Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2021 14:00 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Arme dieren :/
https://nos.nl/artikel/2406245-gorilla- ... -op-corona
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2021 14:31 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Maar hoe gaat die vaccinatieplicht dan vormgegeven worden? Je kan moeilijk mensen gaan dwingen om naar locatie te gaan en die prik onder dwang te gaan zetten

Ook nog een paar opmerkelijke verhalen dat nu zelfs gorilla’s en leeuwen besmet raken met Corona. En dat het in Verenigd Koninkrijk gek genoeg wel redelijk gaat wat Corona betreft. En daar hebben ze amper maatregelen. Misschien is daar de booster campagne wel al vergevorderd

https://nos.nl/liveblog/2406202-geen-qu ... orp-besmet


Het is niet zo gek dat dieren besmet worden toch? Zijn ook zeker niet de eerste, Nertsen ook al in Denemarken toen. VK stijgt het nog wel qua besmettingen en een beetje qua doden en het uitvlakken van ziekenhuisopnames.

Maar in het VK zijn ze dan ook al bezig met boosters.

Hier nog wat meer er over:

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b65c1fda/
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2021 14:38 
 
Hardtraxx Veteran

+ heb nog nooit een leeuw met een mondkapje op gezien
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2021 14:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

https://www.sikkom.nl/onderzoek-umcg-be ... izofrenie/

Niet de beste bron, zie ook nergens naar een link van het onderzoek zelf. Maar zeker interessant.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2021 14:52 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ErikZ schreef:
+ heb nog nooit een leeuw met een mondkapje op gezien


Hypocriete dieren zijn het ook
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2021 14:53 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
https://www.sikkom.nl/onderzoek-umcg-benader-een-complotdenker-als-iemand-met-schizofrenie/

Niet de beste bron, zie ook nergens naar een link van het onderzoek zelf. Maar zeker interessant.



Daar kan deze ook wel bij helpen
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2021 15:59 
 
Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
Maar hoe gaat die vaccinatieplicht dan vormgegeven worden? Je kan moeilijk mensen gaan dwingen om naar locatie te gaan en die prik onder dwang te gaan zetten

Ook nog een paar opmerkelijke verhalen dat nu zelfs gorilla’s en leeuwen besmet raken met Corona. En dat het in Verenigd Koninkrijk gek genoeg wel redelijk gaat wat Corona betreft. En daar hebben ze amper maatregelen. Misschien is daar de booster campagne wel al vergevorderd

https://nos.nl/liveblog/2406202-geen-qu ... orp-besmet


Ik denk dat ze het d.m.v. boetes gaan doen. Het lijkt mij dat ze een database hebben met daarin alle gevaccineerde. En zodra ze zien dat je niet bent gevaccineerd krijg je een boete op de mat. En dit blijven ze doen totdat iemand een toren hoge schuld heeft en uiteindelijk de bak in moet. Ik zou niet weten hoe anders
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2021 16:22 
 
Hardtraxxer

fflkkr schreef:
makrooy schreef:
https://www.sikkom.nl/onderzoek-umcg-benader-een-complotdenker-als-iemand-met-schizofrenie/

Niet de beste bron, zie ook nergens naar een link van het onderzoek zelf. Maar zeker interessant.



Daar kan deze ook wel bij helpen


Goede video dit!

Ik moet daarbij wel zeggen dat het met complotdenkers soms heel moeilijk is om zo geduldig te blijven, omdat acties in een pandemie redelijk tijdsgevoelig zijn. Je hebt eigenlijk geen tijd om mensen erover te laten nadenken of ze, bijvoorbeeld, het vaccin moeten halen of niet. Wachten kost nu eenmaal levens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2021 16:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Iemand op mijn werk denkt zelfs dat Corona nep is en dat de mensen die 'overlijden' verscheept worden naar werk kampen
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2021 16:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Iemand op mijn werk denkt zelfs dat Corona nep is en dat de mensen die 'overlijden' verscheept worden naar werk kampen


Wtf gek :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2021 16:57 
 
Hardtraxxer

Nuracore schreef:
Iemand op mijn werk denkt zelfs dat Corona nep is en dat de mensen die 'overlijden' verscheept worden naar werk kampen


Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2021 16:59 
 
Hardtraxx Newbie

Tering wat een circlejerk hier weer. Er is een groot verschil tussen een complotdenker die denkt dat Mark en Hugo kinderen verkrachten en hun bloed drinken in hun moeders zolderkamer en iemand die geen vaccin neemt voor een virus waar diegene helemaal niks aan overhoudt als diegene het virus krijgt. Echt, de rationaliteit van mensen is compleet verdwenen in deze 1.5 jaar.

Ja doodnormaal hoor wat Oostenrijk doet. Doodnormaal. Vooral zo blijven denken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2021 17:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Smeagol schreef:
Tering wat een circlejerk hier weer. Er is een groot verschil tussen een complotdenker die denkt dat Mark en Hugo kinderen verkrachten en hun bloed drinken in hun moeders zolderkamer en iemand die geen vaccin neemt voor een virus waar diegene helemaal niks aan overhoudt als diegene het virus krijgt. Echt, de rationaliteit van mensen is compleet verdwenen in deze 1.5 jaar.

Ja doodnormaal hoor wat Oostenrijk doet. Doodnormaal. Vooral zo blijven denken.


We hebben het toch ook over die mensen? Nuracore heeft het over iemand die niet in corona gelooft. Ik zal nooit iemand een complotdenker noemen omdat ie geen vaccin wil. Maar het is wel zo dat alle gekke mensen geen vaccin nemen. Dus snap wel als je vindt dat mensen snel complotdenkers worden genoemd.

Also, volgens mij vindt iedereen het hier vrij heftig wat er in Oostenrijk gebeurd, maar zijn we vanuit een academisch en sociologisch perspectief nieuwsgierig naar hoe het gaat lopen daar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2021 17:07 
 
Hardtraxxer

Smeagol schreef:
Tering wat een circlejerk hier weer. Er is een groot verschil tussen een complotdenker die denkt dat Mark en Hugo kinderen verkrachten en hun bloed drinken in hun moeders zolderkamer en iemand die geen vaccin neemt voor een virus waar diegene helemaal niks aan overhoudt als diegene het virus krijgt. Echt, de rationaliteit van mensen is compleet verdwenen in deze 1.5 jaar.


Not sure if troll or...

Ik ga er gemakshalve vanuit dat je met "diegene" doelt op jongeren? Voorlopige resultaten van meerdere onderzoeken duiden erop dat toch best een aanzienlijk deel van de met covid besmette jongeren heel lang last blijft houden van zijn of haar besmetting.

Zie bijvoorbeeld dit onderzoek (wel een leeftijdscategorie onder de meeste forumbezoekers hier):
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2021 17:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Smeagol schreef:
Echt, de rationaliteit van mensen is compleet verdwenen in deze 1.5 jaar.

Inderdaad. Van die mensen die voorbeelden negeren van jonge, gezonde mensen die er doodziek van zijn en zoals RomanAnthony er niet snel vanaf zijn. En zo zijn er meer, maar laten we die maar gewoon even negeren, toch? Alleen als je 50+ bent of niet gezond krijg je hier last van!
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2021 17:10 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

JvK1 schreef:
Not sure if troll or...


Het is Emre, dus nee.

Maar gewoon laten gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2021 17:11 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Van Dissel met een paar interessante antwoorden op vragen van nu.nl: https://www.nu.nl/nujij/6168663/jaap-va ... orona.html

Er liggen nu meer mensen in het ziekenhuis dan vorig jaar (en de trend is stijgend, terwijl er vorig jaar tot begin december juist steeds minder mensen in het ziekenhuis lagen). Hoe kan dat, nu 85 procent van de volwassenen gevaccineerd is en vorig jaar niemand? Je zou dan toch logischerwijze verwachten dat er ten opzichte van een jaar geleden veel minder mensen in het ziekenhuis terechtkomen? Is de huidige variant dan veel besmettelijker dan de overheersende variant van een jaar geleden?

"We liggen onder de piek dan vorig jaar. Het is niet moeilijk uit te leggen: we hebben een periode gehad waarin we nauwelijks maatregelen hadden. De besmettelijkere deltavariant kon toch meer zijn gang gaan. Als je nagaat dat in het ziekenhuis 50 procent gevaccineerd is en 50 procent ongevaccineerd, toont dat aan dat het vaccin werkt. Voor iedere gevaccineerde die nu in het ziekenhuis ligt, liggen er twintig mensen minder ten opzichte van vorig jaar."
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2021 17:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Smeagol schreef:
iemand die geen vaccin neemt voor een virus waar diegene helemaal niks aan overhoudt als diegene het virus krijgt.

Smeagol schreef:
rationaliteit


De ironie.

Je bent rationeel als je nagaat dat het helemaal niet zo zeker is dat je niks overhoudt als je het virus krijgt. Niet zoals jij het schetst. Maar ja, het is nou eenmaal met woorden smijten zodat het lijkt alsof je het bij het goede eind hebt en er goed over nadenkt toch?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2021 17:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Smeagol schreef:
voor een virus waar diegene helemaal niks aan overhoudt als diegene het virus krijgt.


En Ramon geeft enkele pagina's terug aan dat hij al meer dan een maand last heeft van Corona. Misschien even uit je rukbunker komen en de realiteit onder ogen komen, sneuneus.

edit: Patrick was me al voor
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2021 18:14 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Ja de almachtige Dennis heeft gelijk en weet precies hoe het zit! D’r zijn ook zo ongelooflijk veel mensen die deze mening over je hebben. Vergeet dat ook nief

Ik weet ook niet waarom ik hier nog post. Vind de sfeer hier op het forum heel erg naar. Net zoals ik ook van anderen heb gehoord. Als Jordi een keer z’n mail leest, laat ik m’n account verwijderen. Ben d’r ook wel klaar mee

Inhoudelijk wil ik mij niet mengen in dit topic, maar dit soort dingen zie ik meteen. Je mag mij ook een pb sturen hoor. Dan verwijder ik je account gewoon.
Er is alleen wel 1 voorwaarde: geen dubbelaccounts, want dan blijf ik je achtervolgen tot je er geen zin meer in hebt. (Emre, lees je even mee?)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2021 19:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

The Venator schreef:
Er is alleen wel 1 voorwaarde: geen dubbelaccounts, want dan blijf ik je achtervolgen tot je er geen zin meer in hebt. (Emre, lees je even mee?)

Ben echt benieuwd wie deze race gaat winnen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2021 19:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

The Venator schreef:
RoyAPO schreef:
Ja de almachtige Dennis heeft gelijk en weet precies hoe het zit! D’r zijn ook zo ongelooflijk veel mensen die deze mening over je hebben. Vergeet dat ook nief

Ik weet ook niet waarom ik hier nog post. Vind de sfeer hier op het forum heel erg naar. Net zoals ik ook van anderen heb gehoord. Als Jordi een keer z’n mail leest, laat ik m’n account verwijderen. Ben d’r ook wel klaar mee

Inhoudelijk wil ik mij niet mengen in dit topic, maar dit soort dingen zie ik meteen. Je mag mij ook een pb sturen hoor. Dan verwijder ik je account gewoon.
Er is alleen wel 1 voorwaarde: geen dubbelaccounts, want dan blijf ik je achtervolgen tot je er geen zin meer in hebt. (Emre, lees je even mee?)

Thanks, ik zal er in het vervolg rekening mee houden. Voor nu is het goed ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2021 19:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nog een interessant interview met Armand Girbes. Het valt me wel op dat er ongelooflijk veel artsen zijn die tegen een 2G beleid zijn. Waarom luistert de regering niet naar de mensen die er het meeste verstand van hebben? Zelfs de artsen die gewoon best pro vaccinatie zijn, zijn tegen 2G

https://www.vpro.nl/argos/speel~WO_VPRO ... chef~.html

Meest interessante uit dit interview is dat een booster mogelijk wél effectief kan zijn op de wat langere termijn aangezien er nu veel meer maanden zitten tussen de eerste twee prikken en de booster. Hoe meer tijd tussen vaccins = hoe beter de bescherming
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2021 19:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Nog een interessant interview met Armand Girbes. Het valt me wel op dat er ongelooflijk veel artsen zijn die tegen een 2G beleid zijn. Waarom luistert de regering niet naar de mensen die er het meeste verstand van hebben? Zelfs de artsen die gewoon best pro vaccinatie zijn, zijn tegen 2G

https://www.vpro.nl/argos/speel~WO_VPRO ... chef~.html

Meest interessante uit dit interview is dat een booster mogelijk wél effectief kan zijn op de wat langere termijn aangezien er nu veel meer maanden zitten tussen de eerste twee prikken en de booster. Hoe meer tijd tussen vaccins = hoe beter de bescherming


Omdat er ook artsen zijn die weer om een complete lockdown schreeuwen, en er zelfs artsen zijn die vaccins afraden. Als we naar elke (groep) arts(en) gaan luisteren dan kun je helemaal geen beleid voeren en corona verslaan.

De gemiddelde/de meeste artsen zijn beter onderlegd in deze stof dan jij en ik maar dat betekent niet dat elke arts het bij het juiste eind heeft. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2021 20:04 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Wat Ultimo zegt, omdat een groep dit zegt betekent niet dat dit het merendeel is of uberhaupt een relatief groot aantal. Dus "veel" is het niet.

Dat 2e, ja logisch wel. Alleen de reden dat we natuurlijk 2 snel achter elkaar kregen was omdat we na 1 niet goed genoeg beschermd waren. Als de tijden tussen de prikken groter worden en de immuniteit oploopt, goed nieuws natuurlijk.
Vorige  1 ... 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic