Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2021 12:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Vind het trouwens wel sterk dat die overheid zegt dat ze nu in lockdown gaan voor 10 dagen, daarna evalueren, maar onder geen beding langer dan 20 dagen in lockdown gaan. Als ze zich ook aan die beloften houden, vind ik het een goed iets dat je zulke garanties geeft en je er ook aan houdt.


Na die 20 dagen begint het skiseizoen ook zo'n beetje. Ik denk dat dat wel een grote rol daarin speelt. Toerisme genereert iets van 1/6 deel van hun BNP.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2021 12:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik ben oprecht blij dat een land als Oostenrijk nu een vaccinatieplicht invoert. Kunnen wij mooi van een afstand meekijken en ervan leren. Mocht het echt de oplossing zijn dan hoop ik dat dat hier ook ingevoerd wordt (met als enige uitzondering de mensen die vanwege een aandoening of allergie geen vaccin kunnen nemen).

Hoe eerder we uit deze shit zijn hoe beter.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2021 12:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Als ze het goed willen doen, moeten ze natuurlijk ook boosters verplichten. Want dan een half jaar na februari kunnen ze weer 'zie je wel!' roepen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2021 12:08 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Als ze het goed willen doen, moeten ze natuurlijk ook boosters verplichten. Want dan een half jaar na februari kunnen ze weer 'zie je wel!' roepen.


Ja dit. Al zal de nood voor boosters ook afnemen zodra het hele land gevaccineerd is, gezien het virus dan amper kans krijgt om te verspreiden. Dat is volgens mij ook een beetje het idee van het vaccin.

Stel, iedereen zou op dit moment allemaal tegelijkertijd het vaccin nemen, dan is het virus binnen een maand weg. Als maar een deel dit doet, blijft het virus wel ergens ronddwalen om op een later tijdstip terug te komen wanneer het vaccin is afgezwakt. Onder dat principe gaat Oostenrijk denk ik iedereen verplicht vaccineren en ook alleen gevaccineerde het land binnen laten.

Ik ben zeer benieuwd naar de resultaten in ieder geval.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2021 12:42 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Wat ik mij afvraag hoe wil je dit realiseren zo'n vaccinatieplicht?
Aangezien je altijd en overal wel van die stijfkoppen er tussen hebt die het aan hun laars lappen of full wappie modus gaan daar op.
Of gaan ze met het leger straat voor straat af en trekken ze iedereen zonder vaccin hun huis uit en drukken ze een spuit in de arm? :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2021 12:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Met blaaspijpjes gaan ze heel onopvallend van een afstandje de vaccins op ongevaccineerden schieten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2021 12:49 
 
Hardtraxxer

Martin schreef:
Wat ik mij afvraag hoe wil je dit realiseren zo'n vaccinatieplicht?
Aangezien je altijd en overal wel van die stijfkoppen er tussen hebt die het aan hun laars lappen of full wappie modus gaan daar op.
Of gaan ze met het leger straat voor straat af en trekken ze iedereen zonder vaccin hun huis uit en drukken ze een spuit in de arm? :lol:


Ik denk dat je letterlijk overal wordt geweerd als je geen vaccinatie hebt genomen, dat lijkt mij het meest logische iig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2021 12:53 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Zijn jullie er dan van overtuigd dat met een 100% vaccinatiegraad Covid-19 volledig weg is?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2021 12:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mocht het in NL zover komen, dan graag via een livestream laten zien hoe de FVD partijleden die spuit in hun arm gejankt krijgen. Stukje genot
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2021 12:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

JvK1 schreef:
Martin schreef:
Wat ik mij afvraag hoe wil je dit realiseren zo'n vaccinatieplicht?
Aangezien je altijd en overal wel van die stijfkoppen er tussen hebt die het aan hun laars lappen of full wappie modus gaan daar op.
Of gaan ze met het leger straat voor straat af en trekken ze iedereen zonder vaccin hun huis uit en drukken ze een spuit in de arm? :lol:


Ik denk dat je letterlijk overal wordt geweerd als je geen vaccinatie hebt genomen, dat lijkt mij het meest logische iig.


Veel simpeler denken. Boetes.

@zeke, niet 100 procent uiteraard. Maar de ziekenhuis gaan het wel aankunnen en daar ben ik wel van overtuigd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2021 13:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Zo hey, Oostenrijk voert vaccinatieplicht in per 1 februari. Heftiiig

Pfoe, hele drastische maatregel. Ben niet direct zo opgewekt hier over als anderen in het topic, maar wel benieuwd wat het met cijfers doet in Oostenrijk.

Martin schreef:
Wat ik mij afvraag hoe wil je dit realiseren zo'n vaccinatieplicht?

Voor werk ben ik wel in landen geweest waar sommige vaccinaties verplicht waren, daar moest ik op het vliegveld mijn gele boekje laten zien voordat ik de rij van de douane in mocht. Dus ik kan me voorstellen dat ze van buiten een dergelijke constructie opbouwen waar dat kan. Hoe ze dat intern regelen vind ik nog lastig om te zien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2021 13:02 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

zeke schreef:
Zijn jullie er dan van overtuigd dat met een 100% vaccinatiegraad Covid-19 volledig weg is?

Nee, maar de belasting op de zorg neemt daarmee wel af... En dan is er wel weer plek voor andere zorg dan alleen IC werk..

Daarbij, ik snap het niet zo goed met die Anti-Vax. 1/2 prikken niet nemen, maar wel okay er mee zijn dat er op de IC elke dag 7 prikken gezet worden om je levende te houden
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2021 13:03 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ULTIMO schreef:
Ik ben oprecht blij dat een land als Oostenrijk nu een vaccinatieplicht invoert. Kunnen wij mooi van een afstand meekijken en ervan leren. Mocht het echt de oplossing zijn dan hoop ik dat dat hier ook ingevoerd wordt (met als enige uitzondering de mensen die vanwege een aandoening of allergie geen vaccin kunnen nemen).

Hoe eerder we uit deze shit zijn hoe beter.


Ik geloof dat we het prima kunnen afkijken van de Oostenrijkers. Mijn familie komt uit Oostenrijk en ze staan er - voor zover ik kan beoordelen - vrijwel hetzelfde in als de Nederlanders. Enige kleine verschil is dat de Nederlander zich slechter wat laat zeggen door de overheid en de Oostenrijkse maatregelen over het algemeen beter geaccepteerd worden in Oostenrijk. Zelfs in Tirol - waar mijn familie dus vandaan komt - en dat is toch wel een beetje het redneck-gedeelte van Oostenrijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2021 13:06 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

zeke schreef:
Zijn jullie er dan van overtuigd dat met een 100% vaccinatiegraad Covid-19 volledig weg is?


Dan nog zijn er randvoorwaarden die nodig zijn om het virus weg te houden.

Kijk als iedereen 100% is gevaccineerd met een vaccin dat evenredig effectief is over de bevolking, dan ga je onderling het virus wel uitroeien. Maar dan hou je geen rekening met externe factoren zoals mensen en dieren uit andere landen die de ziekte kunnen doorgeven of dat het vaccin bij bepaalde mensen minder effectief is.

Daarom hanteert Oostenrijk ook het beleid dat je alleen met een vaccin (en dan zelfs bepaalde vaccins) het land binnen mag. Oostenrijk gaat dus volledig voor het principe van 100% vaccinatie en preventie = probleem opgelost.

In theorie zou je dus met 100% vaccinatie het virus in ieder geval in je eigen land kunnen uitroeien. Maar dan zou je dus wel hard beleid moeten voeren om het virus ook buiten je grenzen te houden en potentiële nieuwe besmettingen meteen in isolatie moeten gooien (zoals ze bijvoorbeeld in een Zuid Korea doen).

Maar zodra je het aantal gevallen terugdringt, de zorg ontlast en de besmettingskans laag hebt dan is het ook niet zo moeilijk als nu om de ziekte in te dammen. Nu is het dweilen met de kraan open maar met hard beleid zoals Oostenrijk nu doet kan je kijken of je die kraan eindelijk eens dicht kan draaien.

Daarom is het ook belangrijk dat we kijken naar vaccinaties voor de arme landen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2021 13:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

In Spanje heeft een groep NL toeristen de benen genomen nadat ze in isolatie moesten ivm positief getest.
Er is nu door de autoriteiten daar een internationaal alarm verspreid.
De toeristen riskeren een boete pp tot 60.000 euro. Wie van de HT-ers was het ? :whistle:

Lekker bezig hoor xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2021 13:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Maar hoe gaat die vaccinatieplicht dan vormgegeven worden? Je kan moeilijk mensen gaan dwingen om naar locatie te gaan en die prik onder dwang te gaan zetten

Ook nog een paar opmerkelijke verhalen dat nu zelfs gorilla’s en leeuwen besmet raken met Corona. En dat het in Verenigd Koninkrijk gek genoeg wel redelijk gaat wat Corona betreft. En daar hebben ze amper maatregelen. Misschien is daar de booster campagne wel al vergevorderd

https://nos.nl/liveblog/2406202-geen-qu ... orp-besmet
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2021 13:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Verder lijkt Diederik Gommers, nu ook wat kritiek te uiten op de samenwerking tussen OMT/regering. De regering zou soms bij bepaalde zaken zeggen ‘volgens het OMT zit het zo’, maar dan is het helemaal de mening niet van het OMT. De regering zou soms misbruik maken van het OMT.

Ik vind het erg fijn dat Gommers nu uit het OMT is gegaan, omdat hij nu eindelijk vrijuit kan spreken en kritiek kan leveren. Die man is toch wel de spreekbuis van het OMT en van medici in het land. Nu kan hij daadwerkelijk volledig onafhankelijk commentaar leveren en dit hebben we keihard nodig

Sorry voor het alternatieve nieuwsmedium, maar ik kom ff geen normaal medium tegen. Als je geïnteresseerd bent, kan je ook het echte interview luisteren

https://www.ninefornews.nl/gommers-doet ... n-het-omt/
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2021 13:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Ik vind het erg fijn dat Gommers nu uit het OMT is gegaan


Pas per februari volgend jaar gaat hij eruit. Nu zit hij nog steeds bij het OMT.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2021 13:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Norther66 schreef:
RoyAPO schreef:
Ik vind het erg fijn dat Gommers nu uit het OMT is gegaan


Pas per februari volgend jaar gaat hij eruit. Nu zit hij nog steeds bij het OMT.

Klopt, klein detail :P. Voor zijn gevoel is hij er al uit gezien z’n uitspraken. Wel groot respect voor hem. Een oprechte arts die het beste voor heeft voor het land en zijn patiënten. En kan ongelooflijk goed luisteren naar andere tegengestelde argumenten
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2021 13:54 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Op Radio1 een voxpopje:
"Meneer, gaat u de booster halen?"
"Pff alsjeblieft niet, ben even helemaal klaar met karona."

uuhhhh :x xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2021 13:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vuurwerk ook dit jaar verboden dus.
...Dit jaar opnieuw vuurwerkverbod om zorg te ontlasten tijdens coronacrisis https://www.nu.nl/binnenland/6168325/di ... risis.html (via @NUnl)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2021 13:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Maar hoe gaat die vaccinatieplicht dan vormgegeven worden? Je kan moeilijk mensen gaan dwingen om naar locatie te gaan en die prik onder dwang te gaan zetten

Ook nog een paar opmerkelijke verhalen dat nu zelfs gorilla’s en leeuwen besmet raken met Corona. En dat het in Verenigd Koninkrijk gek genoeg wel redelijk gaat wat Corona betreft. En daar hebben ze amper maatregelen. Misschien is daar de booster campagne wel al vergevorderd

https://nos.nl/liveblog/2406202-geen-qu ... orp-besmet


Klopt inderdaad, PETA zit er in de US vol op om dieren en huisdieren hiervan te beschermen. Voornamelijk Katachtige en chimpansees
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2021 13:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Vuurwerk ook dit jaar verboden dus.
...Dit jaar opnieuw vuurwerkverbod om zorg te ontlasten tijdens coronacrisis https://www.nu.nl/binnenland/6168325/di ... risis.html (via @NUnl)

Verdrietige MelvinFR geluiden
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2021 13:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Maar hoe gaat die vaccinatieplicht dan vormgegeven worden? Je kan moeilijk mensen gaan dwingen om naar locatie te gaan en die prik onder dwang te gaan zetten

Ook nog een paar opmerkelijke verhalen dat nu zelfs gorilla’s en leeuwen besmet raken met Corona. En dat het in Verenigd Koninkrijk gek genoeg wel redelijk gaat wat Corona betreft. En daar hebben ze amper maatregelen. Misschien is daar de booster campagne wel al vergevorderd

https://nos.nl/liveblog/2406202-geen-qu ... orp-besmet


Ik zei het al, gewoon boetes. Mensen gaan echt wel prikje halen als ze 1k boete op deurmat hebben liggen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2021 13:59 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Norther66 schreef:
RoyAPO schreef:
Ik vind het erg fijn dat Gommers nu uit het OMT is gegaan


Pas per februari volgend jaar gaat hij eruit. Nu zit hij nog steeds bij het OMT.

Klopt, klein detail :P. Voor zijn gevoel is hij er al uit gezien z’n uitspraken. Wel groot respect voor hem. Een oprechte arts die het beste voor heeft voor het land en zijn patiënten. En kan ongelooflijk goed luisteren naar andere tegengestelde argumenten


Gommers lijkt me geen vervelende man, met de beste intenties. Snap inderdaad zijn besluit om uit het OMT te stappen. Maar vind het wel een beetje vreemd dat je nu een eigen boekje uitbrengt, voelt als ordinair cashen. Volgens mij is zijn jaarsalaris + de vergoedingen voor talkshows echt meer dan genoeg. Daar had ik als ik hem was even mee gewacht tot in ieder geval de druk op de zorg wat minder is, maar God mag weten hoe lang dat nog duurt natuurlijk
Vorige  1 ... 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic