RoyAPO schreef:
Ja ik zie in dat de sfeer hier op het forum gewoon naar is. Ik heb van verscheidene mensen gehoord die hier mee lezen maar niet mee posten, waarom ik hier überhaupt nog reageer omdat ik toch altijd nare reacties terug krijg. Daar moet ik misschien maar eens wat mee gaan doen (hetzelfde als destijds bij de hardtraxx whatsapp groep waar ik uit ben gegaan vanwege de nare sfeer)
Ja die nare sfeer kwam wel door iets hè, en laten we dan for your sake daarom ook geen oude koeien uit de sloot te halen. En ook de tip stap weg van het internet en corona is je inderdaad al meermaals gegeven hier, ook in dit topic.
Ik lul er hier dan wel over in het topic (vooral reactionair, ik zoek niet dagelijks het internet af naar onderzoeken oid) maar verder in het dagelijks leven vermijd ik het zo veel mogelijk en snij ik het onderwerp ook liever niet aan.
Ik ben daarom ook tijdelijk uit de zelfde app (en meerdere groepsapps) gegaan vanwege de laatste aankondiging van de maatregelen en het feit dat de boel daardoor ook weer oplaait. En je kan gewoon duidelijk zien dat veel reacties en claims e.d. dan worden geplaatst uit begrijpelijke emotie, ongeloof e.d. wat weer verdere discussie oplaait (enz enz enz) . Ikzelf ook, daarom vermijd ik het gewoon en kies ik alleen te reageren wanneer ik weet dat ik mezelf er niet mee heb.
Het belangrijkste blijft gewoon ondanks dit alles dat je objectief blijft kijken en niet onderzoek/uitspraken gaat doen n.a.v. je emoties/voorkeuren. Hoe erg die neiging er ook is.
Bijvoorbeeld dat het feit dat het zo mis gaat nu niet de schuld van het vaccin is, de patienten, burgers oid, maar dom beleid van onkundige ministers die weigeren schuld te bekennen en correct progressief beleid te voeren.