Afgelopen dinsdag positief getest bij de GGD.
En ben er eigenlijk wel blij mee dat het is gebeurt, nu heb ik het in ieder geval een keer gehad en zoals verwacht hoor ik bij de ruime 98% groep met 'weinig ziek tot vrijwel zonder klachten'.
Echt het enige waardoor ik het merk is het verlies van reuk, dat was ook tevens de enige reden om te testen bij de GGD. En allicht heb ik me 1 dag wat slapjes gevoeld, maar niet om als ziek te omschrijven of in bed te blijven.
Enkele dagen ervoor en zelfs op de dezelfde dag als de GGD-test nog bij Testen voor Toegang geweest, maar die blijven gewoon keurig negatieve bewijzen sturen

Dat geeft wat mij betreft wel weer aan wat een poppenkast het is

Schijnveiligheid voorop. Want de kans is groot dat ik aan het werk ben geweest met m'n positieve bek terwijl Testen voor Toegang negatief gaf. Prachtig systeem

(Voor de duidelijkheid: ik ben niet meer de deur uit geweest toen ik het reukverlies constateerde)
Inmiddels ook de GGD aan de lijn gehad, maar omdat ze het zo druk hebben ging ze even vlug door het vragenlijstje heen. Het is niet nodig om negatief te testen, 7 dagen na de eerste dag van klachten mag ik uit isolatie en dan hoeft er geen rekening gehouden te worden met reuk/smaakverlies want dat blijft nog wel even. In principe ben ik dan nu ook al klachtenvrij, maar moest toch maar die 7 dagen aanhouden.
Waar ik de afgelopen maanden veel aan het twijfelen raakte om toch maar die vaccinatie te gaan halen, puur vanwege die fucking QR code, ben ik nu wel overtuigd dat het (voorlopig) echt niet nodig is. Het lichaam is prima in staat om dit virus op te ruimen. Herstelbewijs kan zo meteen aangevraagd worden en dan is er in ieder geval geen ongemakkelijk gevoel meer dat ik niet met de crew mag mee lunchen in het restaurant wegens geen QR code.
En kom aub nu niet aan met 'vaccineren doe je voor een ander'. Vaccineren is namelijk prima en een mooi iets, maar dat doe je vooral om het risico op ziekenhuisopname bij jezelf te verkleinen.