rotterdam ~50 mensen zijn gevaccineerd. Dan vraag ik mij af of zij echt rellen vanwege 2G maatregelen... :P


Geheel mogelijk, maar irrelevant.

De demonstraties waren tegen 2G, maar het zijn niet die initiële demonstranten die de boel kapot hebben geslagen en zijn opgepakt. Het zijn de mensen die daar specifiek zijn heen gegaan om te rellen, het maakt hun niet uit waar ze tegen demonstreren, die zoeken een excuus om te rellen.

Want in Rotterdam was het eerst gewoon een 2G demonstratie (die niet was aangemeld) die door een selecte groep werd geëscaleerd naar een rel. Zodoende is het heel goed mogelijk dat het gros wel gevaccineerd was, maar raar of relevant is het niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2021 11:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
makrooy schreef:
Ik heb hier helaas geen bron voor dus neem het met een korreltje zout, maar ik las ook ergens dat van de ~60 aanhoudingen in Rotterdam ~50 mensen zijn gevaccineerd. Dan vraag ik mij af of zij echt rellen vanwege 2G maatregelen... :P


Geheel mogelijk, maar irrelevant.

De demonstraties waren tegen 2G, maar het zijn niet die initiële demonstranten die de boel kapot hebben geslagen en zijn opgepakt. Het zijn de mensen die daar specifiek zijn heen gegaan om te rellen, het maakt hun niet uit waar ze tegen demonstreren, die zoeken een excuus om te rellen.

Want in Rotterdam was het eerst gewoon een 2G demonstratie (die niet was aangemeld) die door een selecte groep werd geëscaleerd naar een rel. Zodoende is het heel goed mogelijk dat het gros wel gevaccineerd was, maar raar of relevant is het niet.


Ah dit wist ik niet. Dat maakt wel een verschil ja.
Vorige  1 ... 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic