Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2021 14:13 

Kraak... Piep...

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2021 14:15 

Hardtraxx Addict

Oh God daar hebben we Zeke weer.. Begrijp je de kleurkaart met besmettingen inmiddels wel? :slow:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2021 14:16 

Kraak... Piep...

Paling schreef:
Oh God daar hebben we Zeke weer.. Begrijp je de kleurkaart met besmettingen inmiddels wel? :slow:

Ons DonnyD, de Facebookridder.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2021 14:19 

Hardtraxx Elite

zeke schreef:
Afgelopen dinsdag positief getest bij de GGD.
En ben er eigenlijk wel blij mee dat het is gebeurt, nu heb ik het in ieder geval een keer gehad en zoals verwacht hoor ik bij de ruime 98% groep met 'weinig ziek tot vrijwel zonder klachten'.
Echt het enige waardoor ik het merk is het verlies van reuk, dat was ook tevens de enige reden om te testen bij de GGD. En allicht heb ik me 1 dag wat slapjes gevoeld, maar niet om als ziek te omschrijven of in bed te blijven.
Enkele dagen ervoor en zelfs op de dezelfde dag als de GGD-test nog bij Testen voor Toegang geweest, maar die blijven gewoon keurig negatieve bewijzen sturen :lol: Dat geeft wat mij betreft wel weer aan wat een poppenkast het is :lol: Schijnveiligheid voorop. Want de kans is groot dat ik aan het werk ben geweest met m'n positieve bek terwijl Testen voor Toegang negatief gaf. Prachtig systeem :x (Voor de duidelijkheid: ik ben niet meer de deur uit geweest toen ik het reukverlies constateerde)

Inmiddels ook de GGD aan de lijn gehad, maar omdat ze het zo druk hebben ging ze even vlug door het vragenlijstje heen. Het is niet nodig om negatief te testen, 7 dagen na de eerste dag van klachten mag ik uit isolatie en dan hoeft er geen rekening gehouden te worden met reuk/smaakverlies want dat blijft nog wel even. In principe ben ik dan nu ook al klachtenvrij, maar moest toch maar die 7 dagen aanhouden.

Waar ik de afgelopen maanden veel aan het twijfelen raakte om toch maar die vaccinatie te gaan halen, puur vanwege die fucking QR code, ben ik nu wel overtuigd dat het (voorlopig) echt niet nodig is. Het lichaam is prima in staat om dit virus op te ruimen. Herstelbewijs kan zo meteen aangevraagd worden en dan is er in ieder geval geen ongemakkelijk gevoel meer dat ik niet met de crew mag mee lunchen in het restaurant wegens geen QR code.

En kom aub nu niet aan met 'vaccineren doe je voor een ander'. Vaccineren is namelijk prima en een mooi iets, maar dat doe je vooral om het risico op ziekenhuisopname bij jezelf te verkleinen.

Fijn dat je er weinig tot geen last van hebt (gehad), maar ik ben er nu wel een beetje klaar mee dat mensen het maar af blijven doen als 'zomaar een griepje'. Op mijn werk ben ik bijna tegelijk met drie andere collega's besmet geraakt (sommigen een week later). Wij zijn allemaal jongvolwassenen van rond de 30 en we zijn nu, meer dan een maand later, alle vier nog geen flikker waard. Vrij heftig om te zien wat een klap we alle vier hebben gehad en waar we nog steeds last van hebben, terwijl we alle vier prima gezond leven (altijd gezonde voeding, zo'n 3 a 4 keer per week sporten etc). Een aantal zijn nog steeds maar een paar uur per week aan het werken en ook ik ben nog zo vermoeid en energieloos dat ik tot deze week elk uur wel minstens een kwartier met mijn ogen dicht op de bank/bed moest liggen, omdat ik anders mijn kantoorbaan niet vol hield. Conditioneel zijn we al helemaal naar de haaien, want een lang gesprek voeren of een trap oplopen is nog steeds killing. Ik probeer nu tegen de adviezen in om maar weer een beetje lichtjes te sporten, maar dan ben ik een dag later écht slecht. We zijn overigens allemaal gevaccineerd. Mijn echte klachten begonnen een kleine week na mijn positieve test.

Opmerkelijk hoe dit per persoon kan verschillen en blijkbaar hebben dus niet alleen de 'dikke' en ongezonde mensen er veel last van.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2021 14:21 

Hardtraxx Veteran

Inb4 zeke die er niks van gelooft/roept dat vaccinatie dus niet helpt
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2021 14:24 

Hardtraxx Addict

Jammer dat ie er zelf niet zo zeke van is geworden, dan had ie wel anders gepiept
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2021 14:29 

Hardtraxx Veteran

Het gekke aan ‘long covid’ is idd dat het vooral sportieve mensen treft en daarnaast ook vrouwen. Alleen weet ik niet of het eraan ligt dat vrouwen over t algemeen gezonder zijn dan mannen, of dat het echt ligt aan het vrouwelijk geslacht

Maar, als ik Ramon z’n verhaal zo hoor, beschermt vaccinatie dus misschien niet tegen long covid… wat toch ook wel een argument is geweest van de Gezondheidsraad, om vaccinatie te adviseren voor mensen onder 40 jaar. Hopelijk komt hier meer onderzoek naar. Maar hoe dan ook, sterkte Ramon! Hopelijk ben je snel weer op je oude sportieve niveau
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2021 14:34 

Hardtraxx Elite

Ik vind het altijd wel mooi dat de Herfst de kaart zo mooi oranje/rood kleurt ieder jaar
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2021 14:35 

Kraak... Piep...

RoyAPO schreef:
Het gekke aan ‘long covid’ is idd dat het vooral sportieve mensen treft en daarnaast ook vrouwen. Alleen weet ik niet of het eraan ligt dat vrouwen over t algemeen gezonder zijn dan mannen, of dat het echt ligt aan het vrouwelijk geslacht

Wat is dit nou weer voor rare verdraaiing? Dit is onzin. Zoals je ook al eens gezegd is, dit is genetisch bepaald, je hebt er gewoon aanleg voor of niet. Het hele argument is dat het niet uitmaakt of je gezond bent of niet, je kan het evengoed krijgen.

En het vaccin helpt juist tegen het hele feit dat je zwaardere gevolgen krijgt van covid, ofwel longcovid.

Waar grijp je dit soort rare theorieën vandaan maat? Heb je in je hoofd dat iets niet klopt en dan geef je je eigen draai er aan en dan post je het of zoek je iets op wat dat bevestigd oid? Want als je de beschikbare informatie er bij haalt dan hoef je jezelf dit soort dingen niet af te vragen of te redeneren, dat is al voor je gedaan namelijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2021 14:36 

Hardtraxx Elite

RoyAPO schreef:

Maar, als ik Ramon z’n verhaal zo hoor, beschermt vaccinatie dus misschien niet tegen long covid… wat toch ook wel een argument is geweest van de Gezondheidsraad, om vaccinatie te adviseren voor mensen onder 40 jaar. Maar hoe dan ook, sterkte Ramon! Hopelijk ben je snel weer op je oude sportieve niveau

Dit is natuurlijk lastig / onmogelijk om vast te stellen, daar waar we nooit zullen weten hoe erg het was geweest als ik niet gevaccineerd was. Ik heb er 1 moment van mogen 'proeven' dat ik een dikke benauwdheidsaanval kreeg, waarbij ik een half uur lang wel kon ademen, maar bijna geen zuurstof op nam, waardoor ik het gevoel had dat ik half aan het stikken was. Heel naar en daar schrok ik ook wel flink van, dus ik kan me voorstellen hoe heftig het moet zijn als je dat dus non stop hebt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2021 14:37 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
Het gekke aan ‘long covid’ is idd dat het vooral sportieve mensen treft

Wat is dit nou weer voor nonsens. Ik sport minimaal 3x per week en had helemaal nergens last van na mijn besmetting, dus waar haal je deze onzin nu weer vandaan? Artikel van Maurice z'n hond?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2021 14:38 

Hardtraxxer

RoyAPO schreef:
Het gekke aan ‘long covid’ is idd dat het vooral sportieve mensen treft en daarnaast ook vrouwen.

??????
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2021 14:48 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:

Top! Niks om bang voor te zijn dus (CC @Rickzel, @Spalken).
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2021 14:51 

Hardtraxx Veteran

THArdstyler schreef:
RoyAPO schreef:

Top! Niks om bang voor te zijn dus (CC @Rickzel, @Spalken).

Las van zeer betrouwbare bronnen dat simpele zielen met rood haar extra getroffen zijn dus ik doe m'n dubbele mondkapje om en een CC'tje naar SAIN7
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2021 14:57 

Hardtraxx Veteran

Indy schreef:
Ik sport minimaal 3x per week

Dit wil toch niet zeggen dat je sportief bent? Wrs zit je alleen maar foto's te maken in de spiegel en op de telefoon op de loopband die op standje schildpad staat
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2021 14:59 

Hardtraxx Addict

RoyAPO schreef:

Maar, als ik Ramon z’n verhaal zo hoor, beschermt vaccinatie dus misschien niet tegen long covid… wat toch ook wel een argument is geweest van de Gezondheidsraad, om vaccinatie te adviseren voor mensen onder 40 jaar. Hopelijk komt hier meer onderzoek naar. Maar hoe dan ook, sterkte Ramon! Hopelijk ben je snel weer op je oude sportieve niveau

The X chromosome also contains the largest immune-related genes leading females to develop more robust immune responses than males. Toll-like receptor-7 (TLR-7), one of the key players in innate immunity, is linked to sex differences in autoimmunity and vaccine efficacy, and its expression is greater in females.

Mortality and severity of COVID-19 in males are higher than in females.

https://www.sciencedirect.com/science/a ... 9921007044
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2021 15:01 

Hardtraxx Veteran

THArdstyler schreef:
Indy schreef:

Dit wil toch niet zeggen dat je sportief bent? Wrs zit je alleen maar foto's te maken in de spiegel en op de telefoon op de loopband die op standje schildpad staat

das waar maatje no pain nog gain
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2021 15:04 

Hardtraxx Veteran

Indy schreef:
THArdstyler schreef:
Indy schreef:

das waar maatje no pain nog gain

Wat als je pijn uitschakeld aangezien dit een emotie is? Gain je dan nog wel?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2021 15:05 

Hardtraxx Addict

paperclip schreef:
RoyAPO schreef:

The X chromosome also contains the largest immune-related genes leading females to develop more robust immune responses than males. Toll-like receptor-7 (TLR-7), one of the key players in innate immunity, is linked to sex differences in autoimmunity and vaccine efficacy, and its expression is greater in females.

Mortality and severity of COVID-19 in males are higher than in females.

https://www.sciencedirect.com/science/a ... 9921007044

Oke, ik had het niet verwacht, maar Roy heeft gelijk mbt vrouwen en long-covid

In conclusion, in our setting “long COVID” was a frequent long-term complication of COVID-19 and was diagnosed more frequently in women as compared to men. It was also commonly seen in patients who recovered from a mild disease form.

https://www.sciencedirect.com/science/a ... 3X21006297

De algemene conclusie is dus dat mannen een heftiger ziekte verloop hebben en vrouwen een mildere, maar hierdoor een hogere kans op long-covid
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2021 15:06 

Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:
RoyAPO schreef:

Wat is dit nou weer voor rare verdraaiing? Dit is onzin. Zoals je ook al eens gezegd is, dit is genetisch bepaald, je hebt er gewoon aanleg voor of niet. Het hele argument is dat het niet uitmaakt of je gezond bent of niet, je kan het evengoed krijgen.

En het vaccin helpt juist tegen het hele feit dat je zwaardere gevolgen krijgt van covid, ofwel longcovid.

Waar grijp je dit soort rare theorieën vandaan maat? Heb je in je hoofd dat iets niet klopt en dan geef je je eigen draai er aan en dan post je het of zoek je iets op wat dat bevestigd oid? Want als je de beschikbare informatie er bij haalt dan hoef je jezelf dit soort dingen niet af te vragen of te redeneren, dat is al voor je gedaan namelijk.

Dit is letterlijk een citaat geweest van een arts op tv… kap eens met m’n uitspraken als onzin af doen. Ik trek ze niet allemaal uit m’n duim.

Ik vind dit echt zo moeilijk irritant gedrag hè. Sommigen gaan d’r al vanuit dat ik ongelijk heb, terwijl ze nog geen eens zelf research hebben gedaan
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2021 15:08 

Hardtraxx Veteran

Roy misschien helpt het om dan a) het fragment/de uitzending als zijnde bronvermelding hier neer te zetten of b) het citaat en de betreffende arts te vermelden
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2021 15:10 

Hardtraxx Veteran

Indy schreef:
RoyAPO schreef:

Wat is dit nou weer voor nonsens. Ik sport minimaal 3x per week en had helemaal nergens last van na mijn besmetting, dus waar haal je deze onzin nu weer vandaan? Artikel van Maurice z'n hond?

Ja het treft niet elke sporter natuurlijk. Is wel weer te merken dat je niet academisch geschoold bent ;). Ga dan ook niet zulke domme uitspraken neer gooien

@THArdstyler, dan vraag je gewoon ‘bron?’. Ik heb niet altijd de tijd om uitgebreid de bron erbij te zoeken. Ga d’r maar gewoon vanuit dat al m’n uitspraken ergens vandaan komen. Dat zou al helpen in de houding richting mij
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2021 15:16 

Hardtraxx Veteran

Hitler leeft sind 1945 op de maan en bereid zich voor op een nieuwe invasie die 2022 start. Tevens bestaat Noorwegen niet en is dit iets dat door de japanners en russen is verzonnen om zo de vismarkt te beinvloeden. De mensen die je op tv ziet zijn ingehuurde acteurs.

Ik heb geen tijd uitgebreid de bron erbij te zoeken. Ga d’r maar gewoon vanuit dat dit ergens vandaan komt.

@Roy, je ziet zelf ook wel dat dit niet zo werkt toch?
'Ik geef een conclusie zonder bron maar ga er maar vanuit dat dit ergens vandaan komt.'
Zo zouden ze het in de wetenschap eens moeten doen.

Prima dat je met dingen komt maar kom dan ook gewoon met een bron, zo vermijd je dit soort discussie en kan men zelf de bron lezen als ze dit nodig vinden en hier inhoudelijk op reageren want dat is uiteindelijk wat je wilt toch?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2021 15:19 

Hardtraxx Veteran

RoyAPO schreef:
Is wel weer te merken dat je niet academisch geschoold bent ;). Ga dan ook niet zulke domme uitspraken neer gooien

Is goed clown :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2021 15:22 

Hardtraxx Veteran

Onvergelijkbaar, dat is niet realistisch en logisch. Mijn verhaal wel. Experts op tv melden ook niet altijd hun bron. Nemen jullie hen serieus? Volgens mij wel. Ik doe hetzelfde, en jullie nemen mij niet serieus. Heel erg hypocriet

Ik ben, vind ik, ook een ‘expert’. Net als dat ik dat vind van sommige anderen op dit forum. Sowieso neem ik iedereen hun uitspraken op dit forum, serieus. Het ligt in deze niet aan mij, maar aan de houding van sommige mensen hier op het forum. Ben d’r een beetje klaar mee dat t constant aan mij zou moeten liggen. Kijk ook eens in de spiegel
Vorige  1 ... 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic